Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vente-exclusive.com - garantie kleding

Geplaatst door: question42day op: 21-12-2011 16:57
Beste dames & heren, Ik heb laatst op vente-exclusive.com een aantal boeken gekocht [15/11 besteld - 03/12 geleverd: . 2 van de 6 broeken vertonen na 2x dragen + 2x wassen al beschadigingen: de naad aan de binnenkant van de broek begint te pluizen/los te komen & de stop vertoont verschillende pluisachtige stroken. Nu heb ik dit gemeld, er vanuit gaand dat deze stof/stik fouten onder de garantie vallen. Krijg ik bericht terug: "Hartelijk dank voor je bericht. Wij moeten je jammer genoeg melden dat er geen garantie zit op broeken aangezien deze zonder beschadiging zijn aangekomen." In de algemene voorwaarde staat bij garantie: "De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aan bod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik. - Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden." Het lijkt mij dat er geen deugdelijk/bruikbaar product is geleverd, aangezien er binnen zeer korte tijd beschadigingen zijn opgetreden onder normaal gebruik. Is er iets aan te doen om of een nieuw product of het geld terug te krijgen? Aangezien het bij elkaar toch ongeveer 150 euro was... Graag jullie reactie!
Reactie door naitsoezn op 21-12-2011 17:21
Ik zou het bij vraag-en-antwoord plaatsen als ik jou was.. Krijg je waarschijnlijk eerder antwoord. ps. 150 euro voor 6 broeken is 25 euro per broek.....
Reactie door aerox op 21-12-2011 19:02
In principe heeft u recht op een goed product het is alleen wat kan je verwachten van een broek die 25,-euro kost. Een broek in die prijsklasse zal niet maanden meegaan en lijkt me normaal dat je snel slijtageplekken ziet. Je moet zo zien u heeft eigenlijk gelijk maar niemand stapt naar de rechter voor 50euro en dan nog kunt u afvragen wat je moet verwachten als je die goedkope dingen koopt.
Reactie door question42day op 21-12-2011 23:40
Het was ongeveer € 150 voor de 2 broeken die kapot zijn, de totale order was voor meer dan € 400.
Reactie door marjon1 op 22-12-2011 09:21
Quote: aerox schreef op woensdag 21 dec 2011, 19:02: In principe heeft u recht op een goed product het is alleen wat kan je verwachten van een broek die 25,-euro kost. Een broek in die prijsklasse zal niet maanden meegaan en lijkt me normaal dat je snel slijtageplekken ziet. Je moet zo zien u heeft eigenlijk gelijk maar niemand stapt naar de rechter voor 50euro en dan nog kunt u afvragen wat je moet verwachten als je die goedkope dingen koopt. einde Quote Het mag natuurlijk niet zo zijn dat broeken die wat goedkoper zijn al na één wasbeurt deze slijtage vertonen.Ik weet niet wat voor broeken het zijn maar als ik bij een groot winkelketen wat toch voordeliger is een spijkerbroek koop van 19,00 euro dan gaat die gewoon heel lang mee. Ze horen dit echt op te lossen, anders vind ik de service slecht. Ik heb overigens zelf pas hoeslakens gekocht bij deze firma en daarbij valt de kwaliteit me helaas ook heel erg tegen. Ik kan er de krant door lezen, zo dun. Ik heb echter nog niet gereclameerd maar moet dit misschien ook doen. Eens kijken wat ze zeggen.
Reactie door question42day op 22-12-2011 11:19
Ik heb inmiddels bericht gekregen dat ze eerst gaan kijken of er meer retouren zijn en of er misschien nog een reserve exemplaar is dat ze me gaan opsturen. Zo niet krijg ik een vergoeding. Dit is echter pas doorgekomen nadat ik ik via de thuiswinkel keurmerk waarbij ze aangesloten waren een klacht heb ingediend. Hier stond in dat wanneer binnen 6 weken er iets mis is, hun moeten bewijzen dat het door ons komt, na 6 weken moet de consument bewijzen dat het een garantie kwestie is. Gelukkig hadden we de broeken dus nog maar 18 dagen. Wel jammer dat je je eerst helemaal druk moet maken en een klacht in moet dienen bij het keurmerk. Service is wat dat betreft niet echt goed... [gelukkig heb ik van nature geen hart problemen....: Misschien ook een goede tip voor jou marjon1? Ik weet natuurlijk niet hoe lang jij het al hebt..
Reactie door tippelaar1 op 22-12-2011 23:55
Deze garantiekwestie bewijst weer het feit dat u, al staat u in uw recht, u dat recht niet krijgt maar moet afdwingen via de rechter. Deze procedures kosten inmiddels zoveel geld (Griffiekosten) dat de germiddelde consument van dat halen van zijn recht afziet. Leveranciers weten dat heel goed en maken daar misbruik van. Ook uw eventuele rechtsbijstandsverzekering doet niets aan ditg soort gevallen, want dit soort zaken leveren niets op en zijn alleen maar kostenpost voor de rfechtsbijstandverzekeraar. \dus, recht hebben en recht krijgen/halen, zijn 2 verschillende zaken. Laat u niet iets anders wijsmaken door een advocaat want die heeft er belang bij u als klant binnen halen.
Reactie door marjon1 op 27-12-2011 21:28
Quote: question42day schreef op donderdag 22 dec 2011, 11:19: Ik heb inmiddels bericht gekregen dat ze eerst gaan kijken of er meer retouren zijn en of er misschien nog een reserve exemplaar is dat ze me gaan opsturen. Zo niet krijg ik een vergoeding. Dit is echter pas doorgekomen nadat ik ik via de thuiswinkel keurmerk waarbij ze aangesloten waren een klacht heb ingediend. Hier stond in dat wanneer binnen 6 weken er iets mis is, hun moeten bewijzen dat het door ons komt, na 6 weken moet de consument bewijzen dat het een garantie kwestie is. Gelukkig hadden we de broeken dus nog maar 18 dagen. Wel jammer dat je je eerst helemaal druk moet maken en een klacht in moet dienen bij het keurmerk. Service is wat dat betreft niet echt goed... [gelukkig heb ik van nature geen hart problemen....: Misschien ook een goede tip voor jou marjon1? Ik weet natuurlijk niet hoe lang jij het al hebt..einde Quote Bedankt voor deze tip, ik heb ze helaas al van 15 november dus dat wordt wel heel kort dag. Maar zeker goed om te weten eventueel voor een volgende keer.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor