Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

vertraging en blokkade provider Simpel

Geplaatst door: manon-rekers op: 04-04-2012 23:47
Zijn er meer mensen die deze week problemen ondervonden door de zogenaamde vertraging bij Simpel? Of onterecht een blokkade hebben gekregen door zogenaamd onrealistisch veel belminuten over je bundel heen te zijn gegaan? Hieronder mijn verhaal/vraag/klacht. Voor duidelijkheid. Ik heb een smsbundel van 1000 smsjes in de maand en een belbundel van 200 belminuten. In de nacht van dinsdag 3 april op woensdag 4 april 2012 (vlak na middernacht, 00.03 uur) kreeg ik een sms van Simpel. Hierin stond het volgende: Vanwege bovengemiddeld hoog gebruik is een tussentijdse betaling vereist! Voor details zie onze email of bel de klantenservice op. 00.04 uur de volgende sms: Vanwege bovengemiddeld hoog gebruik wordt je simkaart geblokkeerd! Voor details zie onze e-mail of neem contact op met onze klantenservice. Van deze smsjes schrok ik. Het leek mij dan ook verstandig gelijk mijn hotmail te checken. Ook de e-mails bleken op dezelfde tijdstippen binnen gekomen te zijn als de smsjes. Alleen de inhoud week wat af. In de mail stond dat ik de blokkade op kon heffen als ik 50 euro ‘voorschot’ naar hun rekeningnummer over zou maken. Wat inhoudt dat ik nu minstens 4 dagen/tot de betaling verwerkt is, niet kan bellen of smsen. Ik heb die nacht geen oog dicht gedaan en kon onmogelijk zoveel over mijn bundel zitten. Dus die nacht nog gelijk een mail verstuurd naar Simpel en de volgende ochtend om 09.22 uur de klantenservice opgebeld. Met een erge omweg en lange wachttijd kreeg ik uiteindelijk een medewerker aan de telefoon. Wat bleek: het systeem van Simpel had een vertraging opgelopen, waardoor er nu nog van de maand maart belgegevens binnen kwamen. Ik zou in de maand maart ongeveer 180 belminuten over mijn bundel heen zijn gegaan en had de waarschuwing al veel eerder moeten krijgen. De medewerkster bood daar haar excuses voor aan en om het rare tijdstip. Allemaal leuk en aardig, maar ondertussen zit ik met die blokkade en de 50 euro die ik wel op móet hoesten, anders haalt Simpel de blokkade er niet af. Deze mail mag u sowieso als klacht zien, maar ook de vraag aan u wat mijn recht hierin is. Door de vertraging kan ook de belspecificatie niet ingezien worden, oftewel ik kan niet bewijzen dat ik de maand maart echt niet zoveel gebeld heb als beweerd word. Ik zou dan meer dan 6 uur gebeld moeten hebben, wat gelijk staat aan ongeveer 13 minuten bellen per dag. Nu heb ik die 50 euro gelijk over gemaakt om zo snel mogelijk weer te kunnen bellen. Ik wacht tot ik de belspecificatie in kan zien op de site. In de hoop dat er inderdaad een fout gemaakt is: mijn sim-kaart te laat en onterecht geblokkeerd is. Maar wat dan? Bedankt voor uw reactie/hulp.
Reactie door glerin op 27-04-2012 17:16
Sinds 31 maart kan ik niet meer bellen bij Simpel. Ik ben 31 maart naar het buitenland vertrokken en omdat ik sinds 19 maart ben aangesloten, moet je 200euro borg betalen om bereikbaar te zijn in het buitenland. Dit 1 april gedaan. Na 1,5 week nog steeds niet bereikbaar. Bleek dat ik over mijn belbundel heen zat en een voorschot moest betalen. Zij hadden mij op de hoogte gesteld via sms (had ik buitenland geen bereik dus niet ontvangen) en via email (gelezen toen ik thuis kwam en die email was 4 april verstuurd met een waarschuwing en 6u later ook op 4 april een email dat zij mijn telefoon gingen blokkeren) Het voorschot geld over gemaakt en nu 1,5 week later nog steeds niet bereikbaar. Gebeld nadat ik 22minuten in de wacht heb gestaan, wordt mij verteld dat de betaling is verwerkt maar dat er een storing naar mijn simkaart is. Deze storing is vanaf maandag en wordt vanmiddag of morgen opgelost (zijn vanaf morgen 3 dgn dicht, dus kan pas 1 mei weer bellen). Ook gevraagd waarom zij op 4 april een waarschuwing en blokkade mail sturen en dat het niet haalbaar om binnen 6uur je mail te lezen en geld over te maken. Er was toen een storing en ik heb de mail toevallig tegelijk ontvangen, maar de eerste mail van de waarschuwing was vertraagd. Ook gevraagd waarom er geen melding wordt gemaakt dat er een storing is (via internet of mail). Dit werd volgens de klantenservice wel gedaan. Nou niet via het keuzemenu en ook niet via mijn inlog. Ik ben verloskundige en het is onmogelijk om zo te kunnen werken. Ik vind het schandalig hoe de klantenservice zou met de klanten omgaan en ik kan nu al 1 maand niet kan bellen en ben met momenten ook onbereikbaar. Ook betaal ik nu voor heel de maand april terwijl ik hier geen gebruik van heb kunnen maken. Zojuist weer gebeld. Konden nog niet vertellen wanneer de storing voor bij was en wanneer ik weer kan bellen.
Reactie door anitap op 21-05-2012 09:55
Ik heb precies hetzelfde probleem, maar alleen doordat ik over mijn internet bundel zou zijn heen gegaan. Nu hebben we op de camping in Nederland gezeten en daar was geen bereik. Ik kan dus ook geen internet gebruikt hebben. Ik ben ondertussen al bijna 2 maanden afgesloten, maar heb zelfs geen enkele melding ontvangen dat ik over mijn bundel zou zijn heengegaan. Ondertussen is mijn dochter er ziek geweest en is doordat ik niet naar de huisarts kon bellen en in de buurt niemand aanwezig was in het ziekenhuis beland, doordat een koorststuip bijna een uur geduurd heeft en ik uiteindelijk 112 heb gebeld. Ik weet niet wat ik nog kan doen, na meer als 40 telefoontjes en 20 mailtjes nog steeds geen reactie. Als je belt krijg ik die storing ook te horen met het advies om meerdere malen per dag mijn telefoon aan en uit te zetten. Dit heeft na bijna 2 maanden nog steeds niets opgeleverd. Ik weet het echt niet meer en heb gedreigd naar de geschillencommissie te stappen, alleen kost me dat ook weer een hoop geld, wat ik door het vele prepaid bellen op mijn zoon zijn gsm niet meer heb. Elk telefoontje kost me bijna €10,00 , vandaar.
Reactie door anitap op 21-05-2012 10:41
Ik wilde een klacht indienen, maar dan moet van te voren weer dokken, namelijk €50.00 . Alsof het me al niet genoeg kost!! Belachelijke zooi die Simpel!! Ondertussen klantenonderzoek ingevuld voor de klantenservice. Hoger als een 1 kwamen ze niet, omdat er geen 0 stond. Weer een mail gestuurd naar ene Anna@simpel.nl maar ben benieuwd of er van haar wel een reactie komt.
Reactie door k-pijnenburg op 26-06-2012 09:43
Heb ook hetzelfde probleem met simpel. Had volgens hun mijn belplafond bereikt en na een sms van hun hierover heb ik dit verhoogd waarna ik weer 2 dagen kon bellen. Op dit moment ben ik geblokkeerd terwijl mijn belplafond niet is bereikt, ik geen overmatig gebruik heb en alle facturen netjes heb betaald. Zal wel weer iets met hun supersnelle belspecificatie te maken hebben maar ondertussen kan ik dus mooi niet bellen en naar hun klantenservice bellen terwijl je telefoon is geblokkeerd zal niet meevallen voorop gesteld dat je iemand te pakken kunt krijgen. Heb voort meer dan genoeg van alle geklungel bij Simpel en als ik nog steeds in de nieuwe maand ben geblokkeerd beeindig ik mijn contract en laat alle betalingen terugboeken. Laat de rechter maar oordelen over de wanprestaties van simpel.
Reactie door zoekster op 26-06-2012 10:20
@anitap .e.a, voor klachten over Simpel. Als je het te duur vindt om je probleem bij de geschillencommissie neer te leggen, dan kun je ook je klacht bij de klachtencompas neerleggen, dan wordt je probleem openbaar behandeld en het is gratis! klik hier voor de kachtencompas.hier
Reactie door simpelisdrama op 24-10-2012 19:09
inmiddels heb ik een groot bord in mijn auto geplaatst om mensen te waarschuwen voor SIMPEL, trap er niet in, ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik mijn nummer heb laten overzetten naar simpel. het was een heel mooi nummer namelijk en ik gebruikte het voor mijn bedrijf, nu dus weer hoge kosten voor briefpapier ,kaartjes logos enz enz bedankt Simpel !!!!!!
Reactie door valerius-2 op 24-10-2012 20:51
Quote: simpelisdrama schreef op woensdag 24 okt 2012, 19:09: inmiddels heb ik een groot bord in mijn auto geplaatst om mensen te waarschuwen voor SIMPEL, trap er niet in, ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik mijn nummer heb laten overzetten naar simpel. het was een heel mooi nummer namelijk en ik gebruikte het voor mijn bedrijf, nu dus weer hoge kosten voor briefpapier ,kaartjes logos enz enz bedankt Simpel !!!!!!einde Quote Pas maar op met dat bord in u auto, geloof dat dit niet is toegstaan, als ik in mijn gedachte terug ga in verleden, toen het verboden om op deze manier de aandacht vragen voor een probleem in het openbaar.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!