Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vodafone Dynafix gevalletje drukschade

Geplaatst door: robvandervelde op: 04-09-2013 23:54
Eind juni 2013 heb ik bij Vodafone een Galaxy S4 aangeschaft met een Red abonnement. Tot midden augustus was er niets aan de hand. Daarna begonnen de problemen de telefoon viel regelmatig uit en moest dan tien keer worden herstart en zelfs met de lader om weer door te starten. Daarna viel het beeld helemaal weg. Aangezien ik RED heb, heb ik ook Vervangend Toestel Service. Dus contact opgenomen met Dynafix en het toestel voor reparatie aangeboden. Via de website zag ik dat er een prijsopgave was gestuurd en die heb ik gisteren gekregen. Ik moest eerst verschrikkelijk lachen want ik dacht dat het een 1 april grap was of iets dergelijks. Er was namelijk drukschade geconstateerd! Daarom moest de BATTERIJ (sic) vervangen worden, het moederbord en het beeldscherm. kosten schrik niet 526 euro!!! Momenteel bied VF het toestel voor minder nieuw aan. Dynafix heeft een foto op de RMA site staan waarop de schade zou moeten staan. Het enige dat daar te zien is dat er een screenprotector op zit waar wat krassen op zitten. Dat is de bewijslast.... Ik heb echt nooit de telefoon laten vallen of iets dergelijks en drukschade waardoor oa de batterij vervangen moet worden dan lijkt het mij dat dat bij aanschaf al zo geweest moet zijn. En dat kan je toch niet afwentelen op de klant. En zeker een reparatie waarvoor ze 526 euro vragen dat laat je toch niet via Dynafix lopen, maar daar wil je als VF zelf tussen zitten vanuit goed klantbeheer. Gisteren direct met klantenservice gebeld. Het enige dat je daar te horen krijgt is ja wij vertrouwen Dynafix en als zij dat constateren dan is dat zo.... En tweede opmerking waarom geeft u het niet op aan de inboedelverzekering?!?!? Ik moet aan mijn inboedelverzekering iets opgeven dat ik niet zelf veroorzaakt heb? Ik ga ervanuit dat de Nederlandse wetgeving nog steeds geldt voor VF waarin staat dat de verkoper moet bewijzen dat de klant de schade veroorzaakt heeft. Dat lijkt mij onmogelijk aangezien ik die niet veroorzaakt heb. Het vervelende is dat het abonnement voor 2 jaar is aangegaan, maar wil zo spoedig mogelijk bij VF weg, samen met mijn partner.
Reactie door zoekster op 05-09-2013 00:29
De bewijslast ligt bij Vodafone, omdat u minder dan 6 maanden geleden de telefoon heeft aangeschaft. Weet wel dat Vodafone verantwoordelijk is voor een goede afwikkeling van deze zaak, met hen heeft u de koopovereenkomst, dus bij hen moet u een verzoek tot herstel of vervanging voor hetzelfde toestel indienen. Het beste kunt u nu onmiddellijk met het juridisch loket contact opnemen. Bellen, chatten of langsgaan. klik HIER Tenzij u een rechtsbijstandverzekering heeft, dan kunt u die nu meteen inschakelen. Het er niet bij laten zitten, Vodafone is een vreselijke club, maar daar komt u helaas te laat achter. Als u een jurist nodig om u bij te staan, zou u misschien deze KLIK of deze KLIK site eens kunnen proberen.HIERKLIKKLIK
Reactie door vodafonewebcare op 05-09-2013 05:28
Hallo Rob, ik zag dat je deze klacht ook al via Twitter aan ons kenbaar hebt gemaakt. Ik heb je tweet hierover beantwoord. We hebben nog wat aanvullende informatie van je nodig. Als je ons die stuurt, dan kijken wij de gang van zaken voor je na. Ik verneem het graag van je. Groeten, Per Vodafone 24/7 Web Crew
Reactie door tijger1 op 05-09-2013 12:58
Het wordt wel steeds erger met dat Dynafix en Vodafone. Volgens mij hebben ze daar er een hele handel naast van afgekeurde toestellen.
Reactie door guido3085 op 30-10-2013 17:26
Bij Dynafix ligt het probleem, ik zelf heb onlangs ook een aanvaring gehad met t-mobile over dynafix. t-mobile kan er niks aan doen en gaat er van uit dat dynafix haar werk goed doet. Mijn iphone was kapot en kreeg een rekening van 554 euro van dynafix. Echter was mijn iphone gemaakt voor 60 euro voor een bekend probleem bij apple. Dit allemaal speelt zich af in de 2 jaar garantie. Verder weet ik ook dat je bij dynafix 2e hands gsm kunt kopen die gerepareerd zijn. Kort door de bocht, mensen betalen heel veel, wordt voor weinig gemaakt en verder doorverkocht. Best een winstgevende handel. Echter worden er honderden mensen bezeikt.
Reactie door tijger1 op 30-10-2013 20:55
Vodafone en T-mobile kunnen daar natuurlijk wel wat aan doen. Zij zijn de opdrachtgevers van dat rampzalige bedrijf waar het altijd overal lekt, zodat alle mobieltjes ook nog waterschade hebben.
Reactie door greyhound73 op 09-11-2013 18:10
Wat een onzinverhaal. U neemt hier wel de moeite om te klagenjl u kennelijk niet de moeite heeft genomen om extra expertise in te schakelen. vermoei ons niet met dit soort onzin en vraag in het vervolg uw toestel terug en vraag om een contraexpertise via een onafhankelijk reparatiebedrijf. Ga mij ook niet vertellen dat u dit niet wist want dit geld voor elk bedijf en produkt voor vele tientallen jaren. Ik word zo vreselijk moe van mensen die per definitie grote bedrijven aan de schandpaal willen nagelen puur omdat dit via het internet zo makkelijk wordt gemaakt. natuurlijk ben ik blij dat er een podium is voor echte klachten maar dit soort verhalen is niks anders dan het afreageren van chagrijn zonder verdere moeite te willen doen.
Reactie door zoekster op 09-11-2013 19:03
Quote: greyhound73 schreef op zaterdag 9 nov 2013, 18:10: dit soort verhalen is niks anders dan het afreageren van chagrijn zonder verdere moeite te willen doen. einde Quote Je komt zelf anders ook erg chagrijnig over.
Reactie door diumenge op 10-11-2013 09:26
Quote: greyhound73 schreef op zaterdag 9 nov 2013, 18:10: Wat een onzinverhaal. U neemt hier wel de moeite om te klagenjl u kennelijk niet de moeite heeft genomen om extra expertise in te schakelen. vermoei ons niet met dit soort onzin en vraag in het vervolg uw toestel terug en vraag om een contraexpertise via een onafhankelijk reparatiebedrijf. Ga mij ook niet vertellen dat u dit niet wist want dit geld voor elk bedijf en produkt voor vele tientallen jaren. Ik word zo vreselijk moe van mensen die per definitie grote bedrijven aan de schandpaal willen nagelen puur omdat dit via het internet zo makkelijk wordt gemaakt. natuurlijk ben ik blij dat er een podium is voor echte klachten maar dit soort verhalen is niks anders dan het afreageren van chagrijn zonder verdere moeite te willen doen. einde Quote Vriendelijk verzoek om niet namens mij te praten, dat doe je namelijk door de keuze voor 'ons'. TS vermoeit mij niet met zijn verhaal.
Reactie door djmvt op 22-05-2014 20:34
Hier een vergelijkbaar verhaal alleen de verkopende partij is Wehkamp. De schade aan mijn telefoon is een scheurtje in de bezel (de chromen rand om het scherm) midden bovenin rechts naast het speakertje. Door dynafix afgedaan als drukschade. Het toestel is 2 maanden oud, Wehkamp en Samsung boeit het niet, dynafix stuurt alleen een dikke rekening. Uit coulance sturen ze nu wel het apparaat ongerepareerd kosteloos retour.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!