Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Waarom geen telfort

Geplaatst door: gumpy op: 25-06-2013 15:24
Beste lezers, Ik ga hier een aantal voorwaarden geven waar je als consument toch wel enige waarde aan hecht op het moment dat je een mobiel telefoon abbonnement wilt gaan nemen en ben graag benieuwd wat jullie hier van vinden. Om te beginnen heb je bij Telfort een betaalde klantenservice van 10 cent p.m.. Nou zou dit niet zo erg zijn als je dan ook echt een goede en snelle afhandeling hebt bij de klantenservice. Als je dan vervolgens altijd een wachttijd hebt van minimaal een paar minuten ga je toch al gauw denken dat dit misschien toch gewoon een beetje geldklopperij is. Dan buiten dit feit om hebben ze ook nog om de haverklap storing waardoor ze je ook niet kunnen helpen en word je vriendelijk gevraagd om later die middag of de volgende morgen nog even terug te bellen. Kennelijk heeft Telfort echt geld tekort, want de 10 centjes komen overal vandaan. Een klein gat in de begroting is bij Telfort dus door een aantal storingen zo verholpen. Als je bij Telfort een toestel laat repareren moet je goed opletten, want bij Smartcare krijg je hem gewoon stukker terug dan dat je hem opstuurt of ze maken hem gewoon niet terwijl ze zeggen hem wel gemaakt hebben. Dan komt er nog het zogenaamde testen bij wat eigenlijk in feite nergens op slaat, omdat je nog steeds dezelfde problemen hebt (zo niet erger) die je zo duidelijk omschreven had bij de betaalde klantenservice. Het mooie van Telfort is dan wel dat je bij constatering van 3x hetzelfde probleem en hij na 3x opsturen nog niet gerepareerd is je een nieuw toestel krijgt. Kijk dat is nou een mooie belofte. Werkt alleen niet als ze je vertellen dat je je toestel nu gewoon voor de 5e keer op moet sturen. Als je bij Telfort je rekening te laat betaald en je dus word afgesloten kan je dus ook je klantenservice niet bereiken met de vraag hoeveel je over moet maken of waar naartoe. Voor de klantenservice moet je namelijk betalen en dat kan niet als je afgesloten bent. Het mooie is dan wel dat als je het overmaakt wat gemiddeld 1 dag duurt dat ze op het moment dat de betaling binnen is er 48 uur voor gerekent word vanaf dat moment voor dat je aangesloten word. Even weer terug naar de betaalde klantenservice. Aangezien ik nog steeds niet begrijp waar die 10 centjes heen gaan krijgen ze dan misschien een goede opleiding? Nou u zou het misschien denken, maar als ze allemaal wat anders zeggen en kennelijk niet weten waar ze over praten valt dat idee toch al gauw weg. Ik zou zo nog uren door kunnen gaan en het verhaal nog langer kunnen maken dan het is, maar ben meer benieuwd wat jullie ervaringen hierin zijn. Mijn standpunt is dus in ieder geval als je naar een provider gaat ga dan in ieder geval niet naar telfort als je enige vorm van service of dergelijke verwacht want dat woord kennen ze hier niet.
Reactie door tijger1 op 25-06-2013 15:41
Neem KON in ieder geval gratis klantenservice.
Reactie door tijger1 op 25-06-2013 15:41
KON moet natuurlijk zijn KPN
Reactie door gumpy op 25-06-2013 17:14
Ik ga overstappen naar hi. Mijn vriendin zit al 3 jaar bij hi en heeft niets anders dan positieve ervaringen. Had de S3 genomen en was defect net zoals vele S3'en. Bij de tweede keer opsturen zou ze een nieuwe telefoon krijgen. Toen heeft ze gebeld en kon ze der abonnement over zetten naar een iphone 5 wegens deze slechte ervaring met samsung. Dit was geen probleem. Ze moest alleen iets meer toestellease gaan betalen omdat die van een iphone 5 iets duurder was dan die van de S3. Zulke ervaringen zal niemand bij Telfort hebben en ook nooit krijgen. Dat weet ik 100% zeker.
Reactie door telfortwbcr op 26-06-2013 10:13
@gumpy, Ten eerste mijn oprechte excuses voor de huidige gang van zaken. Ik heb jouw bericht aandachtig gelezen en ga hier graag op in. Je geeft aan dat jouw toestel meerdere keren ter reparatie is aangeboden bij Smartcare maar dat het defect nog niet is verholpen. Ik ben met je eens dat dit niet op deze manier hoort te gaan. Ik zoek daarom graag voor je uit wat er precies aan de hand is. Daarnaast draag ik graag zorg voor een correcte afhandeling van dit probleem. Kun je jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres kenbaar maken in een privébericht via het Telfort forum? De heraansluiting duurt inderdaad 48 uur. Dit geldt alleen als je volledig bent afgesloten, bij een eenzijdige blokkade wordt de blokkade binnen twee uur verwijderd. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je er van baalt dat je steeds contact heb moeten leggen met onze klantenservice. Ik zou jou graag tegemoet willen komen in de kosten die je hiervoor hebt gemaakt. Denise Telfort forum
Reactie door gumpy op 26-06-2013 12:11
Beste telfortwbcr, ten eerste ben ik niet volledig afgesloten dus daar begint het al mee dat de klantenservice dus totaal niet weet waar ze het over hebben. Maar het is al overgemaakt en eigenlijk interesseert het me ook niet meer. Op het moment dat het is overgemaakt worden al mijn kosten naar beneden geschroefd en stap ik over naar hi. 3 jaar weggegooid aan gezeik met telfort. De kosten voor de klantenservice hoef ik niet terug te hebben. Het gaat mij puur om het feit dat andere mensen te weten komen hoe zo'n groot bedrijf als telfort te werk gaat. Samen met mij nog weet ik veel hoeveel andere nu ik eens goed ben gaan kijken naar telfort. De klachten stromen maar voorbij. Ik vind het als ik heel eerlijk ben echt niet normaal. Ook altijd hetzelfde liedje er gebeurd niks totdat er wat op internet gezet word en dan is opeens alles mogelijk. Jullie zouden jullie moeten schamen om zo met de consumenten om te gaan.
Reactie door gumpy op 27-06-2013 18:59
Beste telfortwbcr, Het schijnt zeker ook normaal te zijn dat mijn telefoon nu voor de 5e keer opnieuw is opgehaald en dat ik van die 5x nu al 3 keer een leentoestel heb wat niet functioneert. Telfort en Smartcare zorgen kennelijk echt goed voor hun klanten. Vooral omdat ik het toestel nu dus niet kan gebruiken en het vandaag donderdag is en mijn toestel pas zaterdag omgeruild kan worden. Ik betaal gewoon voor een en al bullshit.
Reactie door alexishoop op 27-06-2013 23:01
klanten helemaal afsluiten zodat je niet kunnen betalen is natuurlijk niet snugger. als bedrijven daar niet mee stoppen wordt het tijd dat KASSA of de politiek daar eens wat aan doet.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!