Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vodafone geeft adresgegevens aan telefoongids.nl

Geplaatst door: new york op: 13-12-2013 14:01
Pas op! Vodafone geeft uw gegevens (incl adres) aan telefoongids.nl door, ook als u aangeeft dat u dat niet wilt! Mijn volledige adres nu op telefoongids.nl.Telefoongids.nl verwijst naar Vodafone om het eraf te laten halen en andersom! Vodafone geeft zojuist toe dat er achter mijn naam inderdaad aangevinkt staat dat ik NIET vermeld wil worden bij de telefoongids of elders. Toch kunnen ze dit probleem niet oplossen voor me. Ik zit ook nog eens in een gevoelig beroep. Er is hier sprake van zeer ernstige privacy overtreding. Ik overweeg naar de rechter te stappen.
Reactie door zoekster op 13-12-2013 14:57
Was dit een vergissing van Vodafone of is dit dagelijkse praktijk? Een blunder van jewelste. Ik zou voor een schadevergoeding gaan als ik u was en tevens een eis tot het weghalen van de site van telefoongids.nl door Vodafone. Probeer wel de schade zo te omschrijven dat het in geld is uit te drukken. Bijv. een bedrag per iedere dag dat u op de site van telefoongids.nl staat. En wellicht de schade die u beroepsmatig ondervindt. Spreek eerst Vodafone aan. Doe het per aangetekende brief/mail. Verzoek om een schriftelijke reactie binnen bijv. 10 dagen. Dateer de mail/brief. Als u gesprekken met Vodafone voert aan de telefoon neem ze op! Maak een printscreen van uw gegevens bij telefoongids.nl Zaak opbouwen... Krijgt u nul op het rekest, dan kunt u naar de rechter. Heeft u een rechtsbijstandverzekering, dan kunt u die nu meteen al inzetten.
Reactie door pieterwolters op 13-12-2013 15:39
Wat voor financieele schade lijdt iemand als naam en adres in een telefoongids staat? Volgens mij 0. Beroepsmatige schade is helemaal raar: beroepsmatig wil je juist bekend zijn op zoveel mogelijk plaatsen.
Reactie door pino123 op 13-12-2013 15:46
Nu, dan ga je naar de rechter een hoop kosten en een illusie minder.....
Reactie door zoekster op 13-12-2013 16:05
Quote: pieterwolters schreef op vrijdag 13 dec 2013, 15:39: Wat voor financieele schade lijdt iemand als naam en adres in een telefoongids staat? Volgens mij 0. Beroepsmatige schade is helemaal raar: beroepsmatig wil je juist bekend zijn op zoveel mogelijk plaatsen. einde Quote Nee hoor, denk aan politieagenten die bedreigd worden.
Reactie door zoekster op 13-12-2013 16:08
Politici, hulpverleners. Porno-industrie. Mensen die naast hun werk hun privéleven het liefst zoveel mogelijk afschermen.
Reactie door new york op 13-12-2013 21:02
In mijn geval het eerste. Dank Zoekster
Reactie door vodafonewebcare op 14-12-2013 09:48
Beste new york, Je kunt er inderdaad voor kiezen of je telefoonnummer zichtbaar mag zijn in de Telefoongids. Wanneer je dit liever niet wilt kunnen we dit voor je uitschakelen. Kun je ons een e-mails sturen naar met daarin je naam, adres, geboortedatum, 06-nummer, laatste 4 cijfers van je rekeningnummer en het klantnummer? Je kunt dit sturen naar webcrare.nl@vodafone.com en vermeld in het onderwerp Kassa/je naam. Dan kijken we het voor je na. Met vriendelijke groet, Anoeska Vodafone 24/7 Web Crew
Reactie door new york op 15-12-2013 22:54
Kijk nou! Vodafone blijkt wel degelijk een emailadres te hebben waar je terecht kunt. De helpdesk jongeman bleef beweren dat je echt alleen het feesback formulier kunt invullen op de site. Ik heb hem er herhaaldelijk op gewezen dat dit een heel interessant juridisch proces gaat zijn, om nog maar te zwijgen van het publicitaire probleem Vodafone gaat hebben! Eerst rechtzaak aan het voorbereiden nu, dan publiciteit. Twitter en FB gaan zo hard, daar heb ik mijn media contacten niet eens voor nodig. Decenium voor landelijke televisie gewerkt. Sorry, ben nog steeds woest lezers.
Reactie door new york op 15-12-2013 22:56
En nu maar hopen dat er in de tussentijd niets gebeurt bij mij thuis. Dan is de puinhoop helemaal niet meer te overzien.
Reactie door tijger1 op 15-12-2013 23:31
Vodafone heeft ook een gewoon email adres, maar als je daar naar mailt, duurt het minstens 30 dagen voordat je antwoord krijgt. Niet dat dat antwoord dan ergens op slaat. Maar als, zoals hier nu, een web care medewerker zich aandient, dan krijgt men een speciaal mailadres, en mag je daar op uitnodiging naar mailen, maar meestal met hetzelfde resultaat.
Reactie door hutch op 16-12-2013 12:30
: "Als je klant wordt van Vodafone moet je erop kunnen vertrouwen dat we je privacy respecteren. Je hebt er recht op dat wij je persoonlijke gegevens zorgvuldig beheren en dat de inhoud van je telefoongesprekken, sms’jes en e-mails vertrouwelijk blijft. Wij zijn ons ervan bewust dat het krijgen van dit vertrouwen niet vanzelfsprekend is; we moeten dit vertrouwen verdienen. Daarom doen wij je concrete beloftes over hoe wij omgaan met jouw privacy." Zo 'betrouwbaar' is Vadafone dus....... Gebakken lucht en keiharde leugens. Advies: heel gauw een WEL betrouwbare provider zoeken. En nu graag een reactie van Vodafone....... Of blijft het nu angstvallig stil?
Reactie door hutch op 16-12-2013 12:34
Maar ze hebben gelukkig wel één ding geleerd: ze beginnen een reactie niet meer met die vervelende woordjes: 'heel vervelend'.....
Reactie door tijger1 op 16-12-2013 13:39
Maar ze blijven wel je-en en jou-en. Ze denken dat klanten dat op prijsstellen.
Reactie door vodafonewebcare op 20-12-2013 09:03
Beste new york, We hebben nog geen e-mail van je ontvangen. Ik begrijp heel goed dat er situaties zijn waarbij het wenselijk is om je gegevens af te schermen. Ik wil je dan ook graag helpen, maar dan heb ik wel je gegevens nodig. Ik weet niet of je inmiddels al via een ander kanaal contact hebt gehad waardoor het opgelost is. Zo niet, dan verzoek ik je om alsnog een e-mail naar ons te sturen. Met vriendelijke groet, Nadia Vodafone 24/7 Web Crew
Reactie door sjakie12 op 29-12-2013 16:33
Alsof dergelijke privegegevens via e-mail versturen -zonder encryptie- zo veilig is btw.
Reactie door retuow op 15-01-2014 19:51
Beste topicstarter/new york, Mij is hetzelfde overkomen. O.a. Door mijn beroep ben ik hier ook niet blij mee. De manier waarop Vodafone hiermee omgaat vind ik teleurstellend. Meer dan sorry zeggen kunnen ze niet tot op heden. Uiteraard heb ik alweer gereageerd op het mailtje van Vodafone. Ik wilde graag informeren hoe dit mbt jouw zaak is afgehandeld. Graag ontvang Ik een reactie. M.vr.gr., Wouter

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!