Waarom jaagd KPN onwetende klanten zo op de kosten?
Geplaatst door: themanwhoknew op: 26-11-2010 14:57
Op dit forum en op radar zie ik steeds vaker, en ook ik ben een van de ongelukkige, mensen die klagen over absurd hoge mobiel internet rekeningen die totaal nergens op gebasseerd zijn. Het gaat vaak om nieuwe klanten. Klanten die een simpele fout hebben gemaakt of gewoon niet weten wat eraan de hand is.
enekel voorbeelden
Mobiel internet 14 dagen gebrukt > 600 euro
Mobiel internet 1 maand 1000 euro
etc
KPN is gewoon schandalig bezig door klanten niet te behoeden voor dit soort absurde rekeningen. Laat gewoon het dataverkeer niet toe voordat de klant zijn nieuwe abonnement ingaat.
Klanten worden door KPN geen enkele keer gewaarschuwd voor het feit dat kosten voor die maand enorm oplopen. Klanten maken veelal niet bewust gebruik van het 3G netwerk.
Het meest kromme aan het verhaal is dat mensen voor maar 2,50 eu de hele dag zorgeloos kunnen internetten maar BUITEN BUNDEL?! > bijvoorbeeld (600eu / 2,50eu ) / 12 maanden = 19 jaar internet (bij T-Mobile) ipv 1 mnd bij KPN
Het enige wat klanten kunnen doen is gewoon betalen en daarna de molen van de klantenservice is. Dan moeten ze weken wachten en hopen dat ze ooit nog iets terugzien van hun geld.
Reactie door stacey op 26-11-2010 19:15
--KPN is gewoon schandalig bezig door klanten niet te behoeden voor dit soort absurde rekeningen--
Nou dank je, we moeten hier in Nederland al overal voor behoed worden...........
We zijn toch zeker geen stel kleuters ?!
Tot een jaar of 18 mag je van mij roepen dat je onwetend was, daarna houd het echt wel op.
Na 18 ben je volwassen en zelf verantwoordelijk voor wat je doet en wat je afsluit en hoor je je te informeren over de voorwaarden en tarieven ed als je iets wilt, dat hoef een ander niet voor je uit te kauwen..........
Probleem is dat iedereen te belazerd is om iets te lezen of na te zoeken......
Tarieven ed konden ze niet, want site van KPN vinden was te veel moeite maar de kassa site om te klagen te janken en hun gal te spuwen kan iedereen blijkbaar wel vinden ?!
Ze willen allemaal wel interessant doen met hun mobiele internetje op straat.........
maar enig besef van hoe het werkt of wat het kost daar willen ze zich even niet in verdiepen, tot ze een rekening krijgen...........dan is het ineens ook allemaal de schuld van een ander............
Zo dat wilde ik even kwijt, maar dat wordt vast niet op prijs gesteld ;-)
Nou, kom maar op hoor met die rode duimen stelletje jankerds ;-)
Reactie door themanwhoknew op 27-11-2010 08:38
De problematiek die ik hier aan de kaak stel komt vaal voor bij het oversluiten van abonnementen. Het gebeurt te vaak dat er absurd hoge rekeningen naar klanten wordt uitgestuurd.
Quote: stacey schreef op vrijdag 26 nov 2010, 19:15:
Na 18 ben je volwassen en zelf verantwoordelijk voor wat je doet en wat je afsluit en hoor je je te informeren over de voorwaarden en tarieven ed als je iets wilt, dat hoef een ander niet voor je uit te kauwen..........
Probleem is dat iedereen te belazerd is om iets te lezen of na te zoeken......
Tarieven ed konden ze niet, want site van KPN vinden was te veel moeite maar de kassa site om te klagen te janken en hun gal te spuwen kan iedereen blijkbaar wel vinden ?!einde Quote
Niet iedereen kan de ingewikkelde voorwaarden van KPN helemaal doorgronden en KPN adverteert met goedkoop internet voor op je mobiel.
De consument loop de winkel uit met zijn nieuwe mobiel en wordt verder nergens meer op geattendeerd en volgende maand ligt er een rekening van 500 euro op de deurmat.
KPN kan dit eenvoudig voorkomen, toch?
Mijn punt is dat ik graag zou willen dat KPN de verantwoordelijkheid neemt en zijn klanten beschermd voor excessieve hoge facturen. Dit moet volgens mij gewoon verplicht worden door de overheid. Een andere opties is om op de mobieltjes een link te plaatsen naar de openstaande rekening bij de provider.
Reactie door dirk2 op 27-11-2010 10:16
Kassa zou eens een overzicht moeten maken van de providers die onbeperkt internet aanbieden op je gsm. Bij Vodafone kan je een zakelijk abonnement nemen voor 50 euro per maand, maar een gewoon abonnement zonder onverwachte kosten kan ik niet op de site vinden.
Reactie door ikbenik op 27-11-2010 11:05
De fout die mensen maken is dat voor internet voor de vaste computer een x bedrag per maand betaald wordt en dat er voor de rest geen kosten aan verbonden zijn, terwijl mobiel internet gewoon per tikken betaald wordt (een x bedrag per MB.)
De providers geven op zich vrij duidelijk aan dat er via mobiel internet per MB betaald moet worden.
Bij Telfort is dat € 0,50 per MB buiten de bundel om.
Dus 50MB dataverkeer kost €25,-
Waar gaat het dan mis?
Bij de mensen zit dat vrij internet voor een vast bedrag per maand zo in hun geheugen dat ze dit ook aannemen voor mobiel internet dat het daar ook zo is, terwijl dat juist niet het geval is.
Reactie door ikbenik op 27-11-2010 11:07
Onbeperkt internet.
Wat houd dat in?
Reactie door sonjaatje op 27-11-2010 13:25
KPN is gewoon schandalig bezig door klanten niet te behoeden voor dit soort absurde rekeningen. Laat gewoon het dataverkeer niet toe voordat de klant zijn nieuwe abonnement ingaat
Dus omdat iemand gaat zitten intenetten, of niet kijkt of internet verbonden is, voordat je abo daadwerkelijk ingaat, is KPN fout??
Omgekeerde wereld.
Reactie door ikbenik op 27-11-2010 13:59
Mensen moeten eens leren lezen.
Nemen zomaar wat aan, gaan zomaar vanuit.
Geen wonder dat ze in de problemen komen.
Met alle respect, maar mensen stellen hun telefoon gewoon in voor internet, kijken nergens naar, kijken niet op de websites van de providers, en als ze dan met hoge kosten worden geconfronteerd geven zij de providers de schuld, terwijl ze zelf verzuimd hebben om informatie in te winnen.
Ik ben nu zelf bezig met een nieuwe telefoon.
Daar zit ook internet op.
Ik heb bij de telefoonwinkel informatie opgevraagd en ik heb ook informatie ingewonnen bij de provider qua kosten voor het mobiele internet.
Het staat er gewoon.
En die rotsmoesjes: "ik wist het niet".
Sorry, dat zijn echt rotsmoesjes.
Smoesjes van mensen die te lui zijn om zelf iets uit te zoeken.
Je hebt als consument zijnde ook een onderzoeksplicht.
[quote: Op dit forum en op radar zie ik steeds vaker, en ook ik ben een van de ongelukkige, mensen die klagen over absurd hoge mobiel internet rekeningen die totaal nergens op gebasseerd zijn. Het gaat vaak om nieuwe klanten. Klanten die een simpele fout hebben gemaakt of gewoon niet weten wat eraan de hand is. einde Quote
Dat komt omdat men het verdomd om zelf informatie in te winnen.
Het staat wel degelijk op de websites van de providers.
De mensen hadden het wel degelijk kunnen weten.
Reactie door ikbenik op 27-11-2010 14:05
Mijn reacties kunnen heftig zijn, maar ik begrijp die mensen totaal niet.
Zelf wilde ik ook mobiel internet.
Ik ben gewoon aan het kijken gegaan wat de kosten daarvan zijn.
En het is allemaal gemakkelijk te vinden.
De providers geven voldoende informatie.
Maar als de mensen die informatie niet lezen.....
Mensen lezen de contracten niet, mensen lezen de informatie niet, mensen lezen de handleidingen van de telefoons niet.
En maar lopen klagen dat de kosten de pan uitrijzen.
Moet ik daar dan medelijden mee hebben?
Sorry hoor, dat gaat me echt te ver.
Ik sluit ook die contracten af, ik lees wel die contracten, ik lees wel de informatie die de providers verstrekken.
En het staat er gewoon.
Reactie door sonjaatje op 27-11-2010 16:45
Mijn oudste heeft vorige maand een HTC gekocht, nou ik heb die lui in de MM het hemd van het lijf gevraagd ivm de internetverbinding :-)
Nou is het wel geen abonnement maar toch zonde van je 20 beltegoed als internet per ongeluk staat te draaien.
Wel kan je hier thuis gratis via Wifi internetten.
Wordt tijd dat de consument niet meer doet of ie achterlijk is!
Reactie door ikbenik op 27-11-2010 17:05
Quote: sonjaatje schreef op zaterdag 27 nov 2010, 16:45:
Nou is het wel geen abonnement maar toch zonde van je 20 beltegoed als internet per ongeluk staat te draaien. einde Quote
Per ongeluk???????
Die eigenaar moet teruggaan naar de winkel en zijn geld terugvragen.
Hij is niet in staat om met het apparaat om te gaan.
Reactie door dirk2 op 27-11-2010 17:12
Streaming (radio luisteren bijv.) kost met surf en mail van KPN maar liefst 15 euro per uur. Het goedkoopste abonnement met variabele kosten staat standaard aangevinkt! Het is verstandiger om een duurder abonnement te nemen. Met surf en mail totaal (8 euro p.m. via de site van KPN) kan je zogenaamd onbeperkt internetten. Hier zitten ook een paar ogen en haken aan.
info
info
Reactie door ikbenik op 27-11-2010 17:23
Als ik al die klachten lees, zou je denken dat de providers er een potje van maken.
Echter is het tegenovergestelde de waarheid.
De providers geven juist wel informatie:
- via het contract
- via informatiefolders
- via hun websites.
Wat het probleem is, is dat mensen nooit lezen.
Wie leest nu het contract?
Wie leest nu de informatie die de providers geven?
Wie leest nu de gebruiksaanwijzingen en de handleidingen die bij de telefoons worden meegeleverd?
Ik ben nu bezig met de contractverlenging van het abonnement.
Met een telefoon waarbij ik kan internetten via de mobiele internet en wifi.
Ik struikel gewoon over de informatie die de provider geeft.
Hoezo geeft de provider geen informatie?
Toen ik 3½ jaar geleden van provider wisselde, stond in het contract heel duidelijk wat de kosten waren van de periode van het afsluiten van het contract tot het moment van ingaan van het contract.
Het stond er zeer duidelijk.
De meeste klachten zijn onterecht.
Quote: themanwhoknew schreef op vrijdag 26 nov 2010, 14:57: Op dit forum en op radar zie ik steeds vaker, en ook ik ben een van de ongelukkige, mensen die klagen over absurd hoge mobiel internet rekeningen die totaal nergens op gebasseerd zijn. Het gaat vaak om nieuwe klanten. Klanten die een simpele fout hebben gemaakt of gewoon niet weten wat eraan de hand is.einde Quote
De mensen hadden het wel kunnen weten als zij de informatie die ze krijgen van de provider gelezen hadden, maar nog belangrijker: als zij het contract hadden gelezen hadden ze het wel kunnen weten.
KPN is gewoon schandalig bezig door klanten niet te behoeden voor dit soort absurde rekeningen. Laat gewoon het dataverkeer niet toe voordat de klant zijn nieuwe abonnement ingaat.
Quote: themanwhoknew schreef op vrijdag 26 nov 2010, 14:57: Klanten worden door KPN geen enkele keer gewaarschuwd voor het feit dat kosten voor die maand enorm oplopen. Klanten maken veelal niet bewust gebruik van het 3G netwerk.einde Quote
Als ze het contract hadden gelezen, hadden ze het wel kunnen weten.
De providers geven op hun website wel degelijk informatie.
Quote: themanwhoknew schreef op vrijdag 26 nov 2010, 14:57: Het meest kromme aan het verhaal is dat mensen voor maar 2,50 eu de hele dag zorgeloos kunnen internetten maar BUITEN BUNDEL?! > bijvoorbeeld (600eu / 2,50eu ) / 12 maanden = 19 jaar internet (bij T-Mobile) ipv 1 mnd bij KPNeinde Quote
Dat is de fout: zomaar wat aannemen!
Als ze het contract hadden gelezen, hadden ze het wel kunnen weten!!!!
Mobiel internetten is iets anders dan internetten via de vaste internet verbinding waarbij je betaald per maand, waarbij je gebruik van internet kunt maken voor een vast bedrag per maand.
Internet via de mobiele telefoon werkt zo niet, je betaald een bedrag per MB.
Quote: themanwhoknew schreef op vrijdag 26 nov 2010, 14:57: Het enige wat klanten kunnen doen is gewoon betalen en daarna de molen van de klantenservice is. Dan moeten ze weken wachten en hopen dat ze ooit nog iets terugzien van hun geld.einde Quote
Het enige wat de mensen moeten doen, is het lezen van de contracten en informatie die door de providers verstrekt worden.
Reactie door ikbenik op 27-11-2010 17:32
Quote: dirk2 schreef op zaterdag 27 nov 2010, 17:12: Streaming (radio luisteren bijv.) kost met surf en mail van KPN maar liefst 15 euro per uur. Het goedkoopste abonnement met variabele kosten staat standaard aangevinkt! Het is verstandiger om een duurder abonnement te nemen. Met surf en mail totaal (8 euro p.m. via de site van KPN) kan je zogenaamd onbeperkt internetten. Hier zitten ook een paar ogen en haken aan.
info
einde Quote
Het staat er toch zeer duidelijk.
Hoe komen mensen er dan bij dat ze het niet wisten?
Hoe ik op internet lees, en zelf contracten afsluit.
Ik struikel over de informatie.
Hoe komen mensen erbij dat ze het niet wisten?
Reactie door dirk2 op 27-11-2010 17:38
Die hoge rekeningen zijn absurd ikbenik, als internetten thuis 15-25 p.m. kost, en een zakelijk mobiel abonnement (vodafone) 50 euro per maand hoe kan je dan een rekening van honderden euro`s kan krijgen? Dat heeft niets met de werkelijke kosten te maken. Als KPN dan ook nog op de website het onvoordeligste abonnement standaard aanvinkt (is eigenlijk een soort advies) dan jaag je mensen op kosten. Het lijkt op de praktijken van de postcodeloterij die alvast meerdere loten voor je aanvinkt.
Is dat Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen?
Reactie door ikbenik op 27-11-2010 17:48
Quote: dirk2 schreef op zaterdag 27 nov 2010, 17:38: Die hoge rekeningen zijn absurd ikbenik, als internetten thuis 15-25 p.m. kost, en een zakelijk mobiel abonnement (vodafone) 50 euro per maand hoe kan je dan een rekening van honderden euro`s kan krijgen? Dat heeft niets met de werkelijke kosten te maken. Als KPN dan ook nog op de website het onvoordeligste abonnement standaard aanvinkt (is eigenlijk een soort advies) dan jaag je mensen op kosten. Het lijkt op de praktijken van de postcodeloterij die alvast meerdere loten voor je aanvinkt.
Is dat Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen?einde Quote
Lezen is het antwoord: lezen.
Dat de prijzen hoog zijn, veel te hoog, ben ik het zeker mee eens.
Maar de providers geven wel duidelijk aan wat de prijzen zijn.
Als ik kijk bij Telfort (mijn provider) dan zijn de kosten:
[quote: Mobiel internet € 0,50 per MB*
* Tarieven voor mobiel internet staan per MB vermeld en worden per kB afgerekend. U betaalt zowel voor verzonden data als voor ontvangen data.einde Quote
Nu kun je het wel niet mee eens zijn met de tarieven, maar dan nog heb je er wel mee te maken.
Reactie door sonjaatje op 27-11-2010 18:48
Quote: ikbenik schreef op zaterdag 27 nov 2010, 17:05: Quote: sonjaatje schreef op zaterdag 27 nov 2010, 16:45:
Nou is het wel geen abonnement maar toch zonde van je 20 beltegoed als internet per ongeluk staat te draaien. einde Quote
Per ongeluk???????
Die eigenaar moet teruggaan naar de winkel en zijn geld terugvragen.
Hij is niet in staat om met het apparaat om te gaan.einde Quote
Je snapt wat ik bedoel toch.
Reactie door ikbenik op 27-11-2010 19:51
Quote: sonjaatje schreef op zaterdag 27 nov 2010, 18:48: Quote: ikbenik schreef op zaterdag 27 nov 2010, 17:05: Quote: sonjaatje schreef op zaterdag 27 nov 2010, 16:45:
Nou is het wel geen abonnement maar toch zonde van je 20 beltegoed als internet per ongeluk staat te draaien. einde Quote
Per ongeluk???????
Die eigenaar moet teruggaan naar de winkel en zijn geld terugvragen.
Hij is niet in staat om met het apparaat om te gaan.einde Quote
Je snapt wat ik bedoel toch.einde Quote
Zekers! :-))
Reactie door themanwhoknew op 29-11-2010 16:22
bedankt voor alle reacties maar het gaat eigelijk om iets anders denk ik. Het gaat om situaties waarin mensen geraken wanneer ze overstappen van abonnement of provider.
hier staan zat voorbeelden
Klanten gaan er in die gevallen vanuit dat ze niks verkeerd doen, en daar is meestal ook geen aanleiding voor. Pas een maand later worden klanten geconfronteerd met torenhoge rekeningen.
bijvoorbeeld ik maak bewust gebruik van wifi omdat ik weet dat ik anders heel veel geld moet betalen aan KPN. Vervolgens wordt ik toch geconfronteerd met een torenhoge rekening. Doordat ik niet doorhad dat er op de achtergrond toch heel veel dataverbruik over het netwerk van KPN plaatst vond en KPN niet de moeite heeft genomen dit aan de klant te melden lopen de kosten voor de klant opgemerkt hoog op. Dat vind ik niet normaal.
KPN heeft de plicht als een klant in het buitenland is en meer dan 60 euro dataverbruik heeft hier melding van te maken bij de klant zodat deze klant beschermd wordt voor een te hoge rekening. Wanneer dit nu in het binnenland gebeurt wordt de klant onwetend gehouden (er wordt bv geen sms naar de klant gestuurd) en lopen op de achtergrond de kosten gewoon op.
Ik stel hier ter discussie dat KPN de plicht zou moeten hebben te klant te behouden voor excessieve rekeningen. Ik denk namelijk dat geen enkele klant in de werkelijkheid bereid is om 500 euro of meer voor 13 dagen internet te betalen. Er moet dan een fout zijn gemaakt door KPN of Klant.
Wat is er mis de klant hiervoor de behoeden??
hier staan zat voorbeelden
Reactie door ikbenik op 29-11-2010 17:28
@themanwhoknew:
Met alle respect, maar als de mensen hun contracten eens zouden lezen, krijgen ze die problemen niet.
Ik ben ook een tijdje geleden van provider verwisseld, en die informatie krijgt de klant wel degelijk, alleen ze lezen die informatie niet.
In die informatie staat wel degelijk wat de kosten zijn en hoe alles verloopt in de tussenperiode van contract sluiten en ingaan van het contract.
Laat die mensen maar met die torenhoge kosten opgezadeld te worden.
Hadden ze maar die contracten en gebruiksaanwijzingen moeten lezen.
Wie niet lezen wilt, moet maar voelen.
"Ja, maar....."
"Als de mensen het niet weten, moet je die mensen in bescherming nemen"
Hoor ik dan zeggen.
Als die mensen de contracten en de gebruiksaanwijzingen van de telefoon hadden gelezen, hadden ze het wel geweten en hadden ze die problemen niet.
Zo is het zo vaak:
Veel problemen hadden voorkomen kunnen worden als de mensen de contracten en gebruiksaanwijzingen en handleidingen hadden gelezen.
[quote: KPN heeft de plicht als een klant in het buitenland is en meer dan 60 euro dataverbruik heeft hier melding van te maken bij de klant zodat deze klant beschermd wordt voor een te hoge rekening. Wanneer dit nu in het binnenland gebeurt wordt de klant onwetend gehouden (er wordt bv geen sms naar de klant gestuurd) en lopen op de achtergrond de kosten gewoon op.einde Quote
Als diezelfde klant de informatie wel had gelezen, had diezelfde klant die problemen niet gehad.
Kom op zeg!
De mensen zijn geen hersenloze zombies die niet staat zijn om zelf na te denken!
Dus moeten die providers en de leveranciers hun niet zo te behandelen.
(heeft trouwens sonjaatje ook al eens gezegd.) ;-)
Reactie door themanwhoknew op 29-11-2010 17:40
In mijn contract zal vast en zeker zoiets staan inderdaad. Ik heb het niet helemaal doorgelezen, heel veel mensen vast ook niet, dat wanneer ik gebruik maak van kpn netwerk buiten bundel kost zoveel extra etc.
Ik was in de veronderstelling, en de menner van de kpn winkel heeft mij dat ook verzekerd, dat ik gewoon van wifi gebruik kon maken.
Als achteraf blijkt dat ik dan toch heel veel moet betalen want zus en zo en dat had ik dan maar moeten lezen. Ik vind dat allemaal iets te makkelijk geld uit mijn zak klopperij.De klant mag in die zin best een beetje beschermd worden tegen KPN! Het gaat niet om een klein beetje geld...
Reactie door dobby op 29-11-2010 19:18
Quote: themanwhoknew schreef op maandag 29 nov 2010, 17:40: In mijn contract zal vast en zeker zoiets staan inderdaad. Ik heb het niet helemaal doorgelezen, heel veel mensen vast ook niet, dat wanneer ik gebruik maak van kpn netwerk buiten bundel kost zoveel extra etc.
Ik was in de veronderstelling, en de menner van de kpn winkel heeft mij dat ook verzekerd, dat ik gewoon van wifi gebruik kon maken.
Als achteraf blijkt dat ik dan toch heel veel moet betalen want zus en zo en dat had ik dan maar moeten lezen. Ik vind dat allemaal iets te makkelijk geld uit mijn zak klopperij.De klant mag in die zin best een beetje beschermd worden tegen KPN! Het gaat niet om een klein beetje geld...
einde Quote
Hallo - daar heeft KPN niets mee te maken, maar dat is iets van je telefoon! (a-gps, synchronisate, checken voor software updates, sociale updates, het huidige weer, enz enz enz..) - je kan toch moeilijk verwachten dat de KPN (of wie dan ook) de handleiding van jouw specifieke toestel gaat voorlezen??
RTFM..
Reactie door stacey op 29-11-2010 19:35
Wat er altijd en eeuwig in vragen/klachten naar aanleiding van problemen hier op de site terug te vinden is:
--Ik Dacht...............
--Ik Hoorde............
--Ik Meende............
--Ik was in de Veronderstelling............
Jammer dan !
Geen excuus ! LEZEN is WETEN !
Maar daar is het gros te Belazerd voor en dan achteraf klagen................
Draag toch eens als een volwassene de consequenties voor wat je afsluit/aangaat,
het is tenslotte ook niet verplicht Mobiel te internetten en bellen op straat.........
als je niet weet waar je aan begint, begin er dan gewoon niet aan !
Reactie door themanwhoknew op 30-11-2010 09:50
Sorry maar ik weet dat bellen en gebruik maken van mobiel internet buiten mijn bundel duur is. Wanneer jullie schrijven dat staat allemaal ik het contract hebben jullie gelijk. Nu overkomt het mij en vele andere toch dat we opgescheept zitten met een torenhoge rekening.
Het punt wat ik daarom hier probeer te maken is dat mensen best beschermd mogen worden voor zulke buiten proportionele facturen omdat geen enkele klant in enige situatie willens en wetens bereid is om 500 euro te betalen voor een beetje bellen en internetten. Klanten die naar het buitenland gaan worden nu ook gelukkig beschermd door een wet uit europa.
De klant of KPN moet een fout hebben gemaakt en de klant of KPN moet hier direct op reageren en klant informeren middels een SMS of abonnement blokkeren. Iedereen blij.
Ik denk dat je niemand kan vinden die bereid is om 500 euro te betalen voor 13 dagen internet op je mobiel. Dat KPN dat bij klanten in rekening durft te brengen vind ik schandalig.
Reactie door stacey op 30-11-2010 10:18
--Het punt wat ik daarom hier probeer te maken is dat mensen best beschermd mogen worden voor zulke buiten proportionele facturen omdat geen enkele klant in enige situatie willens en wetens bereid is om 500 euro te betalen voor een beetje bellen en internetten---
Als je niet bereid bent te betalen Wat het kost moet je niets afsluiten......
want je kun je informeren over de prijzen en alles en dan weet je het van te voren........
Ik heb zelf helemaal geen zin om alles helemaal door te spitten en veel te veel te betalen en Daarom ga ik dus zo`n contract simpelweg Niet aan..............
Want ongeinformeerd iets afsluiten daar begin ik niet/nooit aan........
Kan voor 20 tientjes per maand dag en nacht online zitten thuis dus buiten de deur hou ik me dan wel met andere dingen bezig ;-)
Reactie door dirk2 op 30-11-2010 10:37
Veel leuker om met elkaar te praten in de trein dan te surfen met je telefoon! Kost ook niets :)
Reactie door stacey op 30-11-2010 12:18
Quote: dirk2 schreef op dinsdag 30 nov 2010, 10:37: Veel leuker om met elkaar te praten in de trein dan te surfen met je telefoon! Kost ook niets :)
einde Quote
Gelijk heb je ;-)
Vind het nogal lachwekkend en soms zelfs heel irritant al die figuren met aan hun oor geplakte gsm`s of hun geloer naar hun gsm schermpje overal.............
Tja, stel je voor dat je wat (?) mist ?!
En je bent natuurlijk ook onmisbaar die 10 minuten dat je onderweg bent en je moet ook rond de klok bereikbaar zijn,
en ten alle tijde contact houden vooral om dan te kunnen zeggen `ja, ik zit nu in de bus ja ik ben daar en daar dus ik ben er zo tot zo..... DUH
Reactie door ikbenik op 30-11-2010 13:36
Quote: themanwhoknew schreef op dinsdag 30 nov 2010, 09:50: Sorry maar ik weet dat bellen en gebruik maken van mobiel internet buiten mijn bundel duur is. Wanneer jullie schrijven dat staat allemaal ik het contract hebben jullie gelijk. Nu overkomt het mij en vele andere toch dat we opgescheept zitten met een torenhoge rekening. einde Quote
Is echt eigen schuld.
De providers geven heel duidelijk aan wat de kosten zijn van mobiel internet en mobiel bellen in het buitenland.
Als vervolgens de mensen het VERDOMMEN om de informatie te lezen, is het hun eigen schuld dat ze met die torenhoge kosten worden opgezadeld.
Quote: themanwhoknew schreef op dinsdag 30 nov 2010, 09:50: Het punt wat ik daarom hier probeer te maken is dat mensen best beschermd mogen worden voor zulke buiten proportionele facturen omdat geen enkele klant in enige situatie willens en wetens bereid is om 500 euro te betalen voor een beetje bellen en internetten. Klanten die naar het buitenland gaan worden nu ook gelukkig beschermd door een wet uit europa. einde Quote
Quote: themanwhoknew schreef op dinsdag 30 nov 2010, 09:50: De klant of KPN moet een fout hebben gemaakt en de klant of KPN moet hier direct op reageren en klant informeren middels een SMS of abonnement blokkeren. Iedereen blij.einde Quote
Ach, de provider moet de mensen die verdommen te lezen beschermen.
De mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun eigen domme acties, dus moeten ze ook gewoon voor die kosten opdraaien.
Zo simpel is het nu eenmaal.
Quote: themanwhoknew schreef op dinsdag 30 nov 2010, 09:50:
Ik denk dat je niemand kan vinden die bereid is om 500 euro te betalen voor 13 dagen internet op je mobiel. Dat KPN dat bij klanten in rekening durft te brengen vind ik schandalig.
einde Quote
Wat ik schandalig vind is dat de mensen verdommen te lezen en dat vervolgens de provider de schuld ervan krijgt.
Wat ik niet begrijp is dat jij voor die mensen opkomt.
Mensen kunnen toch lezen?
Wat is dan het probleem?
Het probleem is dat mensen niet lezen en vervolgens met torenhoge kosten worden opgezadeld.
Kosten die ze niet hadden gehad als ze de informatie en het contract hadden gelezen.
Als de providers geen informatie zouden geven, dan had je echt gelijk.
Echter geven de providers wel degelijk informatie, en vind ik ook dat die gedupeerde mensen niet mogen klagen.
Ze moeten gewoon hun kop houden en betalen.
Ja, maar.... hoor ik dan zeggen.
Met alle respect, nu worden die mensen met hoge kosten opgezadeld, wat het resultaat is dat ze niets lezen.
Eigen schuld, dikke bult.
Hadden ze maar moeten lezen, dan hadden ze die hoge kosten en de problemen totaal niet gehad.
Reactie door ikbenik op 30-11-2010 13:37
Moet de provider met de mensen rekening houden die niets lezen?
Reactie door rhemi op 01-12-2010 13:52
Quote: stacey schreef op vrijdag 26 nov 2010, 19:15: --KPN is gewoon schandalig bezig door klanten niet te behoeden voor dit soort absurde rekeningen--
Nou dank je, we moeten hier in Nederland al overal voor behoed worden...........
We zijn toch zeker geen stel kleuters ?!
Tot een jaar of 18 mag je van mij roepen dat je onwetend was, daarna houd het echt wel op.
Na 18 ben je volwassen en zelf verantwoordelijk voor wat je doet en wat je afsluit en hoor je je te informeren over de voorwaarden en tarieven ed als je iets wilt, dat hoef een ander niet voor je uit te kauwen..........
Probleem is dat iedereen te belazerd is om iets te lezen of na te zoeken......
Tarieven ed konden ze niet, want site van KPN vinden was te veel moeite maar de kassa site om te klagen te janken en hun gal te spuwen kan iedereen blijkbaar wel vinden ?!
Ze willen allemaal wel interessant doen met hun mobiele internetje op straat.........
maar enig besef van hoe het werkt of wat het kost daar willen ze zich even niet in verdiepen, tot ze een rekening krijgen...........dan is het ineens ook allemaal de schuld van een ander............
Zo dat wilde ik even kwijt, maar dat wordt vast niet op prijs gesteld ;-)
Nou, kom maar op hoor met die rode duimen stelletje jankerds ;-)
einde Quote
Ben het niet eens met je reactie. Natuurlijk lees ik niet steeds de ellenlange voorwaarden, maar ik neem me standaard voor terughoudend te zijn met mobiel dataverbruik, gebruik alleen WIFI voor dataverkeer. Toen ik echter een Iphone kocht realiseerde ik me niet dat deze synchroniseerde met mijn outlook agenda en email op mijn werk. Lullig, zeker als in de betreffende periode studenten van mij hun werkstukken (á 2-5 mb) per stuk aan mij mailden. Gelukkig werd ik 'bijtijds' achterdochtig zodat de kosten 'slechts' opliepen tot 660 euri (229 mb), Dat had ook makkelijk 1500 euro kunnen zijn in een tijdsbestek van 2 weken. Kijk ik begrijp best dat ik verantwoordelijk ben voor mijn eigen fouten en dat mag ook best wat kosten, maar dit lijkt me toch wat al te gortig. Een zwaar vergrijp wordt ernstiger bestraft. Daarnaast vind ik de naam hi-online ook redelijk verhullend (of dat hi zou moeten duiden op de kosten voor mobiel dataverkeer).
En voor de duidelijkheid: ik ben echt geen jankerd en wil best op de blaren zitten: alleen die 660 euri vind ik wel erg dikke blaren en ik weet zeker dat er mensen zijn met vergelijkbare kosten voor wie deze blaren als 3e graads verbranding aanvoelen.
Reactie door ikbenik op 01-12-2010 14:56
Met alle respect:
Je weet de prijzen, dus moet je ook niet zeuren.
Dat de prijzen behoorlijk hoog zijn, vind ik ook absurd.
Het probleem van de meeste mensen is dat zij achteraf gaan kijken wat de prijzen zijn, en niet vooraf.
En daar erger ik me dan aan.
Reactie door themanwhoknew op 01-12-2010 15:33
Quote: ikbenik schreef op woensdag 1 dec 2010, 14:56: Met alle respect:
Je weet de prijzen, dus moet je ook niet zeuren.
Dat de prijzen behoorlijk hoog zijn, vind ik ook absurd.
Het probleem van de meeste mensen is dat zij achteraf gaan kijken wat de prijzen zijn, en niet vooraf.
En daar erger ik me dan aan.
einde Quote
met alle respect voor jouw reacties maar deze hele discussie gaat erom of het rechtvaardig is om voor dataverkeer 600 te vragen terwijl de klant hier in de meeste gevallen niet op de hoogte is van de oplopende rekening.
Meeste klanten weten ook dat data verkeer buiten de bundel zeer duur is maar het overkomt ongelukkige mensen toch telkens weer. Hier zou iets aan moeten gebeuren! KNP jaagd klanten op de kosten en dat is helemaal niet nodig.
Reactie door ikbenik op 01-12-2010 15:43
Quote: themanwhoknew schreef op woensdag 1 dec 2010, 15:33:
met alle respect voor jouw reacties maar deze hele discussie gaat erom of het rechtvaardig is om voor dataverkeer 600 te vragen terwijl de klant hier in de meeste gevallen niet op de hoogte is van de oplopende rekening. einde Quote
Het punt is of de klanten die prijzen had kunnen weten.
En dat is wel degelijk het geval.
Men weet van te voren wat de kosten zijn, men neemt een dienst af, en gaat vervolgens steen en been klagen dat de kosten hoog zijn.
Met alle respect, als je een huis gaat huren, en je weet de maandprijs, ga je achteraf toch niet klagen dat de huurprijs op jaarbasis nogal hoog is?
De prijzen zijn bekend.
Dat bij veel mensen de prijzen niet bekend zijn, heeft puur te maken dat de meeste mensen niet lezen.
En doordat de mensen niet lezen, worden ze achteraf geconfronteerd met de hoge prijzen.
Quote: themanwhoknew schreef op woensdag 1 dec 2010, 15:33: Meeste klanten weten ook dat data verkeer buiten de bundel zeer duur is maar het overkomt ongelukkige mensen toch telkens weer. Hier zou iets aan moeten gebeuren! KNP jaagd klanten op de kosten en dat is helemaal niet nodig.einde Quote
Komt omdat ze niet lezen.
Reactie door ikbenik op 01-12-2010 15:49
Als ik het anders mag verwoorden:
Doordat veel mensen niet lezen en hun eigen verantwoordelijkheden niet nemen, verplichten ze de providers om de verantwoordelijkheden van de klanten over te nemen.
Terecht dat de providers dat niet doen.
Veel mensen worden inderdaad geconfronteerd met de hoge rekeningen.
Ik val in herhaling, maar de essentie is:
Veel mensen worden onaangenaam geconfronteerd met de hoge rekeningen, doordat die mensen de informatie en het contract die door de providers verstrekt worden niet lezen.
De klanten hebben zelf ook een informatieplicht. Dus ze moeten zelf ook die informatie opvragen.
Zelf ben ik ook bezig met die materie, dus het afsluiten van het contract.
En het valt mij op dat ik struikel over de informatie.
De kern:
Zolang dat de mensen niet lezen, blijven ze nadelig geconfronteerd te worden met de hoge kosten.
Wat ook hun eigen schuld is.
Moeten de providers de klanten als kleine kinderen aan het handje meenemen, omdat diezelfde klanten het verdommen om de verstrekte informatie te lezen?
Dat is de kern en de essentie van de problemen:
Mensen lezen niet.
Reactie door themanwhoknew op 01-12-2010 15:55
leuke metafoor
stel je huurt een huis.
De huismeester rekent geld voor elk poststuk dat hij in jou postbus stopt.
Goed zeg jij als huurder.
Jij weet dat je ongeveer elke week 3 poststukken ontvangt en maakt je verder geen zorgen over de kosten.
Een maand later kijk jij eens in je postbus en blijkt deze helemaal overvol te zitten met poststukken. Allemaal huis en huis bladen en reclamen folders. Shit denk jij!
Daar had ik niet op gerekend en eigenlijk wilde je helemaal niet die folders en huis en huis bladen maar de huismeester blijft onverbiddelijk en je moet dokken voor elk poststuk...
dan had je maar een nee/nee sticker moeten nemen.
Nou ik ben van menig dat de huismeester had moeten ingrijpen en voor mij een nee/nee sticker op mijn postbus had moeten plakken om zo mij te behoeden voor te hoge rekening. Zou elke goede huismeester toch voor je doen?
Reactie door ikbenik op 01-12-2010 16:16
Quote: dirk2 schreef op zaterdag 27 nov 2010, 17:38: Die hoge rekeningen zijn absurd ikbenik, als internetten thuis 15-25 p.m. kost, en een zakelijk mobiel abonnement (vodafone) 50 euro per maand hoe kan je dan een rekening van honderden euro`s kan krijgen? Dat heeft niets met de werkelijke kosten te maken. Als KPN dan ook nog op de website het onvoordeligste abonnement standaard aanvinkt (is eigenlijk een soort advies) dan jaag je mensen op kosten. Het lijkt op de praktijken van de postcodeloterij die alvast meerdere loten voor je aanvinkt.
Is dat Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen?einde Quote
Ten eerste:
binnen de bundel kost het internet verkeer een x bedrag per MB.
Na die bundel kost het internet toch snel € 0,50 per MB.
Quote: dirk2 schreef op zaterdag 27 nov 2010, 17:38: Die hoge rekeningen zijn absurd ikbenik, als internetten thuis 15-25 p.m. kost, en een zakelijk mobiel abonnement (vodafone) 50 euro per maand hoe kan je dan een rekening van honderden euro`s kan krijgen? einde Quote
Simpel:
Vaste internet wordt gewoon een vast bedrag per maand berekend en daar komen geen andere kosten bij .
Bij Mobiel internet is dat anders. Daar is het zo dat niet een vast bedrag per maand wordt berekend, maar per MB.
Nu kan een bepaald aantal MB per maand worden afgesproken, in een bundel, en buiten die bundel wordt gewoon per MB worden berekend.
Wat ik al eerder had aangegeven, is dat mensen denken (doordat men niet leest) dat ook die regels voor vaste internet ook bij de mobiel internet van toepassing zijn. Wat niet het geval is.
Quote: dirk2 schreef op zaterdag 27 nov 2010, 17:38: Dat heeft niets met de werkelijke kosten te maken. Als KPN dan ook nog op de website het onvoordeligste abonnement standaard aanvinkt (is eigenlijk een soort advies) dan jaag je mensen op kosten. Het lijkt op de praktijken van de postcodeloterij die alvast meerdere loten voor je aanvinkt.
Is dat Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen?einde Quote
Het voordeligste abo is zonder mobiel internet en de telefoon zo instellen dat er geen verbinding van die mobiel internet gemaakt kan worden.
Als je het toestel zo instelt dat alleen verbinding gemaakt kan worden met wifi, dan kom je niet voor verrassingen te staan.
Echter...
Veel mensen maken steeds meer gebruik van mobiel internet.
En aan die mobiel internet zitten kosten aan verbonden.
De providers geven die kosten wel degelijk aan.
Reactie door ikbenik op 01-12-2010 16:31
Er zijn twee zaken:
- De mensen lezen niet, waardoor men geconfronteerd wordt met hoge rekeningen.
- Men is het niet eens met de hoge prijzen van mobiel internet.
Reactie door ikbenik op 01-12-2010 16:32
Quote: themanwhoknew schreef op woensdag 1 dec 2010, 15:55: leuke metafoor
stel je huurt een huis.
De huismeester rekent geld voor elk poststuk dat hij in jou postbus stopt.
Goed zeg jij als huurder.
Jij weet dat je ongeveer elke week 3 poststukken ontvangt en maakt je verder geen zorgen over de kosten.
Een maand later kijk jij eens in je postbus en blijkt deze helemaal overvol te zitten met poststukken. Allemaal huis en huis bladen en reclamen folders. Shit denk jij!
Daar had ik niet op gerekend en eigenlijk wilde je helemaal niet die folders en huis en huis bladen maar de huismeester blijft onverbiddelijk en je moet dokken voor elk poststuk...
dan had je maar een nee/nee sticker moeten nemen.
Nou ik ben van menig dat de huismeester had moeten ingrijpen en voor mij een nee/nee sticker op mijn postbus had moeten plakken om zo mij te behoeden voor te hoge rekening. Zou elke goede huismeester toch voor je doen?
einde Quote
Als dit voor het sluiten van de huurovereenkomst bekend was, heb ik totaal geen recht van klagen en ik heb geen poot om op te staan.
Reactie door ikbenik op 01-12-2010 16:41
Bij mobiel internet is het zo:
De prijzen zijn absurd hoog. Dat is zo.
Echter zijn die prijzen voor de afsluiting van de overeenkomst bekend.
Je gaat als klant zijnde ermee accoord.
Je gaat vervolgens gebruik maken van die mobiel internet, en achteraf gezien rijzen de prijzen de pan uit.
Heb je vervolgens recht om te klagen?
Zeker niet.
Omdat de prijzen voor de sluiting van de overeenkomst bekend was.
Veel mensen lezen de informatie die door de providers verstrekt worden en het afgesloten contract niet.
Ook leest men niet de gebruiksaanwijzing of handleiding van de telefoon.
Waardoor men verrast wordt door de hoge rekeningen.
Men gaat hiervan uit, men gaat daarvan uit, zonder de stukken te lezen hoe het werkelijk in elkaar zit.
En daar wringt de schoen.
Moet de provider de klant die niet leest aan het handje leiden?
[quote: Nou ik ben van menig dat de huismeester had moeten ingrijpen en voor mij een nee/nee sticker op mijn postbus had moeten plakken om zo mij te behoeden voor te hoge rekening. Zou elke goede huismeester toch voor je doen?einde Quote
En je eigen verantwoordelijkheid dan?
Je wilt je eigen verantwoordelijkheid niet nemen, en je vindt dan dat die huurbaas dan jouw moet beschermen, omdat jij je verantwoordelijkheid niet wilt nemen.
Toch belachelijk!
Je bent toch geen hersenloze zombie die niet in staat is om zelf na te denken?
Gedraag je dan ook niet zo!
En als je niets weet, moet je ook niet dergelijke contracten afsluiten.
Reactie door themanwhoknew op 01-12-2010 19:18
het punt wat ik hier wilde aansnijden is waarom KPN klanten zo op de kosten jaagd. Het daat er wat mij betreft dan ook helemaal niet om wat er nou precies in het contract staat en wat mijn rechten en plichten zijn.
Het gaat erom waarom KPN honderden euro's voor mobiel internet de klant in rekening brengt. Nogmaals de Europese Unie heeft gelukkig deze praktijken verboden als je naar het buitenland gaat. Nu alleen nog voor het binnenland zou ik zeggen
btw KPN heeft zijn fout toegegeven en krijg me geld terug. Nog even wachten tot het echt op me rekening staat.
Reactie door ikbenik op 01-12-2010 22:29
Quote: themanwhoknew schreef op woensdag 1 dec 2010, 19:18:
Het gaat erom waarom KPN honderden euro's voor mobiel internet de klant in rekening brengt. Nogmaals de Europese Unie heeft gelukkig deze praktijken verboden als je naar het buitenland gaat. Nu alleen nog voor het binnenland zou ik zeggen einde Quote
Dat heeft de Europese Unie helemaal niet verboden.
Ten eerste worden de kosten per MB berekend, wat bij vaste internet niet het geval is.
Ten tweede geven de providers heel duidelijk aan wat de kosten zijn. Dus de mensen kunnen het weten.
Ten derde lezen veel mensen de informatie niet, waardoor men achteraf met torenhoge rekeningen worden geconfronteerd (wat helemaal hun eigen schuld is.)
Ik ben het zowiezo ook niet eens met die absurde hoge kosten voor mobiel internet.
Reactie door ikbenik op 01-12-2010 22:31
En al ben ik het niet eens met hun kosten, ik moet ten aller tijden gewoon die kosten betalen.
Ik begrijp zowiezo jouw standpunten, alleen deel ik die niet.
Je spreekt over onwetende klanten.
Hoe komt het dat die klanten onwetend zijn?
Hoe komt het dat die klanten in de problemen komen?
En al ben ik het niet eens met hun kosten, ik moet ten aller tijden gewoon die kosten betalen.
Reactie door ikbenik op 01-12-2010 22:39
Quote: themanwhoknew schreef op woensdag 1 dec 2010, 19:18: het punt wat ik hier wilde aansnijden is waarom KPN klanten zo op de kosten jaagd. einde Quote
Men leest de informatie niet en men gaat er vanuit dat je gewoon voor een vast bedrag per maand voor dat bedrag mobiel kunt internetten, net als bij de vaste internet.
Alleen werkt mobiel internet niet zo, maar wordt per MB afgerekend.
Binnen de bundel een paar cent, buiten die bundel €0,50 per MB.
Dus als je buiten de bundel 100MB down of upload (dus dat de totale dataverkeer 100MB is), dan betaal je daarvoor € 50,-
Dat is een keihard gegeven.
Ga maar eens terug in de tijd dat je deed internetten via de telefoonverbinding, waarbij per seconden werd gerekend.
Datzelfde geldt dus nu voor de mobiele internet.
En zoals ik al heel vaak heb aangegeven, gaan mensen er vanuit (zonder dat ze de informatie van de provider gelezen te hebben) dat ze voor een vast bedrag per maand (net als bij de vaste internet) internetten, komen die mensen dus nu in zeer grote problemen, omdat ze niet gelezen hebben.
Daar gaat het om, en om niets anders.
Zelf ben ik nu ook bezig met een telefoon waarbij internet op zit (de Nokia N8).
En ik ben ook aan het kijken wat de kosten zijn voor mobiel internet.
Reactie door themanwhoknew op 02-12-2010 14:31
dit bedoel ik > [url=http://www.europa-nu.nl/id/vid4hebnljzd/nieuws/consumentenrechten_kosten_mobiel?ctx=vhj1ngguzrwe: europa-nu.nl/kosten-mobiel[/url:
in het kort
[quote:
As from 1st March 2010, European mobile phone operators are obliged under EU i roaming rules to ... cut consumers' mobile connection to the internet while abroad when their bill reaches a specified limit.
einde Quote
Reactie door stacey op 02-12-2010 14:39
--roaming rules --
--for surfing the Internet with their mobile phones and laptops while travelling in other EU countries.--
Moet je wel eerst gaan reizen ;-)
Reactie door themanwhoknew op 02-12-2010 14:41
Dus als ik in ergens aan de grens woonde had ik misschien een bericht van KPN gehad met de waarschuwing dat mijn rekening erg hoog oploopt, gek toch?
Reactie door ikbenik op 02-12-2010 15:27
Quote: themanwhoknew schreef op donderdag 2 dec 2010, 14:31: dit bedoel ik > [url=http://www.europa-nu.nl/id/vid4hebnljzd/nieuws/consumentenrechten_kosten_mobiel?ctx=vhj1ngguzrwe: europa-nu.nl/kosten-mobiel[/url:
in het kort
[quote:
As from 1st March 2010, European mobile phone operators are obliged under EU i roaming rules to ... cut consumers' mobile connection to the internet while abroad when their bill reaches a specified limit.
einde Quote einde Quote
Toch heb je het helaas niet goed gelezen.
Bij die bepaling gaat het over mobiel dataverkeer tussen de verschillende landen: roaming genaamd.
En dat is in Nederland zelf niet van toepassing.
[quote: Dankzij roaming regels van de EU, de prijs die operatoren elkaar betalen per megabyte (MB) gedownload is beperkt tot een veilig niveau van 1 € per MB, en het zal dalen in de komende twee jaar. Deze besparingen moeten worden doorberekend aan de consument en leveren lagere prijzen voor het surfen op het internet in het buitenland. einde Quote
De prijs per MB is Nationaal ongeveer € 0,50 per MB, met geen limiet.
Als Europa bepaald heeft dat het maximale bedrag € 50,- mag bedragen bij roaming, dan mogen de kosten in het buitenland niet hoger oplopen dan € 50,-.
Echter zijn die regels Nationaal niet van toepassing.
Reactie door ikbenik op 02-12-2010 15:30
Een andere punt:
Had je als klant zijnde van die prijzen op de hoogte kunnen zijn?
Het antwoord is: ja.
Dus als je er toch voor kiest om mobiel te internetten, terwijl je wel de kosten weet of redelijkerwijs had kunnen weten, moet je achteraf niet zeuren dat de factuur nogal hoog is uitgevallen.
Nogmaals:
Omdat mensen niet lezen en vanuit gaan dat er niet per MB wordt afgerekend, maar per maand een vast bedrag, en voor de rest ook niet lezen, komen die mensen nu in grote problemen.
En jij gaat die mensen die niet lezen in bescherming nemen.
Moet je niet doen.
Dat de prijzen per MB behoorlijk hoog zijn, absurd hoog, doet in deze vraagstelling totaal niet ter zaken. Dat is een totaal andere discussie.
Reactie door themanwhoknew op 02-12-2010 15:33
En dat is de reden dat deze discussie "Waarom Jaagd KPN klanten zo op de kosten" heet.
Het maakt mij niet uit hoe je het noemt. Je mag het mobiel internet, roamen, nationaal verkeer, etc noemen. Ik wil gewoon niet van die "Bill Shocks" krijgen van KPN
Reactie door themanwhoknew op 02-12-2010 15:37
[quote: Dat de prijzen per MB behoorlijk hoog zijn, absurd hoog, doet in deze vraagstelling totaal niet ter zaken. Dat is een totaal andere discussie.einde Quote
precies de discussie die ik hier wil voeren..... maargoed.
Klanten worden op de kosten gejaagd door KPN omdat ze zonder het te weten mobiel internet gebruiken. De regering, KPN, OPTA of EU kan hier eenvoudig iets tegen doen.
Reactie door ikbenik op 02-12-2010 15:44
Quote: themanwhoknew schreef op donderdag 2 dec 2010, 15:33: En dat is de reden dat deze discussie "Waarom Jaagd KPN klanten zo op de kosten" heet.
Het maakt mij niet uit hoe je het noemt. Je mag het mobiel internet, roamen, nationaal verkeer, etc noemen. Ik wil gewoon niet van die "Bill Shocks" krijgen van KPNeinde Quote
Dat is de grootste onzin.
Daarbij is het niet de vraag:"Waarom Jaagd KPN klanten zo op de kosten"
De vraag is: "Waarom Jaagd KPN onwetende klanten zo op de kosten"
Het antwoord op de vraag:
"Waarom Jaagd KPN onwetende klanten zo op de kosten"
Is omdat mensen niet lezen.
Het antwoord op de vraag:"Waarom Jaagd KPN klanten zo op de kosten"
Is dat mensen wel op de hoogte zijn van de kosten, toch acoord gaan en van de diensten gebruik maken, en daar vervolgens de rekening van gepresenteerd krijgen.
Als je gebruik gaat maken van mobiel internet,
WEET JE VOOR DAT JE HET CONTRACT AFSLUIT PRECIES WELKE KOSTEN ER GEMOEID MEE ZIJN.
Ik zet het niet voor niets zo groot en vet neer.
Ik heb het al veel te vaak gezegd:
Veel mensen lezen niet, gaan er maar vanuit dat er voor een vast bedrag per maand mobiel internet wordt aangeboden (net als de vaste internet verbinding) en gaan er niet vanuit dat er per MB gerekend wordt (terwijl dat wel overal zeer duidelijk wordt aangegeven.) Die mensen komen onaangenaam voor verrassingen te staan.
Maar als je dat niet kunt lezen, is het zeer zielig met je gesteld.
Met alle respect, ik heb het al veel te vaak zeer duidelijk uitgelegd, maar als je niet wilt lezen en voor de mensen opkomt die nooit lezen, dan heb je zowiezo totaal geen enkele recht van klagen en spreken.
Als ik niet eens ben met de hoogte van de prijzen van een dienst, neem ik die dienst zeker niet af.
Jij sluit als een kip zonder kop (zonder te lezen) die contracten af, dan moet je voor die actie ook de consequenties van aanvaarden en gewoon betalen.
Zo is het en niet anders.
Reactie door ikbenik op 02-12-2010 15:45
Quote: themanwhoknew schreef op donderdag 2 dec 2010, 15:37: [quote: Dat de prijzen per MB behoorlijk hoog zijn, absurd hoog, doet in deze vraagstelling totaal niet ter zaken. Dat is een totaal andere discussie.einde Quote
precies de discussie die ik hier wil voeren..... maargoed.
Klanten worden op de kosten gejaagd door KPN omdat ze zonder het te weten mobiel internet gebruiken. De regering, KPN, OPTA of EU kan hier eenvoudig iets tegen doen.
einde Quote
DAN MOETEN DE MENSEN LEZEN!!!!
Reactie door ikbenik op 02-12-2010 15:46
Voor alle duidelijkheid:
Ik schreeuw niet, ik maak de letters alleen groter en duidelijker, zodat het duidelijker te lezen is.
Reactie door themanwhoknew op 02-12-2010 15:49
Met onwetende klanten bedoel ik klanten die niet goed geinformeerd worden door KPN wanneer de rekening zo hoog oploopt.
KPN kan zijn klanten informeren middels een SMS en klanten behoeden voor zogenaamde Bill Shocks. En dat is precies wat de EU nu heeft geregeld als je naar het buitenland gaat.
btw mijn excuses dat ik mijn eigen titel even verkeerd had geciteerd :-)
Reactie door ikbenik op 02-12-2010 15:56
Quote: themanwhoknew schreef op donderdag 2 dec 2010, 15:49: Met onwetende klanten bedoel ik klanten die niet goed geinformeerd worden door KPN wanneer de rekening zo hoog oploopt.
KPN kan zijn klanten informeren middels een SMS en klanten behoeden voor zogenaamde Bill Shocks. En dat is precies wat de EU nu heeft geregeld als je naar het buitenland gaat.
btw mijn excuses dat ik mijn eigen titel even verkeerd had geciteerd :-)
einde Quote
Kom op zeg: Je gaat die mensen die niet lezen in bescherming nemen.
De KPN informeert de klanten wel.
Mensen lezen niet.
En komen vervolgens tot onaangename verassingen te staan.
KPN hoeft die mensen die niet lezen te beschermen.
Dat die mensen hoge rekeningen krijgen is puur hun eigen schuld en hun eigen verantwoordelijkheid, en van niemand anders.
En doordat die mensen niet lezen, moet KPN dan maar de verantwoordelijkheid van die mensen maar overnemen?
Dat eis jij wel.
React
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!