Waarde van thuiswinkelkeurmerk? Smartgamer
Geplaatst door: zinook op: 30-12-2010 14:11
Ik vraag mezelf af wat de waarde is van het thuiswinkelkeurmerk. Als ik via internet bestel, kijk ik vaak toch wel naar deze logo's omdat dit betrouwbare websites zouden moeten zijn. Helaas heb ik bij zo'n betrouwbare website: www.smartgamer.nl op 13 december een game besteld en deze is nooit geleverd.
www.smartgamer is alleen via mail te bereiken en daar werd niet op gereageerd op mijn vraag wat de bestelstatus was. Toen ik via het gastenboek reageerde dat ik niets ontvangen had en dat er niet gereageerd werd op mails enz., toen was er plots een mail met de vraag wat mijn ordernummer was en dat ze dit zouden uitzoeken. U raadt het al, ook geen antwoord meer gekregen op mijn mail die ik ondertussen weer 3x verzonden heb.
Ik ben dus nu erg teleurgesteld. Niet alleen in www.smartgamer.nl maar ook dat deze site het thuiswinkel keurmerk gekregen heeft omdat je er dan vanuit gaat dat een websitewinkel zich aan bepaalde voorwaarden moet houden. Ik weet dat je klachten kunt indienen bij het thuiswinkel keurmerk en dat zal ik ook zeker doen, maar ik bestel niet voor niets bij zo'n website.
Wat zijn jullie ervaringen met het thuiswinkel keurmerk? Kijken jullie of een site ook zo'n keurmerk heeft of maakt het jullie niet uit of een site een keurmerk heeft?
Reactie door lapto op 30-12-2010 18:16
Quote: zinook schreef op donderdag 30 dec 2010, 14:11:
Wat zijn jullie ervaringen met het thuiswinkel keurmerk? Kijken jullie of een site ook zo'n keurmerk heeft of maakt het jullie niet uit of een site een keurmerk heeft?einde Quote
Ik kijk ook vrijwel altijd naar dat keurmerk tenzij ik iets bestel voor rond de 10 euro of lager.
Eigenlijk kan ik niets zeggen betreft het keurmerk maar de sites waar ik bestel of besteld heb is altijd tip top in orde
Greetings Lapto
Reactie door reddice op 30-12-2010 18:44
Thuiswinkel Keurmerk is niet hetzelfde als Thuiswinkel Waarborg voor de duidelijkheid. Ik heb nog nooit van dit keurmerk gehoord. Ook bij consuwijzer bevind het zich niet tussen de keurmerken.
Ter info:
Op de website van ConsuWijzer kunnen keurmerkeigenaren aan consumenten duidelijk maken waar hun keurmerk voor staat. ConsuWijzer laat wel de betrouwbaarheid van de keurmerken toetsen. Een keurmerk komt alleen op de website als het is getoetst door de Raad voor Accreditatie. De uitkomst van deze keurmerkentoets staat op de website van ConsuWijzer.
"De Raad voor Accreditatie kijkt of een keurmerkeigenaar onafhankelijk en deskundig is. Onafhankelijk betekent dat de keurmerkeigenaar eerlijk controleert. Hij laat zich niet beïnvloeden door commerciële belangen. Deskundig betekent dat de keurmerkeigenaar genoeg kennis heeft over de zaken waarop hij controleert."
Of het verder een betrouwbaar keurmerk is of niet, kan ik je niet zeggen. Ook of het bedrijf wel of niet betrouwbaar is kan ik je eigenlijk niet zeggen. Als ik jouw email zo lees, doet het me sterk denken aan fraude. Ik heb echter nooit iets via deze site besteld, noch via een andere site met dit keurmerk. Kan dus ook niks hardmaken wat de betrouwbaarheid betreft. Hou het in het vervolg maar bij de Thuiswinkel Waarborg aangesloten pagina's.consuwijzer
Reactie door henri71 op 30-12-2010 19:37
Mijn ervaring is dat keurmerken vaak niets zeggen. Voor bedrijven heb je bijvoorbeeld ISO waarin je je procedures vast moet leggen. Als je in je ISO handboek vastlegt dat je iedere klacht in de prullebak gooit is dat geen reden om je niet te certificeren, dat is immers je procedure.
Ik weet niet hoe dat voor jouw keurmerk is, maar het kan net zo goed een zelfverzonnen keurmerk zijn. Was laatst ook bij de schoorsteenvegers het geval. Als je dan safer wil spelen kijk of ze bij een vereniging of branche organisatie zijn aangesloten. Alhoewel dat ook niet alles zegt; ik rij niet beter auto omdat ik lid ben van de ANWB.
Ik zelf heb geen slechte ervaringen met aankopen via internet, bestel mijn games meestal op de kanaaleilanden, gaat goed. Maar ik let wel altijd op of er ervaringen zijn met de betreffende webwinkel en of er een "bricksadres" is zodat je ze kun bezoeken. Voor Nederlandse winkels moet er een kvk-nummer op de site staan en kun je zo het adres achterhalen.
Reactie door read op 30-12-2010 20:56
@@@
Van de wal in de sloot:
Peildatum 16/10/2010
Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar danwel minder betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het vooraf moeten betalen, heeft niet mijn voorkeur);
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt op opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl
-de shop niet is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg).
Toelichting bij de Thuiswinkel-Waarborg:
de Thuiswinkel-Waarborg geeft naar mijn mening juist een schijnzekerheid, omdat dit waarborg in de praktijk uitsluitend de belangen van de internetshops behartigt en niet de belangen van de klant (de consument).
Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.
Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.
Pedro.
Reactie door zinook op 31-12-2010 14:13
Quote: read schreef op donderdag 30 dec 2010, 20:56: @@@
Van de wal in de sloot:
Peildatum 16/10/2010
Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar danwel minder betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het vooraf moeten betalen, heeft niet mijn voorkeur);
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt op opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl
-de shop niet is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg).
Toelichting bij de Thuiswinkel-Waarborg:
de Thuiswinkel-Waarborg geeft naar mijn mening juist een schijnzekerheid, omdat dit waarborg in de praktijk uitsluitend de belangen van de internetshops behartigt en niet de belangen van de klant (de consument).
Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.
Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.
Pedro.
einde Quote
Een hoop punten die je aanhaalt, controleer ik ook. Zeker de recenties.Toch zal ik nog beter moeten gaan opletten op andere punten. Aangezien er de laatste tijd zoveel nadruk gelegd wordt op keurmerken, ben ik daar meer op gaan letten bij het bestellen van producten bij webshops.
Het thuiswinkel keurmerk is toch echt niet onbekend? Ik zie dit bij meerdere websites staan. Het blijkt maar weer dat het eigenlijk niet uitmaakt of er een shop bij het een of ander aangesloten is.....
Reactie door chris74 op 05-01-2011 11:37
Ik heb hier een adres met telefoonnummer erbij.
SmartGamer.nl
shopgegevens
Shopnaam: SmartGamer.nl
Adres: postbus 8041
3009 AA Rotterdam
Nederland
Website http://www.smartgamer.nl
E-mailadres info@smartgamer.nl
Telefoonnummer 06-54255751
KVK 24468017
Levert aan particulieren en zakelijke klanten
Reactie door rjw op 05-01-2011 12:15
Wat voor keurmerk een bedrijf ook krijgt, het is altijd een momentopname. Als je het keurmerk hebt en vervolgens stopt met het volgen van bepaalde procedures, dan ben je niet van de ene op de andere dag je keurmerk kwijt. Zo'n keurmerk blijft slechts een indicatie, maar biedt geen garantie. Net als met keurmerken in de "echte" wereld.
Reactie door zinook op 05-01-2011 18:32
Dank jullie wel voor jullie reacties. Na veel gesteggel heb ik uiteindelijk mijn geld teruggekregen omdat ze niet konden leveren.
De recensies zijn ook erg slecht de laatste tijd van smartgamer.
Gelukkig heb ik mijn geld retour gekregen, moet je me niet vragen hoeveel moeite dat gekost heeft maar hier bestel ik nooit iets meer. En keurmerken? Kijk ik ook niet meer naar. Ik heb zo vaak besteld bij webshops zonder keurmerk waar alles netjes geleverd werd en nu ben ik echt de laatste tijd aan het opletten of een website een keurmerk heeft en dan gaat het mis!
@chris74:
bedankt voor je info maar ik ben gelukkig zelf ook handig met internet ;-) Toch hartelijk bedankt voor het meedenken!
Reactie door tamtam79 op 03-02-2011 22:48
Heel vervelend idd. Lijkt sprake van een patroon, wij lijken nu met hetzelfde probleem te zitten ondanks eerdere bestelling waar niks mee aan de hand was. Is dit ook te melden bij de KvK? Want dit moeten 'we' niet accepteren. Straks worden er (meer) mensen de dupe.
Reactie door smartgamer op 10-02-2011 09:50
Beste lezers,
Hierbij nog een reactie van onze kant na wat negatieve geluiden over onze webshop. Wij hebben vorig jaar ruim 5000 bestelling gehad. Ruim 97% van deze bestellingen hebben wij binnen 4 werkdagen kunnen versturen en dus binnen 5 werkdagen aankomen zoals wij van te voren hebben aangegeven.
Helaas hebben wij zoals de meeste webshops soms te maken vertraagde leveringen van onze leveranciers waardoor wij niet kunnen leveren binnen de vooraf aangegeven tijd van 1 tot 5 werkdagen. In het verleden hebben wij de klanten die bij deze groep klanten soms niet goed genoeg op de hoogte gehouden van de status van hun order waardoor zij ongerust raakte terwijl dat helemaal niet nodig was. Wij leveren alle bestellingen uit en als het in enkel geval niet lukt dan krijgt u altijd binnen een bepaald aantal werkdagen het bedrag teruggestort.
Ondertussen hebben wij een geautomatiseerd berichten systeem waardoor klanten beter op de hoogte gehouden worden over hun bestelling en daardoor ook meer duidelijkheid hebben over hun bestelling.
Mvg,
Randy Bais
www.smartgamer.nl
Reactie door smartgamer op 10-02-2011 09:54
Quote: tamtam79 schreef op donderdag 3 feb 2011, 22:48: Heel vervelend idd. Lijkt sprake van een patroon, wij lijken nu met hetzelfde probleem te zitten ondanks eerdere bestelling waar niks mee aan de hand was. Is dit ook te melden bij de KvK? Want dit moeten 'we' niet accepteren. Straks worden er (meer) mensen de dupe. einde Quote
Beste tamtam79,
We horen graag of u probleem ondertussen is opgelost. We kunnen namelijk niet aan uw bericht zien over welke order het bericht gaat. Indien uw probleem nog steeds niet is opgelost dan krijgen we graag een email(klantenservicesmartgamer@hotmail.com) van u met daarin uw ordernummer en het probleem.
We zullen dan zo snel mogelijk komen met een oplossing.
Mvg,
Randy Bais
www.smartgamer.nl
Reactie door tamtam79 op 11-02-2011 19:19
Hallo,
Ja je hebt het goed geraden na dreigende mails en voicemails.
Het is wel erg vervelend dat je eerst van alles moet proberen voordat 'het geautomatiseerde' systeem reageert.
Daarnaast zijn de reacties op jouw 'forum' cq shoutbox uitsluitend positief. Die 97% moeten we dan ook maar vertrouwen. In ons geval is het 50%. En dat is erg laag.
Bovendien geef je wel aan dat de levering niet op voorraad is maar wanneer we hem dan wel krijgen laat zich raden.
Ik denk net, als anderen op het internet, dat er wel sprake van iets van een goede wil is maar je bent op deze manier super onbetrouwbaar. Dus we bestellen gewoon niet meer bij jou. Dat is doodzonde. Maar goed, ik betaal liever meer voor een adres dat wel gewoon levert.
Heel jammer en ik blijf erbij dat dit soort praktijken aangepakt moeten worden. Je moet gewoon je afspraken nakomen, als we bij iedereen medelijden moeten hebben dan wordt het een zootje.
Vr. gr.
Reactie door smartgamer op 12-02-2011 14:00
Quote: tamtam79 schreef op vrijdag 11 feb 2011, 19:19: Hallo,
Ja je hebt het goed geraden na dreigende mails en voicemails.
Het is wel erg vervelend dat je eerst van alles moet proberen voordat 'het geautomatiseerde' systeem reageert.
Daarnaast zijn de reacties op jouw 'forum' cq shoutbox uitsluitend positief. Die 97% moeten we dan ook maar vertrouwen. In ons geval is het 50%. En dat is erg laag.
Bovendien geef je wel aan dat de levering niet op voorraad is maar wanneer we hem dan wel krijgen laat zich raden.
Ik denk net, als anderen op het internet, dat er wel sprake van iets van een goede wil is maar je bent op deze manier super onbetrouwbaar. Dus we bestellen gewoon niet meer bij jou. Dat is doodzonde. Maar goed, ik betaal liever meer voor een adres dat wel gewoon levert.
Heel jammer en ik blijf erbij dat dit soort praktijken aangepakt moeten worden. Je moet gewoon je afspraken nakomen, als we bij iedereen medelijden moeten hebben dan wordt het een zootje.
Vr. gr.
einde Quote
Beste Tamtam79,
Onze geautomatiseerde berichten systeem is pas sinds afgelopen maandag actief dus u heeft helaas nog niet de voordelen gehad van dit systeem.
We begrijpen natuurlijk volledig dat u niet tevreden bent over onze service aangezien het natuurlijk heel vervelend voor u is dat u al langer op uw order moet wachten. We willen u hier dan ook onze excuses daarvoor aanbieden.
We nemen de klachten van onze klanten zeer serieus en daarom zijn we ook bezig geweest om een geautomatiseerd berichten systeem aan te maken zodat klanten die in de toekomst bij ons bestellen nog beter op de hoogte worden gehouden van hun bestelling.
We horen nog graag uw ordernummer zodat we voor u kunnen nakijken wanneer uw order zal worden geleverd of dat er eventueel een restitutie zal plaatsvinden. U kan uw ordernummer zetten in dit forum of een mail sturen naar het al eerder genoemde mailadres. Alvast bedankt voor uw reactie.
Mvg,
Randy Bais
www.smartgamer.nl
Reactie door rwelshof op 21-02-2011 16:25
Geachte heer Randy Bais,
zoals ik hierboven lees zijn er meerdere klanten die geen reactie van u krijgen. U geeft aan dat het nieuwe geautomatiseerde systeem vanaf 7 februari werkt. Ik heb sindsdien al meerdere mailtjes aan u gestuurd (aan maar liefst aan alle 3 de mailadressen) maar nog steeds ontvang ik van u geen reactie. Dus zo goed als dat geautomatiseerde systeem werkt, zoals u aangeeft, werkt het dus niet!!!
Wellicht dat ik via deze wijze wel van u een reactie krijg, want mij geduld begint nu toch wel echt op te raken!!!
Reactie door smartgamer op 23-02-2011 14:54
Quote: rwelshof schreef op maandag 21 feb 2011, 16:25: Geachte heer Randy Bais,
zoals ik hierboven lees zijn er meerdere klanten die geen reactie van u krijgen. U geeft aan dat het nieuwe geautomatiseerde systeem vanaf 7 februari werkt. Ik heb sindsdien al meerdere mailtjes aan u gestuurd (aan maar liefst aan alle 3 de mailadressen) maar nog steeds ontvang ik van u geen reactie. Dus zo goed als dat geautomatiseerde systeem werkt, zoals u aangeeft, werkt het dus niet!!!
Wellicht dat ik via deze wijze wel van u een reactie krijg, want mij geduld begint nu toch wel echt op te raken!!!einde Quote
Beste heer Elshof,
Het automatische berichten systeem is alleen bedoeld om mensen op de hoogte te houden van de bestelling die hun geplaatst hebben bij SmartGamer. Het is niet mogelijk om e-mails van klanten te laten beantwoorden door een geautomatiseerd systeem. We hebben u begin deze week een e-mail gestuurd over de restitutie van uw bestelling. Indien u hierover vragen heeft dan kan u reageren op deze e-mail.
Mvg,
Randy Bais
www.smartgamer.nl
Reactie door raapsteel op 23-02-2011 15:15
De waarde van het Thuiswinkelkeurmerk is een wassen neus, want nadat een webwinkel aan alle voorwaarden heeft voldaan kunnen deze winkels alsnog doen waar ze zin in hebben.
Mijn ervaring met Thuiswinkel is overigens wel goed. Ze zetten zich wel in voor juridische geschillen is mijn ervaring.
Reactie door rwelshof op 01-03-2011 21:37
Vanavond onderstaande recensie geschreven op www.trustpilot.nl. Echter is deze ineens verdwenen van de site, met het volgende commentaar:
"Deze klantenbeoordeling is gemeld bij de klantenservice voor de schending van onze richtlijnen voor het schrijven van klantenbeoordelingen. De klantenservice is in het proces deze klantenbeoordeling te onderzoeken. Naar aanleiding van dit onderzoek, zal het worden geschrapt of teruggestuurd worden naar Trustpilot."
Het zal me niks verbazen dat meneertje Bais een klacht over de recensie heeft ingediend bij truspilot .... Naar mijn weten is onderstaande een nette en eerlijke recensie mbt mijn ervaring met smartgamer.nl
Slechte service en bereikbaarheid
Via marktplaats ben ik bij smartgamer.nl terecht gekomen. Aangezien de prijzen uiterst scherp waren (misschien wel té scherp), had ik toch zo mijn twijfels. Het thuiswinkel keurmerk (www.thuiswinkelkeurmerk.info) en het betalen middels I-deal trokken me toch over de streep om te gaan bestellen.
Op vrijdag 21 januari 2011 heb ik de spellen Call of Duty MW2 en Green Day Rockband besteld voor de XBOX360 en betaald met I-deal. Direct een opdracht- en betaalbevestiging ontvangen. Netjes dus zou je denken. Op de site staat dat de levertijd max 5 werkdagen is. Kan het artikel niet binnen die tijd geleverd worden, krijgt u een E-mail. Niet dus.
De 5 werkdagen ruim afgewacht en een maandag 31 januari een mail gestuurd en naar de levertijd gevraagd. Geen reactie. Dinsdag wederom een mail gestuurd, ook geen reactie. Woensdag uiteindelijk een gedeelte van de bestelling ontvangen (maar nog steeds geen reacties gehad op mijn mailtjes). Maar wat schetste mijn verbazing: Heb ik een 2e-hands spel ontvangen die ook nog eens beschadigd was!!!! Het doosje was niet gesealed (waarvoor ze wel adverteren bij marktplaats) en dus ook NIET nieuw (waarvoor ze ook adverteren).
Direct een bericht verstuurd via het "contact" gedeelte op de site. Ik heb dit gedaan, aangezien ik op mijn eerdere mailtjes geen reactie kreeg. Wel een bericht in de mail gekregen dat mijn reactie was ontvangen, en dat ze zo spoedig mogelijk contact met me opnemen. Ook hierop wederom geen reactie ontvangen.
De volgende dag (donderdag) met een ander E-mailadres een mail gestuurd, met daarin een kopie van mijn bericht via het "contact" gedeelte, wederom geen reactie. vrijdag via google hun telefoonnummer opgezocht (erg vreemd dat er geen telefoonnummer op de website vermeld staat, en dat ik deze via een omweg moet achterhalen). Het mobile nummer (06-54255751) gebeld, maar er werd niet opgenomen. De voicemail ingesproken, maar hier nooit een reactie op gekregen.
Maandag 7 februari uiteindelijk een E-mail ontvangen met de volgende reactie:
"Hallo Ronnie,
Onze excuses dat u een niet volledig nieuw spel heeft ontvangen. We hebben Call of Duty Modern Warfare 2 ingekocht bij een opruiming van de voorraad van een failliet gegaande winkel. De spellen zouden allemaal nieuw zijn en geseald. Helaas blijkt dit in dit geval dus niet het geval te zijn.
U kunt het spel retour sturen naar het retouradres(zie links bovenaan de envelop). U hoeft alleen uw eigen adres te doorstrepen en een pijl te zetten naar het retouradres. U hoeft dan geen extra postzegels te plakken. We zullen zodra we het product retour hebben ontvangen het bedrag van uw bestelling terugstorten.
Mvg,
Randy Bais
www.smartgamer.nl"
Erg vreemd dat een artikel niet wordt gecontroleerd voordat deze verzonden wordt. Als een artikel niet gesealed is valt dit toch op lijkt mij ..... Ook de werkwijze van retouneren van een artikel vind ik erg vreemd (is een retourenveloppe bij de bestelling meesturen te duur?).
Dan het 2e artikel, Green Day Rockband. Ook werd er op vrijdag 21 januari op de site gemeld dat dit artikel voorradig was. Op zaterdag 5 februari (2 weken later dus!) het volgende mailtje ontvangen:
"Geachte heer/mevrouw,
Uw bestelling blijkt helaas niet op voorraad te zijn. Dit betekent dat wij vandaag nog onze leverancier zullen verzoeken het product op te sturen. U kunt er verzekerd van zijn dat wij onze uiterste best zullen doen om uw order zo snel mogelijk te leveren. Ordernummer: --6809 -deel 2 - Green Day Rock Band (Xbox 360). Wij houden u op de hoogte.
Mvg,
SmartGamer.nl"
Erg vreemd, dat het 2 weken duurt, voordat ze er achter komen dat een artikel niet op voorraad is. Aangezien mijn vertrouwen in smartgamer.nl een flinke deuk had opgelopen en het artikel een onduidelijke levertijd had, besloten dit artikel te annuleren. Dit heb ik hun via de mail kenbaar gemaakt, plus een schrijven bijgevoegd bij het geretourneerde artikel. Hiervan overigens netjes een bevestiging terug ontvangen, met de mededeling dat het betaalde bedrag zou worden teruggestort. Echter duurde het wel ruim 3 weken voordat ik het geld eindelijk terug had.
Op het moment van dit schrijven (1 maart 2011) adverteert smartgamer.nl (op marktplaats en op hun site) nog steeds dat beide artikelen op voorraad zijn, wat dus niet het geval is (zie boven)!!
CONCLUSIE:
Smartgamer.nl kan én moet qua klantenservice flink verbeteren! De bereikbaarheid is uiterst SLECHT en de geleverde kwaliteit laat duidelijk te wensen over. Ook is de levertijd erg twijfelachtig. Ik vind het dan ook erg vreemd dat smartgamer.nl met zo'n slechte service een thuiswinkel keurmerk heeft en behoudt (je vraagt je dan ook af wat de waarde van zo'n keurmerk is) en goede cijfers kan krijgen op beoordelingssites als budgetgaming en trustpilot (in hoeverre zijn deze dan betrouwbaar?).
Met bovengenoemde ervaring zal ik smartgamer.nl dus ook niet adviseren bij een ander. Ook heb ik heb een klacht ingediend bij het thuiswinkel keurmerk en bij marktplaats.
Was getekend een teleurgestelde klant.
PS: Tijdens mijn mailverkeer met smartgamer.nl heb ik de volgende E-mailadressen "verzameld" (doe er je voordeel mee): klantenservicesmartgamer@hotmail.com / smartgaming4less@gmail.com / info@smartgamer.nl
Reactie door read op 01-03-2011 23:16
rwelshof
Het Thuiswinkel Waarborg is er ook niet voor de consumen, maar uitsluitend voor de deelnemers (de intenetshops).
ReadAC.
Reactie door read op 01-03-2011 23:17
@
consumen
moet zijn: consument
ReadAC.
Reactie door tdehond op 02-03-2011 11:08
Op de site: klik hier staat wel een postadres, mocht u daar een aangetekende brief naar toe willen sturen. Geen bezoek adres. Een minpuntje voor deze site.
Ik heb goede ervaringen bij de webwinkels met keurmerk waarbij ik besteld heb. Bijzonder tevreden was ik de manier waarop ik gecommuniceerd heb en de afhandeling van de verzending ( communicatie via e-mail binnen 1 dag) Ontvangst produkt de volgende dag. Met vertrouwen in de consument. Ik kon betalen na ontvangst produkt:
www.musicaction.nl
klik hier
Reactie door read op 02-03-2011 15:02
@
Je moet overigens oppassen met de woorden "keurmerk" en "thuiswinkel". De meeste keurmerken met die namen worden door het bedrijf zelf in elkaar geflanst en hebben dus geen enkele waarde. Sterker nog: ze zijn misleidend.
Pedro.
Reactie door rwelshof op 08-03-2011 15:40
Gisteren en vandaag (mail)contact gehad met trustpilot.
Smartgamer.nl had inderdaad een klacht over mijn recensie. Ik zou geen echte klant zijn. Erg jammer dat Randy Bais op deze manier probeert de cijfers te beinvloeden op review-sites.
Ik zou zeggen: Meneer Bais, steek uw energie liever in de klantenservice van uw bedrijf want die kan het beter gebruiken!!
U vraagt mij een recensie te schrijven over mijn ervaringen met uw bedrijf en als deze u niet bevalt, probeert u ze te beinvloeden, "beetje jammer" .....
PS: Mijn ordernummer was 6809.
Reactie door smartgamer op 09-03-2011 15:53
Beste heer Elshof,
Allereerst begrijpen wij volledig dat uw ervaring met SmartGamer niet positief is. Wij geven de klant van te voren aan dat levering tussen 2 en 7 werkdagen na bestelling plaatsvindt (zie algemene voorwaarden). Het kan echter voorkomen dat wij deze levertijd niet redden als gevolg van een vertraagde levering door de leverancier. Daarom kreeg u na 2 weken het bericht dat we het product nog niet binnen hadden, maar dat wij zo snel mogelijk zouden proberen het product geleverd te krijgen zodat het alsnog opgestuurd kon worden. Aangezien de levering langer duurde, heeft u toen aangegeven dat u dit gedeelte van de bestelling wilde annuleren.
Over het tweede deel van uw bestelling gaf u aan dat het spel niet nieuw en niet geseald was. Het spel was echter wel geseald door de (gefailleerde) winkel, waardoor het voor ons niet mogelijk was om te controleren of het spel volledig nieuw was. Wij hadden echter bevestiging gekregen van de winkel dat de volledige door ons overgenomen handelsvoorraad nieuw was, waardoor wij ervan uitgingen dat dit ook het geval was. U gaf echter aan dat het door u bestelde product niet nieuw was en daarom hebben wij u de mogelijkheid gegeven het spel te retourneren.
U geeft aan dat wij ten onrechte dit product nog steeds als “nieuw en in seal” aanbieden. Dat laatste is wel degelijk juist. Wij hebben al sinds 2 weken nieuwe "factory gesealde" exemplaren liggen, dus uw opmerking dat wij de spellen niet op voorraad hebben is niet correct.
Zoals we al eerder zeiden begrijpen wij volledig dat uw ervaring met ons niet positief is. Dit wil echter beslist niet zeggen dat de beoordelingen van onze andere klanten automatisch vals zouden zijn. Wij kunnen ruim 97% van onze bestellingen binnen 5 werkdagen leveren. Dat is ook de reden dat het merendeel van de reviews op trustpilot en budgetgaming positief is.
Daarom vinden wij de verwijzing in uw bericht dat de beoordelingen van SmartGamer op trustpilot en budgetgaming niet betrouwbaar zijn niet correct. Dit zijn onafhankelijke beoordelingssites die volkomen objectief opereren, waar de beoordeelde webshops geen enkele invloed op kunnen uitoefenen. De enige manier waarop wij ervoor kunnen zorgen dat wij positieve beoordelingen krijgen is op het moment dat wij een goede service leveren aan de klant.
Mvg,
Randy Bais
www.smartgamer.nl
Reactie door read op 09-03-2011 18:37
Randy Bais
Je schrijft: ............is op het moment dat wij een goede service leveren aan de klant.
Laat dat nou precies zijn, wat hier ontbreekt!
Pedro.
Reactie door smartgamer op 09-03-2011 20:27
Quote: read schreef op woensdag 9 mrt 2011, 18:37: Randy Bais
Je schrijft: ............is op het moment dat wij een goede service leveren aan de klant.
Laat dat nou precies zijn, wat hier ontbreekt!
Pedro.
einde Quote
Beste Pedro,
Indien u ALLEEN deze pagina leest, dan lijkt een goede service bij SmartGamer te ontbreken. Ook winkels en websites als Bol.com of Bart Smit hebben echter te maken met kritische klanten die soms al maanden moeten wachten op hun bestelling. Ook dat is leesbaar op het internet. Dit hoeft echter niet te betekenen dat deze bedrijven beschuldigd moeten worden van een slechte service. Bedrijven zijn namelijk ook afhankelijk van de snelheid waarmee hun leveranciers leveren, waardoor in sommige gevallen van te voren aangegeven levertijden niet kunnen worden nagekomen.
SmartGamer heeft per maand rond de 1.000 klanten. Zoals we al eerder aangegeven hebben, kunnen wij bij ruim 97% van deze klanten de bestelling binnen 5 werkdagen leveren. Van de overige 3% leveren we het grootste gedeelte alsnog binnen 15 werkdagen na bestelling. In de overige gevallen worden betalingen gerestitueerd of vindt er opnieuw een zending plaatst omdat de bestelling de eerste keer niet is aangekomen.
Dit verklaart waarom SmartGamer op beoordelingssites gemiddeld rond een 8,0 (goed) scoort, ondanks het feit dat onder bedrijven bekend is dat klanten eerder geneigd zijn een negatieve review te plaatsen dan een positieve review. We proberen op alle gebieden een betere service te bieden. Het zal echter ook in de toekomst soms voorkomen dat wij bepaalde producten later of niet meer kunnen leveren omdat een van onze leveranciers de levertijd niet kan nakomen .
Onze doelstelling voor de komende jaren is om in het belang van de klant betrouwbare leveranciers te vinden en de communicatie naar onze afnemers te verbeteren, zodat een steeds kleiner deel van de klanten ontevreden is. We kunnen echter nu al aangeven dat 100% tevredenheid een illusie is, want er zullen altijd zaken misgaan. Dit is namelijk het geval bij (nagenoeg) elk bedrijf. Ons streven is echter een zo hoog mogelijk tevredenheidpercentage te bereiken.
Mvg,
Randy Bais
www.smartgamer.nl
Reactie door read op 10-03-2011 13:19
Randy Bais
Onze doelstelling voor de komende jaren is om in het belang van de klant betrouwbare leveranciers te vinden en de communicatie naar onze afnemers te verbeteren, zodat een steeds kleiner deel van de klanten ontevreden is. We kunnen echter nu al aangeven dat 100% tevredenheid een illusie is, want er zullen altijd zaken misgaan. Dit is namelijk het geval bij (nagenoeg) elk bedrijf. Ons streven is echter een zo hoog mogelijk tevredenheidpercentage te bereiken.
Dat is dus een loffelijk streven!
Pedro.
Reactie door read op 10-03-2011 13:21
@
Bedenk overigens wel, dat 1 negatief draadje, je minstens 100 klanten kost op maandbasis en dat is slecht voor de omzet en de winst.
Pedro.
Reactie door gam060469 op 22-03-2011 19:57
Ook ik bestelde regelmatig games bij smart gamer.
Nooit geen problemen gehad, en inderdaad ook een keer bericht via email dat game verstuurd was om 2 uur snachts heel erg vaag maar ja als je de game maar krijgt toch.
Een maand geleden een game besteld en naq 2 dagen nog geen game gekregen.
Heb een mail gestuurd ach je raad het al geen reactie volgende dag weer een mail gestuurd weer geen reactie.
Heb internet een beetje afgezocht en kwam ik uit op 7 email adressen van randy bais.
Ik dacht bij mezelf bekijk het maar, ik was op dat moment ontzettend kwaad en heb al die email adressen bestookt met emails.
Ja man kreeg savonds een reactie dat het heel normaal is om 48 uur bedenk tijd te geven, het was inmiddels 3 dagen later.
Maar nog geen antwoord op mijn vraag he, vaag allemaal erg vaag maar goed hij bood wel aan het geld terug te storten uiterst binnen 10 werk dagen, ach je raad het al het werden 14 dagen, maar nog wel een mail gestuurd en kreeg reatie ja kreeg dezelfde dag nog reactie dat hij het had over gemaakt.
Maar dat klopte dus van geen kant dat was 4 dagen later.
Ik raad hierbij iedereen aan geen zaken meer te doen met deze site en hoop dat deze site aangepakt word.
Reactie door smartgamer op 02-04-2011 17:34
Quote: gam060469 schreef op dinsdag 22 mrt 2011, 19:57: Ook ik bestelde regelmatig games bij smart gamer.
Nooit geen problemen gehad, en inderdaad ook een keer bericht via email dat game verstuurd was om 2 uur snachts heel erg vaag maar ja als je de game maar krijgt toch.
Een maand geleden een game besteld en naq 2 dagen nog geen game gekregen.
Heb een mail gestuurd ach je raad het al geen reactie volgende dag weer een mail gestuurd weer geen reactie.
Heb internet een beetje afgezocht en kwam ik uit op 7 email adressen van randy bais.
Ik dacht bij mezelf bekijk het maar, ik was op dat moment ontzettend kwaad en heb al die email adressen bestookt met emails.
Ja man kreeg savonds een reactie dat het heel normaal is om 48 uur bedenk tijd te geven, het was inmiddels 3 dagen later.
Maar nog geen antwoord op mijn vraag he, vaag allemaal erg vaag maar goed hij bood wel aan het geld terug te storten uiterst binnen 10 werk dagen, ach je raad het al het werden 14 dagen, maar nog wel een mail gestuurd en kreeg reatie ja kreeg dezelfde dag nog reactie dat hij het had over gemaakt.
Maar dat klopte dus van geen kant dat was 4 dagen later.
Ik raad hierbij iedereen aan geen zaken meer te doen met deze site en hoop dat deze site aangepakt word.einde Quote
Beste gam060469,
Op al uw emails is binnen 48 uur gereageerd door ons.
Wij hebben aangegeven in onze eerste mail dat u de levering binnen 7 werkdagen(staat ook aangegeven in onze FAQ) kon verwachten en indien u daarop niet wilde wachten dan kon u een verzoek doen om het bedrag terug te laten storten. U heeft een verzoek ingediend dat u het geld wilde laten terugstorten en wij hebben dit gehonoreerd en we hebben toen aangegeven dat het bedrag binnen 10 werkdagen(weekenddagen tellen niet mee) terug te storten. Het bedrag is op de 9e werkdag teruggestort naar uw rekening. Wij hebben helaas geen verdere invloed op hoelang de verwerking van de storting tussen de banken duurt.
Mvg,
Randy Bais
www.smartgamer.nl
Reactie door carladewith op 04-07-2011 10:43
Nou Smartgamer oftewel Randy Bais leert niet veel van deze klanten. Ik voel me ook aardig genomen door deze man. Wij hadden een product bij hem gekocht, helaas had mijn man de orderbevestiging niet bekeken. Daarop stond de fout al. We kregen dus een product die voor de Xbox bedoeld was in laats van de WII versie.
Gelijk gekeken op de site, en wat we betaald hadden was voor de WII versie product. Die we ook wilde. De Xbox versie was zo een 10,00 duurder. Dit bij Randy gemeld veranderde hij gelijk de prijzen. Zodat de fout de onze leek. Na wat contact zouden wij de verkeerde versie routuneren( op mijn eigen kosten gedaan) en zou hij de goede versie naar ons sturen. Tot op heden niets gezien. Ik heb heb tot gisteren de tijd gegeven om het in orde te maken of het geld terug te storten maar helemaal niets. Nu neem ik contact op met het thuiswinkelkeurmerk. Ga ik morgen aangifte doen bij de politie.
Wat een gedoe allemaal. Maar ik moet wel vindt ik , want anders worden anderen ook de duppe.
Mijn kinderen hebben het van hun spaargeld gekocht en ik vindt het schandalig. Ik hoop dat mijn kinderen hun geld alsnog terug krijgen. Want het product hebben ze het liefst ze kijken nog steeds iedere dag uit naar de postbode en andere bezorgers. Ik hoop op geld terug want als er iets met het spel aan de hand is ben je weer de lul.
Heb best wel geprobeert in die jongen te geloven maar mijn begrip is op. Mensen kijk uit waar je bestel is nu mijn motto, terwijl ik vroeger overal bestelde zonder problemen. Randy je maakt de hele internet verkoop kapot zo, mensen worden steeds argwanender. Bedankt
Reactie door tdehond op 04-07-2011 10:58
Quote: carladewith schreef op maandag 4 jul 2011, 10:43: Nou Smartgamer oftewel Randy Bais leert niet veel van deze klanten. Ik voel me ook aardig genomen door deze man. Wij hadden een product bij hem gekocht, helaas had mijn man de orderbevestiging niet bekeken. Daarop stond de fout al. We kregen dus een product die voor de Xbox bedoeld was in laats van de WII versie.
Gelijk gekeken op de site, en wat we betaald hadden was voor de WII versie product. Die we ook wilde. De Xbox versie was zo een 10,00 duurder. Dit bij Randy gemeld veranderde hij gelijk de prijzen. Zodat de fout de onze leek. Na wat contact zouden wij de verkeerde versie routuneren( op mijn eigen kosten gedaan) en zou hij de goede versie naar ons sturen. Tot op heden niets gezien. Ik heb heb tot gisteren de tijd gegeven om het in orde te maken of het geld terug te storten maar helemaal niets. Nu neem ik contact op met het thuiswinkelkeurmerk. Ga ik morgen aangifte doen bij de politie.
Wat een gedoe allemaal. Maar ik moet wel vindt ik , want anders worden anderen ook de duppe.
Mijn kinderen hebben het van hun spaargeld gekocht en ik vindt het schandalig. Ik hoop dat mijn kinderen hun geld alsnog terug krijgen. Want het product hebben ze het liefst ze kijken nog steeds iedere dag uit naar de postbode en andere bezorgers. Ik hoop op geld terug want als er iets met het spel aan de hand is ben je weer de lul.
Heb best wel geprobeert in die jongen te geloven maar mijn begrip is op. Mensen kijk uit waar je bestel is nu mijn motto, terwijl ik vroeger overal bestelde zonder problemen. Randy je maakt de hele internet verkoop kapot zo, mensen worden steeds argwanender. Bedankteinde Quote
Een webwinkel heeft 30 dagen de tijd om het geld te retourneren volgens de wet koop op afstand. U moet dus deze termijn ook respecteren voordat u terecht aangifte bij de politie zou doen.
Reactie door carladewith op 04-07-2011 11:15
Beste tdehond,
Dank je wel, was het formulier al aan het invullen. Wacht ik nog een weekje. Bedankt hou me graag aan de wet. Hoop dat het opgelost is in de tussentijd. Vriendelijke groeten Carla
Reactie door smartgamer op 04-07-2011 13:59
Beste Carla,
We begrijpen dat het voor u heel vervelend is dat uw kinderen niet direct konden gaan spelen toen u na 1/2 werkdagen uw bestelling ontving. Daarom is het ook begrijpelijk dat u geëmotioneerd reageert. Echter, als u bij ons een spel voor de Xbox 360 bestelt, dan ontvangt u natuurlijk ook het betreffende spel voor de Xbox 360. Dat u hem voor de Xbox 360 heeft besteld staat ook aangegeven bij de orderbevestiging (order 1264) die u heeft gekregen. Dit is een automatisch bericht en wij kunnen dit daarom ook niet aanpassen. We vinden het daarom te betreuren dat u nu aangeeft dat wij hierover niet de waarheid zouden spreken.
Wij hebben u naar aanleiding van het verkeerd besteld product de mogelijkheid gegeven het product om te wisselen voor het product van uw wens. U heeft van deze mogelijkheid gebruikt gemaakt, want wij hebben het product retour ontvangen. Wij hebben het product dat u feitelijk wilde bestellen afgelopen vrijdag ontvangen van onze leverancier. Wij zullen vandaag uw bestelling Guitar Hero Warriors met Gitaar (Wii) naar u opsturen. U zult de bestelling in ongeveer 1 tot 3 werkdagen ontvangen. We horen graag een bevestiging van ontvangst.
Mvg,
Randy Bais
www.smartgamer.nl
Reactie door carladewith op 04-07-2011 14:24
Randy ,
Het maakt me niet eens uit of ik het verkeerde besteld zou hebben of jij de boel belazer. Wat mij uitmaak is dat je niet eens reageer op mijn mails. Als ik een vriendelijke mail stuur hoor ik niets. Maar op een gegeven moment houd het echt op bij mij. Als jij me eerlijk een mail stuur ik heb het product besteld en ik moet daar even op wachten. Heb ik daar begrip voor. Als ik niets hoor en inspreek op je telefoon met Randy wat is er aan de hand. Kunnen we dit oplossen. En ik krijg geen reactie ja dan wordt ik wel argwanend.
Het is nu vandaag precies 3 weken geleden de kinderen wachten al 3 weken. Ik vindt dit behoorlijk lang. Wat ik hoop is dat je eens een normale klantensrvice gaat opstarten. Dat we niet eerst de moeten laten zien dat het ons menis is, voor je reageert, dit is niet aceptabel.
En alle mensen die zo iets is overkomen wil ik zeggen geef nooit op. Ga door met vragen waar je recht op hebt. Blijf netjes redelijk en hou gewoon vast, en wees zelf zo eerlijk mogelijk. Groeten Carla
Reactie door zinook op 04-07-2011 20:52
@carladewith
dit spelletje spelen ze iedere keer. Ze zeggen dat ze dit en dit gedaan hebben maar dat is niet waar. Bij mij zeiden ze ook: "we hebben u gemaild" inderdaad maar wel nadat ik ze - misschien niet zo netjes - op hyves opgezocht had, ze een privébericht via hyves verstuurd heb, via veel zoekwerk hun adres gevonden had en ze een beetje bedreigd had. Dit moet natuurlijk niet de manier zijn om je geld terug te krijgen.
Er zal wel weer een weerwoord komen van dhr. Randy Bais en hij zal zich er wel weer proberen uit te kletsen, alleen heeft hij niet door dat al deze negatieve reclame een keer tegen hem keert.....misschien niet nu maar wel ooit.
Het is bewezen dat een groot gedeelte van de mensen niet durven toe te geven dat ze besodemieterd zijn op internet. Helaas ben ik - en u ook - één van de weinige die dat wel durft toe te geven en deze mensen aan de kaak durft te stellen.
Vriendelijke groet,
Zinook.
Reactie door carladewith op 04-07-2011 21:06
Het is jammer dat mensen niet opkomen voor zichzelf. Ik heb dit op internet gezet om andere mensen te waarschuwen. Niet eens om Randy een hak te zetten. Daar heb ik niks aan. Ook wel om het spel of het geld terug te krijgen. Ik probeer zelf eerlijk te leven en ik spreek als vanzelf anderen aan als ze mij of een ander onrecht aandoen. Dat is voor mij heel normaal. Heb ook mededogen als iemand oneerlijk handel, maar onderneem ook iets , maar nooit vanuit haat of wrok. Daarmee doe je jezelf ook schade mee. Wel goed dat jij dit ook aan de kaak stelde
zinook. Groetjes Carla
Reactie door carladewith op 05-07-2011 15:04
Hoi Tim, hou vol want Randy stuurt het wel als het je echt menis is. Daar ben ik van overtuigt. Ik heb net ons product opgestuurd gekregen, de kinderen waren hartstikke blij. Je kan ook een klacht indienen bij het keurmerk dat hij op de site heeft staan. Randy is aan ons ook een klant kwijt. Best wel stom we hebben 4 kinderen die allemaal gek zijn op dit soort producten. Wij hadden ook overwogen om bij Randy langs te gaan. Maar gelukkig is dat niet nodig geweest.
Ik weet niet of je het via marktplaats heb besteld maar als je een politie formulier invul die je via marktplaats kan downloaden, gaat het ook naar marktplaats. Bij meerdere klachten via de politie wordt hij van marktplaats afgekickt. Doe dit enkel als er geen andere uitweg meer is, zou ik zeggen. Maar dat is natuurlijk mijn eigen mening. Veel succes ermee, Vriendelijke groeten Carla
Reactie door thunderis_tim op 05-07-2011 13:52
Meneer Randy Bais,
Is zeer schandalig bezig. Reageert nooit op mail en telefoon. Er is mij verteld zodra hij het product retour zou ontvangen het geld over zou maken. Ik heb het product retour gedaan op 13juni. Dus dan verwacht je het geld op je rekening rond de 15de/16de van juni. Het is nu 5 juli en heb nog steeds mijn geld niet terug. Heb ik vandaag geen duidelijk antwoord dat sta ik morgen bij de Mathenesserlaan voor de deur om wat duidelijkheid te eisen over mijn geld.
Zie hieronder de hele geschiedenis van mails.
met vriendelijke groet,
Tim
[Edit redactie: Het is niet toegestaan om e-mails te publiceren.:
Reactie door valerius-2 op 05-07-2011 16:54
Ja er zit altijd wel kaf onder het koren dus er zal weleens iets doorheen slippen. 100% zekerheid krijg je dus nooit,
Reactie door smartgamer op 05-07-2011 21:45
@carladewith
Bedankt voor de email waarin u heeft laten weten dat u uw bestelling vandaag heeft ontvangen. We zijn blij om te horen dat uw kinderen blij zijn met de bestelling.
@thunderis_tim
Het bedrag van uw bestelling is vandaag teruggestort. Onze excuses voor de verlate terugstorting.
Reactie door thunderis_tim op 05-07-2011 23:08
@ carla, als het goed is is het nu net teruggestort zoals je kunt lezen. Toch hardstikke bedankt voor je informatie. Aan mij mist hij ook een goede klant want ik koop gemiddeld 8 games per maand. Jammer voor hem.
@ Randy
Waarom nu wel op deze manier wel reageren? Niet via de mail? niet via de telefoon? Maar wel hier? En waarom nu ineens heel scheinheilig het geld over maken en niet eerder?
Vraag me toch wel af wat er mis is in jou systeem.
Reactie door smartgamer op 05-07-2011 23:54
Beste Tim,
We hebben de retourzending pas op 24 Juni ontvangen in onze postbus. Wij weten niet of dit komt door een vertraging bij TNT Post of doordat u pas later in staat was het product retour te sturen naar ons. Indien u het product al eerder naar ons heeft gestuurd dan begrijpen we dat het vervelend is dat u niet eerder uw restitutie heeft ontvangen.
Wij storten namelijk bij retourzendingen het bedrag binnen 15 werkdagen(wettelijke termijn hiervoor is 30 dagen) na ontvangst van de retourzending terug. De restitutie stond eigenlijk gepland voor donderdag 7 Juli maar omdat u ons het verzoek had gestuurd via de mail om het bedrag eerder terug te storten hebben wij de restitutie naar vanochtend verschoven.
Mvg,
Randy Bais
SmartGamer.nl
Reactie door thunderis_tim op 06-07-2011 03:58
Geachte Randy,
Wat je hier verteld beantwoord niet mijn vragen.
Waarom reageer je hier wel en niet op alle e-mails en telefoontjes? Dat wil ik toch wel eens weten.
Quote: smartgamer schreef op dinsdag 5 jul 2011, 23:54:
Beste Tim,
We hebben de retourzending pas op 24 Juni ontvangen in onze postbus. Wij weten niet of dit komt door een vertraging bij TNT Post of doordat u pas later in staat was het product retour te sturen naar ons. Indien u het product al eerder naar ons heeft gestuurd dan begrijpen we dat het vervelend is dat u niet eerder uw restitutie heeft ontvangen.
Wij storten namelijk bij retourzendingen het bedrag binnen 15 werkdagen(wettelijke termijn hiervoor is 30 dagen) na ontvangst van de retourzending terug. De restitutie stond eigenlijk gepland voor donderdag 7 Juli maar omdat u ons het verzoek had gestuurd via de mail om het bedrag eerder terug te storten hebben wij de restitutie naar vanochtend verschoven.
Mvg,
Randy Bais
SmartGamer.nleinde Quote
Reactie door gam060469 op 10-07-2011 13:36
Mensen lees het forum toch, Randy bais ofwel smartgamer is een dikke oplichter bestellen is op eigen risico.
Als je kijkt op internet zie je niets anders dan klachten.
Dus doe er verstandig aam mijd smartgamer en klaag vooral veel bij winkel keurmerk want er zijn meerdere die dit gedaan hebben
Reactie door websiteeigenaar op 10-07-2011 19:59
Deze site heeft het webwinkel keurmerk dit heeft vrij weinig waarde en is zelfs gratis:
http://www.thuiswinkelcertificaat.nl/
Thuiswinkel waarborg dat doet er meer toe en heeft echt waarde,
Dit zijn de keurmerken die er toe doen:
http://www.123inkt.nl/page/keurmerk.html
Deze hebben wij ook en zijn wat strenger.
Ik zou zelf niet kopen bij een winkel die niet een van deze keurmerken heeft.
Reactie door websiteeigenaar op 10-07-2011 20:04
Wij hebben een zeer grote webwinkel, wettelijk is 30 dagen.
Maar ik zie geen reden om het geld langer dan 1-2 dagen vast te houden.
Wij doen dat altijd direct.
Stel je voor je koopt een TV,
deze is uitverkocht,
je laat je klant dan wettelijk 15 dagen wachten,
de klant is dan 2 weken zijn geld kwijt en kan geen nieuwe kopen.
Het is geld van de klant.
Reactie door carladewith op 11-07-2011 09:22
Ja ik belde eerts het thuiswinkel keurmerk daar kun je ook per telefoon contact mee krijgen. Bleek het dus de andere te zijn. Daar moet je een contactformulier invullen. Ik ga zelf een webwinkel beginnen en ik weet zeker dat ik het keurmerk neem waar men per telefoon gelijk met iemand kan spreken. Dat is veel gemakkelijker en directer.
Reactie door websiteeigenaar op 11-07-2011 12:01
Een Keurmerk waar men telefonisch niet bereikbaar is. (geeft het goede voorbeeld)
Zoals ik al aangaf stelt dit keurmerk niks voor.
thuiswinkel waarborg de grootste is nederland pakt over het algemeen
binnen 1 keer overgaan op.
Als webshop moet je ook aan flink wat regels voldoen.
Bijvoorbeeld:
Een van de redenen waar smartgamer de wet overtreed is:
2. Betaling
2.1 Betaling dient vooraf te geschieden zonder korting of compensatie, tenzij anders schriftelijk overeengekomen.
Het is wettelijk vastgesteld dat je niet alleen vooraf betalen mag aanbieden.
Reactie door websiteeigenaar op 01-08-2011 14:47
Verrek ze hebben opeens voorwaarden erop :)
http://www.smartgamer.nl/voorwaarden-pm-6.html
Alleen jammer dat deze niet rechtsgeldig zijn omdat het eigen bedachte voorwaarden zijn...
Reactie door tdehond op 01-08-2011 15:10
Quote: websiteeigenaar schreef op maandag 1 aug 2011, 14:47: Verrek ze hebben opeens voorwaarden erop :)
http://www.smartgamer.nl/voorwaarden-pm-6.html
Alleen jammer dat deze niet rechtsgeldig zijn omdat het eigen bedachte voorwaarden zijn...einde Quote
Ik kijk altijd of zelf bedachte voorwaarden conform de wet koop op afstand zijn.
8.1 Retourzendingen worden aanvaard tot 7 dagen na ontvangst van het object, op voorwaarde dat het product zich nog in de oorspronkelijke verpakking bevindt en deze verpakking niet geopend is.
Geen idee hoe deze webshop verwacht dat de klant kan controleren of de aankoop in goede staat is en werkt. Het lijkt mij geen goed idee om hier een aankoop te doen.
Reactie door barbera14 op 24-08-2011 20:58
Ik wil ook graag mijn ervaringen met Smartgamer melden, een thuiswinkelkeurmerk staat in ieder geval niet voor service en al helemaal niet voor communicatie naar de klant. Wat een slecht bedrijf!
Hier ons verhaal:
9 juni 2011 hebben wij een bestelling geplaatst voor de DVD tv-serie ER seizoen 11 t/m 15;
20 juni nog niets ontvangen en een mail gestuurd naar Smartgamer, geen reactie ontvangen echter op 22 juni mochten wij wel een deel van de bestelling ontvangen: namelijk seizoen 11, 14 en 15. Op de afleverbon een handmatige krabbel dat de andere 2 delen nog nageleverd zouden worden;
8 juli een mail gestuurd met de vraag wanneer seizoen 12 en 13 zouden worden geleverd -> geen reactie
20 juli nogmaals gemaild -> geen reactie, maar wel een afwezigheidsmelding retour op 21 juli dat het bedrijf van 19 t/m 27 juli gesloten was wegens vakantie;
28 juli maar weer gemaild -> wederom geen reactie
8 augustus weer gemaild en het verzoek gedaan om alsnog te leveren of een deel van het betaalde naar rato terug te storten wanneer het leveren niet mogelijk zou zijn, hierbij zelfs ter bewijs een kopie van de aflverbon meegestuurd -> u raad het al: wederom geen reactie..
Tja het is nu 24 augustus (meer dan 2 maanden later) en we wachten nog steeds.........dramatisch dus
Reactie door nbw op 25-08-2011 02:31
Tja een thuiswinkelkeurmerk is net zo veel waard als welk keurmerk danook. Op allerlei terreinen van commercie is keurmerken belangrijk. Zelfs zo belangrijk dat het verlagen van de rating van het land USA wereldwijd miljarden in rook opgaan door het keurmerkburo.Poef geld zomaar weg. .Hadden we maar 0,01 promille belasting kunnen heffen dan hadden we nu miljarden over te besteden.
Het probleem met keurmerken is ze worden uitgegeven maar een ander moet ze straffen als het toch niet klopt.
Reactie door carladewith op 25-08-2011 12:43
Hoi Barbara, Blijven aandringen,en het hem lastig maken is in dit geval gewoon nodig. Laat hem weten dat het je menis is. Dan komt hij wel over de brug. Blijf hem bellen en inspreken. Zonde maar dit is denk ik de enige manier, Succes groeten Carla
Reactie door jaidy op 31-10-2011 23:02
Bijna een jaar later en er is nog niet veel veranderd bij Smart Gamer. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel antwoord op mijn mailtjes krijg, maar hij/zij liegt gewoon dat hij barst.
Ik zit nu ongeveer 6 weken op mijn bestelling te wachten. Na lang aandringen kreeg ik eindelijk te horen dat er een probleem met de levering was. Vorige week zou het op de post gegaan zijn. Deze week weer gemaild en wederom krijg ik te horen dat het net op de post is gegaan.. Ik kan best begrip opbrengen voor onvoorziene omstan
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!