VanDalen.nl oneerlijke handelspraktijken
Geplaatst door: onlineshopper op: 03-04-2015 16:05
Goedemiddag,
Misschien dat iemand op dit forum verder een suggestie heeft of wat ik hier tegen kan doen.
Op 25-3-2015 bestelde ik voor mijn vriendin 1 paar schoenen op VanDalen.nl . De meeste maten waren al uitverkocht echter haar maat hadden ze nog, althans ik kon hem bestellen. Direct betaald, kortom op dat moment is er een koopovereenkomst actief. Vervolgens krijg ik de volgende dag een (niet persoonlijk opgesteld) emailtje dat ze deze schoenen helaas niet meer op voorraad hebben en dat ik het daarmee maar moet doen.
Nogal een botte mail gezien in hun eigen algemene voorwaarden onder 11.5:
"5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van retourzending zijn voor rekening van de ondernemer. "
Hier blijkt in hun mailtje echter niets van, ik heb ze dus ook een reactie gestuurd waarbij ik ze op hun AV en bovendien op de wettelijke koopovereenkomst heb gewezen. Uiteraard begrijp ik dat als iets niet op voorraad is dat men dan ook niet kan leveren, maar echter met een webshop moet dit toch verdomd actueel kloppen.
Omdat tot mijn verbazing de schoenen aangeboden blijven worden en ik nog geen reactie op mijn emailtje had ontvangen stuur ik wederom een email waarin ik ze wijs dat ze op dit moment oneerlijke handelspraktijken toepassen door deze schoenen aan te bieden voor deze prijs om zich vervolgens moedwillig niet aan de overeenkomst te houden. Echter blijft reactie nog steeds uit.
Daar ik nog steeds geen reactie had ontvangen heb ik 1 week later besloten de schoenen nogmaals te bestellen, het kon immers nog steeds. Daarna ontving ik 2 dagen later, wederom een mailtje. Zelfde onpersoonlijke email echter nu door een andere medewerker. Hierin word exact het zelfde beweerd, namelijk net de laatste en nog moeite gedaan om het bij andere filialen te onttrekken echter blijkt dit dus larie koek gezien ik 1 week eerder exact hetzelfde heb vernomen.
Dit hele verhaal lijkt mijninziens wel op de verkeerde praktijken 4AllClients er op na hield (http://tweakers.net/nieuws/59051/tros-radar-waarschuwt-voor-4allclients.html). Kortom VanDalen pakt je geld en kan vervolgens daar ettelijke dagen mee doen wat ze willen, bedrag van eerste paar schoenen heb ik inmiddels wel terug. Maar dit is toch totaal niet netjes; het blijven aanbieden desondanks je weet dat je dit niet meer op voorraad hebt; het niet reageren op emailtjes.
Weet niet of ik een link mag plaatsen naar deze schoenen, maar ze kunnen op dit moment nog steeds online besteld worden!
Fijne Pasen gewenst allemaal!
Reactie door tijger1 op 03-04-2015 17:59
Raar bedrijf met die lokkertjes. Nooit meer iets bij bestellen dus.
U kon wel achteraf betalen.
Reactie door edrick3 op 03-04-2015 19:09
Hallo onlineshopper,
Is toch een gerenommeerde zaak.
Alhoewel veel zaken geautomatiseerd zijn horen ze de site toch aan te passen na een melding.
Zou m'n klacht eens op [url=http://www.klachtenkompas.nl/: klachtenkompas.nl[/url: zetten.
Met vr.gr.
Reactie door valerius-2 op 03-04-2015 19:26
Schoenen in de toekomst alleen maar in de winkel gaan kopen, daar kan u passen en nog bekijken of alles is zoals het zou moeten zijn.
Reactie door 1953 op 06-04-2015 12:29
Waarom niet even naar de winkel gegaan en daar gepast?!
Waarom moet er toch weer per weborder worden besteld, de ellende van het webwinkelen wordt dan hier weer geventileerd.
Wordt op mijn werk ook vaak geconfronteerd met een telefoontje, beller (♂/♀) die hun hart willen luchten in het zesvoud, waarbij een uur aan de telefoon hangen en het verhaal maar weer en weer aanhoren hetzij in een andere volgorde. Ja, ben wat gewend met het ventileren van de problemen van beller 'van het kastje naar de muur' en 'in de vicieuze cirkel verblijven en luchtte de beller op en werd vriendelijk bedankt voor het aanhoren. Wel nog tips en adviezen gaf
Reactie door onlineshopper op 07-04-2015 10:14
Quote: 1953 schreef op maandag 6 apr 2015, 12:29: Waarom niet even naar de winkel gegaan en daar gepast?!
Waarom moet er toch weer per weborder worden besteld, de ellende van het webwinkelen wordt dan hier weer geventileerd.einde Quote
Waarom niet even begrijpend lezen voordat je hier van mening bent dat ik mij louter hier meld om te ventileren. Overigens snap ik niet waarom je op dit onderwerp reageert als jij van mening bent dat dit louter ventilatie is en jij je daar klaarblijkelijk aan ergert. Enfin ik kan moeilijk schoenen passen die niet voor mij bedoeld zijn. Nog moeilijker is het om de voeten van mijn vriendin los mee te nemen.
Tevens zijn er nog andere redenen waarom ik dit via internet bestel, maar ik ben van mening dat ik mij hier over niet hoef te verdedigen.
Reactie door tijger1 op 07-04-2015 10:19
@onelineshopper
Natuurlijk mag u een link naar die schoenen plaatsen. Dwaas dat dat nog besteld kan worden.
Trek u maar niets aan van @1953. Die heeft blijkbaar teveel paaseieren gegeten, waardoor hij niet meer weet wat hij schrijft.
Reactie door onlineshopper op 07-04-2015 14:38
Beste Tijger,
Dank voor uw antwoord.
Betreft deze schoenen in maat 41. Zoals u kunt zien nu nog bestelbaar, terwijl ze dus 2 weken geleden al mededeelde dat deze schoenen uitverkocht waren.
Reactie door onlineshopper op 07-04-2015 14:39
https://vandalen.nl/schoenen/van-dalen/34351-grijs.htm
Reactie door edrick3 op 07-04-2015 15:55
Voor de link: klik[url=https://vandalen.nl/schoenen/van-dalen/34351-grijs.htm: hier.[/url:
Inderdaad niet correct dat dit nog steeds als bestelbaar vermeld wordt.
Zou m'n klacht plaatsen op [url=http://www.klachtenkompas.nl/: klachtenkompas.nl
[/url:
Met vr.gr.
Reactie door onlineshopper op 07-04-2015 16:16
Beste Edrick,
Dat heb ik eerder vandaag dan ook gedaan op uw eerder gegeven advies:
http://www.klachtenkompas.nl/van-dalen/vandalennl-oneerlijke-handelspraktijken
Reactie door edrick3 op 07-04-2015 16:24
@onlineshopper,
Heb je klacht zien staan: klik
Benieuwd wat voor reactie er komt.
En sorry dat ik 2x de link naar klachtenkompas gaf. Even niet opgelet dat ik dat al gedaan had.
Met vr.gr. klik
Reactie door zoekster op 07-04-2015 16:51
Ik heb ze even een mailtje gestuurd met een link naar dit onderwerp.
Reactie door onlineshopper op 08-04-2015 12:53
Quote: zoekster schreef op dinsdag 7 apr 2015, 16:51: Ik heb ze even een mailtje gestuurd met een link naar dit onderwerp.einde Quote
Die ze blijkbaar hebben ontvangen, de link werkt nu niet meer. Apart dat er 2 weken en 2 emails overheen moeten gaan, en dat het posten op een openbaar forum wel effect heeft. Echter heb ik zelf nog steeds niets vernomen van Van Dalen.nl hoor, die blijft de struisvogel tactiek toepassen.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!