voicemail bij tele2
Geplaatst door: mvdekker op: 12-02-2011 19:48
Wij hebben vaste telefonie bij tele2. Als iemand ons belt en we nemen niet op, dan wordt de beller doorgeschakeld naar de voicemail. Wij krijgen vervolgens kosten doorberekend voor de periode dat het duurt dat de beller een voicemailbericht inspreekt (+ starttarief). En dat terwijl tele2 ook nog eens communiceert dat deze dienst gratis is! Is ook logisch natuurlijk. De beller betaalt zelf immers ook al voor de verbinding die wordt gelegd.
Vele telefoontjes met tele2 hebben nog steeds niet geleid tot een oplossing.
Reactie door stacey op 12-02-2011 20:48
Nog nooit gehoord dat tijd dat beller voicemail inspreekt voor jouw kosten komt,
denk dat je in de war bent met de afluisterkosten.
De dienst (instellen) is wel gratis, het Afluisteren van de voicemail Niet,
maar dat geven ze ook duidelijk aan.
--Deze voicemail dienst is geheel GRATIS.
Voor het beluisteren van berichten betaal je slechts het lokale Tele2 tarief.--Info
Info
Reactie door mvdekker op 12-02-2011 21:47
Hoi Stacey,
Dat dacht ik eerst dus ook. Maar op de factuur is duidelijk te onderscheiden of we zelf de voicemail afluisteren of dat er iemand belt en de voicemail inspreekt.
Wat je schrijft over wat ze aangeven klopt helemaal. Heb ik natuurlijk eerst ook even gecheckt.
Heb meerdere malen iemand van tele2 gesproken en die waren ook zeer verbaasd. Ze zouden het daarom ook escaleren naar het hoofdkantoor, maar dan hoor ik vervolgens niets mee. Ik ben dus echt niet in de war.. ;)
Reactie door stacey op 12-02-2011 21:56
Weet je zeker dat je niet een doorschakeling hebt ingesteld met *...# zoals onderaan pagina staat aangegeven?
Want in dat geval betaal je wel de belkosten.
Als je bv doorgeschakeld staat naar je mobiel betaal jij de kosten van je huistelefoon naar je mobiel, ook als daar voicemail ingesproken wordt in dat geval.
Reactie door mvdekker op 12-02-2011 23:23
We hebben gewoon de voicemail ingesteld. En zoals gezegd, iemand belt, we nemen niet op en iemand gaat door naar de voicemail van de vaste telefoon. En daar krijgen we dus kosten voor berekend. Is dat niet iets anders dan een doorschakeling? Dat zal toch wel?
Reactie door stacey op 12-02-2011 23:59
Quote: mvdekker schreef op zaterdag 12 feb 2011, 23:23: We hebben gewoon de voicemail ingesteld. En zoals gezegd, iemand belt, we nemen niet op en iemand gaat door naar de voicemail van de vaste telefoon. En daar krijgen we dus kosten voor berekend. Is dat niet iets anders dan een doorschakeling? Dat zal toch wel? einde Quote
Als het goed is wel ja, voicemail inschakelen doe je ook op een andere manier........
Heb verder zo snel ook geen klachten hierover kunnen vinden op internet.
Maar inden ze hier wel kosten voor zouden berekenen zou ik voicemial uitschakelen en een (telefoon met)antwoordapparaat gaan overwegen.........
Dat bellen naar die call centers werkt meestal ook niet echt, wellicht kun je ze eens mailen of schrijven en tekst en uitleg vragen en een correctie van de kosten indien dit onterecht berekend blijkt.
Reactie door mvdekker op 13-02-2011 15:09
Zo makkelijk komen ze bij tele2 niet van me af..
We hebben nu bijna 2 jaar een abonnement bij tele2 en ik kwam er achter dat we bijna 100 euro per jaar hieraan hebben betaald. Dat geld wil ik gewoon terug. Ze roepen dat de voicemaildienst gratis is, maar brengen dit ondertussen stiekum in rekening. Zou natuurlijk belachelijk zijn dat ik daarom een antwoordapparaat moet kopen.
Ben dit inderdaad nog niet op internet tegengekomen. Kan best zijn dat de meeste mensen die helemaal niet door hebben. Dat is dan goed verdienen door tele2. Ik zou iedereen daarom aanraden de factuur eens goed te controleren.
Mailen gaat niet bij tele2 trouwens. Je komt bij een virtuele assistent terecht waar je niets aan hebt. Na een aantal vragen te hebben beantwoord kun je dan eindelijk wel een berichtje sturen. Ik ben vervolgens zowaar teruggebeld, maar krijg dan mensen aan de lijn die het ook niet weten, hier zelf ook zeer verbaasd over zijn en het dan bij het hoofdkantoor neerleggen. En die bellen vervolgens nooit weer terug...
Reactie door mahadma op 13-02-2011 15:42
De diensten van Tele2
Tele2 Voicemail
Waar kan ik de handleiding van Tele2 voicemail bekijken?
Via de volgende link kunt u de handleiding downloaden en afdrukken.
Wat is Voicemail van Tele2?
Voicemail voor vaste telefonie is een nieuwe dienst van Tele2. De persoon die u belt kan een bericht voor u achterlaten op uw vaste telefoon zodra u een oproep niet beantwoordt.
Tele2 Voicemail kan worden ingesteld door eenmalig te bellen naar 0842-300.
Kan ik mijn Tele2 Voicemail vanaf een andere telefoon beluisteren?
Ja, dit is mogelijk. Zodra u belt naar uw eigen vaste telefoonnummer, toetst u tijdens het afspelen van de welkomstboodschap een hekje. Vervolgens wordt er gevraagd om een pincode. Na het intoetsen van uw pincode komt u in uw Voicemail menu.
Heb ik een pincode nodig?
Nee, wanneer u uw voicemail beluistert vanaf uw eigen telefoonnummer heeft u geen PIN code nodig. Echter, wanneer u uw voicemail wilt uitluisteren vanaf een ander telefoonnummer, dan is een pincode wel nodig. Uw pincode kunt u wijzigen in het Voicemail menu. Bij het activeren van de voicemail wordt de pincode aangemaakt. U kunt er vervolgens wel voor kiezen
Wat kost Tele2 Voicemail?
De service is geheel gratis, voor het afluisteren van berichten betaalt u slechts het Tele2 lokaal tarief. Tele2 voicemail is geen vast telefoonnummer, wat betekent dat u, wanneer u gebruik maakt van Onbeperkt Bellen via Tele2, altijd het lokale tarief betaalt.
Bovenstaand een stukje van de site van T2. Lijkt mij duidelijk. Groet, MG.
Reactie door mvdekker op 13-02-2011 15:47
Quote: mahadma schreef op zondag 13 feb 2011, 15:42: De diensten van Tele2
Tele2 Voicemail
Waar kan ik de handleiding van Tele2 voicemail bekijken?
Via de volgende link kunt u de handleiding downloaden en afdrukken.
Wat is Voicemail van Tele2?
Voicemail voor vaste telefonie is een nieuwe dienst van Tele2. De persoon die u belt kan een bericht voor u achterlaten op uw vaste telefoon zodra u een oproep niet beantwoordt.
Tele2 Voicemail kan worden ingesteld door eenmalig te bellen naar 0842-300.
Kan ik mijn Tele2 Voicemail vanaf een andere telefoon beluisteren?
Ja, dit is mogelijk. Zodra u belt naar uw eigen vaste telefoonnummer, toetst u tijdens het afspelen van de welkomstboodschap een hekje. Vervolgens wordt er gevraagd om een pincode. Na het intoetsen van uw pincode komt u in uw Voicemail menu.
Heb ik een pincode nodig?
Nee, wanneer u uw voicemail beluistert vanaf uw eigen telefoonnummer heeft u geen PIN code nodig. Echter, wanneer u uw voicemail wilt uitluisteren vanaf een ander telefoonnummer, dan is een pincode wel nodig. Uw pincode kunt u wijzigen in het Voicemail menu. Bij het activeren van de voicemail wordt de pincode aangemaakt. U kunt er vervolgens wel voor kiezen
Wat kost Tele2 Voicemail?
De service is geheel gratis, voor het afluisteren van berichten betaalt u slechts het Tele2 lokaal tarief. Tele2 voicemail is geen vast telefoonnummer, wat betekent dat u, wanneer u gebruik maakt van Onbeperkt Bellen via Tele2, altijd het lokale tarief betaalt.
Bovenstaand een stukje van de site van T2. Lijkt mij duidelijk. Groet, MG.
einde Quote
Lijkt mij ook. Afluisteren kost geld (niet onlogisch), maar voor de rest zou het gratis moeten zijn.. Jammer dat dus niet zo lijkt te zijn.
Reactie door mahadma op 13-02-2011 15:54
......Wij krijgen vervolgens kosten doorberekend voor de periode dat het duurt dat de beller een voicemailbericht inspreekt (+ starttarief).......
Schrijf eens hoe dat dat gefactureerd wordt, a.u.b., ik geloof er niets van. Groet, MG.
Reactie door mvdekker op 13-02-2011 16:40
Quote: mahadma schreef op zondag 13 feb 2011, 15:54: ......Wij krijgen vervolgens kosten doorberekend voor de periode dat het duurt dat de beller een voicemailbericht inspreekt (+ starttarief).......
Schrijf eens hoe dat dat gefactureerd wordt, a.u.b., ik geloof er niets van. Groet, MG.einde Quote
Hoe dit gefactureerd wordt?? Het is net als bij alle andere kosten een regel op het kostenoverzicht met daarbij alle gebruikelijke specificaties, zoals dag, tijdstip, duur gesprek, e.d. En zo staat er in dit geval ook bij dat het gaat om voicemail. En voor alle duidelijkheid: het is te onderscheiden op de factuur of we zelf de voicemail hebben afgeluisterd of dat er iemand naar ons heeft gebeld en de voicemail heeft ingesproken.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom je zegt: 'ik geloof er niets van.' Heb je bovengenoemde posts eigenlijk wel doorgelezen? Het is toch niet voor niets dat de medewerkers bij tele2 er ook niets van begrijpen?
Reactie door rjw op 13-02-2011 16:49
Quote: mvdekker schreef op zondag 13 feb 2011, 16:40: Quote: mahadma schreef op zondag 13 feb 2011, 15:54: ......Wij krijgen vervolgens kosten doorberekend voor de periode dat het duurt dat de beller een voicemailbericht inspreekt (+ starttarief).......
Schrijf eens hoe dat dat gefactureerd wordt, a.u.b., ik geloof er niets van. Groet, MG.einde Quote
Hoe dit gefactureerd wordt?? Het is net als bij alle andere kosten een regel op het kostenoverzicht met daarbij alle gebruikelijke specificaties, zoals dag, tijdstip, duur gesprek, e.d. En zo staat er in dit geval ook bij dat het gaat om voicemail. En voor alle duidelijkheid: het is te onderscheiden op de factuur of we zelf de voicemail hebben afgeluisterd of dat er iemand naar ons heeft gebeld en de voicemail heeft ingesproken.
einde Quote
Kan je een factuur inscannen of letterlijk hier overtypen wat er op de factuur staat. Wellicht dat het dan duidelijker wordt, en we verder kunnen helpen.
Reactie door mahadma op 13-02-2011 16:52
Ja, ik heb de bovenstaande berichten gelezen. Maar ik heb op mijn T2 factuur nog nooit een regel gezien: Ingesproken voicemai + starttarief.
Quote: "Vele telefoontjes met tele2 hebben nog steeds niet geleid tot een oplossing.". Stuur ze als dit werkelijk waar is een aangetekende brief met ontvangstbewijs en eis binnen 14 dagen een reactie. Groet, MG.
Reactie door tele2webcare op 14-02-2011 13:21
Beste mvdekker,
Vervelend dat er onduidelijkheid ontstaan is over je facturen en voicemail. Ik heb je bericht op verschillende fora gezien en heb je probleem al opgepakt vanaf klachtenoplossing.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Reactie door dobby op 14-02-2011 18:03
Quote: mahadma schreef op zondag 13 feb 2011, 15:54: ......Wij krijgen vervolgens kosten doorberekend voor de periode dat het duurt dat de beller een voicemailbericht inspreekt (+ starttarief).......
Schrijf eens hoe dat dat gefactureerd wordt, a.u.b., ik geloof er niets van. Groet, MG.einde Quote
Is de voicemail soms ingeschakeld door *21 (O nee - das was een direct forward... *61 denk ik?) in plaats van "netwerk intern" door te bellen naar het desbetreffende nummer (KPN had ooit 0842.xxx ofzo???) dan is het logisch??
Reactie door piglets op 03-05-2011 13:18
Altijd fijn om te lezen dat je niet de enige bent met een probleem. En voor degenen, die dit niet geloven, het is toch echt waar. Maar ongelofelijk is het zeker. Bij mij is het zo dat ik in verband met een verbouwing een paar maanden niet in huis ben geweest, het modem van de muur heb gehaald, en er dus niet eens een telefoon was aangesloten. En toen verschenen ineens plotseling dezelfde voicemail kosten als hierboven beschreven. Een paar euro maar, maar natuurlijk onterecht in rekening gebracht. Nog schrijnender..... na een aantal maanden heb ik de telefoon weer aangesloten, en en geprobeerd de voicemail te bellen om te kijken of ik misschien iets uit kon of zou moeten zetten. Ik kon echter het hele voicemail systeem niet bereiken, omdat ik het nog niet had ingeschakeld (vertelde het systeem mij) en ik eerst nog door een aantal stappen zou moeten gaan voor dat mogelijk was. Tele2 schrijft dus gewoon willekeurig geld af bij mensen, en doet daar, blijkt nu uit de datum van mijn reactie en de datum van de originele post, gewoon niets aan. Ik noem dat diefstal.
Heb ik dan geprobeerd Tele2 te bereiken? Jazeker, maar ook daar dezelfde ervaring. Dat kan alleen kostenloos via de chat assistent, maar die helpt je niet, en zegt dat je gebruik moet maken van het betaalnummer. Maar ja, ik voel er natuurlijk weining voor te betalen aan tele2 om een fout van diezelfde tele2 aan te kaarten. Bovendien gaat het om een klein bedrag dus dat heeft dan natuurlijk ook geen zin meer als je vervolgens de helft van dat bedrag weer inlevert bij tele2 aan telefoonkosten. Ik heb het meerdere keren gemeld op het tele2 forum, waar nog wel af en toe iemand van tele2 reageert, maar dit vinden ze blijkbaar niet interessant genoeg. Ze brengen je onterecht kosten in rekening en laten je vervolgens gewoon barsten.
Mensen, geloof me, geen doorschakelingen (ik weet niet eens hoe dat moet) of andere bijzondere functies hier. Ik bel alleen en word gebeld. Meer niet. De voicemail staat helemaal niet aan, en de telefoon is niet eens aangesloten. Er zijn dus ook helemaal geen belkosten in de bewuste maand, maar dus wel degelijk voicemailkosten. Check uw factuur!!!!!!! Voor mij is deze diefstal, de onmogelijkheid om te reageren, en een billingsysteem met fouten, inmiddels voldoende reden om zsm bij tele2 weg te gaan.
Reactie door tele2webcare op 03-05-2011 15:53
Beste piglets,
Vervelend dat je ook problemen hebt met je facturatie en voicemail. Ik ben je bericht op verschillende plaatsen tegengekomen en heb je probleem inmiddels opgepakt vanaf het Tele2 forum.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!