Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vodafone New Phone Every Year

Geplaatst door: martijn79 op: 26-01-2015 15:04
Iets meer dan een jaar geleden heb ik een 2jarig abonnement afgesloten bij Vodafone incl een iPhone 5s 64GB. Een maand later ongeveer heb ik hier de dienst "New phone every year" bij afgesloten, want dan kon ik na een jaar mijn oude telefoon omruilen voor een nieuwe en mijn abonnement vervroegd 2 jaar verlengen. Nu loop ik begin deze maand een Vodafone winkel binnen om te kijken of ik al in aanmerking kom. Dit was het geval toen ik vertelde dat ik graag een iPhone 6 128GB wilde kreeg ik te horen dat dat kon, maar dan moest ik wel een flink bedrag bij betalen. Een iPhone 6 16GB kon ik gratis krijgen. Ik ben hier niet akkoord mee gegaan, een jaar eerder is mij in die zelfde winkel verteld dat ik mijn telefoon voor een gelijkwaardig toestel kon omruilen. Ook in de voorwaarden wordt niet gesproken over bijbetalen. Een andere optie zou zijn om er van af te zien en dan zou de 120 euro (die ik door maandelijks 10 euro extra te betalen, uiteindelijk voor deze "dienst" heb betaald) min 30 euro administratie kosten met mijn maandelijkse rekening verrekend worden. Zo wordt lekker makkelijk 30 euro verdiend. Ik zou dan ook graag zien dat ik gewoon mijn 64GB iPhone 5s om kan ruilen voor op zijn minst een 128GB iPhone 6. Of de volledige 120 euro retour op mijn bankrekening. Het is toch raar dat je het duurste model van het ene jaar om moet ruilen voor het goedkoopste model het jaar daarop (waar heb ik die 120 euro voor betaald dan) Ik heb hier al een klacht over ingediend bij Vodafone op 8-1-15 maar tot op heden nog geen reactie (terwijl ze beloven binnen 10 dagen te reageren). Ik lees ondertussen meer klachten op internet en dat Vodafone 2 maanden geleden hun voorwaarden hebben aangepast. Zijn er überhaupt mensen die, wat betreft de dienst "New phone every year", juist geholpen zijn door Vodafone?
Reactie door tijger1 op 26-01-2015 16:16
Tik in het zoekvak Vodafone new phone in, en dan op de hele site klikken. Voor zover daar gereageerd is, is niemand daar in geslaagd.
Reactie door 1953 op 27-01-2015 03:28
Tja een iPhone 5s is niet hetzelfde als een iPhone 6s en daar zit de kneep: bijbetalen! Tja, als ik mijn auto na een jaar weer inruil bij mijn dealer voor een nieuwer model: bijbetalen! Zo verwonderlijk is het niet. Waarschijnlijk dacht u nog in een "Märchenwelt zu leben"!
Reactie door vodafonewebcare op 27-01-2015 08:24
Hallo Martijn79, Jammer om te lezen dat er verwarring is ontstaan over de voorwaarden van deze dienst. De issues"die je aankaart: - bijbetaling - gelijkwaardig toestel - verrekening van administratiekosten worden allemaal op onze website aangestipt en uitgelegd: http://voda.fo/ne/4q3nu Beide "alternatieve oplossingen" die je aankaart zijn daarom ook niet aan de orde cq bespreekbaar. Groeten, Per Vodafone 24/7 Web Crew
Reactie door martijn79 op 27-01-2015 08:39
Quote: vodafonewebcare schreef op dinsdag 27 jan 2015, 08:24: Hallo Martijn79, Jammer om te lezen dat er verwarring is ontstaan over de voorwaarden van deze dienst. De issues"die je aankaart: - bijbetaling - gelijkwaardig toestel - verrekening van administratiekosten worden allemaal op onze website aangestipt en uitgelegd: http://voda.fo/ne/4q3nu Beide "alternatieve oplossingen" die je aankaart zijn daarom ook niet aan de orde cq bespreekbaar. Groeten, Per Vodafone 24/7 Web Crew einde Quote Zoals eerder al aangegeven staan bij deze link nieuwe voorwaarden. Ik heb deze dienst ver voor november 2014 afgesloten en toen zagen de voorwaarde er heel anders uit. Zie deze link : https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/voorwaarden/dienstvoorwaarden_new_phone_every_year_juli_2013.pdf Maar deze zal wel gauw genoeg van de site verwijderd worden. Jullie laten in deze voorwaarden het hele "eventueel bijbetalen" achterwege, wat een essentiële dealbreaker is voor mensen om wel of niet voor deze dienst te kiezen. Dat is geen verwarring maar misleiding.
Reactie door martijn79 op 27-01-2015 08:46
Quote: 1953 schreef op dinsdag 27 jan 2015, 03:28: Tja een iPhone 5s is niet hetzelfde als een iPhone 6s en daar zit de kneep: bijbetalen! Tja, als ik mijn auto na een jaar weer inruil bij mijn dealer voor een nieuwer model: bijbetalen! Zo verwonderlijk is het niet. Waarschijnlijk dacht u nog in een "Märchenwelt zu leben"!einde Quote Dat bijbetalen heb ik gedaan, 10 euro per maand over een heel jaar lang: 120 euro.
Reactie door diumenge op 27-01-2015 17:04
Quote: 1953 schreef op dinsdag 27 jan 2015, 03:28: Tja een iPhone 5s is niet hetzelfde als een iPhone 6s en daar zit de kneep: bijbetalen! Tja, als ik mijn auto na een jaar weer inruil bij mijn dealer voor een nieuwer model: bijbetalen! Zo verwonderlijk is het niet. Waarschijnlijk dacht u nog in een "Märchenwelt zu leben"!einde Quote Des te meer omdat de iPhone 6s nog helemaal niet bestaat. Verder is dat hele A new phone every year maar met één doel in het leven geroepen: het spekken van de kas van Vodafone. Dat blijkt wel uit hun reactie. Vraag je geld terug, neem je verlies van dertig euro en stop met het spekken van Vodafone.
Reactie door vodafonewebcare op 28-01-2015 10:21
Beste Martijn79, Jammer dat je dit zo ervaart. Zoals mijn collega aangaf kunnen we in beide ‘alternatieve’ oplossingen die je biedt, helaas niets betekenen. Ik wil wel graag voor je nakijken wat de status van de klacht is die je ons hebt verzonden. Je kunt hiervoor onderstaande gegevens e-mailen naar webcare.nl@vodafone.com met als onderwerp: "kassa | Martijn79 | maandag 26 jan 2015 | Vodafone New Phone Every Year ". Gegevens: - naammobiele nummer - klantnummer - adres, postcode en woonplaats - geboortedatum - de laatste 4-cijfers van uw bankrekeningnummer - referentienummer van de klacht Groeten, Paria Vodafone 24/7 Web Crew

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor