Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vodafone Oplichters

Geplaatst door: sandertje op: 03-01-2015 04:27
Vandaag geconfronteerd met een telefoonrekening van Vodafone van €1235,- dit omdat ik volgens Vodafone data heb verbruikt in het buitenland. Dit is absoluut onzin. Ik heb tijdens mijn vakantie altijd dataroeming uit staan en ik ben tijdens mijn vakantie altijd verbonden geweest met het internet van mijn hotel. Vodafone gebeld maar ik heb nog nooit zo'n niets zegent telefoongesprek gevoerd. Het ligt aan u, uw telefoon, misschien ook nog wel aan de paus maar zeker niet aan Vodafone. Mijn vraag geef me de locatie van alle palen die ik daar heb aangestraald, sorry meneer privacy, PRIVACY!!!! We leven in een land waar mijn privacy op geen enkele wijzen is gegarandeerd enkel wanneer het in dit geval Vodafone uitkomt. Ik heb de rekening gestorneerd, maandag contact opnemen met rechtsbijstand, ik hoop dat ik er nog wat aan kan doen?? Heeft iemand nog tips, zie ik iets over het hoofd. Ik kan er niet van slapen, ik wil een oplossing. Vodafone laat mensen gewoon stikken en denken zoek het maar uit? Dit bedrijf is geen bedrijf maar een criminele instelling. Ik zou me schamen als ik voor een bedrijf zou werken dat zo omgaat met haar "trouwe" klanten.
Reactie door tijger1 op 03-01-2015 09:34
Ach ja, Vodafone. Hebt u geen sms ontvangen? Er geldt een datalimiet voor het buitenland. Klik hier Tik rechtsboven in het zoekvak Vodafone in en lees een weekend of zo over de rampen met Vodafone.hier
Reactie door hutch op 03-01-2015 12:12
En WÉÉR Vodafone...... Dit clubje springt er hoog uit bij dit soort klachten. En de reactie van hen is ook zeer voorspelbaar. Zij vinden dit namelijk altijd 'erg vervelend' (of woorden van gelijke strekking) en doen vervolgens niets meer aan die klachten. Zij leggen de verantwoordelijkheid altijd bij de 'klant'. Misschien een tip voor een programma om hier eens een diepgaand onderzoek naar in te stellen. Dat lijkt mij niet erg moeilijk. Slachtoffers meer dan genoeg. Véél te veel zelfs...... Laat dit een waarschuwing zijn voor klanten in spe.
Reactie door valerius-2 op 03-01-2015 14:06
Deze provider is niet te vertrouwen maar oplichting is een zwaar woord. Maar weet u zeker dat u de boel goed heeft uit gezet. Zij hebben waarschijnlijk een middel om hem toch aan te zetten. Dat kan niet anders.
Reactie door hopetobehelping op 03-01-2015 15:24
Beste sandertje, hoop voor u dat het snel opgelost wordt, dat zijn geen bedragen. Vraag is wel of u binnen of buiten de EU op vakantie bent geweest. Als het binnen de EU is dan lijkt het er erg sterk op dat Vodafone haar boekje te buiten is gegaan. Wellicht heeft u nog iets aan de volgende informatie: https://www.consuwijzer.nl/thema/roaming-mobiel-bellen-en-internetten-het-buitenland
Reactie door aurora1 op 03-01-2015 19:15
Lees eens klik hier over datagebruik en met name ook de tips. En klik hier over waarschuwing als datalimiet bijna bereikt is. Lees ook nog klik hier. klik hierklik hierklik hier
Reactie door vodafonewebcare op 05-01-2015 10:14
Beste Sandertje, Dit vereist uiteraard enig onderzoek. Het is natuurlijk erg schrikken als er zo'n factuur op de mat valt. We hebben voldoende beveiligingssystemen om dit te voorkomen, zoals notificatie sms berichten als de bundel bijna op is, een datalimiet met bijbehorende sms en buitenlandbundels zoals de Alles-in-1 op Reis. De vraag is inderdaad of dergelijke bundel aan heeft gestaan en waar je precies op vakantie bent geweest. Het is technisch niet mogelijk dat je deze hoge datakosten hebt gemaakt via een buitenlands netwerk als je dataroaming verbinding helemaal uit heeft gestaan. We kunnen middels een rekening specificatie exact aangeven op welk moment er hoelang en hoeveel data is verbruikt in welk land. Indien je me jouw gegevens kunt doorsturen, wil ik graag met je meekijken of de notificatie sms'jes zijn verzonden en of de datalimiet juist heeft gefunctioneerd. Stuur een mail naar webcare.nl@vodafone.com, met als onderwerp: Webcare | Kassa @sandertje | Vodafone Oplichters. Vermeld hierin je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, telefoonnummer, klantnummer en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer. Met vriendelijke groet, Mitch Vodafone 24/7 Web Crew
Reactie door vodafonewebcare op 12-01-2015 08:39
Beste Sandertje, Graag willen we je helpen met bovenstaande klacht. We hebben echter nog geen e-mail ontvangen. Zou je alsnog de gevraagde gegevens in een e-mail willen vermelden? Met vriendelijke groet, Linda Vodafone 24/7 Web Crew
Reactie door pino123 op 12-01-2015 09:11
Er zitten twee kanten aan het verhaal, als je echt je roaming uit had staan, kan jouw telefoon inderdaad geen verbinding maken in het buitenland. Je was wel in het buitenland en het ding heeft wel contact gemaakt Vodafone kan namelijk niet ruiken dat je in het buitenland was!
Reactie door tijger1 op 12-01-2015 09:14
En wat ik dan weer wonderlijk vind, is dat als hier Vodafone reageert, men na een week nog geen mail gestuurd heeft.
Reactie door wilhelmina59 op 13-01-2015 10:41
Misschien een optie voor al die klagers Zet via het systeem je internet uit als je in het Buitenland bent. Mijn provider biedt deze mogelijkheid standaard aan onder het kopje Instellingen.
Reactie door vodafonewebcare op 27-01-2015 08:36
Hallo Sander, Helaas hebben we op onze verzoeken om aanvullende informatie, géén mail mogen ontvangen. Ik ga er dan ook van uit dat het issue niet meer aan de orde is en sluit je case. Vriendelijke groeten, Per Vodafone 24/7 Web Care
Reactie door hereistom op 28-01-2015 00:12
Waarschijnlijk was hij erachter gekomen dat de fout wel degelijk bij hem zelf lag en heeft daarom niet meer gereageerd ;-)
Reactie door vadro op 10-09-2015 00:19
Vodafone zijn inderdaad oplichters, Vorige week vrijdag een aangetekende brief naar Vodafone Klantenservice verstuurd en gericht aan de directeur Klantenservice.Vandaag is deze brief retour gestuurd, wat blijkt Vodafone heeft geweigerd om aangetekende brief in ontvangst te nemen! Zo klantonvriendelijk en In mijn brief had Vodafone ingebreke gesteld voor de slechte dienstverlening maar vooral slechte kwaliteit van mijn Vodafone-abonnement. De online Klantenservice geeft middels email aan ,mijn klachten te negeren, vervolgens de telefonische klantenservice gesproken ,en die zeggen wij kunnen u niet helpen en hebben geen nummer van de Online Klantenservice. Ook mag je als klant niet met een supervisor of teammanager spreken,want die zijn voor de medewerkers (die niet willen werken of slecht ingewerkt zijn) .Ze verschuilen zich achter de algemene voorwaarden of wijzen naar andere afdeling maar simpel een probleem oplossen , willen en mogen ze niet. Ik ga daarom juridsche stappen ondernemen en op social media waarschuwen voor deze oplichting. Namelijk wel geld incasseren,maar niet de gewenste service /product bieden. Wel de klanten lang in de wachten laten staan en vervolgens de klanten negeren. Je zou maar directeur van zo'n organisatie zijn.
Reactie door pieterwolters op 10-09-2015 09:25
Quote: hereistom schreef op woensdag 28 jan 2015, 00:12: Waarschijnlijk was hij erachter gekomen dat de fout wel degelijk bij hem zelf lag en heeft daarom niet meer gereageerd ;-)einde Quote Ik heb dat al diverse malen meegemaakt. Hoog van de toren blazen, en dan ga je kijken in de data counter van Android en dan blijkt er wel degelijk veel gebruik gemaakt te zijn van mobiel internet. Gezien het algehele technische niveau van gebruikers is statistisch de kans groter dat de gebruiker fouten maakt dan een telecomprovider....
Reactie door 1953 op 11-09-2015 11:35
Quote: vadro schreef op donderdag 10 sep 2015, 00:19: Vodafone zijn inderdaad oplichters, Vorige week vrijdag een aangetekende brief naar Vodafone Klantenservice verstuurd en gericht aan de directeur Klantenservice.Vandaag is deze brief retour gestuurd, wat blijkt Vodafone heeft geweigerd om aangetekende brief in ontvangst te nemen! Zo klantonvriendelijk en In mijn brief had Vodafone ingebreke gesteld voor de slechte dienstverlening maar vooral slechte kwaliteit van mijn Vodafone-abonnement. De online Klantenservice geeft middels email aan ,mijn klachten te negeren, vervolgens de telefonische klantenservice gesproken ,en die zeggen wij kunnen u niet helpen en hebben geen nummer van de Online Klantenservice. Ook mag je als klant niet met een supervisor of teammanager spreken,want die zijn voor de medewerkers (die niet willen werken of slecht ingewerkt zijn) .Ze verschuilen zich achter de algemene voorwaarden of wijzen naar andere afdeling maar simpel een probleem oplossen , willen en mogen ze niet. Ik ga daarom juridsche stappen ondernemen en op social media waarschuwen voor deze oplichting. Namelijk wel geld incasseren,maar niet de gewenste service /product bieden. Wel de klanten lang in de wachten laten staan en vervolgens de klanten negeren. Je zou maar directeur van zo'n organisatie zijn. einde Quote U heeft de retour gekomen aantekende brief toch wel ongeopend gelaten?! Een dichte envelop is bewijslast voor als het bij de kantonrechter wordt voorgelgd.
Reactie door 1953 op 11-09-2015 11:37
Quote: vodafonewebcare schreef op dinsdag 27 jan 2015, 08:36: Hallo Sander, Helaas hebben we op onze verzoeken om aanvullende informatie, géén mail mogen ontvangen. Ik ga er dan ook van uit dat het issue niet meer aan de orde is en sluit je case. Vriendelijke groeten, Per Vodafone 24/7 Web Careeinde Quote Dat heb je met kwakkelende systeem bij Vodafone! Niet mijn keus!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor