Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

voortijdig verlengen t-mobile

Geplaatst door: rzx op: 11-03-2010 16:25
Benieuwd naar jullie mening over het volgende en of dit een bekend probleem is. Afgelopen januari heb ik mijn t-mobile contract vernieuwd voor 2 jaar, inclusief een iphone toestel (mijn eerste iphone). Dit hield in dat ik ook een speciaal iphone abonnement afsloot met daarin onbeperkt internetgebruik opgenomen. Ik ging er dus vanuit dat het nieuwe iphone abbonnement per direct in ging en ik vanaf januari onbeperkt kon internetten. Nu komt het; mijn oude abonnement liep tot eind april, en de eerste factuur is onder de voorwaarden van mijn oude abonnement afgerekend. Wat betekent dat er een gigantisch bedrag voor internetgebruik is verrekend. T-mobile vind dit vanzelfsprekend, ik absoluut niet. Ik ben geen dom naief type en als dit vanzelfsprekend was geweest dan had ik niet van internet gebruik gemaakt. Sta ik in mijn gelijk als ik dit weiger te betalen?
Reactie door tdehond op 11-03-2010 16:48
Als het goed is heeft u een schriftelijke bevestiging van uw nieuwe abonnement ( het speciale i phone contract met onbeperkt internet) ontvangen. Welke datum staat daarop vermeld als aanvangsdatum? Deze datum geldt m.i.
Reactie door rzx op 11-03-2010 16:56
ik heb bij levering van de iphone een factuur gekregen met de datum 08.01.2010. Daarop staat het toestel plus het abonnement. Dat heb ik inderdaad ook als geldend aangenomen...
Reactie door tdehond op 11-03-2010 17:11
Quote: rzx schreef op donderdag 11 mrt 2010, 16:56: ik heb bij levering van de iphone een factuur gekregen met de datum 08.01.2010. Daarop staat het toestel plus het abonnement. Dat heb ik inderdaad ook als geldend aangenomen... einde Quote Stond er als kop: Contractvernieuwing Particuliere Klant En dan helemaal rechtsonder de ingangsdatum + goedkeuringsnummer? Op dit formulier is de datum bepalend voor wanneer overeenkomst is ingegaan. Maak hier een kopie van als bijlage van een aangetekende brief waarin u bezwaar maakt tegen de hoogte van de factuur. Ik zie ook een faxnummer op de formulier staan, dus u zou het ook per fax kunnen zenden. Vraag wel om ontvangstbevestiging v.d. fax.
Reactie door rzx op 11-03-2010 17:21
Ja een daadwerkelijk contract kan ik me niet herinneren, en dat is wel naief helaas. Ik ga meteen op zoek, maar als ik er geen gehad heb, zijn ze in dat opzicht nalatig geweest, of ik krijg het pas halverwege april ik zit in dubio, ik ben niet helemaal overtuigd van mijn gelijk...
Reactie door tdehond op 11-03-2010 17:58
Quote: rzx schreef op donderdag 11 mrt 2010, 17:21: Ja een daadwerkelijk contract kan ik me niet herinneren, en dat is wel naief helaas. Ik ga meteen op zoek, maar als ik er geen gehad heb, zijn ze in dat opzicht nalatig geweest, of ik krijg het pas halverwege april ik zit in dubio, ik ben niet helemaal overtuigd van mijn gelijk...einde Quote Ik kreeg in combinatie met de Contractvernieuwing de algemene voorwaarden in micro letters + bon in de t-mobile winkel. Misschien kan aan de hand van de bon het bijbehorende abonnement opgehoest worden door de computer v.d. t-m winkel. Als u het A4tje + a.v. niet kunt vinden, zou ik eerst dat proberen.
Reactie door birdies op 11-03-2010 18:10
Als je huidige abonnement loopt tot april dan gaat je nieuwe abo pas in april in. Een contract sluit je af voor een bepaalde periode, zo simpel is het. Natuurlijk kan je al maanden eerder je contract verlengen, maar dat betekent niet dat dit dan direct in gaat. Persoonlijk begrijp ik niet wat er onduidelijk aan kan zijn.
Reactie door tdehond op 11-03-2010 18:31
@ t.s. Mijn contractsverlengingen, c.q. vernieuwingen gingen in per datum waarop ik het in de t-m shop verlengde of vernieuwde. De ingangsdatum overeenkomst kwam overeen met de datum op de bon. Er vond dan op de eerste factuur een verrekening van de kosten plaats. Ik ben dan ook benieuwd of de Contractvernieuwing boven water komt en welke datum daarop als ingangsdatum vermeld staat.
Reactie door rzx op 11-03-2010 20:16
goed...contract gevonden. startdatum contractvernieuwing: 28.04.2010 dom dus, heel dom zelfs.... als iemand nog suggesties heeft om er alsnog onderuit te komen of ervaring met de mogelijkheid om het wel per direct dus per morgen in te laten gaan, uiteraard welkom ik ga op de blaren zitten :(
Reactie door read op 11-03-2010 21:21
rzx Naar mijn mening zijn er geen mogelijkheden om het kontrakt vanaf morgen te laten ingaan of "om er onderuit te komen" (zoals jij dat zo mooi uitdrukt). Bovendien loopt het nieuwe kontrakt tot 28-04-2012 en daar zou ik me maar mee verzoenen. Dus wat je in elk geval niet moet doen is, niet betalen. Pedro.
Reactie door sonjaatje op 11-03-2010 21:41
Ik heb ook mn abo vervroegd verlengt, het nieuwe abo ging pas in nadat de oude periode was afgelopen. Ik kan me wel voorstellen dat je dacht dat hij al gelijk inging, maar persoonlijk vind ik het logica dat de nieuwe periode pas ingaat nadat de oude is afgelopen. Zonde van je geld hoor :-(
Reactie door tdehond op 12-03-2010 09:36
Quote: rzx schreef op donderdag 11 mrt 2010, 20:16: goed...contract gevonden. startdatum contractvernieuwing: 28.04.2010 dom dus, heel dom zelfs.... als iemand nog suggesties heeft om er alsnog onderuit te komen of ervaring met de mogelijkheid om het wel per direct dus per morgen in te laten gaan, uiteraard welkom ik ga op de blaren zitten :(einde Quote Wel begrijpelijk dat de verwarring bij u is ontstaan omdat de I-phone in combinatie met dit abonnement aangeboden wordt.
Reactie door read op 12-03-2010 12:00
rzx Ik schreef: Naar mijn mening zijn er geen mogelijkheden om het kontrakt vanaf morgen te laten ingaan of "om er onderuit te komen" (zoals jij dat zo mooi uitdrukt). Bovendien loopt het nieuwe kontrakt tot 28-04-2012 en daar zou ik me maar mee verzoenen. Dus wat je in elk geval niet moet doen is, niet betalen. Na een nachtje slapen ben ik het toch niet helemaal eens met wat ik gisteren schreef. Mijn advies nu is: probeer in elk geval er onder uit te komen en betaal vooralsnog gewoon (want anders kom je op de zwarte lijst te staan) en als dat niet lukt, dan blijft er weinig anders over dan de toestand te accepteren. Pedro.
Reactie door tdehond op 12-03-2010 12:52
Quote: read schreef op vrijdag 12 mrt 2010, 12:00: rzx Ik schreef: Naar mijn mening zijn er geen mogelijkheden om het kontrakt vanaf morgen te laten ingaan of "om er onderuit te komen" (zoals jij dat zo mooi uitdrukt). Bovendien loopt het nieuwe kontrakt tot 28-04-2012 en daar zou ik me maar mee verzoenen. Dus wat je in elk geval niet moet doen is, niet betalen. Na een nachtje slapen ben ik het toch niet helemaal eens met wat ik gisteren schreef. Mijn advies nu is: probeer in elk geval er onder uit te komen en betaal vooralsnog gewoon (want anders kom je op de zwarte lijst te staan) en als dat niet lukt, dan blijft er weinig anders over dan de toestand te accepteren. Pedro. einde Quote Ik ben het met Read eens omdat u in verwarring gebracht bent door dat u het abonnement in combinatie met de i-phone afgesloten heeft en de i-phone wel al kunt gebruiken.
Reactie door rzx op 12-03-2010 12:55
hi all, fijn dat jullie allemaal aan me denken :)) en ik ben inderdaad van plan te betalen, en dan alsnog een beroep te doen op redelijkheid/begrip van de provider....maar iets zegt me dat ze het niks boeit
Reactie door tdehond op 12-03-2010 13:31
Quote: rzx schreef op vrijdag 12 mrt 2010, 12:55: hi all, fijn dat jullie allemaal aan me denken :)) en ik ben inderdaad van plan te betalen, en dan alsnog een beroep te doen op redelijkheid/begrip van de provider....maar iets zegt me dat ze het niks boeit Iets zegt mij dat als ze tot een compromis komen, waarbij u minder hoeft te betalen dan u nu zou moeten, dit klanten trekt, vanwege de klantvriendelijkheid die hieruit zou blijken. Laat u hier weten hoe het afloopt. einde Quote
Reactie door read op 12-03-2010 15:46
rzx Het zou fijn zijn, dat je hier ook nog even laat weten hoe de afloop is van jouw beroep op de redelijkheid en het begrip van de provider. Daar leren wij dan ook weer van. Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door read op 12-03-2010 15:48
@ Wat je ook nog kunt doen, is kontakt opnemen met: --------------------------------------------------------------------------------------------- Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via webcare@t-mobile.nl zodat wij kunnen bekijken hoe we je verder kunnen helpen? Wil je hierbij in ieder geval de volgende gegevens vermelden: - je naam; - je adres; - je postcode; - je woonplaats; - je 06-nummer; - je gebruikersnaam van dit forum; - op welke fora je hebt gepost. Met vriendelijke groet, Joey Wernet/ Anne-Marie de Weerd T-Mobile Webcare --------------------------------------------------------------------------------------------------- Nogmaals groeten en sukses, ReadAC.
Reactie door sonjaatje op 12-03-2010 19:05
Goed plan. Betalen en dan een beroep doen op hun coulance. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Reactie door saralaurence op 13-09-2010 13:53
dag, ben reuze benieuwd hoe dit is afgelopen. heeft t mobile coulance betracht? met vriendelijke groet, sara
Reactie door rzx op 13-09-2010 14:01
hi, ze hebben inderdaad heel netjes het bedrag teruggestort. Niet verwacht..toch gekregen. Prima service

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor