Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verzamelklachtentopic Ziggo terugplaatsen ci+ update @Smit module (Paarse en blauwe)

Geplaatst door: wurth op: 13-07-2014 16:46
Beste forumleden en Ziggo, Hierbij wil ik een verzamel topic maken om de update voor de (oudere)@Smit Cam modules terug te krijgen op het netwerk van Ziggo. Het betreft de paarse en blauwe @Smit Cam modules dit zijn Ziggo gecertificeerde ci+ modules (ci+ 1.1 en 1.2). Probleem Bij Ziggo gecertificeerde tv's uit 2013 werken de paarse en blauwe ci+ niet meer. Dit komt omdat er een nieuwer versie van ci+ is v1.3. Daarom is er voor de eerdere versies van de @Smit cam module een update gemaakt en op het Ziggo netwerk gezet. Voor de update procedure zie https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparatuur/stappenplannen/interactieve-ci-module-installeren_smit als je deze doorklik kom je vanzelf bij de update procedure. Nu heeft Ziggo besloten om de update voor de paarse en blauwe @Smit ci+ cam module van het netwerk te halen. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de module te gebruiken in tv's van 2013. Zover ik het kan achterhalen heeft Ziggo de update van het netwerk gehaald omdat ze tv's uit 2014 niet meer testen met de paarse en blauwe @Smit cam module. Ook wil Ziggo graag dat mensen een nieuwe ci+ module kopen met interactieve gedeelde kunnen ze weer geld aan verdienen. Oplossing Ziggo plaats de update terug op het netwerk zodat de Cam modules gewoon weer werken in tv's van 2013. Of laat u klanten de Cam modules gratis omruilen voor een type die wel werkt op u netwerk. Op alle modules staat Ziggo gecertificeerd maar dat hangt wel af van wat Ziggo voor nieuwe dingen bedenkt. Doel van dit topic Het verzamelen van klachten over het verwijderen van de update en Ziggo bewegen om de update terug te plaatsen of een andere oplossing te bieden. Als je op dit onderwerp zoek op internet kom je genoeg forum topics tegen die het zelfde probleem hebben. Misschien dat er een consumenten organisatie hier energie in wil steken en anders is het hopen dat de sociale media genoeg kracht heeft om Ziggo te bewegen om de update terug te plaatsen. Plan van aanpak Zoveel mogelijk klachten verzamelen via verschillende fora zie lijst onderaan (om een zo groot mogelijk bereik te hebben). Lijst met antwoorden van de klantenservice van Ziggo verzamelen. zie onderstaande lijst ik probeer deze actueel te houden ook van uit de andere fora. Neem contact op met de klantenservice en vraag om een oplossing en post deze hier zodat wij elkaar kunnen helpen. Antwoorden Ziggo Klantenservice -Je kan een Cam module niet update alleen een tv kan je update telefonische klantenservice. -Je tv is een 2014 model en die worden niet ondersteund door Ziggo ik heb zelf een Samsung F7000 dit is echt een 2013 model maar volgens de Ziggo webcare is het een 2014 model. -U signaal is niet goed om te update Ziggo telefonisch. Dit topic heb ik gemaakt omdat ik het zonde vindt om de Cam modules zomaar weg te gooien en een nieuwe te kopen het kost onnodig geld en middelen. De hardware is gewoon nog te gebruiken er is alleen een software update nodig. Het apparaat hoeft alleen maar de tv zender te decoderen er zijn tv providers die er ook zonder kunnen en ook digitale tv kunnen leveren. De oude settop boxen blijven ook werken ik weet dat dit andere hardware is maar het principe is het zelfde Ziggo laat de cammodules gewoon weer werken met een software update. Met dit topic hoop ik dat Ziggo met een klantvriendelijke oplossing komt want nu moet je maar hopen dat je ziggo gecertificeerde hardware blijft werken als Ziggo iets nieuws bedenkt.
Reactie door 1953 op 14-07-2014 01:40
Quote: wurth schreef op zondag 13 jul 2014, 16:46: Beste forumleden en Ziggo, Hierbij wil ik een verzamel topic maken om de update voor de (oudere)@Smit Cam modules terug te krijgen op het netwerk van Ziggo. Het betreft de paarse en blauwe @Smit Cam modules dit zijn Ziggo gecertificeerde ci+ modules (ci+ 1.1 en 1.2). Probleem Bij Ziggo gecertificeerde tv's uit 2013 werken de paarse en blauwe ci+ niet meer. Dit komt omdat er een nieuwer versie van ci+ is v1.3. Daarom is er voor de eerdere versies van de @Smit cam module een update gemaakt en op het Ziggo netwerk gezet. Voor de update procedure zie https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparatuur/stappenplannen/interactieve-ci-module-installeren_smit als je deze doorklik kom je vanzelf bij de update procedure. Nu heeft Ziggo besloten om de update voor de paarse en blauwe @Smit ci+ cam module van het netwerk te halen. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de module te gebruiken in tv's van 2013. Zover ik het kan achterhalen heeft Ziggo de update van het netwerk gehaald omdat ze tv's uit 2014 niet meer testen met de paarse en blauwe @Smit cam module. Ook wil Ziggo graag dat mensen een nieuwe ci+ module kopen met interactieve gedeelde kunnen ze weer geld aan verdienen. Oplossing Ziggo plaats de update terug op het netwerk zodat de Cam modules gewoon weer werken in tv's van 2013. Of laat u klanten de Cam modules gratis omruilen voor een type die wel werkt op u netwerk. Op alle modules staat Ziggo gecertificeerd maar dat hangt wel af van wat Ziggo voor nieuwe dingen bedenkt. Doel van dit topic Het verzamelen van klachten over het verwijderen van de update en Ziggo bewegen om de update terug te plaatsen of een andere oplossing te bieden. Als je op dit onderwerp zoek op internet kom je genoeg forum topics tegen die het zelfde probleem hebben. Misschien dat er een consumenten organisatie hier energie in wil steken en anders is het hopen dat de sociale media genoeg kracht heeft om Ziggo te bewegen om de update terug te plaatsen. Plan van aanpak Zoveel mogelijk klachten verzamelen via verschillende fora zie lijst onderaan (om een zo groot mogelijk bereik te hebben). Lijst met antwoorden van de klantenservice van Ziggo verzamelen. zie onderstaande lijst ik probeer deze actueel te houden ook van uit de andere fora. Neem contact op met de klantenservice en vraag om een oplossing en post deze hier zodat wij elkaar kunnen helpen. Antwoorden Ziggo Klantenservice -Je kan een Cam module niet update alleen een tv kan je update telefonische klantenservice. -Je tv is een 2014 model en die worden niet ondersteund door Ziggo ik heb zelf een Samsung F7000 dit is echt een 2013 model maar volgens de Ziggo webcare is het een 2014 model. -U signaal is niet goed om te update Ziggo telefonisch. Dit topic heb ik gemaakt omdat ik het zonde vindt om de Cam modules zomaar weg te gooien en een nieuwe te kopen het kost onnodig geld en middelen. De hardware is gewoon nog te gebruiken er is alleen een software update nodig. Het apparaat hoeft alleen maar de tv zender te decoderen er zijn tv providers die er ook zonder kunnen en ook digitale tv kunnen leveren. De oude settop boxen blijven ook werken ik weet dat dit andere hardware is maar het principe is het zelfde Ziggo laat de cammodules gewoon weer werken met een software update. Met dit topic hoop ik dat Ziggo met een klantvriendelijke oplossing komt want nu moet je maar hopen dat je ziggo gecertificeerde hardware blijft werken als Ziggo iets nieuws bedenkt.einde Quote Ja, dat klopt dat die oude CI+ 1.1. & 1.2. niet meer werken. Bij televisies vanaf 2013 moet de CI+ 1.3 worden gebruikt, m.n. voor interactieve televisie o.a. HbbTV. Bij de aanschaf van de laatste televisie, december 2013, had ik tevens een Quantis CI+ 1.3 module aangeschaft. Het is nou eenmaal de techniek die niet blijft stilstaan.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor