Voorlopige aanslag.
Geplaatst door: pintje op: 13-05-2009 18:04
Laatste aangifte wordt door de belastingdienst afgehandeld. Nou vergeet het.
Bij de eerste foutieve aangifte krijg je toch een voorlopige aanslag. Het volgende, u doet aangifte en u maakt een vergissing, geen probleem opnieuw de gewijzigde aangifte versturen, want de belasting neemt toch de laatst ingevulde verstuurde aangifte.
Stel u moet volgens de eerst ingevulde aangifte betalen, u heeft vervolgens een wijziging toegepast waardoor de aangifte is verlaagd. Wat gebeurt er nu!!!
De belastingdienst behandeld toch de eerste aangifte, stuurt een voorlopige aanslag met einddatum van betalen voor een bepaalde datum, dat is niet correct, de laatste zou toch beoordeelt worden. Op zich nog niks mis mee, maar de foute voorlopige aanslag moet wel eerst betaald worden, voor de gestelde datum. U weet dat het fout is, maar als de belastingdienst langer doet over de laatste aangifte later een beslissing neemt, dan moet u wel eerst de foute voorlopige aanslag betalen. Leuker kunnen we het niet maken.
Groetjes, Pintje.
vraag
kan de beheerkosten van FUNDIX verrekend worden met de aangifte per 1 juli 2009 kosten betalen over het beheer
Beste Redactie,
De belastindiens heeft mijn belastingformulier verkeerd gescant, waardoor ik geen geld terug krijg maar een aanslag kreeg.
Heb met spoed een bezwaarschrift ingediend maar die is tijdens de verhuizing van het belastingkantoor naar een nieuw pand zoekgeraakt.
Een nieuwe gemaakt en die gebracht naar het nieuwe kantoor en gevraagt of zij deze fout zo gauw willen herstellen omdat ik op 7 Augustus 60 jaar wordt en ik van de belasting teruggave een etentje zou geven.
Heb mijn vrienden al afgebeld ga nu alleen nog met mijn kinderen.
Waarom kunnen zij wel een fout maken en waarom kunnen zij dat niet direct herstellen terwijl zij weten wat er is mis gegaan.
PS Werd wel goed te woord gestaan door de medewerkers die ik gesproken heb Zowel door de telefoon als persoonlijk.
M.Vr.Gr.
[redactie-edit: persoonlijke gegevens verwijderd:
Ik ben in 2006 aangeslagen dat ik een toeslagpartner zou hebben, daardoor in 2006, 2007 en 2008 volgens de belastingdienst te veel zorg en huurtoeslag ontvangen. Ik heb al het bewijs aan hun geleverd dat ik nooit een toeslagpartner heb gehad en dat hebben ze nu eindelijk in maart 2009 toegegeven dat het hun fout was. Maar ik heb dus door een fout van hun huur en zorgtoeslag van 2006, 2007 en 2008 moeten terugbetalen (u kunt er van uitgaan dat dit een hoop geld is geweest). Maar het mooie komt nog: ik heb mijn zorg en huurtoeslag waar ik dus recht op heb nog steeds niet ontvangen, elke keer komen ze met een andere smoes, nu weer dat de belastingdienst van augustus tot september geen beschikkingen maakt en niets verrekend door de zomervakanties. Ik moet dus nu weer twee maaanden afwachten en hopen dat ik dan wel mijn geld krijg.
Heeft iemand misschien tips voor mij wat ik kan doen als de belastingdienst na 2 maanden weer niet over de brug komt? Ik wacht al drie jaar op mijn geld en ben heel geduldig geweest, maar misschien iets te geduldig....
Hoop graag op een reactie.
Mvg Sabrina
Ik ben in 2006 aangeslagen dat ik een toeslagpartner zou hebben, daardoor in 2006, 2007 en 2008 volgens de belastingdienst te veel zorg en huurtoeslag ontvangen. Ik heb al het bewijs aan hun geleverd dat ik nooit een toeslagpartner heb gehad en dat hebben ze nu eindelijk in maart 2009 toegegeven dat het hun fout was. Maar ik heb dus door een fout van hun huur en zorgtoeslag van 2006, 2007 en 2008 moeten terugbetalen (u kunt er van uitgaan dat dit een hoop geld is geweest). Maar het mooie komt nog: ik heb mijn zorg en huurtoeslag waar ik dus recht op heb nog steeds niet ontvangen, elke keer komen ze met een andere smoes, nu weer dat de belastingdienst van augustus tot september geen beschikkingen maakt en niets verrekend door de zomervakanties. Ik moet dus nu weer twee maaanden afwachten en hopen dat ik dan wel mijn geld krijg.
Heeft iemand misschien tips voor mij wat ik kan doen als de belastingdienst na 2 maanden weer niet over de brug komt? Ik wacht al drie jaar op mijn geld en ben heel geduldig geweest, maar misschien iets te geduldig....
Hoop graag op een reactie.
Mvg Sabrina
Kassa nieuwsbrief
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!