Vossenberg Auto's
Geplaatst door: nadia1981dunja op: 25-06-2014 15:22
Op basis van een plaatsing van een van de leden van dit forum die zeer positief was, heb ik Vossenberg auto's bezocht nadat ik daar een auto had gezien waar ik interesse in had.
Aldaar mijn Peugeot 206 van 1999 gekocht, wat was ik blij!! Hij startte wel wat vreemd maar dat dachten we te wijden aan een kapotte accu. Omdat ikzelf de auto schoon wilde maken en zelf de APK zou regelen heb ik hem meegenomen zonder servicekosten te betalen.
Ik heb er 1,5 week mee kunnen rijden toen ik met een kokende motor langs de kant van de weg kwam te staan. Blijkt dat de wagen startte op 3 cilinders ipv 4, hij zoop het koelvloeistof water weg.... reden? Kapotte cilinderkop....... Gescheurd. probleem heeft zich in het verleden dus vaker voorgedaan. Volgens de monteur die mijn auto binnenstebuiten heeft gekeerd, zijn alle onderdelen die te maken hebben met koelvloeistoflekkage al vervangen. De verkopers wisten dus waarschijnlijk van dit probleem af.
De dag nadat ik stil kwam te staan heb ik meteen Vossenberg auto's gebeld en gesproken met Jeroen. Hij vond het erg vervelend, vroeg me uit te zoeken wat het was en dan terug te bellen voor coulance. Dat heb ik dus eergisteren gedaan, hij was er niet maar er zou een terugbel verzoek gemaakt worden. Gisteren belde hij conform afspraak terug. Nou, die coulance kan ik dus naar fluiten. Hij had het daar nog even over gehad intern en hij vind 'gekocht is gekocht' . Ik mocht "blij wezen dat hij nog terug belde!" Waren zijn letterlijke woorden.
Ik moet nu dus een nieuwe cilinderkop aanschaffen, een nieuwe distributieriem die dan niet meer past en daarbij ook waterpomp en dan hebben we het nog niet over de arbeidsuren die erin gaan zitten.
Ik ben heel netjes opgevoed, en niet iemand die snel vloekt, scheld of wat dan ook. Heb geprobeerd dit op een redelijke nette manier te bespreken maar Vossenberg laat alles afweten.
Bedankt Vossenberg auto's voor deze KOUDE douche. Ik stuur dus niemand meer door naar dit bedrijf.
Reactie door valerius-2 op 25-06-2014 15:50
Bent u altijd zo goed gelovig wat er geschreven staat? Het is goed mogelijk dat waar u op reageert geschreven is door iemand die hier voordeel in ziet. U mag raden wat ik bedoel.
Reactie door nadia1981dunja op 25-06-2014 15:58
Quote: valerius-2 schreef op woensdag 25 jun 2014, 15:50: Bent u altijd zo goed gelovig wat er geschreven staat? Het is goed mogelijk dat waar u op reageert geschreven is door iemand die hier voordeel in ziet. U mag raden wat ik bedoel.einde Quote
Dat kan natuurlijk, en daar ben ik ook bedacht op. U kunt de reactie zelf bekijken op Vara Kassa. Dan trekt u wellicht dezelfde conclusie dan ik. Het kan natuurlijk altijd dat iets wél netjes opgelost wordt.... Helaas was dat eenmalig.....
Reactie door tijger1 op 25-06-2014 17:37
Dat was dus gewoon een promo verhaaltje. Maar er valt u ook wel wat te verwijten. Geen flinke proefrit, geen aankoopkeuring.
Reactie door joentje1978 op 26-06-2014 21:26
Kan me voorstellen dat als je 6 maanden zonder problemen in een auto rijd en deze daarna de geest geeft dat dit defect pas later ontstaan kan zijn maar 1,5 week is wel heel erg kort.
Peugeot staat bekend om o.a. zijn lekke koppakkingen.
De autogarage had, gezien het een kwaal is bij deze auto's, de koelvloeistof en de motorolie kunnen controleren om te zien of deze auto daar last van had.
Lijkt mij dat dit defect niet van een op andere moment ontstaan is en dit al langer speelt.
Ook is de controle en de manier waarop de onderdelen eerder vervangen zijn van groot belang voor een betrouwbare reparatie.
Als men dat niet volgens de voorschriften heeft uitgevoerd dan zou het kunnen zijn dat er helemaal geen scheurtje in de cilinderkop zit (tenzij je monteur dit met eigen ogen gezien heeft)
Ben zelf van mening dat een autogarage gewoon een auto zonder mankementen hoort af te leveren en als blijkt dat er na 1,5 week grote problemen zijn dat zij in ieder geval de klant tegemoet komen door een deel van de reparatiekosten voor zijn/haar rekening te nemen.
Deze autogarage wil blijkbaar snel geld verdienen aan de verkoop van een auto maar als je auto na 1,5 week al de geest geeft dan trekken ze hun handen er vanaf.
De negatieve post op dit forum gaat de autogarage in ieder geval meer geld kosten dan als ze de volledige reparatiekosten voor de Peugeot voor hun eigen rekening genomen hadden.
Sommige autobedrijven kijken niet verder dan hun neus lang is.
Reactie door zoekster op 26-06-2014 21:38
Quote: joentje1978 schreef op donderdag 26 jun 2014, 21:26: Kan me voorstellen dat als je 6 maanden zonder problemen in een auto rijd en deze daarna de geest geeft dat dit defect pas later ontstaan kan zijn maar 1,5 week is wel heel erg kort.
Peugeot staat bekend om o.a. zijn lekke koppakkingen.
De autogarage had, gezien het een kwaal is bij deze auto's, de koelvloeistof en de motorolie kunnen controleren om te zien of deze auto daar last van had.
Lijkt mij dat dit defect niet van een op andere moment ontstaan is en dit al langer speelt.
Ook is de controle en de manier waarop de onderdelen eerder vervangen zijn van groot belang voor een betrouwbare reparatie.
Als men dat niet volgens de voorschriften heeft uitgevoerd dan zou het kunnen zijn dat er helemaal geen scheurtje in de cilinderkop zit (tenzij je monteur dit met eigen ogen gezien heeft)
Ben zelf van mening dat een autogarage gewoon een auto zonder mankementen hoort af te leveren en als blijkt dat er na 1,5 week grote problemen zijn dat zij in ieder geval de klant tegemoet komen door een deel van de reparatiekosten voor zijn/haar rekening te nemen.
Deze autogarage wil blijkbaar snel geld verdienen aan de verkoop van een auto maar als je auto na 1,5 week al de geest geeft dan trekken ze hun handen er vanaf.
De negatieve post op dit forum gaat de autogarage in ieder geval meer geld kosten dan als ze de volledige reparatiekosten voor de Peugeot voor hun eigen rekening genomen hadden.
Sommige autobedrijven kijken niet verder dan hun neus lang is.einde Quote
Fair enough. Als dit de verkoper te verwijten valt, ik neem aan dat je weet waar je over spreekt, dan zou de Nadia juridische stappen kunnen ondernemen tegen dit bedrijf.
Laat nog eens wat van je horen Nadia, dan weet ik wel een voorbeeldbrief waarmee je kunt beginnen om deze garagehouder onder druk te zetten.
Reactie door nadia1981dunja op 27-06-2014 10:16
Het klopt wat hieronder geschreven wordt....
Ik ga me inderdaad beraden op juridische stappen.... volgens het BW ben ik een leek en is hij een kenner (ook al is hij een handelaar en geen garage). Ze hadden dit zelf ook kunnen weten, zeker omdat ze een dag ervoor de auto door een medewerker mee hebben laten nemen om te laten zien aan zijn vrouw. Ze hebben er zelf dus ook in gereden en hadden dit zeker kunnen constateren.... het vreemde starten.
Door mijn zwagertje, de monteur waarover is sprak in vorige berichten, is gezegd dat de vorige eigenaren van dit probleem hebben geweten. De motor is eerder te warm geworden, en ze hebben eerder met een leeg reservoir gestaan. Dat kon hij zien aan de onderdelen die vervangen waren. Dat de cilinderkop gescheurd is, komt dus hierdoor. Niet door mij , ik heb amper 500 km gereden met het wagentje....en ben direct gestopt nadat de melding in mijn display verscheen.
Het starten op 3 cilinders is pas door de ANWB wegenwacht geconstateerd nadat ik met kokende motor langs de kant van de weg stond.
Ik bel iig nog de rechtshulp van de ANWB, kijken wat zij me adviseren. Tot die tijd houd ik me aanbevolen voor een voorbeeldbrief, alhoewel ik er op internet ook al een aantal gevonden heb.
Quote: joentje1978 schreef op donderdag 26 jun 2014, 21:26: Kan me voorstellen dat als je 6 maanden zonder problemen in een auto rijd en deze daarna de geest geeft dat dit defect pas later ontstaan kan zijn maar 1,5 week is wel heel erg kort.
Peugeot staat bekend om o.a. zijn lekke koppakkingen.
De autogarage had, gezien het een kwaal is bij deze auto's, de koelvloeistof en de motorolie kunnen controleren om te zien of deze auto daar last van had.
Lijkt mij dat dit defect niet van een op andere moment ontstaan is en dit al langer speelt.
Ook is de controle en de manier waarop de onderdelen eerder vervangen zijn van groot belang voor een betrouwbare reparatie.
Als men dat niet volgens de voorschriften heeft uitgevoerd dan zou het kunnen zijn dat er helemaal geen scheurtje in de cilinderkop zit (tenzij je monteur dit met eigen ogen gezien heeft)
Ben zelf van mening dat een autogarage gewoon een auto zonder mankementen hoort af te leveren en als blijkt dat er na 1,5 week grote problemen zijn dat zij in ieder geval de klant tegemoet komen door een deel van de reparatiekosten voor zijn/haar rekening te nemen.
Deze autogarage wil blijkbaar snel geld verdienen aan de verkoop van een auto maar als je auto na 1,5 week al de geest geeft dan trekken ze hun handen er vanaf.
De negatieve post op dit forum gaat de autogarage in ieder geval meer geld kosten dan als ze de volledige reparatiekosten voor de Peugeot voor hun eigen rekening genomen hadden.
Sommige autobedrijven kijken niet verder dan hun neus lang is.einde Quote
Reactie door zoekster op 27-06-2014 11:42
Er zijn 2 mogelijkheden voor actie.
1) Je kunt herstel eisen, dus reparatie. (vervanging is bij tweedehands geen optie). Je beroept je dan op de 6 maanden termijn van de wet waarbij vermoed wordt dat het defect aanwezig was bij aankoop.
klik HIER
Aanpassen aan je eigen situatie. Dus vervanging weglaten.
Vermeld dat je je beroept op art 7:18 lid 2 BW
2) Wat je ook kunt doen, is de garagehouder een laatste mogelijkheid geven op vervanging of herstel. Dat geeft je de mogelijkheid om je auto bij een ander te laten maken en vervolgens de kosten op Vossenberg te verhalen. Let wel! Je moet Vossenberg wel nog een mogelijkheid geven om de gebreken te herstellen.
klik HIER
Ook weer aanpassen aan je situatie én noem een fatale termijn waarbinnen dit bedrijf akkoord moet gaan met de reparatie.
Vermeld dat je je beroept op art 7:21 lid 6 BW
Na die termijn kun je je auto bij een ander laten maken. Daarna moet je de kosten zien te verhalen bij Vossenberg.
In beide gevallen doe je dan een beroep op non-confomiteit van het gekochte product. Dwz dat het product niet is wat je er op grond van de overeenkomst van mocht verwachten. In geval van non-conformiteit doe je een beroep op kosteloos herstel. Lukt dat niet dan kun je de overeenkomst ontbinden. Een andere mogelijkheid is het herstel door een ander te laten doen en de kosten te verhalen op de verkoper.
Doe dit alles per aangetekende brief en tegelijkertijd per mail. Dan begrijpt Vossenberg wel dat je je opmaakt voor een juridische strijd. En soms kan dat al genoeg zijn om je tegemoet te komen.
Voeg ook een soort rapportje (kan gewoon 1 A4-tje zijn) toe, waarin de bevindingen van je zwager worden weer gegeven. Het zou mooi zijn als het onder de bedrijfsnaam waar je zwager werkt kan. Een bewijsstuk van een professional legt juridisch meer gewicht in de schaal. Neem ook het rapport/de constatering van de ANWB mee in je bewijsstukken.
Succes!
HIERHIER
Reactie door joentje1978 op 27-06-2014 14:42
Overigens vind ik de reparatiekosten van 800,00 - 900,00 EURO erg hoog.
Lijkt erop dat ze ook nog eens geld willen verdienen aan de onderdelen en hun arbeidsloon.
En ik vermoed dat ze de reparatie niet grondig gaan aanpakken waardoor je binnen de kortste keren weer de pineut bent.
Reactie door nikell op 01-07-2014 11:30
Ik heb ook een zeer negatieve ervaring met Vossenberg Auto's uit Oud Beijerland. Afgelopen maand gingen mijn vriend en ik kijken voor een nieuwe auto, en we hadden op de site van Vossenberg een Dodge Caliber gezien. We gingen kijken, maar toen we daar waren zagen we een Kia Sorento staan, die we eigenlijk mooier vonden dan de Dodge.. Na enige twijfel of we het wel zouden doen, hadden we besloten om voor de Kia te kiezen. Mijn oude auto zou ingeruild worden, dus we hebben een koopovereenkomst getekend en ik zou een aantal dagen later een aanbetaling doen voor het resterende bedrag. Naderhand heb ik het erover gehad met mijn vader en mijn broer, en zij vonden het niet verstandig dat we die auto zouden kopen omdat het een hele dure auto is in verbruik (ruim 300 euro wegenbelasting per kwartaal, en er zat een 3.5 l motor in). Dat bracht me toch aan het denken en uiteindelijk hebben we besloten om toch van de koop af te zien. Ik heb dus 2 dagen later gebeld naar Vossenberg Auto's, en gezegd dat we de koop wilden annuleren. Meneer zei 'oh, nou oké dan houdt het op, tot ziens mevrouw'.
Tot mijn grote verbazing vind ik een dag later een brief in mijn brievenbus van Vossenberg auto's, met de mededeling dat ze niet akkoord gaan met mijn annulering en of ik binnen 5 werkdagen wil laten weten wanneer ik de Kia Sorento kom ophalen, of dat ik ruim 1000 euro aan annuleringskosten moet betalen! Ik dacht dat ik gek werd! Had die meneer dat niet gisteren aan de telefoon kunnen zeggen? Durfde hij zeker niet.. Ik ben gelijk op onderzoek uit gegaan, en via een jurist ben ik erachter gekomen dat ze inderdaad 15% annuleringskosten mogen rekenen, mits zij mij hun algemene voorwaarden hebben laten lezen en tekenen! En dat is dus precies wat ze NIET gedaan hebben! Het enige waar ik voor getekend heb is de koopovereenkomst, en daar staat niks in over annuleren.. Ik heb een brief terug gestuurd waarin staat dat ik wettelijk gezien niets hoef te betalen omdat ik niet op de hoogte was van de algemene voorwaarden, en heb helemaal niks meer van ze gehoord! Ze zullen wel balen dat het ze niet gelukt is om iemand te belazeren!
Voor mij is het een hele wijze les geweest, ik teken nooit meer voor iets waar ik niet 100% zeker van ben, en ik raad ook iedereen af om nooit bij Vossenberg Auto's een auto te kopen, want het zijn gewoon een stel boeven!
Reactie door tijger1 op 01-07-2014 11:38
@nikell
Ach ja, uw handtekening zetten en later gaan nadenken. Waarom zou je dat ook eerst doen? En dan anderen boeven noemen. Fraai.
Reactie door nikell op 01-07-2014 11:43
Quote: tijger1 schreef op dinsdag 1 jul 2014, 11:38: @nikell
Ach ja, uw handtekening zetten en later gaan nadenken. Waarom zou je dat ook eerst doen? En dan anderen boeven noemen. Fraai.einde Quote
Gelukkig ben jij wel perfect..
Als je kunt lezen, zie je onderaan staan dat ik NOOIT meer teken voor iets waar ik niet 100% zeker van ben! Dus eerst goed lezen voordat je reageert.. ;)
Reactie door zoekster op 01-07-2014 11:45
Quote: nikell schreef op dinsdag 1 jul 2014, 11:30: en via een jurist ben ik erachter gekomen dat ze inderdaad 15% annuleringskosten mogen rekenen, mits zij mij hun algemene voorwaarden hebben laten lezen en tekenen! En dat is dus precies wat ze NIET gedaan hebben! Het enige waar ik voor getekend heb is de koopovereenkomst, en daar staat niks in over annuleren.. Ik heb een brief terug gestuurd waarin staat dat ik wettelijk gezien niets hoef te betalen omdat ik niet op de hoogte was van de algemene voorwaarden, en heb helemaal niks meer van ze gehoord! Ze zullen wel balen dat het ze niet gelukt is om iemand te belazeren!
Voor mij is het een hele wijze les geweest, ik teken nooit meer voor iets waar ik niet 100% zeker van ben, en ik raad ook iedereen af om nooit bij Vossenberg Auto's een auto te kopen, want het zijn gewoon een stel boeven! einde Quote
Nu moet ik u toch heel erg teleurstellen. Als AV niet tijdig zijn gepresenteerd, dan zijn ze ongeldig, maar daarmee wordt niet de overeenkomst ongeldig. Die blijft dan gewoon staan (alleen zonder aanvullende AV) en dan moet u de auto voor de afgesproken prijs kopen. Nog maar eens gaan praten met de jurist.
Reactie door nikell op 01-07-2014 11:51
Quote: zoekster schreef op dinsdag 1 jul 2014, 11:45: Quote: nikell schreef op dinsdag 1 jul 2014, 11:30: en via een jurist ben ik erachter gekomen dat ze inderdaad 15% annuleringskosten mogen rekenen, mits zij mij hun algemene voorwaarden hebben laten lezen en tekenen! En dat is dus precies wat ze NIET gedaan hebben! Het enige waar ik voor getekend heb is de koopovereenkomst, en daar staat niks in over annuleren.. Ik heb een brief terug gestuurd waarin staat dat ik wettelijk gezien niets hoef te betalen omdat ik niet op de hoogte was van de algemene voorwaarden, en heb helemaal niks meer van ze gehoord! Ze zullen wel balen dat het ze niet gelukt is om iemand te belazeren!
Voor mij is het een hele wijze les geweest, ik teken nooit meer voor iets waar ik niet 100% zeker van ben, en ik raad ook iedereen af om nooit bij Vossenberg Auto's een auto te kopen, want het zijn gewoon een stel boeven! einde Quote
Nu moet ik u toch heel erg teleurstellen. Als AV niet tijdig zijn gepresenteerd, dan zijn ze ongeldig, maar daarmee wordt niet de overeenkomst ongeldig. Die blijft dan gewoon staan (alleen zonder aanvullende AV) en dan moet u de auto voor de afgesproken prijs kopen. Nog maar eens gaan praten met de jurist.einde Quote
Ik moet helemaal niks, laat dat even duidelijk zijn..
En ik heb uitgebreid met de jurist gesproken, maar om dat hele gesprek hier neer te zetten gaat me teveel tijd kosten, laten we het erop houden dat alles is uitgezocht en omdat zij mij niet op de hoogte hebben gesteld van eventuele annuleringskosten, heb ik het recht om gewoon van de koop af te zien.. het is gewoon hun fout geweest, niet die van mij!
Reactie door tijger1 op 01-07-2014 11:53
Jammerlijke onkunde dus van die jurist en van u.
Reactie door zoekster op 01-07-2014 11:54
Quote: nikell schreef op dinsdag 1 jul 2014, 11:51:
Ik moet helemaal niks, laat dat even duidelijk zijn..
En ik heb uitgebreid met de jurist gesproken, maar om dat hele gesprek hier neer te zetten gaat me teveel tijd kosten, laten we het erop houden dat alles is uitgezocht en omdat zij mij niet op de hoogte hebben gesteld van eventuele annuleringskosten, heb ik het recht om gewoon van de koop af te zien.. het is gewoon hun fout geweest, niet die van mij! einde Quote
Nee, zo zit het niet. Bel nog maar even met het juridisch loket.
Reactie door tijger1 op 01-07-2014 11:55
En u raadt iedereen af om nooit iets te doen? Dus allemaal op naar Vossenberg.
Reactie door nikell op 01-07-2014 11:57
Quote: tijger1 schreef op dinsdag 1 jul 2014, 11:53: Jammerlijke onkunde dus van die jurist en van u.einde Quote
Haha! Ik denk eerder van Vossenberg Auto's! Als autobedrijf moet je toch weten dat je Algemene voorwaarden moet hebben om jezelf in te dekken?!
Maar blijkbaar weten jullie het beter.. Hahaha
Reactie door nikell op 01-07-2014 11:59
Quote: tijger1 schreef op dinsdag 1 jul 2014, 11:55: En u raadt iedereen af om nooit iets te doen? Dus allemaal op naar Vossenberg.einde Quote
Oh je weet niks zinnigs meer te zeggen, dus dan maar een typfoutje quoten? Hahaha
Reactie door tijger1 op 01-07-2014 12:00
En u en die jurist moeten weten dat een handtekening onder een koopcontract geldt. Heel simpel.
Reactie door zoekster op 01-07-2014 12:01
Quote: nikell schreef op dinsdag 1 jul 2014, 11:57: Quote: tijger1 schreef op dinsdag 1 jul 2014, 11:53: Jammerlijke onkunde dus van die jurist en van u.einde Quote
Haha! Ik denk eerder van Vossenberg Auto's! Als autobedrijf moet je toch weten dat je Algemene voorwaarden moet hebben om jezelf in te dekken?!
einde Quote
AV zijn meestal om de verkoper in te dekken. Maar juist in het geval van annulering komt dit doorgaans ten gunste van de klant. Bij gewone verkoop geldt nl koop is koop. Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding. U heeft het aanbod van Vossenberg aanvaard en daarmee is de deal gesloten.
Juist door die annuleringsvoorwaarden zou u er met een redelijke prijs onderuit kunnen komen.
Reactie door nikell op 01-07-2014 12:03
Quote: tijger1 schreef op dinsdag 1 jul 2014, 12:00: En u en die jurist moeten weten dat een handtekening onder een koopcontract geldt. Heel simpel.einde Quote
Klopt, mits de AV ook bekend zijn gemaakt en ik daar ook voor heb getekend!
Reactie door zoekster op 01-07-2014 12:07
U snapt het niet. Omdat u die AV niet tijdig heeft gekregen, zijn die nietig. Daarmee zijn de AV van de baan. Niet dat dat nou zo voordelig is voor u.
De overeenkomst is daarmee niet van de baan. Die blijft staan.
U mag wel een beroep doen op de AV omdat de verkoper u nu alsnog een aanbod doet om de overeenkomst te ontbinden als u 15% betaalt.
Reactie door nikell op 01-07-2014 12:15
Ik snap het heel goed.. ik heb de koop geannuleerd en daar blijft het bij.. ik betaal geen cent aan Vossenberg!
Wat ik juist niet snap, is waar jullie je zo druk om maken? Ik kom hier alleen mijn ervaring delen over deze autohandelaar, en krijg alleen maar commentaar van betweters! Het lijkt wel of jullie in opdracht van Vossenberg reageren.. Als jullie het allemaal zo goed weten, koop zelf lekker een auto bij Vossenberg, of wordt jurist, aangezien jullie de regeltjes zo goed kennen.. veel succes ermee!
Reactie door zoekster op 01-07-2014 12:21
Quote: nikell schreef op dinsdag 1 jul 2014, 12:15: Ik snap het heel goed.. ik heb de koop geannuleerd en daar blijft het bij.. ik betaal geen cent aan Vossenberg!
Wat ik juist niet snap, is waar jullie je zo druk om maken?
einde Quote
Ik ga zeker geen auto bij Vossenberg kopen en ik maak me ook niet druk. Maar u vertelt dingen die niet kloppen. Zo zet u anderen ook weer op het verkeerde been.
Er is nu eenmaal geen wettelijke bedenktijd bij een 'normale' koop. Die geldt alleen bij koop op afstand.
Reactie door zoekster op 01-07-2014 12:29
Is Vossenberg bij de Bovag aangesloten? Dan kunt u sowieso een beroep doen op de annulering. Ook dan geldt de 15 % bij annuleren.
klik HIERHIER
Reactie door tijger1 op 01-07-2014 13:00
We werken vandaag allemaal bij Vossenberg en hoeven dus geen auto te kopen, want die krijgen we gewoon.
En als u geen reacties wilt hebben, dan moet u hier niets plaatsen. U kunt niet zomaar een bedrijf voor boeven uitmaken, omdat u de regels niet kent.
Reactie door nadia1981dunja op 02-07-2014 11:57
Helaas is Vossenberg auto's in Oud Beijerland geen BOVAG garage/handelaar...
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!