Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verkeersregels, onduidelijkheid, en onlogische toestanden op de weg

Geplaatst door: henk1982 op: 22-06-2013 23:29
Ik vraag mij al langere tijd af waar het heen gaat in NL met betrekking tot de verkeersregels, onduidelijke aanduidingen en onlogische werk/denkwijze van de overheid. Dan nog niet gesproken over de uitbuiterij van automobilist die altijd maar naar de waanzin snelheden van de overheid moet dansen of het zwaar moet bekostigen als ze weer eens staan te flitsen. Met name buitenlanders zie ik wel regelmatig met een rotgang voorbij komen op de A2 maar ja, in het buitenland hebben ze bijna geen 100 gebied behalve op plekken waar dat ECHT nodig is. Maar we weten inmiddels dat ze nou eenmaal graag een beetje aankloten, mensen de verkeerde regels leren die er compleet niets meer van snappen. In Belgie rijd iedereen +- even snel maar in NL rijdt de 1 nog zachter dan de ander en hebben ook nog rechterbaan vrees. Dat komt gewoon door dat de mensen niet gewend zijn om 120 te moeten rijden. De overheid maak een autoweg 70/80 , de snelweg ook 80/100 maar de trend van de overheid zet zich voort. Kijk maar naar het nieuwe gedeelte van de A5 kilometers lang niemand te bekennen want je mag maar 80. Ik zelf ga iedere dag van Zeist naar A'dam de kortste weg is via de A2 maar ik rij toch over de A1. Controle manie van de overheid doe ik niet aan mee. Kijk de A2 de landingsbaan tussen Utrecht en A'dam deze weg was al weer even geleden 3 baans en mocht gewoon 120 worden gereden en er was nooit wat aan de hand behalve dat het erg druk kon zijn, vervolgens komt er een nieuwe weg te liggen die 2x zo breed is en waar 100 gereden moet worden van 6u tot 19u (13u per dag) terwijl je hier makkelijk 130 kan rijden de hele dag, dus ze lokken het alleen maar uit dat mensen te hard gaan rijden. Ook is echt vreemd dat er tusssen Vinkeveen en A'dam 24u per dag 100 gereden moet worden aangezien er geen enkele afslag zit en eigenlijk gewoon absurt idoot is. En dan op de A12 tussen Woerden en Gouda, daar heb je gewoon een spitsstrook aan de linkerzijde van de weg. Misschien gewoon 4 baans weg maken? Zoals aan de andere kant ook is, want dat moet makkelijk kunnen. Nu kan je niet fatsoenlijk 120km rijden overdag omdat de hollander toch al niet voruit te branden is en anders zijn er altijd wel mensen die er toch gewoon over de spitsstrook rijden. Dus ook hier geven ze weer aanleiding tot overtreden want als het niet mogelijk was had je deze irritatie niet evenals uitvinding "spitsstrook" echt geniaal bedacht. Als er drukte ontstaat, moet je op die rechterbaan komen en vervolgens iedereen die zich te mooi voelt om op te schuiven voorbij te rijden want de hele baan is leeg. En weet je op de A1 tussen Bussum en Hilversum wordt het lastig om te verbreden dus hadden ze geen keus. Maar ik geloof niet dat het ook geldt voor de A12 van Utrecht naar Ede, die weg ligt er nog geen jaar dus hadden ze die toch gewoon 4 baans kunnen maken en fatsoenlijk 120km was ook wel prettig geweest overdag Maar daar hebben ze lak aan in Den Haag, kijk maar op de A10 west daar mag je overdag 100 en in de nacht 80. Ik zie ook wel dat er mensen wonen langs de snelweg maar ga daar dan niet wonen. Het kan allemaal met meer logica en ook veel minder denkwerk maar blijkbaar moet de nederlander het duur bekostigen omdat de overheid voor moeilijk kiest. Ik kan gewoon echt niet begrijpen waarom zo moeilijk? We rijden immers niet allemaal 3000 km per week. Maar je merkt dat veel mensen niet meer weten wat de bedoeling is vooral in de randstad. Vroeg mij gewoon af hoe NL hier over denkt. Feel free to share!
Reactie door wendy-claire op 23-06-2013 03:13
Is dit wel consument gerelateerd?!
Reactie door carola.83 op 23-06-2013 09:17
Als je het allemaal zo goed denkt te weten: solliciteer eens bij Verkeer en Waterstaat.
Reactie door gerboe op 23-06-2013 10:24
Het aantal fatale ongelukken stijgt als de snelheid omhoog gaat. De luchtvervuiling en lawaai stijgt in verhouding nog veel meer. Tijdswinst is vrijwel nihil.
Reactie door costnix op 23-06-2013 11:16
De oplossing is heel simpel: Werken waar je woont of wonen waar je werkt!
Reactie door henk1982 op 23-06-2013 18:11
Quote: gerboe schreef op zondag 23 jun 2013, 10:24: Het aantal fatale ongelukken stijgt als de snelheid omhoog gaat. De luchtvervuiling en lawaai stijgt in verhouding nog veel meer. Tijdswinst is vrijwel nihil.einde Quote Inderdaad dat is helemaal waar! In tegenstelling niemand garandeerd dat dit er niet was geweest als er wel gewoon normaal gebruik van de weg had gemaakt, het risico blijft altijd aanwezig zo ook het lawaai hier kan je niets aan doen. Het auto rijden doe je ook op gevoel als je dan ergens 130 rij en opeens moet je 100 rijden vind ik dat zeer onprettig als dit eigenlijk niet nodig is. Maar ook heb ik gemerkt dat mensen het relaxed vinden als je 1 tempo rijdt. Automatisch sluiten mensen zich aan in de rij als ik mijn cruisecontrol aanzet. En ik vind dat ook helemaal niet erg, maar het gaat om het gevoel dat je stil staat (min of meer) als je geen 120/130 rijdt. Maar niemand zegt dat van A naar B reizen volkomen veilig zal zijn. Als we er vanuit gaan dat iedereen gewoon uitkijkt en zich bezig hou met de weg i.p.v. de telefoon dan kom je al een heel eind. Moet je voor de grap maar eens kijken op de A2 hoeveel mensen die achter het stuur zitten met de telefoon bezig zijn, men verveelt zich gewoon. Ook weten we allemaal dat autorijden niet goed is. Tenzij electrisch natuurlijk. Maar dat tijdperk zit er wel aan te komen. Ook dat gaat tientallen jaren kosten en is eigenlijk hopeloos om je zinnen op te zetten.. Dus wil je het milieu nou echt een plezier doen verkoop je auto en ga fietsen of neem de openbaar vervoer. Maar als je de film "An Inconvenient Truth" heb gezien weet je dat je druk maken over het milieu eigenlijk ook onzin is. Het is een kwestie van tijd voor deze planeet uitgeleefd is en er geen ontkomen meer aan is. Mensheid creeerd zijn eigen ondergang en het word steeds erger. Het lawaai, tja daarvoor staan er natuurlijk geluidsmuren. Maar ook deze is niet te ontlopen als je 100 rijdt want lawaai zal er zijn zolang er op wielen wordt gereden, bovendien ga je toch niet langs de snelweg wonen als je dat een probleem vind. Ik wil alleen maar aangeven dat het allemaal niets uitmaakt want jij als bestuurder kan er niets aan doen zolang er geen alternatief is, dat op alle 3 bovenstaande punten toegepast wordt. Electrisch vliegen zou de oplossing dan waarschijnlijk zijn, maar voorlopig wordt het dan fietsen.
Reactie door wendy-claire op 24-06-2013 00:59
De redactie zal deze topic wel gaan sluiten, heb hen gisternacht verwittigd.
Reactie door peedee op 24-06-2013 21:00
Ik begrijp het helemaal! Omdat Henk1982 in zijn snelle, zware, dure, goed geisoleerde duitse bolide het gevoel heeft stil te staan bij 150 km/h moet ik maar niet in de buurt van een snelweg gaan wonen... Alsof je dat voor het kiezen hebt. Misschien is een oplossing voor Henk1982 om te gaan rijden in een Mehari? Daarin voel en hoor je dat je 100 km/h rijd, en heb je zeker niet het gevoel dat je stil staat.Mehari
Reactie door redacteur op 25-06-2013 12:11
Interessant onderwerp, maar niet helemaal een consumentenkwestie. Het topic gaat daarom dicht. De redactie

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor