Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vakantieveilingen - Mycolorbike.nl

Geplaatst door: ew op: 20-03-2015 18:04
Via Vakantieveilingen heb ik een veiling gewonnen van een fiets. Aanbieder van de fiets is Mycolorbike.nl In mijn profiel staan de adres gegevens huis met huisnummer 29-1. Vakantieveilingen maakt hier bij de overdracht van de gegevens 29-jan van. De verzender maakt er vervolgens ipv 29-jan 42033 van . DHL kan dus niet afleveren. De verzender van de fiets, Mycolorbike.nl verwijst mij naar Vakantieveilingen voor een oplossing en zij verwijzen mij weer naar Mycolorbike.nl. Bij Vakantieveilingen heb ik verzocht het geld terug te storten maar dit weigeren zij en verwijzen naar Mycolorbike.nl. Deze wil in de eerste instantie niets doen door de extra verzendkosten die er nu aankomen als de fiets nogmaals verzonden moet worden. Ik kan bewijzen, en heb dit ook gedaan dat de gegevens door mij juist zijn verstrekt. Duidelijk is ondertussen waar de fouten liggen zoals eerder geschreven. Nu wil Mycolorbike.nl eerst wachten tot de fiets bij hun is terug gebracht via DHL en dan pas een fiets naar mij versturen. Ik kan niet controleren of dit goed gaat. Ik weet niet of het retouradres wel juist is. Ik ben dus de dupe van dit geheel.. Leuk.. Ik hoop dat de mensen welke mee willen dingen naar de fiets, want de aanbieding loopt nog steeds, dit goed ter harte nemen alvorens te bieden.. Maar wat kan ik nu nog doen om een van de partijen tot rede te krijgen. Beide willen niets doen.
Reactie door valerius-2 op 20-03-2015 19:17
Voor dat u met zulke zaken gaat beginnen , neem dan eerst is de tijd om informatie hier over te zoeken. En daar is juist internet de beste bron om is op zoektocht te gaan.
Reactie door hopetobehelping op 20-03-2015 19:43
Beste ew, bijzonder hoe de bezorging is misgelopen. U wilt de fiets hebben uiteraard. De contactgegevens van Mycolorbike.nl zijn (contactgegevens): Hoofdstraat 95 3901 AJ Veenendaal Nederland Email: info@mycolorbike.nl Telefoon: +31 (0) 31 876 9239 Als het niet te ver bij uit de buurt is zou ik als ik u was die fiets gewoon gaan ophalen. Niet de bedoeling, maar dan weet u wel zeker dat u die fiets heeft.contactgegevens
Reactie door ew op 20-03-2015 21:02
Beste hopetobehelping bedankt voor de gedane moeite. Uiteraard heb ik al contact gehad met het bedrijf Mycolorbike.nl Vakantieveilingen is mijn aanspreekpunt aangezien ik daar de bestelling heb geplaatst. Helaas reageerde deze zeer afhoudend en hebben zelf maling aan de consumentenwetgeving. Zodoende heb ik ook contact gehad met Mycolorbike.nl. Deze wilde niet betekenen in het geheel. Allereerst wilde zij de fiets terug ontvangen alvorens ook maar enige oplossing richting mij aan te bieden. De fiets zelf ophalen is geen optie, Amsterdam-Veenendaal. Maar een uur geleden heeft Vakantieveilingen alsnog laten weten mij het volledige bedrag terug te storten op mijn rekening. Hierdoor ben ik schadeloos gesteld , maar heb wel een naar gevoel overgehouden van beide bedrijven.
Reactie door hopetobehelping op 21-03-2015 09:12
Beste ew, dank u wel voor het terugmelden. Niet helemaal afgelopen zoals u graag gewild had, maar u krijgt wel uw geld terug. Nu maar hopen dat het geld snel weer op uw rekening staat.
Reactie door ew op 21-03-2015 09:26
Beste hopetobehelping, Het is idd niet zoals ik het in gedachte had. De fiets was ook met een bepaalde gedachte aangekocht. Vakantieveilingen heeft ondertussen een excuus gemaakt zoals zij de zaak hebben laten verlopen. Mycolorbike.nl heeft mij zojuist een mail met excuus geschreven. Ook de aanbieding alsnog een fiets te willen verkopen. Vriendelijk maar zie daar uiteraard wel van af. Voor mij is het afgehandeld. Bedankt voor het meedenken.
Reactie door edrick3 op 21-03-2015 13:35
@ew, .....Maar een uur geleden heeft Vakantieveilingen alsnog laten weten mij het volledige bedrag terug te storten op mijn rekening...... Dat is dan alsnog mooi opgelost. .....Mycolorbike.nl heeft mij zojuist een mail met excuus geschreven. Ook de aanbieding alsnog een fiets te willen verkopen. Vriendelijk maar zie daar uiteraard wel van af...... Ach, als het tegen een leuk prijsje is. Zou geen dief zijn van m'n eigen portemonnee.
Reactie door ew op 21-03-2015 23:27
Beste edrick3, Uiteraard wil ik geen dief van eigen portemonnee zijn maar de aanbieder van de fiets heeft geen oplossing willen aanbieden. Ik weet dat Vakantieveilingen de partij is welke de verantwoordelijkheid moest dragen maar het contact met Mycolorbike.nl was ook niet bepaalt oplossingsgericht. Nu Vakantieveilingen het geld retour zal storten kwam de aanbieding alsnog een fiets te willen verkopen. Ze reageerde achteraf wel netjes hoor.. Maar ik neem de gok maar niet.. Bedankt voor het meedenken..
Reactie door aurora1 op 22-03-2015 01:22
Pas die aanbieding nu Vakantieveilingen het geld terug gaat storten? Ik zou die gok ook niet nemen.
Reactie door ew op 22-03-2015 09:05
Beste aurora1, Dat is precies mijn gedachte.. Ik heb dit dan ook laten weten aan Mycolorbike.nl Moet wel eerlijk zeggen dat het bedrijf aangeeft dit wel te begrijpen. Helaas geeft dit (te) weinig herstel in vertrouwen. Citaat reactie: Dank voor uw, overigens begrijpelijke, reactie. Prettig weekend. Met vriendelijke groet, Team Mycolorbike
Reactie door ew op 23-03-2015 10:05
Vandaag heb ik het geld terug ontvangen op mijn rekening. Voor mij is het zo afgehandeld. Nog wel even grappig om te melden: Vakantieveilingen schreef gisteren (zondag 22-03) nog een mail aan mij waarin zij nogmaals schrijven dat de fout er bij Mycolorbike.nl ingeschoten is. Ik kon het niet laten te reageren dat de fout ook in hun gegevensoverdracht is ontstaan en Vakantieveilingen het ook niet zo op heeft met de consumentenwet en hun eigen algemene voorwaarden.. Maar zoals geschreven: Opgelost..

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!