Waarschuwing rekeninghouders Triodos bank
Geplaatst door: triodosklachten op: 11-09-2011 14:28
Langs deze weg wil ik alle rekeninghouders van Triodos bank (en degene die overwegen een rekening te openen) op een clausule in de algemene voorwaarden wijzen.
Het gaat om artikel 14 van de algemene voorwaarden: "De Rekeninghouder moet regelmatig, maar ten minste één keer per week de rekeninginformatie controleren die de Bank via de besloten omgeving Internet Bankieren ter beschikking stelt. (. . .)."
In een paar weken tijd zijn er 77 bedragen onrechtmatig onttrokken van mijn rekening vanuit het buitenland (skimmen), een totaal bedrag van ruim Euro 9.000,00
Triodos vergoedt dit bedrag niet en beroept zich op artikel 14 waardoor ik mijn geld niet terug krijg.
Het artikel is erg eenzijdig want de bank heeft blijkbaar geen enkele verantwoordelijkheid naar hun klanten toe. Er zijn tal van signalen geweest waarop ook de bank had kunnen handelen en ergere schade kunnen voorkomen, een service die veel andere banken overigens wel leveren aan hun klanten. In mijn onderzoek ben ik bij geen enkele bank een dergelijke clausule tegengekomen van 1 keer per week.
Ik heb verscheidende malen en op verschillende manieren getracht er in goed overleg tot een oplossing te komen met Triodos, maar ze weigeren iedere medewerking.
Indien u zelf ook een probleem heeft met Triodos wil ik graag met u in contact komen om de krachten te bundelen. Ik heb via de media al verschillende acties lopen, maar samen staan we sterker dan alleen!
Ik ben bereikbaar op Triodos.Klachten@hotmail.com
Martijn
Reactie door hutch op 11-09-2011 17:10
Ik heb Triodos een mailtje gestuurd met het verzoek hier(op) te reageren.
Automatisch bericht: "Dank voor uw bericht. U krijgt binnen 2 werkdagen reactie."
Dus voor a.s. woensdag zullen zij wel reageren...............
Gr. Hutch
Reactie door triodosklachten op 11-09-2011 20:07
De gebruikelijke reactie van Triodos is dat zij verwijzen naar KIFID. Voor de duidelijkheid: de ombudsman, die alleen beoordeeld of de regels correct zijn toegepast, heeft een uitspraak gedaan. Omdat het betreffende artikel opgenomen is in de bankvoorwaarden heeft de ombudsman aangegeven dat de regels correct zijn toegepast. Echter doet de ombudsman geen uitspraak over de redelijkheid van een dergelijke clausule. Dat kan een rechter doen of de geschillencommissie van KIFID. Echter dwingt het KIFID mij om te tekenen voor een bindende uitspraak. Aangezien KIFID betaald wordt door banken en andere aangeslotene heb ik weinig vertrouwen in de objectiviteit van deze organisatie (op verschillende forums verontrustende berichten gelezen hierover. Daarom denk ik via de rechter meer kans te maken.
Een ander standaard antwoord van Triodos is dat zij dit geschil met mij besproken hebben. Dit is niet het geval. Alle pogingen van mij om dit in goed overleg op te lossen zijn schriftelijk afgewezen.
Ben benieuwd naar de reactie.
Reactie door valerius-2 op 11-09-2011 22:50
In dit geval zou ik een andere bank nemen, wat ja misschien al hebt gedaan.(te laat?)
Reactie door triodos op 12-09-2011 10:25
Triodos Bank vindt het heel erg jammer dat we niet tot een oplossing hebben kunnen komen in deze zaak. Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening heeft deze kwestie zoals meneer aangeeft ook bekeken en geen grond gezien meneer in het gelijk te stellen. Daarbij is tevens een uitspraak gedaan over de redelijkheid van het betreffende artikel in de algemene voorwaarden. Triodos Bank benadrukt dat, indien skimming is bewezen, zij de schade van haar cliënten vergoedt. Vanzelfsprekend zijn wij bereid om nog eens aan meneer toe te lichten wat onze overwegingen zijn geweest in deze zaak.
Bodine Pannebakker, Triodos Bank
Reactie door dolphin01 op 12-09-2011 11:54
interessante discussie!!
betekent dit dat skimmen nu niet meer vergoed wordt?
Reactie door gijssie81 op 12-09-2011 14:19
Skimmen wordt wel vergoed hoor, als het overduidelijk is dat het om skimmen gaat (lees: plots wordt in Roemenië oid geld gepind, bijvoorbeeld). In dit geval zal TS niet het hele verhaal hier neergezet hebben, want ik krijg van de reactie van Triodos het idee, dat skimming niet bewezen is... Tja, beetje lastig om hier een oordeel over te hebben zonder alle feiten te kennen, en een beetje makkelijk om hier een huilverhaal op te hangen als je in het ongelijk gesteld bent.
Reactie door triodosklachten op 12-09-2011 17:15
De redenering van Triodos:
- Skimmen is niet bewezen omdat er geen fraude of skimming gemeld is.... Aan de transacties is duidelijk te zien dat er geld is opgenomen in Peru (door de skimmer) en tegelijkertijd door mijzelf aan de andere kant van de wereld. Toch blijft Triodos volhouden dat skimmen niet bewezen is.
- Ook al is skimmen bewezen dan vergoed Triodos alleen wat er in de eerste week onterecht van je rekening gehaald wordt. Dus je wordt gedwongen om iedere week te checken of je geld nog veilig staat op je rekening. Triodos neemt daarbij geen verantwoordelijkheid in deze. Dat is dus de eenzijdigheid van het artikel waar de bank zich achter verschuild.
Reactie door empyria op 13-09-2011 12:46
Ik check, zonder gedwongen te worden, zelfs een páár keer per week mijn bankrekening om te kijken of er geen gekke dingen gebeuren...
Vind dat eigenlijk een vrij normale zaak.
Reactie door visvest op 15-09-2011 12:51
Waarom moet de bank altijd opdraaien voor de "foutjes" van hun cliënten? U heeft zelf toch ook een zekere verantwoordelijkheid in deze?
Reactie door trosje op 15-09-2011 12:54
1 keer per week controleren? en wat te doen als je 3 weken op vakantie bent niet iedereen neemt een laptop mee
Reactie door kama op 15-09-2011 12:55
Een andere bank had onlangs iets soortgelijks opgenomen in de voorwaarden. Ze zijn direct platgebeld door hun klanten en hebben de vereiste frequentie van naar de website gaan direct fors terug gedraaid.
Reactie door anduril op 15-09-2011 13:01
Is zo'n beding niet onrechtmatig? Zo'n verplichting is onredelijk, zeker in vakantietijd. De klant heeft wel een zekere verantwoordelijkheid, maar onredelijke verplichting nakomen kan niet altijd. In ieder geval bedankt voor de tip! Als Triodos niet wil buigen, dan moet ik maar weer overstappen naar een andere bank. Hopeloze jongens toch die bankiers! het is overal wat.
Reactie door gargamel30 op 15-09-2011 13:03
Jammer dat de huidige situatie is ontstaan, erg klote om zoveel geld te verliezen.
Ik ben ook al jaren klant bij de Triodos Bank en was zelf niet op de hoogte van deze voorwaarde, dank daarvoor.
Ik weet wel uit eigen ervaring dat Triodos skimmen in de gaten houdt, maar kan me voorstellen dat dit niet altijd goed gaat.
In mijn geval kreeg ik een telefoontje van de Triodos Bank dat mijn pas uit voorzorg was geblokkeerd. Ik had die week een kaartje gekocht bij een NS automaat waarmee geknoeid was. Gelukkig is er geen bedrag afgeschreven en had ik er, anders dan een week pasloos door het leven gaan, geen last van.
Ik vind wel dat mensen in het geval van skimmen ook een eigen verantwoordelijkheid dragen en dat deze te makkelijk wordt afgeschoven op de banken.
Reactie door wvr77 op 15-09-2011 13:52
Quote: trosje schreef op donderdag 15 sep 2011, 12:54: 1 keer per week controleren? en wat te doen als je 3 weken op vakantie bent niet iedereen neemt een laptop meeeinde Quote
Dan is dat aantoonbaar, tenzij je geregelt weg bent, dan moet je evengoed nog je financieën regelen.
Reactie door GerdaE op 15-09-2011 14:47
Ondanks hun mooie doelstellingen en reclames toch maar geen klant worden van Triodos
Reactie door 1paul op 15-09-2011 16:07
Ik ben toch wel benieuwd hoe dit soort dingen nu gaat met rekeninghouders die niet bankieren via internet dan...
Zij krijgen via de post papieren afschriften neem ik aan maar dit zal niet iedere week zijn, ik vermoed 1x per maand of maximaal 1x in de 2 weken...
Als bovenstaand waar is is er een ongelijke behandeling lijkt mij deze mensen kunnen dan immers niet minimaal 1x per week hun rekening raadplegen waar dat wel zou moeten volgens de bank!!!
Nu over het skimmen zelf, als u in het buitenland bent en geen toegang heeft tot een computer kunt u natuurlijk niets controleren of als u op vakantie bent wilt u dit misschien niet eens...
Vind het wel weer vreemd dat als jij aantoonbaar bent op plek A en er word geld opgenomen op plek B men niet bewezen acht dat er skimming in het spel is, volgens mij, althans dat idee krijg ik wel, is er meer aan de hand dan TS verteld!!!
Reactie door jpm op 15-09-2011 16:35
Ik vind het niet erg redelijk van Triodosbank, maar als de regels tevoren bekend worden gemaakt staan ze wel in hun recht. Tegelijkertijd kan iedereen, klant bij welke bank dan ook, hiervan leren. Check gewoon een paar keer per week je bankrekening als je een computer hebt (de lezers hier hebben die wel dacht ik), zodat je elke onverwachte geldbeweging bij de bank kan aankaarten. Als skimming in de door TS opgevoerde en door de Triodosbank afwijzende mening niet als zodanig wordt bewezen geacht, moet er een redelijk vermoeden bestaan bij de Triodosbank dat TS in Peru was. Indien bewezen kan worden dat dit niet het geval was, dat eveneens de pas niet in Peru is geweest, dan staat TS sterk en krijgt hij gewoon het opgenomen bedrag (en) terug. Nu dat niet zo is moet de zaak derhalve toch iets anders in elkaar steken.
Reactie door hipppo op 15-09-2011 17:22
Ik begrijp niet dat je zoveel geld op een rekening courant hebt staan. Ik heb nooit meer dan ca.€ 1000.- op mijn rekening courant, de rest gaat direct naar een spaarrekening. Ik loop al enige tijd rond met de gedachte mijn rekening courant van ING naar Triodos over te zetten. Ik kijk iedere dag even naar mijn saldo, kleine moeite. TS is blijkbaar enkele weken niet thuis geweest of maakt maar zeer spaarzaam gebruik van zijn rekening, des te vreemder dat er zoveel op stond.
Niettemin, succes met je actie.
Reactie door tar op 15-09-2011 21:34
Quote: triodosklachten schreef op maandag 12 sep 2011, 17:15:
Dat kan een rechter doen of de geschillencommissie van KIFID. Echter dwingt het KIFID mij om te tekenen voor een bindende uitspraak. Aangezien KIFID betaald wordt door banken en andere aangeslotene heb ik weinig vertrouwen in de objectiviteit van deze organisatie (op verschillende forums verontrustende berichten gelezen hierover.
Aan de transacties is duidelijk te zien dat er geld is opgenomen in Peru (door de skimmer) en tegelijkertijd door mijzelf aan de andere kant van de wereld. Toch blijft Triodos volhouden dat skimmen niet bewezen is.
einde Quote
Geachte Triodosklachten,
U bent goed op de hoogte dat het KIFID alleen in het leven is geroepen om de banken te beschermen; dankzij de privatiserings-gekte is dit nu het gevolg...
Terug naar de essentie:
Als u kunt bewijzen dat u niet in Peru was ten tijden van de afschrijving(en) en er in een paar weken tijd er 77 "verdachte" bedragen zijn afgeboekt heeft Triodos gewoon een probleem.
Schrijf een aangetekende brief naar Triodos en voeg alle bewijzen toe die u heeft.
Laat Triodos u in de kou staan, dan kunt u misschien uw rechtbijstandsverzekering inschakelen.
Heeft u die niet, dan kunt u misschien o.a. het Juridisch Loket raadplegen voor gerechtelijke stappen:
[url= http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx: Juridischloket[/url:
Succes!
Reactie door ninc op 16-09-2011 08:23
Fijn dat je dit met ons deelt!
Een gewaarschuwd mens telt voor...2 (en meer)
Ik was nog in overweging een overstap te maken naar Triodos vanwege positieve reacties van mensen in mijn omgeving.
Maar dit is voor mij een essentiële reden om dit dan toch niet te doen.
De dag dat Moneyou (spaarrekering) 2 idiote veranderingen toevoegde aan de voorwaarden heb ik er al mijn spaargeld er weggehaald.
Een van de 2 was dezelfde als genoemd bij Triodos, verplicht frequent inloggen. Uiteraard met dezelfde reden als Triodos, als er iets fout gaat is het niet meer onze schuld. Frequent inloggen op een spaarrekening vind ik niet logisch!
De tweede verandering was dat je nu online je tegenrekening kan veranderen. Dat is handig... ehhh ja, vooral in combinatie met de eerste verandering. :S
Als iemand om welke reden dan ook toegang weet te verschaffen tot je rekening dan kan diegene alles overmaken naar zijn/haar rekening en omdat je niet vaak genoeg op je spaarrekening gekeken hebt kan je fluiten naar je centen.
Ik geloof in zorgvuldigheid van klanten, maar krijg steeds vaker het idee dat de bank haar verantwoordelijkheid graag wil afschuiven naar de klant.
Zij introduceren mogelijkheid voor klanten die risicovol zijn maar leggen steeds vaker simpelweg het risico bij de klant neer.
Je moet betalen voor een product, de bankrekening en pas, maar wat krijg je er voor terug?
Reactie door tar op 16-09-2011 08:45
@ Ninc,
De vraag is bij welke bank de voorwaarden nog niet zijn "aangepast"...
De meeste mensen zullen niet de vele pagina's met voorwaarden doorlezen, c.q. het taalgebruik is dermate ingewikkeld dat je het op verschillende manieren kunt uitleggen.
Ben benieuwd welke bank u heeft uitgekozen?
Groet,
Tar
Reactie door triodosklachten op 16-09-2011 10:23
Hartelijk dank voor alle reacties!
Enkele opmerkingen van mijn kant:
- Ik ben het geheel eens met de stelling dat je als rekening houder ook een eigen verantwoordelijkheid hebt. Zorgdragen voor je bankpas, pincode, je rekening regelmatig checken om grote schade te voorkomen. Echter om hier een termijn van 1 week aan te stellen vind ik onredelijk. Dit is de Triodos manier om in geval van skimmen grote schade te voorkomen voor de bank. Gewoon de verantwoordelijkheid volledig afschuiven op de consument!
- Omdat Triodos geen bankfilialen heeft is je rekening automatisch een internet rekening. Ondanks het feit dat Triodos eens per maand bankafschriften verstuurd wordt je dus toch gedwongen om om wekelijks te checken online.
- 77 transacties in Peru, terwijl ik daar nooit geweest ben en tegelijkertijd elders gebruik heb gemaakt van mijn rekening. In de meeste gevallen exact hetzelfde bedrag. Mijn rekening helemaal leeg terwijl dit normaal nooit gebeurd. Hoeveel signalen heeft Triodos nodig om iets verdacht te vinden. Ik heb dus niet het idee dat Triodos maatregelen neemt om voor hun klanten de schade te beperken.
Reactie door triodosklachten op 16-09-2011 10:27
Heeft iemand ervaring met ASN bank in relatie met dit onderwerp?
De reden om destijds voor Triodos te kiezen is de missie, visie, de bijdrage aan maatschappij, milieu etc. die de bank voorstaat.
Iets waar ik nog steeds achter sta en waarvoor ik ook bereid was om iets minder rente te ontvangen dan een andere bank.
Echter ben ik niet bereid om genoegen te nemen met een lager service niveau en het gevoel te hebben dat mijn geld niet veilig is.
Een tip voor een goed alternatief is welkom!
Reactie door hipppo op 16-09-2011 10:39
Quote: triodosklachten schreef op vrijdag 16 sep 2011, 10:23:
Enkele opmerkingen van mijn kant:
- Omdat Triodos geen bankfilialen heeft is je rekening automatisch een internet rekening. Ondanks het feit dat Triodos eens per maand bankafschriften verstuurd wordt je dus toch gedwongen om om wekelijks te checken online.
- 77 transacties in Peru, terwijl ik daar nooit geweest ben en tegelijkertijd elders gebruik heb gemaakt van mijn rekening. In de meeste gevallen exact hetzelfde bedrag. Mijn rekening helemaal leeg terwijl dit normaal nooit gebeurd. Hoeveel signalen heeft Triodos nodig om iets verdacht te vinden. Ik heb dus niet het idee dat Triodos maatregelen neemt om voor hun klanten de schade te beperken.einde Quote
Beste triodosklachten,
Ik sta toch even voor en raadsel. Je schrijft dat je zelf ook elders gebruik hebt gemaakt van je rekening in dezelfde periode dat vanuit Peru afschrijvingen plaatsvonden. Als ik via internet bankier (ING), zie ik altijd hoeveel er nog op mijn rekening staat en ook welke afschrijvingen er zijn verricht. Hoe gaat dat dan bij een Triodosrekening? Ik mag toch aannemen dat ook daar je saldo wordt getoond en je laatste af- en bijschrijvingen? Heb je niet gewoon een beetje zitten suffen?
Reactie door triodosklachten op 16-09-2011 11:13
Quote: hipppo schreef op vrijdag 16 sep 2011, 10:39: Quote: triodosklachten schreef op vrijdag 16 sep 2011, 10:23:
Ik sta toch even voor en raadsel. Je schrijft dat je zelf ook elders gebruik hebt gemaakt van je rekening in dezelfde periode dat vanuit Peru afschrijvingen plaatsvonden. Als ik via internet bankier (ING), zie ik altijd hoeveel er nog op mijn rekening staat en ook welke afschrijvingen er zijn verricht. Hoe gaat dat dan bij een Triodosrekening? Ik mag toch aannemen dat ook daar je saldo wordt getoond en je laatste af- en bijschrijvingen? Heb je niet gewoon een beetje zitten suffen?einde Quote
Op het moment dat ik ontdekte dat er onterecht geldbedragen van mijn rekening onttrokken waren heb ik uiteraard meteen actie ondernomen en mijn bankpas laten blokkeren etc. Het punt is echter dat ik dit geconstateerd heb na de periode van 1 week en dat daarom de verantwoordelijkheid volledig bij mij gelegd wordt door Triodos. Met "elders gebruik gemaakt van mijn bankrekening" bedoel ik dat ik in mijn woonomgeving gebruik gemaakt heb van geldautomaten, betaald heb in winkels etc. Aan het overzicht is dus duidelijk te zien dat er op dezelfde dagen op meerdere plekken in de wereld transacties hebben plaatsgevonden met 1 en dezelfde bankpas! Triodos heeft wel aangegeven dat het "de schijn van skimming heeft", maar dat dit dus niet bewezen is. Bij Triodos moet je als klant dus ook zelf gaan aantonen of er sprake is van skimming, iets wat als consument onmogelijk is.
Reactie door marscholl op 16-09-2011 13:45
Ik heb (sinds kort) ASN-Bank en zij hanteren dezelfde voorwaarden, als ik mij niet vergis zelfs in dezelfde bewoordingen. Ik kan mij echter niet aan de indruk onttrekken dat TS rijkelijk laat aan de bel heeft getrokken. Het voordeel van internet bankieren zijn de lagere kosten, het nadeel is dat je ook een eigen verantwoordelijkheid hebt. Als ik dan ook nog de reactie van Triodos lees denk ik dat de zaak nog niet is afgedaan en dat deze hele discussie prematuur is opgestart. Ik wil hiermee natuurlijk niet zeggen:"eigen schuld, dikke bult", €9000,- is een hoop geld, dus ga eens rustig om de tafel zitten met Triodos. Zij sturen nog regelmatig een rekeningoverzicht, dat moet ik bij ASN ook zelf ophalen van het internet, opslaan op mijn P.C. en daar ook nog eens een back-up van maken. Mijn verantwoording dus, daar staat tegenover dat ik per maand €1,- kwijt ben t.o. mijn vorige bank à €2,75 p/m. Succes ermee, ik ga mijn rekening nakijken. Martin.
Reactie door tar op 16-09-2011 22:49
Quote: triodosklachten schreef op vrijdag 16 sep 2011, 10:23: Hartelijk dank voor alle reacties!
Enkele opmerkingen van mijn kant:
- Ik ben het geheel eens met de stelling dat je als rekening houder ook een eigen verantwoordelijkheid hebt. Zorgdragen voor je bankpas, pincode, je rekening regelmatig checken om grote schade te voorkomen. Echter om hier een termijn van 1 week aan te stellen vind ik onredelijk. Dit is de Triodos manier om in geval van skimmen grote schade te voorkomen voor de bank. Gewoon de verantwoordelijkheid volledig afschuiven op de consument!
- 77 transacties in Peru, terwijl ik daar nooit geweest ben en tegelijkertijd elders gebruik heb gemaakt van mijn rekening. In de meeste gevallen exact hetzelfde bedrag. Mijn rekening helemaal leeg terwijl dit normaal nooit gebeurd. Hoeveel signalen heeft Triodos nodig om iets verdacht te vinden. Ik heb dus niet het idee dat Triodos maatregelen neemt om voor hun klanten de schade te beperken.einde Quote
@ Triodosklachten,
Ik vind het grappig dat mensen u op uw verantwoordelijkheid wijzen; alsof je tijdens je vakantie ook naar je Triodos-rekening moet kijken! En hoe dan!?, Via de server van een buitenlands Internetcafe! Lachen! Of via uw mobieltje, lachen!
Via deze beiden kanalen is het in het buitenland vrij simpel om al uw inloggegevens mee te lezen!
Als het correct is wat u beweert, is de houding van Triodos belachelijk!
U kunt immers bewijzen dat u zelf niet in Peru bent geweest; als buitenlander wordt je, als ik de Peruaanse ambassade mag geloven, geregistreerd.
Succes met de zaak!
Zou het interessant vinden om te horen hoe uw zaak is afgelopen, want dat zal heel veel gevolgen hebben voor alle andere mensen die (op termijn) ook met spookafrekeningen zullen worden geconfronteerd.
Groet,
Tar
Reactie door gerard1947 op 17-09-2011 12:21
Sorry Martijn,
Die voorwaarden staan ook bij mijn bank (Rabo), als die voorwaarden er niet zouden zijn dan nog zou ik een paar keer per week kijken of er niet iets onrechtmatigs is gebeurd met mijn rekening.
Al was het alleen maar om dan snel actie te kunnen ondernemen.
Had jij Martijn ook een paar maal in de week gekeken dan was het bedrag niet zo hoog geweest dat je nu kwijt bent en had jij volgens mij helemaal geen probleem met jou bank gehad.
Een beetje jou eigen schuld, dus niet alle schuld bij de bank leggen in jou geval.
Reactie door miffy53 op 17-09-2011 17:37
Precies, topic starter heeft het over "In een paar weken tijd zijn er 77 bedragen onrechtmatig onttrokken van mijn rekening". Ik vraag mij af hoe weinig TS zijn rekening precies heeft gecheckt dat deze onrechtmatige transacties blijkbaar een vrij lange periode en veelvuldig hebben kunnen plaatsvinden zonder dat dit opgemerkt is.
Reactie door triodosklachten op 18-09-2011 10:39
Quote: marscholl schreef op vrijdag 16 sep 2011, 13:45: ....... Als ik dan ook nog de reactie van Triodos lees denk ik dat de zaak nog niet is afgedaan en dat deze hele discussie prematuur is opgestart. . Martin.einde Quote
Prematuur? Dit alles is voorgevallen in September 2010. Sindsdien heb ik volgende stappen ondernomen:
- Via telefoon contact opgenomen met Triodos
- De volledige interne klachten procedure doorlopen bij Triodos
- Brief geschreven aan directie van Triodos
- Procedure bij Ombudsman doorlopen
- Zowel telefonisch als schriftelijk nog een laatste poging gedaan tot een schikking in deze zaak. Daarbij tevens vermeld dat mijn volgende stap internet/media en rechter zou zijn. Aangegeven dat dit waarschijnlijk meer schade zal opleveren dan EUR 9000,-.
Zoals je ziet heb ik Triodos alle kans gegeven om dit fatsoenlijk op te lossen maar ze blijven zich verschuilen achter dit ene artikel. Ik ben niet een persoon die zomaar lukraak klachten over bedrijven op het internet plaatst. Aan de reacties hier, op andere sites en persoonlijke berichten die ik ontvangen heb blijkt dat ik niet de enige ben die zich hoogstens verbaasd over de houding van de Triodos Bank.
Reactie door tar op 18-09-2011 11:20
Quote: gerard1947 schreef op zaterdag 17 sep 2011, 12:21: Sorry Martijn,
Die voorwaarden staan ook bij mijn bank (Rabo), als die voorwaarden er niet zouden zijn dan nog zou ik een paar keer per week kijken of er niet iets onrechtmatigs is gebeurd met mijn rekening.
Al was het alleen maar om dan snel actie te kunnen ondernemen.
Had jij Martijn ook een paar maal in de week gekeken dan was het bedrag niet zo hoog geweest dat je nu kwijt bent en had jij volgens mij helemaal geen probleem met jou bank gehad.
Een beetje jou eigen schuld, dus niet alle schuld bij de bank leggen in jou geval.einde Quote
Geachte Gerard,
Dus u gaat tijdens uw vakantie van 2 weken uw rekening raadplegen?
Zie mijn bericht van: tar vrijdag 16 sep 2011, 22:49
Als u via een onbeveiligde/niet voldoende beveiligde buitenlandse verbinding contact maakt met uw bank, loop u ook de kans dat uw inloggegevens worden "gestolen" en dan kan de bank u nalatigheid verwijten, omdat u via een onbeveiligde/niet voldoende contact heeft gemaakt...
Reactie door hipppo op 18-09-2011 12:22
Ook zonder internet kan gecontroleerd worden of er met het saldo op je bankrekening iets mis is, nl. door bij een betaalautomaat je saldo op te vragen.
Dat TS in gebreke is gebleven m.b.t. art.14 van de Triodosvoorwaarden lijkt me niet voor discussie vatbaar, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat Triodos helemaal niets hoeft te vergoeden van de opgelopen schade. Verdedigbaar is m.i. als vergoeding geclaimd wordt voor de periode vanaf één week voor het ontdekken van de skimming, c.q. het laten blokkeren van de betaalpas.Immers, de verplichting is tenminste eens per week controleren, dus skimming kan een hele week onopgemerkt blijven. Dat Triodos zich in deze affaire buitengewoon klantonvriendelijk blijft opstellen is evident. Je zou bijna zeggen: net een echte bank....
Reactie door roosje1972 op 02-04-2012 19:43
2 dagen wachten op reactie van de triodos particulier is relatief kort voor hun doen
De wachttijd op reactie afdeling " zakelijke klant"" duurt 10 dagen
en dan is de aanspreek vorm" Beste" door een jongeman van 20 plus.
De maatschappij wordt geregeerd door de middenmoot triodos is hiervan een duidelijk voorbeeld.
Steiner bank is je reinste onzin
Steiner theorieën is 1 ding maar een Steiner bank is een leugen
Reactie door jorisw op 02-04-2012 19:56
Quote: tar schreef op zondag 18 sep 2011, 11:20:
Als u via een onbeveiligde/niet voldoende beveiligde buitenlandse verbinding contact maakt met uw bank, loop u ook de kans dat uw inloggegevens worden "gestolen" en dan kan de bank u nalatigheid verwijten, omdat u via een onbeveiligde/niet voldoende contact heeft gemaakt...
einde Quote
Als je met je eigen laptop of smartphone contact maakt met de bank is dat net zo veilig of onveilig als thuis.....
Reactie door gerona op 28-01-2014 16:29
Triodos blokkeert zo je rekening als ze maar denken dat je een oplichter bent,
als er iemand klaagt dat hij geen artikel heeft gekregen wat je op marktplaats hebt verkocht en op een slimme manier zijn geld terug probeert te krijgen terwijl er eerlijk is gehandeld mag je een verklaring afleggen en gaan ze verdere onderzoeken naar je doen.
Ik heb gevraagd de rekening op te heffen maar dat doen ze niet, ze gaan het bekijken en het saldo wordt straks overgeboekt naar de echte oplichters.
Niet aan te raden deze bank.
Mijn salaris zou er ook op komen, heb ik nog terug kunnen draaien gelukkig.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!