Waarom betaal KPN HI mijn geld niet terug?
Geplaatst door: kymcopeople2008 op: 07-02-2012 15:52
Op 23 12 2011 stuurde ik een prepaid pakket van KPN HI terug .omdat de doos beschadigd was.Deze transacite heb ik gefilmd; de inhoud en het versturen als bewijs.50 mails heb ondertussen gestuurd naar KPN met vermelding van de verstuurcode. ordernummer etc .Toch heb ik nu anderhalve maand later nog steeds niet mijn 90 euro terug.Let wel ik heb dus de bewijzen gemaild dat het volledige pakket teruggestuurd is!Het bedrag van 90 levert hun rente op en ik maak ook administrtiekosten doordat ik onderhand meer als anderhalf uur bezig ben geweest met mailen, bedrijven brengen dit in rekening MAAR ONS KOST HET OOK GELD.
Reactie door cococat op 07-02-2012 16:21
Bel KPN-HI.
Zij kunnen je dat waarschijnlijk precies vertellen.
Misschien is het gewoon nog niet verwerkt.
Reactie door kymcopeople2008 op 07-02-2012 16:25
Als je goed leest . lees je dat het dus al meer als anderhalve maand geleden is.23 12 2011 was het eerste email contact andersom wil KPN dat burger binnen 2 weken aan verplcihtingen voldoet anders volgen incassokosten van minimaal 33 euro.
Reactie door kymcopeople2008 op 08-02-2012 10:42
Maar weer diverse mails gestuurd met adresgegevens ordernummer etc van bestelling , de datum dat ik betaald heb etc maar KPN HI laat niks horen buiten een bericht je datje niet kan antwoorden op automatisch gegenereerd nummer. Op kpn prepaid pakket staat service nummer, maar geen vermelding dat het geld kost, pas na verbinding wordt je verteld aan de lijn dat het geld kost.Kijk maar op doos kpn one ; geen vermelding dat pre paid bellers moeten betalen . abonnees kunnen graits bellen .Op dezemanier wordt je voorgespiegeld dat het lijkt alsof pre paid beller s OOK gratis kunnen bellen.
Reactie door pauls0 op 08-02-2012 11:25
Ik wens u succes met het terug krijgen van uw geld. Ik wacht ook al maanden op mijn geld, door een gemaakte fout van KPN. Tot zo ver doet KPN nog steeds moeilijk over, een eerlijk antwoord krijg ik niet van KPN, en telkens word ik van het kastje naar de muur gestuurd.. Ik krijg het idee, dat ik kan fluiten naar de centen...
Ik doe nooit meer zaken met KPN, al stort de hele wereld in elkaar.
Reactie door kymcopeople2008 op 08-02-2012 11:45
KPN hi VERWACHT VAN KLANTEN DAT ZE BINNEN TERMIJN BETALEN maar omgekeerd houden ze je geld wat DIEFSTAL is.De miljoenen wat directie en groot aandeelhouders(waaronder enkele zeer bekende personen,dagelijk sin het nieuws) vergaren stimuleren personeel blijkbaar niet hun werk te doen
Reactie door loreleigil op 08-02-2012 11:57
Wat ik niet snap, is dat als u weet dat een mail sturen niet helpt, u stug blijft mailen en niet op andere manieren contact opneemt met HI. Bel, stuur een brief (desnoods aangetekend) maar laat die mail zitten als het toch geen nut heeft!
Reactie door kymcopeople2008 op 08-02-2012 12:06
Gebruik aub uw verstand het gezegde aanhouder wint kent u dat? Ik heb zelf voor de post gewerkt aangetekend werkt niet; want wie zegt wat er in de brief zit, uit eigen ervaring weet ik dat de envelop daadwerkelijk bezorgd wordt maar dan men van de inhoud vaker geen kennis neemt. Houd het nivo van deze discussie graag hoog dus niet zulke eingzins domme opmerkingen
Reactie door kymcopeople2008 op 08-02-2012 12:10
bellen kost geld aangetekend kost geld alsof ik al niet genoeg geld kwijt ben door KPN lees toch eerst goed voordat je iets uitwerpt
Reactie door loreleigil op 08-02-2012 12:34
Lekkere aso houding heeft u. Ik zet iets netjes neer en word gelijk beticht van domme opmerkingen. Als u zich op die manier naar HI gedraagt, kan ik mij voorstellen dat er geen mail terug gestuurd wordt. Ja, bellen kost geld. Maar wilt u dan gratis blijven mailen terwijl er geen oplossing komt, of gooit u er wat geld tegenaan (wat u gewoon tergu kunt vragen bij HI) om het echt op te lossen? Ik zou het wel weten als ik u was.
Reactie door kymcopeople2008 op 08-02-2012 23:33
vandaag ben ik geb eld naar aanleiding van dit bericht op kassa en is mij beloofd het bedrag binnen 2 weken terug te betalen en kleine onkosten dekking van 8 , 45 euro
Reactie door kymcopeople2008 op 08-02-2012 23:36
waarom mijn amils naar KPN vergelijken met mail die ik jou stuur ? Jouw opmerking van niet meeer mailen en aangetekend versturen wekt irritatie op DIT KAN IEDEREEN WEL BEDENKEN. Aangetekend is nogmaals ( ik heb dus voor tpg en tnt gewerkt) aleen bewijs dat er iets aankomt maar wat is briefgeheim dat is de inhoud.En veel mails wil Zeggen dat ik kan aantonen dat ik alles in het werk heb gesteld om klacht te verhelpen.Dit is bewijs , dus!
Reactie door luci44 op 09-02-2012 19:56
@Paul s
Soms kan het niet anders en ben je verplicht zaken te doen met de KPN.
Mijn ouders verhuizen naar een verzorgingstehuis waar alleen maar KPN kan.
Zij moeten dus van Ziggo af en terug naar de KPN en graag met nummerbehoud want zolang als dat zij telefoon hebben hebben zij hetzelfde nummer.Ze zijn te oud om nog van nummer te veranderen.Goed ik bel op 10/1 dat zij telefoon willen in het verzorgingstehuis met hetzelfde nummer.Dat is goed ze sturen naar het oude adres een inporteringsformulier binnen 2 dagen hebben ze dat dan binnen beloofd mijnheer.Op 28/1 bel weer en doe dezelfde riedel en mevr zegt niets te kunnen vinden en wil weer eenzelfde formulier opsturen.Inmiddels zijn mijn ouders op 23/1 verhuisd en heb ik de telefoon doorgeschakeld naar haar mobiel.Ziggo moet nog steeds opgezegd maar dat kan nu niet terwijl zij dus nog steeds moeten betalen voor internet tv en telefoon maar internet en tv hebben ze niet meer nodig via ziggo is nl ook geregeld in het tehuis. Maandag 6/2 bel ik weer met de KPN en weer hetzelfde verhaal er is niets genoteerd.Dit keer stuurt mevr. alles naar Mijn email en ik print het uit ga naar Den Haag laat mijn ouders de handtekeningen zetten + kopie IDkaart en doe de handel op de post.Nu is het afwachten het gaat max drie weken duren zeggen ze.Ik hoop het want 1/3 is de woning niet meer van hun.Wat een gedoe van een beetje software overzetten.Wat een service (not).
Reactie door pauls0 op 09-02-2012 21:26
@ luci44,
Ik kan natuurlijk niet over uw situatie oordelen, maar in mijn situatie ga ik nooit en te nimmer meer in zee met KPN. Het enigste wat KPN goed in is, het aansmeren van jaarcontracten, om dan zoveel mogelijk de problemen op haar klanten af te schuiven. Daarnaast wordt totaal geen service geleverd, problemen worden sowieso nooit opgelost, en geld terugkrijgen kan de meesten wel op hun buik schrijven..
Vroeger was het een staatsbedrijf met een predicaat van koninklijk, maar nu zit niets meer koninklijke aan.. Tegenwoordig draait in dit bedrijf alleen maar om de bonussen van de CEO"s, aandeelhouders, wat ten koste gaat van service en kwaliteit, en allemaal over de rug van de KPN-klanten.
Reactie door luci44 op 10-02-2012 07:15
Je hebt helemaal gelijk maar zoals ik al zei je moet soms wel.
Koninklijk is het al zeer lang niet meer maar dat is bij de meeste zo.
Reactie door kymcopeople2008 op 10-02-2012 09:11
Koninklijk wil zeggen dat ze boven anderen staan blijkbaar een staatsiebezoek is de mooiste vakantie die je kan hebben ; geen diarreeeten en veel cadeaus mee naar huis .Goede service zelfs perfecte service.Het rare is dat rechters er altijd vanuit gaan dat de consument het fout heeft.Als een bedrijf een kalnt incasso stuurt gaat rechter er vanuit dat dat altijd terecht is maar als je als klant een bedrijf incasso stuurt wordt het niet in behandeling genomen, maar ja de gemiddelde rechter heeft meer als 25000 euro per maand en hebben vaak ook aandelen in bedrijven.Bedrijven mogen jou voor hun gemaakte kosten ; adminstartiekosten, renteverlies etc in rekening brengen,maar omgekeerd als jij je waar niet krijgt of onvolledig en dan moet bellen mailen etc dan kan je niks declareren
Reactie door pino123 op 10-02-2012 10:26
@kymcopeople2008,
Persoonlijk vind ik je een beetje doorslaan. Daarnaast heeft email weinig bewijslast, mits je kan aantonen dat de email daadwerkelijk is aangekomen. Een goed alternatief daarvoor is een aangetekende brief versturen! Eventueel kan dan email als ondersteunende bewijslast worden bijgevoegd.
Dat geleuter over rechters etc. slaat kant nog wal. Er wordt door loreleilgil gewoon een ander alternatief aangeboden, mensen die je willen helpen moet je dan niet gaan lopen afkatten
Reactie door kymcopeople2008 op 10-02-2012 11:40
pino je naam geeft je nivo weer leuk bedacht als je goed kan lezen lees je dat een eaangetekende brief betekent dat de envelop met inhoud altijd(?) aankomt MAAR WELKE INHOUD?. ik heb voor tnt en tpg gewerkt dus weet waarik het over heb Lees toch goed voor je ongefundeerde mening geeft om in het gevlei te komen bij lorelei Dat van aangetekende brief is net zoals tegen iemand zeggen dat : het is koud doe warme kleding aan, Dit weet echt wel iedereen, dus volledig overbodig.Email bewijs is dat je kan aantonen dat je verzonden hebt.Rechters zijn in 95 procent van de gevallen voor de grote jongens , de resterende 5 procent is om geloofwaardigheid en soms ook datiemand echt volledig bewijsbaar in recht staat. Rechters heeft te maken dat als ik rechtszaak zou beginnen over 90 euro; hete zeker een jaar duurt voor het voor der echeter si tegen heel hoge kosten. Bezint eer ge begint ook als je je commentaar ventileert of ga verder met erwtensoep maken
Reactie door martinjanss op 10-02-2012 11:51
Beste Kymco! Deze discussiesite is goede zaak.Bedrijven behandelen ons neerbuigend en weten dat wij een rechtszaak tegen hun niet kunnen betalen.De rechterlijke macht heeft al zo vaak de plank misgeslagen; vrijlaten van tbs ers die direct de fout ingingen etc etc.k las de reactie van lady Lorelei en Pino,deze mensen herkauwen de geijkte clichees . Iedereen heeft wel een s van aangetekend brief versturen gehoord. En inderdaad ik heb de ervaring met BOL Com dat die zeiden dat mijn aangetekende teruggezonden bestelling een lege doos was. Uiteindelijk heb ik 3 50 euro kunnen betalen voor een nooit geleverde televisie.Ik had geen poot om op te staan.Ondanks getuigen! Tegen Pino en Lorelei zou ik zeggen get a life en keep it clean.Jou wens ik sterkte met je actie. Met vriendelijke groet van de familie Janssen
Reactie door kymcopeople2008 op 14-02-2012 08:32
INMIDDELS IS MIJN GELD TERUG BETAALD EN IS DEZE DISCUSSIE GESLOTEN
Reactie door traporgel op 14-02-2012 15:29
Nou, wij willen graag nog even doorbabbelen over uw stijl van communicatie. En of het topic gesloten wordt, is aan de redactie, en niet aan een schreeuwende forum-bezoeker.
Bijvoorbeeld zou ik wel eens willen weten waarom u gewerkt hebt bij tpg en er niet meer werkt. Op het werk ook zo'n gezelllige discussietechniek met de sjef? :-)
Reactie door luci44 op 14-02-2012 16:03
Quote: kymcopeople2008 schreef op dinsdag 14 feb 2012, 08:32: INMIDDELS IS MIJN GELD TERUG BETAALD EN IS DEZE DISCUSSIE GESLOTENeinde Quote
Dat is heel fijn gelukkig hebben ze nu wel woord gehouden.Gefeliciteerd!!!
@traporgel wat insinueer je nou eigenlijk?
Natuurlijk mag je gewoon door babbelen maar hij wil gewoon duidelijk maken dat wat betreft hem de zaak klaar is en dat zijn opzet eindelijk geslaagd is.Fijn toch voor hem.
Niet één keer heb je deze topic gereageerd en ineens kom je Kymco natrappen.Ook niet heel aardig.Soms zijn mensen moedeloos machteloos en heel erg boos en reageren mensen zoals ze reageren daar kan je toch wel een beetje doorheen lezen.
Verder mag je gewoon lekker door babbelen op dit topic.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!