valse beloften HI/KPN
Geplaatst door: nelleke1984 op: 04-02-2009 14:30
Van de week heb ik telefonisch contact opgenomen met de KPN voor een verlenging van mijn HI abonnement.
Ondanks dat ik, tot nu toe, nooit problemen heb gehad met de KPN vond ik het toch wat veiliger om dit telefonisch te regelen dan via internet.
Ik kreeg een zeer aardige mevrouw aan de lijn die mij vroeg welke gsm ik bij mijn verlenging wilde hebben. Ik gaf duidelijk aan dat ik mijn abonnement wilde verlengen met HI 25 voor 2 jaar en daar graag de Samsung Innov8 bij wilde hebben.
Op mijn vraag wat ik voor de telefoon bij moest betalen vertelde de mevrouw mij dat deze gratis is omdat het een 2-jarige verlenging betreft.
Tot twee keer toe heb ik de bestelling met haar doorgenomen waarna zij nogmaals oplas wat zij had ingevoerd. Uiteraard ook nog een keer nagevraagd of er extra kosten bij kwamen maar dit was uiteraard niet het geval zoals de mevrouw mij vertelde. 3x dubbelcheck dus!
Tot mijn verbazing kreeg ik 's avonds een bevestiging via e-mail van mijn bestelling...het abonnement klopte maar er zat een totaal andere gsm bij!(een veel ouder model) Uiteraard heb ik direct contact opgenomen, een fout maken is menselijk natuurlijk.
Helaas werd ik niet bepaald vriendelijk te woord gestaan en werd mij meegedeeld dat ik de bestelling zelf maar moest annuleren omdat het hun pakkie an niet was en dat ik dan nogmaals kon bellen voor een verlenging maar dat mij dit wel minimaal 110,= euro ging kosten voor de gsm.
Ik vind het uiteraard niet erg om zelf eventjes te annuleren en weer aan te vragen ook al is het mijn fout niet maar dat ze hun klanten rond uit voorliegen vind ik wel echt heel erg!
Ik hoop dat de KPN zich als nog aan de gedane bebolften zal houden en ik gewoon mijn abonnement incl GRATIS gsm krijg zoals afgesproken.
Zodra je om een andere reden dan abonnement aanvraag/verlenging met KNP HI belt is de klantvriendelijkheid ver te zoeken
Van de week (7/7) belde ik de KPN om te vragen of er iets kon worden veranderd aan mijn voice mail instellingen. (Waarover ik ook klachten heb, trouwens.)
Aardige dame, ging het gelijk regelen en a propos ze had nog een leuke aanbieding. Mijn Internet-plus-Bellen abonnement kon een stuk goedkopen. Dat vond ik vreemd, want ik geloof niet in de goedheid van de mens en zeker niet in de goedheid van de KPN. Maar toch: het was een aanbod voor sneller en goedkoper en dan ook nog drie maanden voor nòg goedkoper, slechts 25 euro. Ik bleef het vreemd vinden: waarom gaat zo'n prijsverlaging niet automatisch als het toch kan? Dan mocht niet want mijn toestemming was nodig. Ik denk: onzin. Stom, stom: ik accepteer het aanbod. Maar nee, niet ook nog goedkopere tv want de KPN heeft een belazerd slecht zenderaanbod.
Vandaag krijg ik de bevestiging: mijn abonnement is voortaan minstens 10 euro duurder. Ik zit er een jaar aan vast. Zegt het contract.
Dus bellen.
Tenslotte krijg ik dame 2 die zich kan voorstellen dat ik dit niet leuk vind en ook dat ik van dat 'goedkope' aanbod af wil. Wilt u annuleren?
Zeker, maar ik wil dit eerst uitgezocht hebben, want dit vind ik weer zo'n schandalige bedrieglijke truc van de kpn en daar heb ik de buik van vol. (Zie de internet plus bellen geschiedenis).
Dan gaat er een ander blikje open: dame 2 ontkent star dat deze dingen ooit tegen mij gezegd zijn. Er is gezegd dat ik na drie maanden 'flexibel' ben en weer kan opzeggen en terug naar de oude (goedkope) situatie. Zij weet dat, want zij zit naast haar dame 1 en zij leest alle gesprekken mee (dure aanpak, misschien kan de KPN zijn telefonisten beter opleiden, nooit liegen en dat gemonitor afschaffen?)
Alsof ik zou ingaan op een aanbod dat na drie maanden weer een opzegging vereist.
Wat ik ook zeg, het helpt niet. Zelfs niet dat ik zelf bij dat telefoongesprek was. Dame 2 weet het zeker en wil haar handen in het vuur steken
Ik denk dat ze dat dan maar even moet doen. (Let op: dit wordt weer een melding van mateloze agressiviteit t.o. KPN medewerkers! Gevolgd door kamervragen.)
Ik heb zo ongelooflijk de pest aan dit soort behandeling door de kpn.
Cornelia
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!