Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

VODAFONE & DYNAFIX

Geplaatst door: pipo 95 op: 27-03-2012 12:19
Op 19 January 2012 heeft mijn dochter van 12 voor 120 euro een SAMSUNG GIO gekocht. Zij heeft er 1,5 maand plezier van gehad en toen laadde het toestel niet meer op. Aangeboden bij VODAFONE die het op stuurde ter reparatie naar DYNAFIX. Deze organisatie fikste het niet, maar constateerde vochtschade. Het toestel is echter alleen normaal gebruikt (niet in de regen/douche etc). Zodra het woord vochtschade is genoemd is dat blijkbaar een teken om alle aansprakelijkheid uit de weg te gaan. Dit is toch absurd... Men geeft eigenlijk het advies om het toestel niet te gebruiken, want daar kan het eigenblijk niet tegen (blijkbaar). Wat kun je hier als consument tegen doen??
Reactie door soepkiep op 27-03-2012 12:43
vodafone weer ja vocht schaden hebben ze vooraan in hun mond liggen dan zijn hun er vanaf in hun voordeel weer zo als gewoonlijk
Reactie door mahadma op 27-03-2012 13:03
Vochtschade kàn waar zijn. Vocht is niet alleen regen o.i.d. Het is ook o.a. transpiratievocht, regendoorslag via kleding en of tassen, enz. En er zitten nu eenmaal kleine openingen in een gsm voor de verschillende aansluitingsmogelijkheden. En vocht gaat door de kleinste gaatjes. Ik zeg dus niet of ze gelijk of ongelijk hebben (vochtschade is dooddoener nummer 1 met stip) maar het zou kunnen zijn dat het wèl waar is. Vraag een second opion voor de zekerheid.
Reactie door miss dani op 15-08-2013 21:38
Heb mijn witte iPhone 4S 32g 31-7 bij Vodafone Winkel afgeleverd. Omdat deze sinds een paar weken GEEN SERVICE aangaf...het ging op en neer met de verbinding. In de winkel aangekomen zeiden ze dat het waarschijnlijk de Interne Ontvanger was een relatief makkelijk op te lossen probleem. Min 5 werkdagen maar binnen 10 werkdagen moest ie wel ongeveer terug zijn. OK vanaf 5-8 stond ie in behandeling. Dus bel ik afgelopen dinsdag naar Vodafone, kreeg toen te horen Dynafix te bellen op nr. 045-5656145 ze starten daar om 9uur. Enkele minuten over 9 bel ik met een onbeschofte medewerkster van Dynafix die mij nauwelijks te woord wil staan. Ze hadden vanmorgen (dus binnen enkele minuten) toevallig mijn iPhone opengemaakt maar ze wisten nog niet wat er aan de hand was. Vreemd verhaal dus zeg ik dan bel ik weer naar Vodafone. O zegt Dynafix dat moet u doen als u wilt. Paar minuten later krijg ik weer een andere medewerker van Vodafone die zegt mij dat iPhone alleen door Apple wordt opengemaakt dat Dynafix de iPhone helemaal niet repareert of open mag maken dan vervalt alle garantie. Ik vind het allemaal vreemd en verwarrend omdat de garantie van het toestel bij Apple sowieso is vervallen het toestel is namelijk van mei 2012. Apple geeft op alle hardware 1 jaar garantie! Vodafone 2 jaar? Dus dan wordt het toch extra duur voor Vodafone indien ze alle toestellen naar Apple sturen waarop bij Apple sowieso geen garantie meer zit? Verwarrend!! Enfin omstreeks 11 uur dinsdag krijg ik een foto van Dynafix waarop een iPhone die open is gemaakt te zien is zonder enige verdure informative. Woensdag stuurt Dynafix een prijsopgave die ik niet open kan maken. Tot vandaag de prijsopgave komt die ik wel open kan maken. Daar staat in VOCHTSCHADE???!!!! Ik kon voor Euro 240,00 een nieuwe iPhone kopen of de oude terug laten sturen voor Euro 38,00 of daar laten voor Euro 0,00!!! OMDAT IK WEET DAT DE iPHONE ABSOLUUT NIET IN HET WATER IS GEVALLEN NEEM IK DEZE UITERAARD TERUG VOOR EURO 38 DAT IS ZOJUIST OOK DOORGEGEVEN AAN Vodafone KLANTEN SERVICE!!! ER WORD NU GEZEGD DAT HET WAARSCHIJNLIJK IS DAT IK IN DE REGEN HEB GELOPEN OF OPGENOMEN IN DE REGEN OF OP DE BADKAMER IN CONDENS GELEGEN (neem nooit een tel mee onder de douche net zo min als mijn laptop ivm bang voor kortsluiting), waterdamp van hete dranken en of bellen wanneer je zweet kon ook nog een corrosive verhaal of zo...DAT DE iPHONE ER NIET TEGEN KAN...!!! Het is uiteraard hun woord tegenover het mijne ik weet echter heel zeker dat het toestel niet in het water heeft gelegen. En ben dus geenzins van plan deze bedrijven het toestel te laten houden. Toen ik het toestel bij afleverde deed ALLES het ALLEEN HET BEREIK VIEL WEG DE REST DEED ALLES HET!!! Dit is zo raar dat wij na jaren hebben besloten VODAFONE op te zeggen. We zullen intensief reclame gaan maken. Als klein poppetje in het geheel kun je bijna niet vechten tegen zo'n grote JONGEN als VODAFONE. Toch zullen wij moeite hiervoor doen en op alle websites en forums ons verhaal ventileren!!! Radar/Kassa heeft er een topic over gehad er zijn heel wat dupeerden die afgescheept zijn met vochtschade... Twee Vodafone klantenservice medewerksters gaven mij gelijk en gaven aan met de handen te zijn gebonden, kreeg zelfs een TIP Dynafix te Googlen. Hij wenste mij veel success en hoopte dat hij mij had kunnen helpen!!! Tegen zulke grote bedrijven vechten was bijna niet te doen :?:

Kassa

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA wij zijn voor