Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

V&D handelt niet volgens wettelijke regels

Geplaatst door: jb45jb op: 10-10-2015 19:54
Bij de kassa van V&D in Breda staat tegenwoordig een bordje "De prijs die onze kassa aangeeft is bindend". Echter een artikel moet voor de consument duidelijk zijn geprijsd en ook voor dat bedrag verkocht worden, tenzij het zozeer duidelijk is dat het nooit en te nimmer kan kloppen. Dus als het artikel bijvoorbeeld een shirt is geprijsd voor 29,95 en de kassa geeft 39,95 dan moet V&D de lagere prijs rekenen. Zijn er meer mensen die dit al hebben meegemaakt en wat zijn de ervaringen?
Reactie door valerius-2 op 10-10-2015 20:04
Zal mij niet gebeuren ik heb kopen bij V&D al afgeleerd.
Reactie door 1953 op 12-10-2015 22:43
Sluit mij Valerius-2 aan, zelfs al het prijzencircus genegeerd deze keer. Vroeger kon ik, ca. 30 jaar terug, in de opruiming in elk filiaal van V&D verschillende opruimingen tegenkwam.
Reactie door van leyden op 13-10-2015 00:30
Als er echt een prijsje opzit, wat correspondeert met het artikel, dan mag v en d de prijs bij de kassa niet zomaar verhogen. Dan is er logischerwijs ook geen sprake van een kennelijke fout ( bv 10 ipv 100 euro) Maar ja, je koopt niks voor je gelijk hebben. V en d zal dat wel doen, omdat sommige klanten zelf een prijssticker met een lagere prijs op het artikel plakken.
Reactie door van leyden op 13-10-2015 00:37
V en d moet alles uit de kast trekken om niet failliet te gaan. Hier in leiden is v en d gigantisch verbouwd, met stip op 1 kwa mooiste warenhuis. Ik gebruik me ogen, zelfs op zaterdag is het rustig. Weinig klanten en nog minder personeel. Zal mij benieuwen hoe dat afloopt.
Reactie door mahadma op 13-10-2015 11:32
Als een klant iets pakt en op de verkeerde plaats met een verkeerde prijs dus dan zou de kopende klant dus een artikel van 100 voor 50 euro kunnen kopen. Mooi niet. Als het artikel via een vast prijskaartje geprijsd is, moge de prijs duidelijk zijn. Eventuele kortings stickers worden dan ook duidelijk.
Reactie door 1953 op 14-10-2015 03:59
Quote: van leyden schreef op dinsdag 13 okt 2015, 00:30: Als er echt een prijsje opzit, wat correspondeert met het artikel, dan mag v en d de prijs bij de kassa niet zomaar verhogen. Dan is er logischerwijs ook geen sprake van een kennelijke fout ( bv 10 ipv 100 euro) Maar ja, je koopt niks voor je gelijk hebben. V en d zal dat wel doen, omdat sommige klanten zelf een prijssticker met een lagere prijs op het artikel plakken. einde Quote Als het expliciet in de algemene voorwaarden staat vermeld dan is het slikken of stikken en met stikken bedoel ik het product laten staan in de winkel. Meestal staat het bij de kassa ook aangegeven.
Reactie door 1953 op 15-10-2015 03:13
Wacht op het faillissement van V&D! Ze hebben wel vaker in zwaar weer verkeerd, vorig jaar nog, waarbij offers van het personeel werden gevraagd: slikken of stikken! Gelukkig stak de rechter daarin een stok voor de plannen van V&D te torpederen. Tsja...als V&D failliet wordt verklaard, dan na maximaal 2 uren een doorstart maakt onder een nieuwe of dezelfde directie en het (verkoop)personeel massaal ontslag krijgt van de curator gepresenteerd. De "nieuwe V&D" neemt het personeel in afgeslankte vorm van de "failliete V&D" over met minder gunstige salaris en secondaire voorwaarden over. Het doel van 'V&D' is bereikt, de bonden buitenspel wel of niet met een sociaal statuut ter hand hebbend. Misschien wel doemdenkend doch realistisch!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor