Voorraad Dixons op internet geldklopperij en diefstal?
Geplaatst door: bertipad op: 24-10-2011 15:52
Op de Dixons webwinkel bieden ze de iPad1 van 32G Wi-Fi+3G en 64G Wi-Fi+3G aan in grote aantallen op voorraad !
Omdat dit een uitlopend artikel is heb ik op 18.10.2011 de vraag neergelegd bij info@dixons.nl of deze iPads nieuw zijn of refurbished.Hierop kreeg ik een mail dat het nieuwe iPads betreft!
Helaas heb ik naar aanleiding van onderstaande mail !! me laten overtuigen deze iPad aan te schaffen en mijn eigen iPad te verkopen Deze iPad heb ik dus online besteld op 18.10.2011in de Dixons webshop , Dixons.nl en is een totale ramp gebleken.
De iPad zou de volgende dag worden geleverd op het aangegeven adres maar helaas....de status van de bestelling veranderde niet en er kwam geen iPad.
Navraag bij de klantenservice op 19.10.2011 leerde mij dat de iPad niet meer leverbaar is en ondanks opgave op de Dixons site van een voorraad van zeker 78 stuks, in de winkels is er niet 1 te leveren. Het voorstel van Dixons om een korting van €15 euro te geven op een sleeve om de pijn te verzachten is natuurlijk een absurd voorstel , immers, ik ben niet meer in het bezit van een iPad.
De medewerker heeft uiteindelijk contact gelegd met de financiële administratie om te zorgen dat mijn geld zo spoedig mogelijk zou worden teruggestort en de medewerker belde mij terug met het nieuws dat het geld op 20.10.2011 zou worden teruggestort dus meeging in een batch van 20.10.2011.
Het checken van mijn bestelling op 20.10.2011 leerde mij dat er van een terugstorting nog geen sprake was en de bestelling online nog open stond en ik nam weer contact op met de klantenservice. Tijdens het contact met de klantenservice werd er een voorstel gedaan om een iPad2 aan te schaffen met een korting van maar liefs €50 !Echter ,het meerdere keren herhaalde voorstel van de medewerkster om een iPad 32G +3G aan te schaffen voor €549 bleek dus niet correct en mocht ik de iPad voor €649 aanschaffen..!
Het verschil tussen de oorspronkelijke bestelling en dit voorstel bedraagt maar liefs €200 en is voor mij een hoop geld en een te groot verschil.
De medewerkster beloofde ook weer achter een versnelde(spoed) retourboeking aan te gaan zodat ik weer vrijelijk over mijn eigen geld kan beschikken en dus elders een aanschaf van een ipad kan doen.
Hiervoor zou ik nog 20.10.2011 worden teruggebeld om te laten weten wat de status voor afhandeling was .Helaas heb ik niets vernomen en mag ik dus wachten op mijn eigen geld .
De iPad heb ik 20.10.2011 aangeschaft tijdens de koopavond bij Dynabyte in Nijmegen , overigens ook een winkel van de Bas Group net als Dixons!!
Het is een schande dat je online iets kan bestellen bij Dixons wat niet leverbaar is en ook niet meer op voorraad zal komen. Het is een schande dat er niet gekeken wordt naar een eventuele levering vanuit een winkel waar eventueel wel een iPad zou kunnen liggen (volgens de website 10tallen!)
Het is een schande en bedrog dat Dixons je laat betalen voor gebakken lucht en vervolgens dat geld netjes bij zich houdt!!
Ik zou graag mijn geld weer tot mijn beschikking hebben en Dixons moet voor geld gewoon naar de bank!! :shock:
Reactie door birdies op 24-10-2011 16:58
I-pad 1 staat nu niet meer op de site aangeboden.
Een webshop heeft wettelijk tot 30 dagen na annulering van de koop de tijd om het geld op je rekening terug te storten.
Reactie door bertipad op 24-10-2011 17:17
Jawel hoor, zoek op de site maar op iPad, staat de 64g bovenaan met een voorraad van 39 stuks.
Niet te bestellen maar via een andere bestelling zeker wel.
Toen ik bestelde stond de button om online te bestellen wel "aan"
Het verhaal van deze voorwaarden is bekend maar in dit geval beslist een schande...het is immers niet te keveren.
Doe mij anders ook een berg geld..stort ik over 30 dagen weer terug!
Groet Bert
Reactie door birdies op 24-10-2011 17:37
@bertipad: je hebt gelijk, niet goed gekeken. Staat er trouwens helemaal l*llig op: apple 2 i.p.v. i-pad 2.
Site wordt slecht bijgewerkt/onderhouden.
Nieuwe I-pads 1 zijn vlg mij allang niet meer te koop bij de officiële verkoopkanalen.
Reactie door bertipad op 25-10-2011 12:52
@birdies
de site is nu , na een week eindelijk bijgewerkt..zo hebben ze er 39 zo zijn er 0!
op een enkele plek hebben ze nog wel een iPad1 op voorraad maar je moet
dus inderdaad goed zoeken , artikel is uitlopend en wordt denk ik ook niet meer gemaakt.
zucht , nooit meer Dixons !
Reactie door birdies op 25-10-2011 12:58
Quote: bertipad schreef op dinsdag 25 okt 2011, 12:52: @birdies
de site is nu , na een week eindelijk bijgewerkt..zo hebben ze er 39 zo zijn er 0!
op een enkele plek hebben ze nog wel een iPad1 op voorraad maar je moet
dus inderdaad goed zoeken , artikel is uitlopend en wordt denk ik ook niet meer gemaakt.
zucht , nooit meer Dixons !einde Quote
Wel blijkbaar zijn ze wakker geworden! Het gebeurt natuurlijk wel vaker dat de voorraadindicatie niet klopt, maar als voorraad 39 stuks aan geven, vind ik toch wel erg bont.
Het blijft oppassen bij welke webshop je bestelt. Vooraf googelen wil nogal eens helpen.
Nu maar hopen dat je snel het geld terug krijgt.
Reactie door bertipad op 25-10-2011 13:12
Zucht ,
het is dat de pagina's vastleg in een document , vooraad is weer 39..
kan er via mijn bestelling ook nog steeds bij..en bestelling staat nog steeds "in behandeling"....
wat moet je hier toch mee..
Reactie door birdies op 25-10-2011 13:43
@bertipad: heb ze een mailtje gestuurd met verzoek om reactie. Ben benieuwd of de klantenservice van Dixons zo fatsoenlijk is even te reageren.
Reactie door bertipad op 27-10-2011 10:31
@birdies
Nog niets vernomen van Dixons.
Ongelooflijk dat men echt volledig maling heeft aan de klant!
Reactie door birdies op 27-10-2011 10:51
Quote: bertipad schreef op donderdag 27 okt 2011, 10:31: @birdies
Nog niets vernomen van Dixons.
Ongelooflijk dat men echt volledig maling heeft aan de klant!
einde Quote
Bepaald geen visitekaartje voor Dixons! Bestel zelf ook veel via het web, maar Dixons zal ik maar overslaan.
Via de site kan je nog steeds de I-pad 1 bestellen, zie ik. Betalen en afhalen in 1 van de winkels. Leuk voor de mensen die dan weer een maand op hun geld moeten wachten. Vermoed dat veel mensen daarom, in de winkel komend, maar kiezen voor nr. 2.
Officieel is Dixons nog niet in de fout, aangezien de 30 dagen nog niet verstreken zijn.
Reactie door famhuiskes op 23-01-2012 10:57
Ik heb geconstateerd dat klanten massaal worden misleid met allerlei prijslokkertjes en dat klachten van klanten vervolgens geen enkele kans van slagen hebben. Officiële instanties weten van de situatie maar doen er niets aan. Ik zal dit toelichten a.d.h.v. een bestelling die ik zelf heb gedaan.
Ik heb op 7 november via de Dynabyte-webwinkel een Ipad-1 32gb 3G voor 399 euro besteld. Daarvan hebben wij via de mail een orderbevestiging ontvangen. Een dag later werden we gebeld met de mededeling dat de Ipad-1 niet geleverd kan worden. Dynabyte biedt 50 euro korting op een Ipad-2 die twee keer zo duur is. Een maand later bood Dynabyte nog steeds de Ipad aan voor 399 euro.
Onderzoek heeft mij geleerd dat alle bedrijven van de BAS group (Dixons, Dynabyte en Mycom) precies dezelfde methode gebruiken. Men wordt gelokt voor een goedkope Ipad1. Deze kan niet geleverd worden en dan wordt voorgesteld om een Ipad2 voor de dubbele prijs met 50 euro korting te kopen.
Ik vind dat er sprake is van misleiding/een prijslokkertje.
Sinds begin november ben ik bezig om deze klacht op te lossen.
Daarbij heb ik ook enig onderzoek op internet gedaan. Ik kom tot de volgende conclusies:
• Het komt veel vaker voor dat bedrijven totaal niet op klachten reageren.
De klant geeft het op den duur wel op.
• Het ThuiswinkelWaarborg stelt helemaal niets voor. Ze reageren eerst met
een algemene mail en daarna wordt er niet meer gereageerd. De BAS group
moet waarschijnlijk flink voor het Thuiswinkel waarborg betalen.
ThuiswinkelWaarborg wil zo'n goede klant niet verliezen.
• Ik heb de rechtsbijstandverzekeraar ARAG ingeschakeld, maar die willen
tegen zo laag mogelijke kosten de zaak zo snel mogelijk sluiten en hebben
helemaal geen zin om iets te doen. Een rechtsbijstandsverzekering heb je niets
aan.
• Consuwijzer geeft uitsluitend algemene informatie en gaat niet op de zaak in.
Het heeft geen zin om een mail te sturen, want de reacties hebben geen
toegevoegde waarde.
• Ik kan naar de Geschillencommissie, maar ik heb op 7 november een Ipad-1
voor mijn zoon voor Sinterklaas besteld. Vervolgens heb ik gezegd dat ik zal
proberen om het voor zijn verjaardag eind januari alsnog te regelen, maar dat
gaat met de Geschillencommisie niet lukken. Op hun site schrijven ze "De
procedure duurt ongeveer vijf maanden. Als er een deskundige ingeschakeld
wordt, kan het langer duren;".
• Ik heb de klacht gemeld bij de Consumentenbond, maar die willen alleen op de
zaak ingaan wanneer ik lid van de Consumentenbond ben geworden. Het is
niet zo dat ze zelf initiatieven nemen.Wanneer ik lid geworden ben, zullen ze
me waarschijnlijk doorverwijzen naar de Geschillencommissie, dus daar schiet
ik ook niets mee op.
De BAS Group kan gewoon door blijven gaan met hun praktijken. Gewoon niet reageren dan geeft de klant het wel vanzelf op, want een advocaat is toch veel te duur. Verder is er geen enkele instantie die hun ook maar een strobreed in de weg legt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat deze praktijken niet allang bekend zijn. Het is blijkbaar niet mogelijk om via de reguliere weg iets te bereiken.
Vandaag, 23 januari 2012, zie ik tot mijn verbazing dat de Apple 32GB 3G opnieuw op de site van Dynabtye staat voor 399,- euro, terwijl ze al minimaal drie maanden weten, dat ze dit niet kunnen leveren.
WANNEER HOUDT DEZE KLANTMISLEIDING NOU EENS EINDELIJK OP!!
WIE DOET HIER NOU WAT AAN?
Reactie door freya op 23-01-2012 11:40
@famhuiskes:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie op de website van Dynabyte alleen maar iPad2 modellen.....
Freya
Reactie door famhuiskes op 23-01-2012 12:44
Freya,
Ik ga naar Dynabyte.nl, klik op Apple en dan op Ipad en zie op de volgende link:
http://www.dynabyte.nl/apple/ipad.html de aanbiedingen van IPAD-1.
@famhuiskes
Reactie door freya op 23-01-2012 16:27
@famhuiskes:
Nou, dan zal het wel aan mijn browser liggen.....
Als ik jouw 'link' volg (die ik zelf ook gevonden had), dan kom ik inderdaad op het iPad overzicht uit. Ik zie echter alleen maar 2 pagina's met in totaal 12 artikelen en allemaal iPad 2. Jouw 'aanbieding' van €399 zie ik er niet tussen staan.... Bekijk je soms oude pagina's die in het cachegeheugen staan? Druk eens op (F5) (= pagina vernieuwen).
Freya
Reactie door diumenge op 23-01-2012 19:10
Quote: freya schreef op maandag 23 jan 2012, 16:27:
@famhuiskes:
Nou, dan zal het wel aan mijn browser liggen.....
Als ik jouw 'link' volg (die ik zelf ook gevonden had), dan kom ik inderdaad op het iPad overzicht uit. Ik zie echter alleen maar 2 pagina's met in totaal 12 artikelen en allemaal iPad 2. Jouw 'aanbieding' van €399 zie ik er niet tussen staan.... Bekijk je soms oude pagina's die in het cachegeheugen staan? Druk eens op (F5) (= pagina vernieuwen).
Freya
einde Quote Zelfde hier, geen iPad 1 in de aanbieding.
Reactie door freya op 23-01-2012 20:25
@famhuiskes:
Kortom, verwijder eens de 'tijdelijke internetbestanden' en waarschijnlijk zie je die 'oude' advertentie dan niet meer terug. Je kunt dit doen via Extra > Internetopties > tabblad: Algemeen en dan onder Browsergeschiedenis klikken op (Verwijderen). Vink de tijdelijke internetbestanden aan (de andere kun je uit laten staan), klik (Ok) en sluit daarna alle vensters.
Freya
Reactie door richard83 op 23-01-2012 21:05
Ik heb ook effen gekeken, maar ik kon de Ipad1 ook niet vinden!
Reactie door carola.83 op 24-01-2012 07:46
Quote: richard83 schreef op maandag 23 jan 2012, 21:05: Ik heb ook effen gekeken, maar ik kon de Ipad1 ook niet vinden!einde Quote
I-pad 1 staat niet op de site idd.
Reactie door famhuiskes op 24-01-2012 15:49
Ik moet toegeven, dat ik de aanbieding van de I-pad 1 ook niet meer zie op de site van Dynabyte.
Ik durf het haast niet te zeggen, maar via de site van voordeelmuis zie je een aanbieding van Mycom (net als Dynabyte en Dixons) onderdeel van de BAS Group, waarin een I-pad een 64 GB WIFI voor 399 euro en een 64 GB WIFI 3G voor 449 euro wordt aangeboden.
http://www.voordeelmuis.nl/categorie/66/ipad--.htm
Als je dan doorklikt zie je de melding "Dit product is niet meer beschikbaar in ons assortiment. Alternatief? Vraag het in één van onze winkels aan een verkoopmedewerker".
Op deze manier ben je toch maar weer mooi naar hun site gelokt.
Reactie door freya op 24-01-2012 16:50
@famhuiskes:
Hoe het ook zij, aan een advertentie van een bedrijf, die je via een andere website te zien krijgt, kun je geen rechten ontlenen. Je weet nooit waar die advertentie vandaan komt. Advertenties komen en gaan en via google vind je heel veel oude meuk, die allang niet meer actueel is. Als een derde partij via google advertenties presenteert, weet je nooit of het actueel is of niet. Alleen op de website van de betreffende winkel vind je actuele informatie.
Goed om te onthouden voor een volgende keer.... ;-)
Freya
Reactie door famhuiskes op 28-01-2012 20:56
@freya:
Wanneer je mijn eerste reactie nog eens leest zie je:
"Ik heb op 7 november via de Dynabyte-webwinkel een Ipad-1 32gb 3G voor 399 euro besteld. Daarvan hebben wij via de mail een orderbevestiging ontvangen. Een dag later werden we gebeld met de mededeling dat de Ipad-1 niet geleverd kan worden. Dynabyte biedt 50 euro korting op een Ipad-2 die twee keer zo duur is. Een maand later bood Dynabyte nog steeds de Ipad aan voor 399 euro. "
Ik heb dus via de website van de betreffende winkel mijn bestelling gedaan.
Toen ik onderzoek op internet deed zag ik veel meer klachten van mensen die op dezelfde manier door Dynabyte (of Dixons of Mycom, van de BAS Group) misleid werden. Mijn probleem is enerzijds dat de bedrijven van de BAS Group misleidende advertenties plaatsen en niet op mails reageren, maar andezijds vind ik het minstens zo ergelijk dat allerlei "officiele" instanties ook totaal niet reageren.
Dynabyte (en Dixons en Mycom) hebben misschien op korte termijn daarmee extra klanten gekregen, maar ik zal NOOIT meer iets bij Dynabyte, Dixons of Mycom bestellen. Ze raken dus ook klanten voorgoed kwijt.
Dit was mijn eerste en laatste online bestelling bij de BAS Group en ik zal ook NOOIT meer naar hun winkels gaan.
Ik houd er namelijk niet van om BELAZERD te worden.
Reactie door freya op 28-01-2012 22:03
@famhuiskes:
Ik heb je posts goed gelezen hoor. En ik betwist ook niet dat die advertentie er in november is geweest. Het enige dat ik betwist is je constatering dat die advertentie er op 23 januari 'nog steeds' stond, aangezien ik (en anderen met mij) constateerden dat die advertentie niet meer op de website van Dynabyte te vinden was.
Uiteraard is het vervelend als een product, waarmee geadverteerd wordt, niet (meer) leverbaar is, maar helaas gebeurt dat ook in andere winkels en daar is Dynabyte echt niet 'uniek' in.
Freya
Reactie door famhuiskes op 29-01-2012 11:59
@freya:
Mijn reactie was op je opmerking "Als een derde partij via google advertenties presenteert, weet je nooit of het actueel is of niet. Alleen op de website van de betreffende winkel vind je actuele informatie.
Goed om te onthouden voor een volgende keer.... ;-)".
Die smiley aan het eind irriteerde mij.
Wat me nu weer irriteert is dat je schrijft: "Uiteraard is het vervelend als een product, waarmee geadverteerd wordt, niet (meer) leverbaar is, maar helaas gebeurt dat ook in andere winkels en daar is Dynabyte echt niet 'uniek' in.".
Als je mijn posts goed leest, zie je dat ik een opdrachtbevestiging heb ontvangen.
Daarnaast heb ik geconstateerd dat na 7 november verschillende keren de advertentie verdwenen was en later weer teruggeplaatst werd. Op 10 november stond de IPAD weer voor 399,- euro aangeboden en stond erbij dat hij in het filiaal Haarlem op voorraad was. De advertentie werd er toen weer afgehaald en op 28 november stond de advertentie er weer.
Op 13 november hebben we Thuiswinkel.org benaderd, omdat Dynabyte heet Thuiswinkel waarborg logo gebruikt. We hebben meerdere keren contact gehad met Thuiswinkel.org en ook op 28 november gemeld dat de advertentie er weer stond. We kregen toen als reactie " Ik raad u zeker aan om welk beschikbaar bron te gebruiken. Ik heb jammer genoeg nog steeds geen terugkoppeling gekregen van Dynabyte. ".
Na diverse mails, waarin ik ook Thuiswinkel.org, als cc. meenam, kreeg ik op 10 januari 2012 een mail met de vraag "Ik verneem dus graag van u of uw klacht nog actueel is." Het antwoord was uiteraard "Ja.".
Op 11 januari kreeg ik toen van de Manager Klachten van Mycom (ja je leest het goed, niet Dynabyte, maar Mycom) een mail waain hij aanbiedt om 69 euro korting te geven op een IPAD 2. Daarnaast schrijft hij "Wij zouden u ook graag willen attenderen dat volgens de Europese Wetgeving geen ondeugdelijke zaak hebben beoefend, onze bereidheid om u te extra van dienst te zijn vloeit uit van af onze klantvriendelijke instelling en niet vanwege de verdere stappen die u van plan bent om te nemen.".
Een produkt verkopen waarvan je weet dat je het niet kunt leveren is wel degelijk strafbaar!
Als ik jouw reacties lees zou ik bijna gaan twijfelen aan je "onafhankelijkheid". Het zou niet de eerste keer zijn dat een bedrijf iemand op internet laat schrijven om de werkelijkheid een positieve draai te geven.
Reactie door freya op 29-01-2012 12:26
@famhuiskes:
Ik reageer toch echt met de beste bedoelingen.... En dat ik niet 'onafhankelijk' zou zijn, dat hoor ik al zo vaak.... Ik schijn banden te hebben met telecombedrijven, internetproviders, energiebedrijven en ook met verschillende winkels/winkelketens..... Dat ik nog tijd heb om mensen hier op een forum 'te helpen' is mij een raadsel. ;-) (En dan hoef je je echt niet te irriteren aan de smiley hoor).
Freya
Reactie door famhuiskes op 29-01-2012 13:16
@freya:
Wanneer je vaker hoort dat je niet 'onafhankelijk' bent, dan moet je eens gaan nadenken waarom mensen dat tegen je zeggen. Daar zal vast een reden voor zijn.
Misschien is het maar beter dat je stopt met mensen op het forum 'te helpen'.
Reactie door freya op 29-01-2012 13:27
Quote: famhuiskes schreef op zondag 29 jan 2012, 13:16: @freya:
Wanneer je vaker hoort dat je niet 'onafhankelijk' bent, dan moet je eens gaan nadenken waarom mensen dat tegen je zeggen.
.... einde Quote
Misschien omdat mensen hier vaak alleen maar komen om hun 'gelijk' te halen en niet verwachten dat ze 'weerwoord' krijgen? Als iemand hier schrijft dat de klager 'ongelijk' heeft en het betreffende bedrijf 'in het gelijk' staat, dan krijg je als beantwoorden vaak meteen het stempel opgedrukt 'niet onafhankelijk' te zijn, wat natuurlijk onzin is.
We zijn er hier niet om de klagers alleen maar naar de mond te praten, daar heeft niemand iets aan.
Freya
Reactie door bertipad op 29-01-2012 14:54
Hallo ,
Ik heb deze post gestart om mijn verhaal te delen met mensen die ook vol vertrouwen bij de Nederlandse webwinkels iets bestellen en dan vervolgens door een fout van deze webwinkels gedupeerd worden.
Mijn verhaal heb ik op diverse sites verteld en de reacties zijn natuurlijk ook zeer wisselend.
Je krijgt advies over waarborg certificaten ,kamer van koophandel , het bij voorbaat contacteren van de verkoper en je wordt zelfs doorverwezen naar de site van de politie betreffende oplichting.
Natuurlijk zijn er meer positieve verhalen te vertellen over de webwinkels dan negatieve , natuurlijk zijn er mensen wel erg blij met de snelle service van Dixons,Dynabyte en Mycom van de Bas Group.
Maar het feit blijft dat er nogal wat fouten worden gemaakt door de Bas Group welke simpelweg genegeerd worden en weggeschreven als een fout van de consument of als een fout welke “kan gebeuren en nu niet meer zeuren”..
Je zou van een partij als de bas groep meer mogen verwachten dan het kop in het zand steken gedrag…..de reclame op tv doet vermoeden dat het bedrijf klantvriendelijk is maar de ervaringen en aftersales zijn ronduit beroerd!
Het feit dat er ook weer in dit geval korting wordt aangeboden zegt denk ik wel iets ...maar is geen oplossing omdat een iPad 2 gewoon bijna 50% duurder is dan de iPad 1 welke geselecteerd is !
Over het “kopen via derden “ het volgende : Natuurlijk zijn de webwinkels wel zelf verantwoordelijk van de aanbiedingen die er op internet zijn ook al bestel je bij derden…dit gaat ook echt wel in samenwerking met deze “derden” en de oorspronkelijke leverancier kan dit aanbieden ook stoppen.
Je gelooft toch niet echt dat iedereen met een webwinkel maar even spullen van de bas Group mag verkopen?
Kortom : Wanneer een aanbieding niet meer geldig is moet je het artikel niet meer kunnen bestellen...Klaar! en mocht je als webwinkel dan al een fout maken of op de site hebben staan , los het dan gewoon netjes op!
En inderdaad , de rechtsbijstand van Interpolis , de consumentenbond en noem ze maar op , ze geven allemaal niet thuis!
Ik begrijp het gevoel van @famhuiskes heel goed.
Het commentaar wat gegeven wordt is vaak wel heel erg op de hand van de winkels en je mag je inderdaad afvragen of de webcare teams van de winkels een andere taakstelling hebben gekregen ..Het webcare team van de Dixons heb ik in ieder geval voor mijn klacht niet kunnen bereiken
Mocht iemand zich aangevallen voelen> het is slechts mijn gevoel !
Mijn advies blijft hetzelfde , Mijd de bas group en ga naar een betrouwbare partij wanneer u iets wilt kopen!
Groet ,
bertipad
Reactie door nixons op 27-10-2013 11:40
Dixons is een waardeloos bedrijf. Ook ik had de befaamde Ipad besteld die in voorraad was maar later niet geleverd kon worden omdat er zgn geen voorraad was. Dixons reageert niet op persoonlijke email.
Laat dit bedrijf links liggen! Ze zijn duur en vooral ONBETROUWBAAR.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!