Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

wachtgeld ambtenaren

Geplaatst door: hpiek op: 08-04-2010 16:52
Nu wordt er weer veel gesproken in den haag over bezuinigen op huisarts en andere zaken. Las ik laatst in de krant over het wachtgeld van de ministers, kamerleden, Job Cohen, dan denk ik jeminee wat gaat daar veel geld ik om, daar kunnen ze al miljarden op bezuinigen. Wouter Bos die dan meer bij zijn gezin wil zijn is eigen keus, als wij een baan opzeggen krijgen we ook geen salaris doorbetaald... !!! We moeten met zijn allen in opstand komen hiertegen. De zorg is super duur geworden voor degene die vroeger ziekenfonds patient was en dan praten ze nu weer voor € 5,- bij een huisarts bezoek. Bijstandsmoeders kunnen dat dan helemaal niet meer betalen..!! Hoe pakken we dit aan dat Den Haag in hun eigen portemonee kijken!!!
Reactie door tdehond op 08-04-2010 17:02
Ik heb gelezen dat Job Cohen de uitkering geweigerd heeft. Kamerleden, ministers zouden m.i. op dezelfde manier uitkering moeten krijgen als werkelozen. De zorg: Het is me een raadsel hoe mensen in de bijstand, bejaarden met alleen AOW, gehandicapten dit nog moeten ophoesten. Dit terwijl de overheden doorgaan met verspillen van gemeenschapsgelden.
Reactie door hpiek op 08-04-2010 17:12
Heel erg bedankt voor je reactie, dat van Job Cohen wist ik niet. Maar jij hebt helemaal gelijk dat zouden er meer moeten doen, ik zag de bedragen in de krant van 8 mensen die in de kamer zitten en hoeveel jaar ze dat krijgen... ik dacht echt dit moet stoppen... dat scheelt heel veeeeel geld en wat je zegt, bejaarden en mensen in de bijstand... het KAN gewoon zo niet meer, op dit moment gaat het met mij goed, maar dat neemt niet weg dat wij ook iets kunnen doen voor degene die het heel erg krap hebben.... nogmaals bedankt, ik hoop dat meer mensen reageren en dat hier wat uit komt!!! STOPPEN MET WACHTGELD!!!!!
Reactie door sonjaatje op 08-04-2010 17:13
Kamerleden, ministers zouden m.i. op dezelfde manier uitkering moeten krijgen als werkelozen. Helemaal mee eens!
Reactie door hpiek op 08-04-2010 17:16
bedankt voor je steun!
Reactie door birdies op 08-04-2010 17:59
.........De zorg: Het is me een raadsel hoe mensen in de bijstand, bejaarden met alleen AOW, gehandicapten dit nog moeten ophoesten. ............ Wat te denken van zorgtoeslag? Verder hebben de meeste gemeenten voor minima en uitkeringsgerechtigden een collectieve zorgverzekering. Deze is best uitgebreid, om zo het beroep op Bijzondere Bijstand zo laag mogelijk te houden. En iedereen met een minimaal inkomen kan natuurlijk nog steeds een beroep doen op Bijzondere Bijstand.
Reactie door birdies op 08-04-2010 18:02
Wat wachtgeld voor ministers en kamerleden betreft: een sollicitatieplicht lijkt mij terecht. Wachtgeld zou wat mij betreft gekoppeld mogen worden aan de duur van hun minister- of kamerlidmaatschap.
Reactie door janina op 08-04-2010 18:23
Ik vraag me af waarom alle ambtenaren op wachtgeld komen. Waarom is voor elke werknemer niet alles gelijk. En als ik mijn baan zelf opzeg is er voor mij ook geen ww. Hier uit blijkt toch maar weer dat je beter ambtenaar kan wezen. Zo zie je maar weer ze hebben altijd meer rechten.
Reactie door sonjaatje op 08-04-2010 18:57
Mee eens Janina.
Reactie door meljokom op 09-04-2010 09:34
mensen ik ben al ruim 20 jaar ambtenaar en krijg geen wachtgeld als ik ontslag krijg dat is voorbehouden aan het hoger kader dus geen onzin uitkramen als je niet weet waar je het over hebt
Reactie door hpiek op 09-04-2010 11:35
Wat wij bedoelen is, dat ze nu in den haag weer veel willen bezuinigen wat de kleine man raakt, maar zelf hebben ze wachtgeld. Ik zag dan laatst in de krant met foto's van meerdere kamerleden, met bedragen, en jaren... dat kost miljarden... wij hier bedoelen er mee laten ze dat eens afschaffen... dat is gewoon belachelijk. voel u niet aangesproken dat was niet de bedoeling... fijn weekend.
Reactie door tdehond op 09-04-2010 13:58
Ook fraudeurs die vlak na installatie als 2de kamerlid ontmaskerd werden, genieten wachtgeld. Er is huursubsidie betaald als vrienden dienst voor een erg duur appartement huren in Amerika op onze kosten. Er wordt mucho dinero uitgegeven voor commissies. Kortom men hoost met geld en om dit te bekostigen wordt de gewone mens uitgeperst via heffen van steeds meer en steeds duurdere belastingen. :(
Reactie door sonjaatje op 09-04-2010 15:41
mensen ik ben al ruim 20 jaar ambtenaar en krijg geen wachtgeld als ik ontslag krijg dat is voorbehouden aan het hoger kader dus geen onzin uitkramen als je niet weet waar je het over hebt Dit is niet waar want ik was ook ambtenaar (verdiende 1250 euro) en kreeg wel degelijk een paar jaar wachtgeld. Dit lag ook hoger dan ww.
Reactie door vladja op 09-04-2010 16:01
sonjaatje, Wanneer was dat? Welk jaar? Er is het een en ander veranderd. Vladja
Reactie door sonjaatje op 09-04-2010 17:17
5 jaar geleden werd ik werkloos.
Reactie door vladja op 09-04-2010 17:45
Quote: meljokom schreef op vrijdag 9 apr 2010, 09:34: mensen ik ben al ruim 20 jaar ambtenaar en krijg geen wachtgeld als ik ontslag krijg dat is voorbehouden aan het hoger kader dus geen onzin uitkramen als je niet weet waar je het over hebt einde Quote Ik denk dat meljokom dit bedoelt: Wachtgeldregelingen voor ambtenaren zijn per 1 januari 2001 in het algemeen niet meer toegankelijk voor nieuwe gevallen. Vanaf die datum geldt voor overheidspersoneel bij het ontslag de Werkloosheidswet (WW). Onder bepaalde condities kan er recht bestaan op een bovenwettelijke of naastwettelijke uitkering die bestaat uit twee onderdelen: de aanvullende uitkering (bovenop het bedrag van de WW) en de aansluitende uitkering (zodat bij elkaar de uitkering een langere duur heeft dan alleen WW). De details verschillen per overheidssector. Wachtgeld bestaat nog wel voor politici en bestuurders (politiek ambtsdragers). Vladja
Reactie door sonjaatje op 09-04-2010 18:37
Ik had een bovenwettelijke uitkering.
Reactie door vladja op 09-04-2010 19:31
Quote: meljokom schreef op vrijdag 9 apr 2010, 09:34: mensen ik ben al ruim 20 jaar ambtenaar en krijg geen wachtgeld als ik ontslag krijg dat is voorbehouden aan het hoger kader dus geen onzin uitkramen als je niet weet waar je het over hebt einde Quote Quote: sonjaatje schreef op vrijdag 9 apr 2010, 15:41: Dit is niet waar want ik was ook ambtenaar (verdiende 1250 euro) en kreeg wel degelijk een paar jaar wachtgeld. Dit lag ook hoger dan ww.einde Quote Je kreeg dus gewoon WW vijf jaar geleden (vanwege de wijziging op 01.;01.2001), aangevuld met een bovenwettelijke uitkering en geen wachtgeld? Vladja
Reactie door sonjaatje op 09-04-2010 19:46
Zou kunnen ja, in de volksmond werd het wachtgeld genoemd, maar het zou kunnen zijn. Echter werd het niet uitbetaald door het uwv.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!