Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vertraging - Neckermann/Transavia

Geplaatst door: serenaramona op: 18-11-2015 11:21
Beste, Aangezien ik nieuw ben hier, weet ik niet zo goed of dit onderwerp hier thuis hoort, dus mocht dit niet zo zijn, neem mij niet kwalijk…. Op 25-08-2015 zijn wij met Neckermann voor 2 weken naar het zonovergoten Alanya (Turkije) gevlogen. Deze vlucht werd uitgevoerd door Transavia. Op 08-209 zouden wij om 12.30 (Turkse tijd) terugvliegen naar Rotterdam/The Hague Airport. Echter werden wij die ochtend om 08.3 opgehaald door de transfer om vervolgens een uur later afgezet te worden op Gazipasa Airport. Tijdens het ophalen merkten wij al dat er behoorlijk wat smog (mist) in de lucht in…. Deze was dusdanig dat je de bergen niet meer zag, en je uitzicht werd belemmerd. Nadat wij onze koffers bij de incheckbalie hadden afgegeven en door de verplichte douane controle gegaan waren, zag wij dat er geen enkel toestel klaar stond…. Inmiddels was het 10.15 en zou onze vlucht om 12.30 uur vertrekken. Echter de tijd verstreek en nog steeds werden wij niet geïnformeerd over het hoe en wat en waren er ook nog geen vliegtuigen gearriveerd. Inmiddels werd het steeds later en gingen wij er al vanuit dat we een fikse vertraging op zouden lopen, daar waar de smog ook steeds erger werd. Omstreeks 19.00 uur hebben wij via een hostess van Sunweb (dus niet van Neckermann) vernomen dat alle vluchten geannuleerd waren en dat wij ondergebracht zouden worden in hotels. Wij waren allang blij, daar waar wij geen enkele informatie, eten of drinken hebben gekregen van onze reisorganisatie Neckermann. Ook de hostessen waren nergens in het vliegveld te bekennen. Eenmaal aangekomen buiten stonden daar 3(!!)lieftallige hostessen van Neckerman…. Nadat ik had gevraagd waar ze waren werd ik afgesnauwd dat ik mijn mond moest houden en door moest lopen zodat we allemaal in bussen konden zodat we naar het andere vliegveld (ruim 300 km) verderop vervoerd zouden worden. Toen ik aangaf dat dit niet de informatie was die wij van Sunweb ontvangen hadden, werd mevrouw nog bozer en moest ik niet zeiken maar doorlopen. Ook gaf zij aan dat het niet haar taak was om ons hierover te informeren. Na uiteindelijk nog 1,5 uur op een bus hebben staan wachten, zijn wij om 23.30 aangekomen op het vliegveld van Alanya, en daar kregen wij te horen dat wij naar Schiphol zouden vliegen ipv naar Rotterdam/The Hague Airport en dat wij vanuit Amsterdam met bussen vervoerd zouden worden naar Rotterdam. Uiteindelijk zijn wij op 09-09-2015 om 05.30 aangekomen thuis. Zoals jullie zullen begrijpen heb ik hierover een klacht ingediend bij zowel Neckermann als Transavia, maar helaas worden wij van het kastje naar de muur gestuurd en gooien ze het op overmacht. Echter kan dit er bij mij niet in, daar waar zij op 08-09-2015 in de ochtend als wisten dat er niet gevlogen zou worden. Ook het feit dat wij op AMS geland zijn en niet op RTM zoals afgesproken en waarvoor wij extra betaald hebben. Hebben jullie nog tips hoe ik dit aan kan pakken, want zelf het reisbureau staat niet achter ons.
Reactie door zoekster op 18-11-2015 11:56
U moet bij het reisorganisator Neckermann zijn, die is immers verantwoordelijk voor de totale reis. Als u wilt klagen, kunt u dit het beste voorleggen aan de geschillencommissie Reizen. Ik vraag me wel af of u in het gelijk wordt gesteld, mist wordt terecht gezien als overmacht. Maar dat afsnauwen en niet voor eten en drinken zorgen is volledig onder de maat. Op het internet wat rondwaffen wil ook nog wel eens helpen. Misschien sleept u er een cadeaubon uit.
Reactie door pieterwolters op 18-11-2015 13:39
Het is ook maar de vraag of er echt gesnauwd werd of dat dat de interpretatie van TS is... (of het gevolg van de interactie tussen TS en de hostess). Iedereen zal moe geweest zijn dus dat zal meegespeeld hebben.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor