Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

verkeerd voorgelicht

Geplaatst door: remco2009 op: 11-05-2010 19:09
Hallo, Ik heb half april een abonnement, Blackberry Bold 9700 - bel/sms 100, afgesloten bij kpn mobiel. Tijdens het bestellen werd mij vertelt dat ik geen 25 euro aansluitkosten hoefde te betalen, omdat ik van prepaid naar abonnement ging. Dit is ook mijn eerste abonnement die ik ooit gehad hebt. Na de activatie vertelde kpn mij dat de Blackberry internet pas van kracht ging na ongeveer 6 weken. Ik vind dat raar, want hoezo zou dat 6 weken moeten duren. Mijn internet werkte wel en ik ging dat dus navragen. Mij werd verteld dat ik hiervoor een compensatie kreeg. Ik krijg nu net een rekening en er staat dat ik wel 25 euro aansluitkosten moet betalen en ook de hoge kosten per MB moest betalen, wat meer kost dan een internet abonnement, zonder compensatie. Ook snap ik niet waarom er nou -16 euro aan korting op mijn rekening staat. Verbruik dat niet in de bundel zit-------Aantal---Volume--------Korting (€)------Bedrag (€)BTW Internet op je mobiel------------------- 50-----7,483 MB--------(-15,79)----------------25,20 Video streaming ------------------------ 6------6,063 MB--------------------------------1,44 Wat kan ik nu het beste doen, nadat ik 2 keer verkeerd ben voorgelicht, door 2 verschillende medewerkers. Heeft iemand hier ervaringen mee? Groetjes Remco
Reactie door read op 11-05-2010 19:57
remco2009 Je zou eerst een klacht moeten indienen bij KPN over de verkeerde informatie die je hebt gekregen. Als die klacht niet naar genoegen wordt afgewikkeld, dan kun je een klacht indienen bij de GeschillenCommissie Telecommunicatie in Den Haag. Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door stacey op 11-05-2010 20:56
--Mij werd verteld dat ik hiervoor een compensatie kreeg.-- --Ook snap ik niet waarom er nou -16 euro aan korting op mijn rekening staat.-- Wat zou je denken van E 16,00 ter compensatie ? Aansluitkosten zijn wellicht een foutje, even bellen en dan zullen ze dat wel rechttrekken op je volgende rekening als het foutje was.
Reactie door stacey op 11-05-2010 21:04
Staat ook in de (actie) voorwaarden; --Je betaalt bij het afsluiten van een nieuw abonnement altijd eenmalig aansluitkosten à € 24,95. Als je verlengt, betaal je geen aansluitkosten-- Iets fout gegaan blijkbaar of het je Nieuw nummer gekregen ? Dan is het geen verlenging meer maar nieuw contract/abonnement en berekenen ze het wel verwacht ik.KPNKPN
Reactie door remco2009 op 12-05-2010 08:53
@read Ik heb het nu gemeld bij kpn als een klacht, binnen 72 uur krijg ik een antwoord @stacey Volgens de prijslijst betaal je 1,50 per MB bij het surfen, dus ik heb dan eerder het idee dat die -16 euro korting negatief is en dat ik er 16 euro meer bij moet leggen, dus ik zou dan nooit op 25 euro moeten uitkomen. Ik heb mijn oude nummer gewoon behouden, als het in de voorwaarde staat dat ik altijd 25 euro moet betalen, dan zou het dus zo zijn dat de medewerker verkeerd op de hoogte was van de voorwaarde. Ik heb inmiddels een mail naar kpn gestuurd en krijg binnen 72 uur antwoord. Groetjes, Remco
Reactie door dirk2 op 12-05-2010 10:19
Van prepaid naar abonnement is geen verlengen. Je betaalt 25.20 euro ex. btw = 29.98 inc. btw per maand. Die 15.79 ex. btw is waarschijnlijk een tijdelijke korting (aanbieding van kpn) op je abonnement.
Reactie door remco2009 op 13-05-2010 12:20
Ik heb een e-mail van kpn gehad en fouten zijn gelukkig herstelt :) Nogmaals bedankt voor uw reacties, Groetjes Remco

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor