Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

VPZ

Geplaatst door: pris1973 op: 16-10-2009 22:21
Ik ben verzekerd bij VPZ sinds 2006. Tot 2007 heb ik nooit problemen gehad met de verzekering.Eind 2007 ben ik gescheiden en heeft mijn ex man een andere verzekering genomen. er was niets aan de hand dacht ik ,de premie werd keurig afgeschreven van mijn nieuwe rekening. tot juni van dit jaar! Ik ben in april verhuist, alles netjes doorgegeven maar dat is bij VPZ niet helemaal goed doorgekomen! de nota van mijn eigen bijdragen kreeg ik op mijn oude adres ( inmiddels veel te laat met betalen want ik krijg de post niet wekelijks van dat adres) een nota van een premie die niet betaald was in december 2007! kreeg ik weer op mijn nieuwe adres. er stond een site bij waar ik mijn openstaande facturen kon bekijken, daar klopte al mijn nieuwe adres gegevens maar het bankrekeningnummer van mijn exman stond erbij.. ik gelijk gebeld ,dat ik en mijn ex man eerst de bankafschriften moesten opvragen omdat het inmiddels 21 maanden later was, het bankrekeningnummer niet klopte, de medewerkster wist mijn te vertellen dat mijn bankrekeningnummer helemaal niet bekend was in het systeem van VPZ!! wonderbaarlijk want er werd al meer dan 1 jaar iedere maand geld door VPZ van die rekening afgehaald! Ja mevrouw het is hier echt niet bekend! toen kreeg ik een brief dat mijn oudste dochter dubbel verzekerd was! ( ik had in april al schriftelijk doorgegeven dat ze naar het zilverenkruis overging!) nou weer bellen..nee mevrouw hebben we hier geen melding van gekregen! weer een brief naar Vpz gestuurd. ook een email gestuurd voor de premie die nog niet betaald zou zijn in 2007, dat hier extra kosten voor gemaakt moeten worden om afschriften op te vragen en wie dat ging betalen, omdat het toch wel erg laat is om pas na 21 maanden iemand een brief te sturen dat er een premie niet is betaald! tja een storing bij de bank was het antwoord! maar een antwoord op mijn email heb ik nog steeds niet gekregen. nu kreeg ik vandaag weer een brief dat er nog een premi openstond van oktober! nu zijn ze wel wat sneller met reageren maar ik krijg er onderhand meer dan genoeg van. ik heb weer gebeld en die mevrouw wist mij doodleuk te vertellen dat ze in september een beetje te vroeg waren met premi innen! en dat er geen geld op de rekening stond en dat ze het daarom niet hebben kunnen afschrijven!! nou toen werd ik heel boos want er stond wel geld op de rekening op 25  september!! gewoon te erg voor woorden dat ze weer de schuld bij mij neerleggen.. ik heb ook gezegd dat ik nooit problemen heb met geen enkel bedrijf dat een machtiging heeft. alleen met VPZ die heeft de zaken heel slecht op orde. ik kreeg ook te horen nadat ik vertelde dat ik al een hele tijd problemen heb met VPZ dat het een beetje een rommeltje was geweest bij VPZ . ja en wie zit er met de extra kosten e.d..juist de klant omdat VPZ er een rommeltje van maakt.
Mijn vertrouwen in heel VPZ is weg en per 1 Januari stap ik over naar een andere zorgverzekering.. want ik ben er heel erg klaar mee.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor