Vodafone zet zonder notificatie standaard Alles-in-1 Op Reis bundel uit wat voor extra kosten zorgt.
Geplaatst door: richard123 op: 27-08-2014 12:07
Beste lezers,
Ik ben al jaren klant van Vodafone, meestal een prima service, nu was ik echter een stuk minder tevreden. Ik heb altijd de Alles-in-1 Op Reis bundel aan staan om buitenlandse kosten te voorkomen. Werkt altijd prima! 35MB internet, 20 min bellen / gebeld worden en nog wat smsjes. Nu was ik laatst echter een Duitsland en wilde ik graag extra MBs hebben, dit is mogelijk door gebruik te maken van de Alles-in-1 Op Reis bundel XL. Hierdoor krijg je 100 min en 100MB, deze heb ik aangezet en so far so good. Terug uit Duitsland zet ik deze XL bundel weer uit want ik heb normaal gesproken geen 100MB nodig en aan 35 genoeg heb. Nu ga ik afgelopen weekend naar Ibiza en heb weer gebruik gemaakt van internet. Ik had aardig wat op internet gezeten en vond het raar dat ik geen smsje had gekregen dat ik bijna over mijn blox heen was (want dat wordt altijd aangegeven). Wat bleek? Mijn normale Alles-in-1 Op Reis bundel stond uit. Doordat ik de XL bundel aan en uit had gezet (zonder ooit de kleine uit te hebben gezet!) was de kleine uit gegaan, terwijl ik die altijd standaard aan heb omdat ik regelmatig in het buitenland zit. Nu zit ik dus met een aardig bedrag aan extra kosten terwijl ik het hier zeker niet mee eens ben want ik heb die standaard reisbundel nooit uitgezet. Er is ook nooit aangegeven dat de kleine bundel uit is gezet, niet bij het aanzetten van de grote, of een apart bericht. Hoe denken jullie hierover? Persoonlijk vind ik dat ze dit duidelijk moeten aangeven bij het aanzetten van de grotere bundel dat die andere verdwijnt, ik ging er gewoon vanuit dat ik extra minuten en MBs kreeg. Daarnaast wil ik de extra kosten gewoon vergoed hebben.
Ik hoor het graag,
Richard
Reactie door richard123 op 27-08-2014 12:10
Nog even een toevoeging, ik had al contact opgenomen met Vodafone en volgens hun is het logisch dat de kleine bundel uit gaat, ik krijg het daarom ook niet vergoed (tot nu toe). Ik hoor graag nog jullie reacties.
Reactie door tijger1 op 27-08-2014 14:41
In hun voorwaarden staat dat je de grote pas aan moet zetten als de kleine is opgebruikt, want als dat nog niet het geval is, vervalt dat tegoed.
Ik vind nergens iets dat je hem daarmee helemaal uitschakelt. Het tarief vanaf 1-7 is € 0,242 per Mb.
Dat is voor 35 Mb € 8,47, dus zo verschrikkelijk hoog zijn die kosten nu ook weer niet.
U hebt toch wel een datateller op uw mobiel?
Dien een schriftelijke klacht in.
Reactie door richard123 op 27-08-2014 14:57
Quote: tijger1 schreef op woensdag 27 aug 2014, 14:41: In hun voorwaarden staat dat je de grote pas aan moet zetten als de kleine is opgebruikt, want als dat nog niet het geval is, vervalt dat tegoed.
Ik vind nergens iets dat je hem daarmee helemaal uitschakelt. Het tarief vanaf 1-7 is € 0,242 per Mb.
Dat is voor 35 Mb € 8,47, dus zo verschrikkelijk hoog zijn die kosten nu ook weer niet.
U hebt toch wel een datateller op uw mobiel?
Dien een schriftelijke klacht in. einde Quote
Dat heb ik inderdaad ook gedaan toen de kleine op was. Ik wist inderdaad niet dat de kleine daarmee zou vervallen. De kosten zijn niet enorm hoog, maar ik was er nu 20-25 euro overheen. Dit kan ook van bellen zijn (ik kan de factuur niet zien op het moment) dat zit er namelijk normaal gesproken ook bij.
Ik heb wellicht wel een datateller (nooit gekeken), maar Vodafone geeft normaal aan als ik op 80% zit en wanneer het helemaal verbruikt is, dus op 100%. Daarop vertrouw ik dan ook.
Ik ga ook nog een schriftelijke klacht indienen.
Reactie door tijger1 op 27-08-2014 15:05
Succes gewenst.
Reactie door vodafonewebcare op 28-08-2014 08:40
Hallo Richard123,
Jammer om te horen dat er verwarring is ontstaan over het vervallen van tegoed, bij wisseling van de bundel. Je kunt via onze site direct je issue kenbaar maken als je wil dat we er nog eens naar kijken. Als je in het zoekveld "feedback" invult, kom je gelijk op de juiste pagina. Onze specialisten buigen zich er dan ook nog eens over en voorzien je van een antwoord.
Groeten, Per
Vodafone
24/7 Web Care
Reactie door marco12345 op 25-04-2015 12:35
Had ik deze blog maar eerder gelezen! Heb de zelfde ervaring gehad. Medewerker had in de winkel gezegd dat Alles-in-1 Op Reis altijd aanstaat. Lijkt me logisch dat als je de XL bundel uitzet, je terugvalt op de gewone bundel. Staat nergens duidelijk vermeld en is redelijkerwijs te verwachten. Je krijg immers ook geen bevestiging per sms dat de gewone bundel uitstaat. Dit lijkt me misleidend. Heb ook klachten ingediend, eerst lijken ze je niet te begrijpen, maar uiteindelijk als antwoord gekregen: "Ik begrijp dat het je specifiek gaat om de informatie op de website die niet duidelijk is over de BloX Alles-in-1 op Reis. Dat is uiteraard niet de bedoeling, de informatie op de website hoort voor iedereen duidelijk te zijn. Ik zal je feedback doorgeven aan de ontwikkelaars van de website. Bedankt voor je feedback!". Maar geen geld terug... Ik denk dat Vodafone hier fout zit. Verder overigens geen klachten over Vodafone, maar dit maakt me erg teleurgesteld.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!