Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vodafone glasvezel overstap

Geplaatst door: dennis69xx op: 19-07-2013 15:45
Hoi, Ik heb momenteel internet, tv en telefonie van lijbrandt via de glasvezelkabel. Ik wil nu overstappen naar Vodafone (ook via glasvezel) Alles netjes aangevraagd bij Vodafone (inclusief de overstap service). Omdat ik zelf wel de televisiediensten moet opzeggen heb ik op advies van Vodafone helpdesk mijn diensten bij lijbrand opgezegd voor de 26e juli (dat zou ruim op tijd zijn voor de overstap naar Vodafone, volgens de helpdesk van Vodafone). Nu blijft het al heel lang stil van de kant van Vodafone. Vandaag maar weer eens gebeld met de helpdesk van Vodafone. Vertelde ze me dat ik niet zomaar kan overstappen. Pas als de service van mijn oude provider gestopt is dan pas kunnen ze de aanvraag verwerken. Dit gaat dan ongeveer 4 weken duren. Dit houd dus in dat ik 4 weken zonder internet, tv en telefonie zou zitten. Dit is absurd in deze tijd. De helpdesk kon wel een mijn ongenoegen door sturen naar de afdeling klachten maar dat kon wel 5 werkdagen duren voordat die terug antwoorden. Waarom kan je op een glasvezelnetwerk niet gewoon binnen een dag overstappen???? Ik vind dat ik verkeerd ben geïnformeerd over de overstap service en over de overstap tijd.
Reactie door valerius-2 op 19-07-2013 17:44
Ja dat st nu eenmaal tijd, er moeten diverse dingen gebeuen voordat het mogelijk is. Elke verandering is niet altijd een verbetering. U zult vootaan eerst eens informatie vragen wat de moeilikheden u kan verwachten als u over wil stappen.
Reactie door theo_van_son op 17-08-2013 10:51
In plaats van een "vingertje" kan ik u wel uitleggen waar het aan ligt. De "schuld" zit hem bij de landelijke glasvezelbeheerder Reggefiber die er zo lang over doet. Uw signaal bij de oude provider stopt en dan pas neemt RF de aanvraag in behandeling en doet er dus vier tot zes weken over. Oplossing: zoek een provider die ook ADSL heeft en upgrade zo snel mogelijk. Is een hoop gedoe met extra installeren en dergelijke maar zorgt wel voor overbrugging.
Reactie door dennis69xx op 17-08-2013 20:57
Even voor alle duidelijkheid. Ik heb geïnformeerd bij Reggefiber. Reggefiber doet het omzetten niet zelf. De monteur van de oude provider moet in de wijkkast de verbinding er uit trekken en dan kan de monteur van de nieuwe provider de nieuwe verbinding er in prikken. Dit alles kan binnen 1 a 2 dagen rond zijn. Het probleem zit hem echt bij Vodafone dat ze pas de aanvraag kunnen opstarten als de oude provider de verbinding heeft verbroken. Vodafone kan blijkbaar niet alles al in de systemen klaar zetten voordat de verbinding vrij gegeven is.
Reactie door aaftink op 13-07-2014 13:35
Vodafone glasvezel is een bedrijf dat zonder enige sturing opereert. Personeelsleden worden niet gecontroleerd en ze reageren niet of heel slecht op klachten van klanten. Ik wil Vodafone niet geheel afbranden, dit bedrijf heeft zoals alle andere ook goede kanten. Hun sterkste punt is afdeling automatische incasso. Ze zijn daar heel goed in het afschrijven van bedragen welke niet zijn overeengekomen. Overall kan ik je dus niet aanraden om met Vodafone glasvezel in zee te gaan. Als je abonnement eenmaal loopt gaat het wel goed maar voordat je abonnement loopt moet er vanaf jouw zijde flink wat water bij de wijn.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!