Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

verzndhuis witjes

Geplaatst door: famknoop op: 19-06-2013 12:13
Eind jan hebben we twee transport kennels gekocht bij verzendhuis witjes , een deurtje ging al niet lekker en nu het deurtje van de tweede kennel doet het ook niet goed. De pennetjes van de deurtjes zakken te veel naar beneden en je moet het deurtje optillen om te sluiten en open te doen, als je te veel optilt hebben we het zelfde probleem maar dan aan de bovenkant. Verzendhuis witje gebeld , maar doen niks telefonisch, toen gemaild en ik kon ze terug sturen om onze kosten, en daar waren we het niet me eens. Daarna een mail dat we nieuwe deurtjes konden krijgen, en ik kreeg ze niet aan het verstand dat dat het probleem niet oplost. Toen een mail dat ik ze op moest sturen naar de geschillencommissie, en dat wil ik best doen maar ze zijn niet aangesloten bij een commissie dus dat kan helemaal niet. IK heb gezegd dat ik mijn rechtsbijstand in ga schakelen, en nu reageren ze nergens meer op. 250 euro hebben die kennels gekost. Als ik op Google verzendhuis Witjes intik zie ik dat er heel veel klachten zijn over dit bedrijf wat service betreft. Ze leveren heel snel , ze zijn goedkoop, maar als je een probleem hebt met het product dan word je niet geholpen.
Reactie door tijger1 op 20-06-2013 00:55
Voortaan eerst op Google zoeken, voordat u iets koopt. Bespaart u problemen.
Reactie door hutch op 20-06-2013 10:10
Verzendhuis Witjes geeft aan dat het een 'groothandel' is. Een groothandel levert niet aan particulieren, doch alleen aan bedrijven. In dat geval is de consumentenwetgeving niet van toepassing. Echter als je die website bekijkt, dan is het toch een 'gewone' webwinkel die aan particulieren levert. Dientengevolge is de consumentenwetgeving wel van kracht. Als Witjes aangeeft dat u de defecte artikelen naar een geschillencommissie moet sturen, begrijpt de firma Witjes er helemaal niets van en kakelen zij maar wat in de rondte. Klinkt ook echt 'betrouwbaar'.... U kunt alleen met een geschillencommissie zaken doen, als u er met het desbetreffende bedrijf, waar u wat gekocht heeft, er verder niet meer uitkomt EN dat bedrijf bij een overkoepelende brancheorganisatie is aangesloten EN als het geen groothandel betreft, zoals boven aangegeven. U heeft een defect geconstateerd binnen de eerste 6 maanden na aankoop en dan dient Witjes dit probleem netjes op te lossen. Het is zelfs zo dat u binnen die termijn geen kosten mag hebben om het defect gerepareerd te kunnen krijgen. En dan nog wat m.b.t. het retourneren. Witjes geeft het volgende aan: "Goederen, die U vrijwillig retourneert, en waarvan U geen vervanging wilt, worden vergoed door een TEGOEDBON met de waarde van het teruggestuurde produkt. deze tegoedbon is 1 jaar geldig. indien U Uw aankoopbedrag terugwenst, wordt € 25,- kosten ingehouden. GRATIS verzenden van produkten is alleen gebaseerd op afname van onze produkten. Goederen , die buiten schuld van de verkoper worden geretourneerd of bestellingen die worden geannuleerd, en waarvan de klant het aankoopbedrag terug wenst, worden belast met € 25,- gemaakte administratie-/ inpakkosten. Retourzending van produkten is in dit geval bovendien voor rekening van de klant.." Dit zou kunnen indien het een 'groothandel' is, zoals boven aangegeven. Als dit bedrijf aan particulieren levert, is dat wat Witjes aangeeft m.b.t. het retourneren, grote onzin en mogen zij u dat absoluut NIET verplichten. M.a.w. u heeft dan gewoon het wettelijk recht op (contant) geld terug en mogen zij u niet afschepen met een tegoedbon. EN mogen zij ook absoluut geen enkele kosten berekenen, dus heeft u recht op het gehele aankoopbedrag. In z'n totaliteit klopt er dus iets niet. Of zij zijn een (echte) groothandel (die alléén) aan bedrijven levert, of zij zijn een gewone webwinkel, met alle rechten en plichten van dien. Gr. Hutch
Reactie door hutch op 20-06-2013 10:14
M.b.t. retourzenden moet u dat wel binnen 7 werkdagen doen en wel zelf de (directe) retourkosten betalen. Verder mogen u geen allerlei zelf bedachte kosten in rekening gebracht worden.
Reactie door famknoop op 20-06-2013 16:02
Quote: hutch schreef op donderdag 20 jun 2013, 10:10: Verzendhuis Witjes geeft aan dat het een 'groothandel' is. Een groothandel levert niet aan particulieren, doch alleen aan bedrijven. In dat geval is de consumentenwetgeving niet van toepassing. Echter als je die website bekijkt, dan is het toch een 'gewone' webwinkel die aan particulieren levert. Dientengevolge is de consumentenwetgeving wel van kracht. Als Witjes aangeeft dat u de defecte artikelen naar een geschillencommissie moet sturen, begrijpt de firma Witjes er helemaal niets van en kakelen zij maar wat in de rondte. Klinkt ook echt 'betrouwbaar'.... U kunt alleen met een geschillencommissie zaken doen, als u er met het desbetreffende bedrijf, waar u wat gekocht heeft, er verder niet meer uitkomt EN dat bedrijf bij een overkoepelende brancheorganisatie is aangesloten EN als het geen groothandel betreft, zoals boven aangegeven. U heeft een defect geconstateerd binnen de eerste 6 maanden na aankoop en dan dient Witjes dit probleem netjes op te lossen. Het is zelfs zo dat u binnen die termijn geen kosten mag hebben om het defect gerepareerd te kunnen krijgen. En dan nog wat m.b.t. het retourneren. Witjes geeft het volgende aan: "Goederen, die U vrijwillig retourneert, en waarvan U geen vervanging wilt, worden vergoed door een TEGOEDBON met de waarde van het teruggestuurde produkt. deze tegoedbon is 1 jaar geldig. indien U Uw aankoopbedrag terugwenst, wordt € 25,- kosten ingehouden. GRATIS verzenden van produkten is alleen gebaseerd op afname van onze produkten. Goederen , die buiten schuld van de verkoper worden geretourneerd of bestellingen die worden geannuleerd, en waarvan de klant het aankoopbedrag terug wenst, worden belast met € 25,- gemaakte administratie-/ inpakkosten. Retourzending van produkten is in dit geval bovendien voor rekening van de klant.." Dit zou kunnen indien het een 'groothandel' is, zoals boven aangegeven. Als dit bedrijf aan particulieren levert, is dat wat Witjes aangeeft m.b.t. het retourneren, grote onzin en mogen zij u dat absoluut NIET verplichten. M.a.w. u heeft dan gewoon het wettelijk recht op (contant) geld terug en mogen zij u niet afschepen met een tegoedbon. EN mogen zij ook absoluut geen enkele kosten berekenen, dus heeft u recht op het gehele aankoopbedrag. In z'n totaliteit klopt er dus iets niet. Of zij zijn een (echte) groothandel (die alléén) aan bedrijven levert, of zij zijn een gewone webwinkel, met alle rechten en plichten van dien. Gr. Hutcheinde Quote bedankt voor de antwoord, is in ieder geval zinniger als de voorganger.
Reactie door tijger1 op 20-06-2013 16:27
Maar waarom tikt u achteraf de naam van de leverancier in en niet vooraf?
Reactie door famknoop op 20-06-2013 16:29
Quote: tijger1 schreef op donderdag 20 jun 2013, 16:27: Maar waarom tikt u achteraf de naam van de leverancier in en niet vooraf?einde Quote Bij mijn klacht staat duidelijk de naam
Reactie door tijger1 op 20-06-2013 16:35
Als ik op Google verzendhuis Witjes intik zie ik dat er heel veel klachten zijn over dit bedrijf wat service betreft. Dat had u dus moeten doen voordat u ergens iets bestelt.
Reactie door famknoop op 20-06-2013 16:38
Quote: tijger1 schreef op donderdag 20 jun 2013, 16:35: Als ik op Google verzendhuis Witjes intik zie ik dat er heel veel klachten zijn over dit bedrijf wat service betreft. Dat had u dus moeten doen voordat u ergens iets bestelt.einde Quote Dat zou wat zijn.......als we dat moeten doen bij alles wat we willen kopen.......Dan zitten we 24/7 achcter de pc
Reactie door famknoop op 20-06-2013 16:40
Quote: tijger1 schreef op donderdag 20 jun 2013, 16:35: Als ik op Google verzendhuis Witjes intik zie ik dat er heel veel klachten zijn over dit bedrijf wat service betreft. Dat had u dus moeten doen voordat u ergens iets bestelt.einde Quote En het gaat er nu niet om wat ik had moeten doen maar hoe dit bedrijf op mijn klacht reageerd (of niet) daar gaat het om!
Reactie door tijger1 op 21-06-2013 22:25
Maar als u naar een gewone winkel gaat, kunt u wat u wilt kopen meteen beoordelen. Als u via internet iets koopt, kan dat niet. En dan moet je dus eerst gasn kijken of dat wel een betrouwbare zaak is, of ze bij een gesvhillencommissie zijn aangesloten, of er veel klachten over dat bedrijf zijn en ga zo maar door. Anders wordt goedkoop, duurkoop.
Reactie door famknoop op 22-06-2013 13:14
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 21 jun 2013, 22:25: Maar als u naar een gewone winkel gaat, kunt u wat u wilt kopen meteen beoordelen. Als u via internet iets koopt, kan dat niet. En dan moet je dus eerst gasn kijken of dat wel een betrouwbare zaak is, of ze bij een gesvhillencommissie zijn aangesloten, of er veel klachten over dat bedrijf zijn en ga zo maar door. Anders wordt goedkoop, duurkoop.einde Quote Als ik in een winkel iets koop kan het ook kapot gaan, net asl via een internet winkel. En nogmaals, daar gaat het niet om, het gaat om nu! nu zijn ze kapot na een paar maanden gebruik, en de winkel wil niks doen!
Reactie door jolanda64 op 31-01-2014 17:28
Helaas maar waar, wij hadden een krabpaal besteld, bij het uitpakken......beschadigd en er ontbraken montagedelen. Terug gestuurd, en tevens een omruiling gedaan voor een andere krabpaal. 12,50 aan retour kosten betaald. Vandaag joepie kwam de nieuwe levering, maar de pret was snel over, deze was nog meer beschadigd dan de vorige, grrrrr. Ik heb ze zojuist gemaild, met daarin dat de krabpaal weer terug komt en ik mijn geld terug wil, ik niet van plan ben om wederom weer 12,50 te betalen aan iets waar ik zelf niets aan kan doen! Ze zijn erg goedkoop dat klopt, maar dan maar iets duurde! Mochten ze dit weten, laten ze dan bij het produkt vermelden beschadigd met foto.
Reactie door jolanda64 op 31-01-2014 18:20
Goed om te weten, lang leven google Je hebt te allen tijde echt op een deugdelijk (onbeschadigd) artikel. Als het artikel bij aflevering kapot was, moet de leverancier alsnog een onbeschadigd artikel opsturen. De regel dat de verzendkosten altijd voor de klant zijn, geldt alleen als de klant gebruik maakt van het recht om het artikel bij nader inzien maar weer terug te sturen (spijtoptie en afkoelingsperiode). De leverancier mag vragen dat je het beschadigde artikel terug stuurt, maar de kosten zijn voor hem. Kijk hier voor meer informatie [url: http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/koop-via-internet-telefoon-huis/kopen-op-afstand/[/url:
Reactie door tijger1 op 31-01-2014 18:25
Dat weten we hier allang.
Reactie door jolanda64 op 01-02-2014 10:20
Beste tijgertje, Mocht iedereen dit weten zou het niet bol staan met zulke klachten bij Kassa! Fijn dat u het weet, maar dat geldt niet voor heel Nederland hoe de wettelijke EU regels van aankoop zijn van een product en garantie! En in mijn geval de kosten van de verzendkosten voor wie komt dat?! Hoe zit dat? Het overige wist ik ook. Zelfs winkeliers weten niet eens hoe het zit, of doen net of hun neus bloed. Daarom Kennis is macht! En die kennis wil ik delen, voor u misschien dan bekend, maar voor andere niet en deze mensen kunnen dan waarschijnlijk weer verder. We zitten hier om elkaar opweg te helpen niet om elkaar te bekritiseren, zoals u ook plaats dat famknoop, beter op had moeten letten! Het overkomt iedereen wel een keer! Toch nog fijn dat, er een Nederlander alert door het leven gaat! Maar toch bij Kassa...................
Reactie door famknoop op 01-02-2014 10:56
Helemaal met jolanda64 eens ! ik heb het gevoel dat wij aangevallen worden terwijl we iets gekocht hebben wat kapot is!! Over verzendhuis Witjes staan heel veel klachten op internet en tot nu komen ze er mee weg iedere keer. Ik had mijn rechtsbijstand ingeschakeld en die zijn er mee aan de gang gegaan maar omdat Witjes slecht reageerde en alles ontkende (ik heb het mailverkeer nog) werd het te duur voor de rechtsbijstand en dan word je afgekocht..... het had voor mij twee kanten , aan de ene kant fijn dat ik weer geld had om andere te kopen en teleurgesteld omdat Witjes er weer mee weg kwam.....
Reactie door jolanda64 op 01-02-2014 11:26
Veel bedrijven en ook Witjes werkt met tegoeden bonnen retour, maar bij een ondeugdelijk product hoef je dat niet aan te accepteren! Wanneer hoeft u een tegoedbon niet te accepteren? Gaat u terug naar de winkel omdat uw product niet goed is? Bijvoorbeeld omdat het kapot is gegaan binnen de verwachte levenstermijn? Dan is het product ondeugdelijk. De verkoper moet zorgen voor een reparatie. Of hij moet u een nieuw product geven. Bij een ondeugdelijk product hoeft u dus nooit een tegoedbon te accepteren. Als u hem eenmaal aanneemt, dan is het later moeilijk om daar nog op terug te komen. Dus mensen, geen tegoedbon accepeteren! [url: http://www.consuwijzer.nl/kleding/ontevreden-over-aankoop/geen-geld-terug-maar-tegoedbon[/url: En na een 2e keer een ondeugdelijke product ontvangen, wil ik zeker geen tegoedbon bij Witjes. Daar bestel ik dus niet weer!
Reactie door van leyden op 01-02-2014 14:17
Hoe is het toch mogelijk dat zo n verzendhuis zoveel positieve recensies heeft op internet en maar een paar negatieve? De forums zeggen toch heel wat anders>> ze sturen je de grootste rotzooi en laten de klanten daarna in de kou staan. Het enige waar ze snel mee zijn is met dreigen, als er een negatieve review niet snel verwijderd wordt. Zeg het nog maar eens> crimineel gedrag, de webwinkel is maar een dekmantel.
Reactie door famknoop op 02-02-2014 00:08
Jolanda64, je kan hog en laag springen maar je gaat het niet winnne tegen hun. Zoals ik al schreef is mijn rechtsbijstand er mee bezig geweest en ook hun lukte het niet. Het is gewoon een misselijk makend internet winkel met hele slechte mensen!!!! Ik denk dat je nog blij mag zijn met ene tegoed bon......
Reactie door jolanda64 op 02-02-2014 13:14
Beste Famkoop, Than, meet Jolanda, ik heb voor hetere vuren gestaan, zoals je WOZ waarde te hoog ingeschat wordt door gemeente, voor rechter geweest en gewonnen (ook hier kennis is macht). Inmiddels weet ik mijn wegen te bewandelen. Je hebt inderdaad een lange adem nodig, maar gerechtigheid zal zegen vieren. Ik weet niet hoe jouw rechtsbijstand te werk gaat, maar mochten zij geen voet aan de grond krijgen, dan betwijfel ik of zij wel de juiste aanpak hebben en wel hun best genoeg doen voor hun cliënt! Inmiddels is mijn zending retour incl. bijlagen wettelijke EU richtlijnen, we zullen zien........wie hier aan het kortste eind trek.............. Anders wordt het tijd dat Vara kassa zich er maar eens mee gaat bemoeien. Er is namelijk nog zo'n webwinkel phonespot.nl waar het vol klachten mee staat. Meld fraude bij de belastingdienst, vonden ze niet zo grappig. Het was even een kleine jaar stil rondom hen bij Vara kassa. Helaas hebben ze er niet veel van geleerd, want sinds kort regent het weer klachten over phonespot.nl........ Omroep Max Meldpunt had afgelopen keer in de uitzending over internetoplichting, kan verzenhuis Witjes zo bij. [url=http://www.meldpunt.tv/home/uitzending/meldpunt-donderdag-30-januari-2014/: http://www.meldpunt.tv/home/uitzending/meldpunt-donderdag-30-januari-2014/ [/url: Het kromst vind ik nog dat, de gedupeerde min of meer worden aangevallen en zulke webshops er mee weg komen, omgekeerde wereld heet dat. Natuurlijk moeten we alert blijven, maar de gedupeerde is het gevolg van de oorzaak door wan praktijken die zo'n webwinkel erop na houdt.. Wanneer de oorzaak niet wordt aangepakt.........vul de rest maar zelf in. Wordt vervolg..........
Reactie door famknoop op 02-02-2014 13:21
Ik hoop echt van harte dat je iets gaat bereiken! als je hulp nodig hebt of wil je mij erbij betrekken, prima , dan hoor ik het wel. Witjes is echt heel slecht bezig. Gr
Reactie door jolanda64 op 02-02-2014 13:24
Samen staan we sterk ;-).
Reactie door jolanda64 op 03-02-2014 13:16
Hallo famknoop, Ik had het Europe direct contact center gemaild. Ze stuurde o.a deze link mee, misschien kunt u hier iets mee, of heeft u dit al gedaan via deze site, dan hebben andere er misschien wat aan. [url: http://europa.eu/youreurope/citizens/shopping/buy-sell-online/problem/index_nl.htm[/url: Voor mij is het nog even afwachten hoe Witjes het gaat afhandelen, ik verwacht dat mijn pakket morgen bij ze aankomt................ben benieuwd!
Reactie door jolanda64 op 06-02-2014 12:32
Goed nieuws, Verzendhuis Witjes, heeft keurig het bedrag van de krabpaal doen terug storten. Zonder enig probleem. Helaas zonder verzendkosten, hierin geef ik ze de voordeel van de twijfel,dit kan ze ontgaan zijn. Ik heb ze hierover gemaild of ze dit alsnog willen doen, want; " Volgens de EU wetgeving (Richtlijn 99/44/EC*) moeten defecte producten, binnen de wettelijke garantietermijn van twee jaar, worden gerepareerd of vervangen zonder kosten voor de consument. Dit is inclusief verzendkosten. Dus, in principe, moet de verkoper alle verzendkosten dekken." Dus we wachten even af. Maar ik ben al blij, dat ik het bedrag keurig binnen het termijn, wat ik had aangegeven terug heb ontvangen
Reactie door jolanda64 op 06-02-2014 15:01
Ahh, dat is nu jammer. Hadden ze keurig het bedrag van de krabpaal terug betaald, zonder enig probleem. Draaien ze de boel om, wat betreft de verzendkosten............ Misschien moeten ze een voorbeeld nemen van bol.com........... Gratis retourneren Ben je toch niet tevreden over het artikel? Dan mag je het gratis retourneren en krijg je het gehele aankoopbedrag teruggestort op je rekening. Heb je betaald met een cadeaubon, dan wordt je cadeaubon weer opgewaardeerd. Retourneren van artikelen bij andere verkopers en tweedehands is niet altijd gratis. Maar ook....... Gratis verzending vanaf 20 euro Het maakt niet uit of je een boek of een wasmachine bestelt: alle bestellingen van € 20,- of meer versturen we gratis. Mits we de artikelen in een bestelling gelijktijdig mogen versturen. Voor bestellingen onder € 20,- óf als je er voor kiest om de artikelen uit een bestelling apart te laten bezorgen, betaal je € 1,99 verzendkosten. Aankopen bij verkopers, tweedehands en digitale artikelen, cadeaubonnen, cadeaupapier en bol.com fotoservice tellen niet mee bij het bestelbedrag. Prijzen van andere verkopers zijn inclusief verzendkosten. Gratis verzending vanaf 20 euro geldt alleen voor verzendingen binnen Nederland en België. Kijk dat noem ik nou nog eens service en klant gericht.
Reactie door jolanda64 op 18-03-2014 11:24
Via de rechtsbijstand werd ik in gelijk gesteld wat betreft de verzenkosten. Zij hebben mij geholpen met een brief op te stellen. Witjes heeft binnen de gestelde termijn keurig mijn verzendkosten terug betaald. Probleem is opgelost. Het is goed dat de consument weet welke wetterlijke EU regels er spelen, kennis is macht, vergaar deze dan ook. Vaak weten winkeliers of webshop eigenaren het zelf ook niet. Als men ze hierop dan opelijk wijst, komt het vaak goed.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor