Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vraag en beantwoord

Geplaatst door: ron530 op: 21-05-2010 19:35
Hoi Experts, ik wil jullie mening over iets wat me dwars zit. Topic starters willen advies over een probleem waar ze mee zitten. Helaas gaat het vaak over futiliteiten en vaak wordt gedacht dat ze overal recht op hebben en de leverancier alles verkeerd gedaan heeft. Geef je dan aan dat de leverancier volgens geldende regels werkt komt dat niet over. Komt ook vaak voor dat de vraag eerst hier geplaatst wordt en niet nadat er een daadwerkelijk geschil is. Kassa is voor iedereen toegankelijk en moet ook zo blijven maar het doordrammen om maar het gelijk te halen heeft niets met het eigenlijke probleem te maken. Ronny.
Reactie door read op 21-05-2010 19:56
ron530 Ik ben het dus niet met je eens. Op deelgebieden wordt er door de experts kwalitatief meestal goede antwoorden gegeven. Soms is het posten van off-topic berichten wél een probleem. En sporadisch loopt het uit de hand als 2 respondenten elkaar in de haren vliegen en er een soort loopgraven oorlog ontstaat. Pedro.
Reactie door ron530 op 21-05-2010 20:50
Het is ook wel zo dat er goede antwoorden gegeven worden, maar schermen met consumentenrecht en zo meer gaat niet altijd op. Fouten kun je altijd maken en overhaast tekenen ook, is helder maar dan proberen er onderuit te komen! We kopen iets en hebben spijt en leggen onze spijt bij de verkoper neer. In de trand van het was leuk maar toch maar niet, doe het contract maar ontbinden, past even niet bij het interieur. Dit soort vragen gaat het mij om.
Reactie door mhofman op 21-05-2010 22:08
Je steld hier een vraag,en dan krijg je meestal antwoord.De meesten die reargeren hebben een ervaring of zoeken het op internet.niets mis mee.En mijn bank bevalt niet wat moet ik nu bv.niet op reargeren zou ik zeggen.Groet mhofman
Reactie door mhofman op 21-05-2010 22:21
Fout antwoord hou toch op met die rode duim geef een reaktie waarom kunnen we allemaal wat van leren!!
Reactie door read op 21-05-2010 23:32
ron530 In jouw reaktie geef je aan, dat in deze rubriek meestal partij gekozen wordt voor de consument en niet voor de leverancier. Dan zeg ik, dat is de aard van het beestje. Vraag&beantwooord geeft nu eenmaal advies aan de consument hoe zij een geschil kunnen oplossen met een leverancier of een dienstverlener. Dat is dus één kant van de medaille. Voor de andere kant moet je bij de branche-organisaties zijn die hun leden zo goed mogelijk adviseren. Deze site is nu eenmaal een consumentensite en geen mkb-site. Pedro.
Reactie door stacey op 22-05-2010 00:06
Quote: read schreef op vrijdag 21 mei 2010, 23:32: ron530 In jouw reaktie geef je aan, dat in deze rubriek meestal partij gekozen wordt voor de consument en niet voor de leverancier. Dan zeg ik, dat is de aard van het beestje. Vraag&beantwooord geeft nu eenmaal advies aan de consument hoe zij een geschil kunnen oplossen met een leverancier of een dienstverlener. Dat is dus één kant van de medaille. Voor de andere kant moet je bij de branche-organisaties zijn die hun leden zo goed mogelijk adviseren. Deze site is nu eenmaal een consumentensite en geen mkb-site. Pedro.einde Quote Wat een onzin, goed adviseren houd Niet in consumenten rechten aan te praten als ze die ze soms simpelweg gewoon Niet hebben........................ Als een winkelier in zijn recht staat dan kan de consument 10x consument zijn en op een 10x consumentensite wat vragen maar dan hoort hij gewoon te horen te krijgen dat helaas voor hem, leuk of niet, de winkelier gelijk heeft............... Zo simpel ligt het.
Reactie door jscholtes op 22-05-2010 01:01
Een goed voorgelichte consument, gewezen op rechten en plichten is waaraan ik hier een bijdrage probeer te geven. Naast de opmerkingen over vragen zou ik soms ook grote vraagtekens bij de antwoorden willen zetten. Een bedankje als antwoord is aardig, maar daarvoor kun je andere zaken gebruiken (zoals de duim of topantwoord). Discussies bevatten meningen; daarvoor dien je mijns inziens altijd respect op te brengen. Dit is overigens iets anders dan het met elkaar eens zijn. Vraag & Antwoord; zou volgens mij moeten gaan om mensen te helpen bij het oplossen van problemen (groot/klein of pietluttig is daarbij niet relevant). Vertellen dat je hetzelfde hebt meegemaakt, maar niet hoe het is afgelopen voegt niets toe voor de vraagsteller (tenzij deze of jij uit bent op medeleven).
Reactie door tdehond op 22-05-2010 09:07
Iedereen heeft het recht om op deze site naar zijn consumentenrechten te informeren. Iedereen heeft ook het recht om niet te accepteren dat ook de winkelier gelijk kan hebben. Doordrammen zal dan niet helpen om gelijk te krijgen als conform de wet de winkelier gelijk heeft. Het lijkt mij normaal dat op een consumenten site gekeken wordt door vrijwilligers of er een wetsregel is waaruit blijkt dat de consument gelijk heeft. Deze site is immers gericht op helpen van de klant.
Reactie door freya op 22-05-2010 10:40
Sommige vragenstellers zoeken alleen maar bevestiging van wat ze zelf vinden. Hoe onredelijk dat standpunt soms ook is. Daar doe je gewoon niet veel aan. Helaas komt het regelmatig ook voor dat er dan weer anderen zijn die de vragensteller dan naar de mond praten en ook daar doe je niet veel aan, behalve daar zelf dan weer een reactie tegenover te plaatsen. Als ik hier wel eens lees dat een ouder een vraag stelt over een mobieltje van één van de kinderen waar het scherm van stuk is gegaan en dan denkt recht te hebben op garantie omdat het kind zegt 'er zuinig mee om te gaan', tja, dan houdt het voor mij toch echt op. Het is en blijft een open forum en iedereen mag hier schrijven wat die wil (ook al is dat niet de juiste vraag of het juiste antwoord) Freya

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor