Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Van NUON naar ED, dubbele kosten!? JA !

Geplaatst door: bvandenb op: 09-03-2009 12:15
Van het dure nuon ben ik naar een goedkopere energie leverancier overgestapt, mede door een actie op een energie vergelijkings website met maar liefst 420 euro energie kosten tegoed.
Of ik NAAST maart (we stappen per morgen helemaal over op de nieuwe) ff nOg 2 maanden wil doorbetalen aan nuon !! daarna volgt pas de eindafrekening van NUON.
Ook apart, in bericht van energiedirect staat:
"U ontvangt deze e-mail, omdat de hoogte van uw voorschotbedrag is vastgesteld. Uw voorschotbedrag bij energie:direct is /h o g e r/ dan bij uw vorige energieleverancier. De gegevens waarop uw vorige voorschotbedrag was berekend zijn verouderd. Ons voorschotbedrag is gebaseerd op een verwachting van uw energieverbruik en de huidige energieprijzen. "
En dit beweert men achteraf ondanks opgave van meterstanden bij gaslicht .com, bij nuon, en -2- maal bij energie direct op chronologisch opeenvolgende data gedurende 6 weken !!
Deze zaken noemen de vergelijkingssites niet en hoorde ik ook niet in de TV programma's waar experts zeiden dat er nog maar 2 niet-goede energie bedrijven waren, waar noch nuon, noch onze nieuwe onder vallen.
Ik ben dus zeer veel tijd verloren aan vergelijken, info opvragen, na gaan, rekenen, 1 of 2 meters (en dus tarieven) opgeven, formulieren online invullen, 4 maal meterstanden opgeven enz.
Opmerkelijk is dat NUON 'adviseert' die 3 maanden te betalen.
Tevens is ook dit weer rente verdienen daar we weten dat over een half jaar de prijzen weer zakken ivm de huidige olieprijzen.
Dit lijkt wel witteboordencriminaliteit die de politiek dus toestaat. Pecunia non olet en al die extra rente komt ze goed uit uiteraard.
Waarschijnlijk ben ik al met al duurder uit dan met niet overstappen en konskwent iets duurdere maandkosten, veel tijd kwijt dus kosten om hun rotzooi administratie te weerleggen etc.
Overstappen?, ik zou het niet doen ! (nou ja, voor mij te laat.)
Bedrijven zoals nuon bellen niet terug, kunnen iets niet in hun computer zien of vinden, kopie contract stuurt men je niet etc.
Vandaag de brieven geopend van nuon rond de opzegging. Gas en licht gaan per 8 maart (dus reeds) weg bij hen en via energie direct.
Echter, mijn nieuwe x ??? x ? producten gaan per 9 maart 2009, producten welke niet bij naam genoemd worden ook.
Dit mysterie gaat voortaan 100,61 euro per termijn kosten ! (Gas en licht was rond de 155 euro) p/m)
En niet genoemd, die termijn, in weken / maanden of anderszins...
Ook de opgave klopt niet van de laatste meterstand, die staat op een getal dat te hoog is en welke ik nog moet halen in de toekomst!!
Mijn meter staat dus lager voor electra. Gas meterstand klopt wel.
Dit doorgegeven aan energie direct, dus allemaal extra energie tijd en kosten...
En zo wil men denk ik overstappers kwa energie en bijv. internet voorkomen.
Tot op heden iedereen die ik er over spreek durft nu niet bij nuon of bedrijf x weg vooralsnog, maar willen nu des te meer weg bij vooral
nuon.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor