Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

vakantieveilingen.nl

Geplaatst door: fransschreuder op: 11-07-2012 17:43
Ik heb via vakantieveilingen.nl een hotel geboekt in Parijs. Hierbij heb ik de veiling gewonnen voor 2 nachten, maar via de site kon ik extra nachten bij boeken voor een zacht prijsje. Leek leuk, maar de extra nachten zijn niet doorgegeven aan het betreffende hotel en ik kon dus op zoek naar een ander hotel. Nu wil Vakantieveilingen.nl geen verantwoordelijkheid nemen en geeft de schuld aan het betreffende hotel in Parijs. Op de website waren de betreffende dagen beschikbaar maar volgens het hotel is dit niet zo. Omdat het me niets lijkt om na 2 dagen toe moeten wisselen van hotel in een toch al korte vakantie heb ik besloten via een andere site een hotel te boeken voor de hele vakantie. Ik zou graag via deze weg een publieke klacht willen indienen over vakantieveilingen, en vragen of ik recht heb om mijn geld terug te krijgen van vakantieveilingen.nl.
Reactie door van leyden op 11-07-2012 19:22
Vakantieveiing is een criminele organisatie. Ze liegen en bedriegen alles bij elkaar. De eigenaar en/of medewerkers bieden mee om de prijs op te drijven, er gaat echt geen reisje weg onder HUN prijs. Zal je een tip geven>> laat het rusten, je krijgt nooit je geld terug of een andere genoegdoening. Het zal je alleen maar meer geld, tijd en ergenis kosten.
Reactie door tot15karakters op 11-07-2012 20:28
Als je op 2 dagen bied en daarna iets gaat aanpassen valt dit buiten de voorwaarden. Vakantieveiling is een verkoop systeem waar U bied op een aanbod van iemand anders en betaalde hiervoor €4,- Verder gaat hun verantwoording niet, dus wat en onder welke voorwaarden je iets afneemt is niet hun belang helaas.
Reactie door diumenge op 11-07-2012 20:35
Quote: tot15karakters schreef op woensdag 11 jul 2012, 20:28: Als je op 2 dagen bied en daarna iets gaat aanpassen valt dit buiten de voorwaarden. Vakantieveiling is een verkoop systeem waar U bied op een aanbod van iemand anders en betaalde hiervoor €4,- Verder gaat hun verantwoording niet, dus wat en onder welke voorwaarden je iets afneemt is niet hun belang helaas. einde Quote Dit verhaal gaat natuurlijk niet op als je via vakantieveilingen zelf extra dagen kan bijboeken. Als ze het niet kunnen waarmaken moeten ze het niet aanbieden.
Reactie door judyg op 13-07-2012 10:37
Ik hoor heel veel klachten over veilingen.nl Een collega had gereageerd op uit in Amsterdam met hotel en bleek het hotel in Uithoorn te zijn. Ik had zelf eens een stacaravan op een camping een weekend. Kwam nog het dubbele bedrag erbij door o.a. verplicht laken pakket , schoonmaakkosten etc. Dat niet alleen de stacaravan zat onder de schimmel en vochtplekken. (van Roompot vakanties). Gelukkig hadden we ons eigen toilet want we liepen het terrein af om ons hondje uit te laten en ons jongste zoontje moest naar het toilet en we liepen langs een toilet gebouw dus ga daar maar even , kwam binnen echt alles zat onder de stront. Voor ons nooit meer via veilingen.nl Hoop geld voor een hoop ellende.
Reactie door paula2013 op 18-10-2013 10:47
Beste Frans Schreuder e.a. gedupeerden, Ik heb 1x een veiling gewonnen, betaald en prima behandeld door Hemels in Beverwijk, heel klantvriendelijk ook. De 2e veiling die ik won was bij Sharkfishing Zeeland oftewel Smits Sport- en Zeevisserij. Daar geen goede ervaring, ik belde namelijk 3 weken van te voren om een afspraak te maken, 3 dagen voor vertrek belde ik weer omdat ik geen bevestiging had ontvangen, 1 dag van te voren belde ik weer en hoorde ik dat het haaivissen niet door ging ivm defecte boot. Ik zou 's avonds worden teruggebeld door de eigenaar en dit is niet gebeurd, zelf maar weer gebeld en 'afgescheept' met de mededeling dat de boot inderdaad stuk was, de rest van de lijst al gebeld was door hun en dat ik het al wist omdat ik zelf had gebeld 'smiddags (lekker klantvriendelijk). Wel is mij aangeboden het nog te proberen dit haaiseizoen (kon alleen nog door de weeks en niet in het weekend) en anders volgend jaar. Dus ik wil mijn geld terug, wonen ook niet in de buurt van Zeeland, dus je rijdt ook niet even voor de lol heen en weer. Nu al een aantal weken bezig met Vakantie Veilingen om klacht in de dienen en geld terug te krijgen. Heb mijn klacht telefonisch ingediend en per mail en wordt aan het lijntje gehouden, er is al een aantal keer beloofd dat er reactie zou komen per mail, maar dit is nog niet gebeurd. Misschien is het een idee om een gezamenlijke actie te ondernemen met gedupeerden, er zijn zo verschrikkelijk veel klachten over dit bedrijf, ik ben er ook helemaal klaar mee, ga nooit meer op iets bieden. Had ook nog een etentje in Zeeland gewonnen en was van plan dit te gebruiken op de dag van het haaivissen, maar dit viel dus allemaal compleet in het water. Je neemt er een vrije dag voor, houdt de weersvoorspellingen in de gaten en gaat er vanuit dat het allemaal doorgaat. Ik las ook op een forum een ander verhaal van een meneer die precies hetzelfde had meegemaakt als ik met Sharkfishing, hem zal ik ook gaan benaderen. Ik heb van te voren nog research gedaan over de aanbieder en niks negatiefs gevonden, dan ga je er vanuit dat het wel goed zit. Je leert ervan om niet meer voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten, dat dan weer wel. Ik heb €69 betaald voor het uitje, dat vind ik niet niks! En ik wil het er niet bij laten zitten. Met vriendelijke groet&succes, Pauline

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!