Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vodafone en Future Target

Geplaatst door: clifford op: 29-12-2013 11:24
sinds mijn abonnement verlenging bij Vodafone in september 2013 krijg ik ineens kosten van Future Target op mijn factuur. Vodafone claimt dat ikzelf iets heb geactiveerd maar ik weet zeker dat dat niet zo is. helaas pas in december deze betalingen bemerkt omdat alles automatisch gaat en de rekeningen online staan. uiteraard wilt Vodafone niets voor mij betekenen en heb ik de betaling van november en december teruggevorderd. de fout ligt wel degelijk bij Vodafone en die oplichters van Future Target.
Reactie door zoekster op 29-12-2013 11:44
Ben je nu wel afgemeld door Vodafone?
Reactie door clifford op 29-12-2013 11:55
Quote: zoekster schreef op zondag 29 dec 2013, 11:44: Ben je nu wel afgemeld door Vodafone?einde Quote heb dat zelf gedaan via payinfo.nl helaas ben ik nogal laks met dat soort dingen en heb ik dit te laat bemerkt. maar ik ga ervan uit dat een verlenging gewoon goed komt, helaas moet je ook dat controleren dus.
Reactie door tijger1 op 29-12-2013 13:43
Verdienen ze het niet met mega onbekend dataverbruik, dan wel op deze manier.
Reactie door clifford op 30-12-2013 09:36
en ik ben ook nog eens al vele jaren klant bij Vodafone! nog nooit gebruik gemaakt van een betaalde dienst!
Reactie door vodafonewebcare op 30-12-2013 09:54
Beste Clifford, vervelend om te lezen dat je geconfronteerd wordt met onverwachte kosten. Hoewel aanmelding bij deze diensten onder eigen verantwoordelijkheid valt, is het geenszins zo dat wij in dezen niets voor je willen betekenen. Het tegendeel is waar. Vodafone heeft in Nederland het voortouw genomen voor de SMS gedragscode. Hierin staat omschreven hoe een aanmelding bij een dienst tot stand mag komen en welke teksten hiervoor gebruikt moeten worden. Mocht een aanbieder zich niet houden aan de door ons opgelegde regels, dan volgen hier maatregelen op. Uiteraard willen we graag voor je kijken of je aanmelding voldoet aan de regels die in deze gedragscode zijn opgenomen. Op onze site hebben we hier een gedeelte aan gewijd. Ik adviseer je om even hierop te kijken. Je ziet hier welke informatie we nodig hebben om te controleren of je aanmelding wel of niet conform de regels van de SMS gedragscode is gegaan. http://voda.fo/ne/v4812 Met vriendelijke groeten, Per Vodafone 24/7 Web Crew
Reactie door clifford op 30-12-2013 10:13
Quote: vodafonewebcare schreef op maandag 30 dec 2013, 09:54: Beste Clifford, vervelend om te lezen dat je geconfronteerd wordt met onverwachte kosten. Hoewel aanmelding bij deze diensten onder eigen verantwoordelijkheid valt, is het geenszins zo dat wij in dezen niets voor je willen betekenen. Het tegendeel is waar. Vodafone heeft in Nederland het voortouw genomen voor de SMS gedragscode. Hierin staat omschreven hoe een aanmelding bij een dienst tot stand mag komen en welke teksten hiervoor gebruikt moeten worden. Mocht een aanbieder zich niet houden aan de door ons opgelegde regels, dan volgen hier maatregelen op. Uiteraard willen we graag voor je kijken of je aanmelding voldoet aan de regels die in deze gedragscode zijn opgenomen. Op onze site hebben we hier een gedeelte aan gewijd. Ik adviseer je om even hierop te kijken. Je ziet hier welke informatie we nodig hebben om te controleren of je aanmelding wel of niet conform de regels van de SMS gedragscode is gegaan. http://voda.fo/ne/v4812 Met vriendelijke groeten, Per Vodafone 24/7 Web Crew einde Quote is gedaan, nu maar afwachten wat jullie te vertellen hebben.
Reactie door vodafonewebcare op 07-01-2014 12:00
Bedankt voor het invullen van dat formulier. Je krijgt zo snel mogelijk een reactie. Met vriendelijke groeten, Mike Vodafone 24/7 Web Crew
Reactie door clifford op 14-01-2014 05:39
Quote: vodafonewebcare schreef op dinsdag 7 jan 2014, 12:00: Bedankt voor het invullen van dat formulier. Je krijgt zo snel mogelijk een reactie. Met vriendelijke groeten, Mike Vodafone 24/7 Web Creweinde Quote wat versta jij onder zo snel mogelijk
Reactie door clifford op 18-01-2014 08:05
gisteren van Vodafone te horen gekregen dat, na controle bij Future Target, ik een bedrag teruggestort krijg van € 100,-. je mag zeggen van Vodafone wat je wilt, als iets niet klopt wordt het toch wel netjes opgelost. ik blijf gewoon klant. dank je wel Vodafone.
Reactie door tijger1 op 18-01-2014 09:42
Mooi dat het opgelost is. Bedankt voor het terugmelden.
Reactie door dutchamerican op 13-02-2014 17:24
Clifford, Dan heb je geluk gehad! Ik lees meer en meer klachten over Future Target BV en onterechte incasso door Vodafone. Ik krijg het idee dat Future Target onderdeel is van Vodafone! Sinds februari 2012 werd er bij mij €5 per week (incl btw) in rekening gebracht op mijn abbonnement bij Vodafone. Toen ik daar eindelijk achterkwam was er in totaal € 130 op die manier van mijn bankrekening geïncasseerd! Met veel moeite en uiteindelijke assistentie van Vodafone wel geslaagd dit zg. abbonnement stop te zetten. Echter, ik wil restitutie! Heb Vodafone gevraagd om bewijs dat ik dit abbonnement (op sextube n.b.!) ben aangegaan. Vodafone heeft mij "bewijs" gestuurd! Wat blijkt; het ene papiertje is n voorbeeld van een aanmeldscherm, een zg. printscreen van mijn aanmelding gestuurd waar zij uit concluderen dat ik mezelf heb aangemeld bij Future Target. Op deze print staat alleen maar een IP adres waarvan Vodafone zegt dat het van mij is maar NERGENS staat mijn naam of aanmelding of zelfs maar een akkoord. Ik heb mij zelf nooit aangemeld nl. De overige papieren bevatten een overzicht van de wekelijkse incassodata! Op mijn vraag en opmerking dat dit geen bewijs is dus opnieuw bewijs te sturen, reageerde men dat voor Vodafone de klacht is afgehandeld en zij geen verantwoordelijkheid dragen voor de diensten van derden! Hoe kan het dan dat zij wel voor zo'n bedrijf incasso verrichten, zonder mijn toestemming nodig te hebben? Ik ben een trouwe en goed betalende klant van Vodafone, waarom beschermen zij mij niet? Daarbij vind ik het te zot dat ik als ik een abonnement wil afsluiten bij een bedrijf als Vodafone ik mezelf helemaal moet identificeren en dat zij mij als consument toch dienen te beschermen maar zij incasseren gewoon en ongevraagd voor een bedrijf als Future Target!
Reactie door tijger1 op 13-02-2014 17:31
Dien een klacht in bij de geschillencommissie.
Reactie door clifford op 13-02-2014 18:05
goh dutchamerican, dan heb ik echt geluk gehad of misschien scheelde het wel dat ik mijn betaling zoveel mogelijk had teruggehaald en de nieuwe niet meer betaalde. Future Target is in mijn ogen een grote oplichtersbende dat heel snel door hogerhand binnen gevallen moet worden. ook ik denk dat Future Target en Vodafone met elkaar verbonden zijn.
Reactie door tijger1 op 13-02-2014 19:17
Maar als het op de nota van Vodafone staat, dan is het moeilijk apart terug te halen.
Reactie door wilhelmina59 op 15-02-2014 12:36
Handig is om op je gegevens altijd de instellingen te controleren Scheelt een berg ellende
Reactie door nicolaas318 op 13-10-2014 21:48
ben ook opgelicht door future target door middel van website grapvandedag.mobi en dat is echt geen grap !! heb sinds vorig jaar juli 20 euro per maand betaald aan die oplichters heb niets aangeklikt waar ik voor moest betalen heb ook niets ontvangen geen dienst gontvangen ..dus het lachen verging me wel toen ik er vandaag achter kwam .Noem me maar naief maar kijk gewoon nooit op myvodafone alleen op die onhandige app op de telefoon . .Ik heb vandaag 3 keer vodafone gebeld en hun verantwoordelijk gesteld .want ze spelen volgens my onder een hoedje met dit soort dubieuze oplichters. Ik zou mijn abonnement verlengen in december maar nu ik dit weet twijfel ik strek aan de service van vodafone en de manier hoe ze met hun netjes betalende klanten omgaan .Ik moest zelf van alles in het werk stellen om mijn onterecht betaalde geld terug te krijgen .Heb nu een mail van Vodafone gekregen dat ze de zaak in behandeling hebben . na tweemaal met een kluitje in het riet te zijn gestuurd . Vind het heel erg vreemd dat dit vrijwel alleen bij vodafone voorkomt ze moeten hun klanten toch beschermen tegen deze geldklopperij ?
Reactie door tijger1 op 13-10-2014 21:51
U kijkt ruim een jaar niet naar uw rekening?
Reactie door chantalnanne op 03-12-2014 22:34
Na een zoektocht door mijn digitale rekeningen, blijk ik ook al vanaf maart 2014, tegen mijn wil in, financieel opgelicht door Future Target bv met als "code" Yootube video. Mocht ik inderdaad video's willen bekijken, dan doe ik dit meestal op YouTube met 2 u's. Dit grapje heeft mij inmiddels zo'n 160 euro gekost. Ik heb me uitgeschreven voor betaalde de sms service. Heb ook nooit iets van deze maatschappij ontvangen, kan ook niet vinden wat ze precies op het internet te delen hebben. Bij VODAFONE heb ik een klacht ingediend met het verzoek z.s.m. terug te betalen. Ik heb absoluut nooit toestemming gegeven voor dit soort zaken.
Reactie door molan1 op 05-07-2015 12:57
Hallo Allemaal, Ook ik ben slachtoffer geworden van Future Target BV :-( Na vele telefoontjes met Vodafone en het aanmelden van het probleem geen gehoor gevonden bij Vodafone. Ook betalingen geblokkeerd maar dan word je gewoon afgesloten, aangezien het een zakelijk abonnement is wil ik graag altijd bereikbaar zijn. Future Target is zoals het bij mij overkomt onderdeel van Vodafone en is zoals is gebleken ook klant bij de Vodafone club. Ik kan naar mijn geld fluiten helaas, het is gelukkig maar 35 Euro. Ik moet nu mijn verlies nemen omdat Vodafone op geen enkele wijze wil meewerken met de restitutie van deze 35 Euro. Er is van mijn kant maar een antwoord mogelijk, dat is abonnement uitzitten en wegwezen bij deze klant onvriendelijke club om vervolgens nooit meer terug te keren. Ik zou zeggen volg mijn voorbeeld, want voor je het weet heb je hoge kosten door zoiets als een Future Target!! MvG, Andre

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor