UWV betaald steeds later
Geplaatst door: tweeg op: 07-04-2011 14:59
Ik ben afgekeurd en heb een WAJONG uitkering. Een aantal jaren werd de uitkering rond e 12e van de maand uitbetaald.
Zo´n half jaar geleden werd de uitkering steeds later betaald. Voor 2 maand terug werd het op de site ook gewijzigd dat het de 16e overgemaakt zou worden. Dit betekend dus dat als ze het op een vrijdag overmaken dat je het uiterlijk de 20e van de maand op je rekening hebt. dit is dus al een verschil van bijna 1 week.
Tot mijn grote schrik staat er nu op de UWV site dat het na de 23e!! overgemaakt word.. weer de som van als het vrijdags overgemaakt word. dan heb je het dus pas de 27e, dit is dus maar liefst een verschil van 2 weken.
Ik heb contact gehad met het UWV en ze kunnen natuurlijk wel als compesatie een voorschot doen...????
Pardon?? een voorschot van mijn geld.. wat hun te laat uitkeren.. moet niet gekker worden.. en bovendien kom je dan later weer te kort.. want zoals jullie wel zullen weten is een uitkering geen vetpot.
Ik vind dat het UWV de dagen/weken die we te kort komen, gewoon moet uitbetalen.
Geen werknemer zou het pikken als hun baas zei.. hey weet je wat.. ik betaal je gewoon 2 weken later .. niet extra.. je gewone loon .. alleen 2 weken later.. dan heb je de poppen aan het dansen.
Wat vinden jullie hiervan?? Als je het net zo vreemd vind als ik.. dien dan ook een klacht in bij het uwv
groetjes Tweeg
Reactie door birgit67 op 07-04-2011 16:25
Ik zie niet wat het probleem is.
Mijn werkgever maakt mijn salaris ook rond de 23e over en als het weekend er dan tussen zit, jammer dan, dan krijg ik het een paar dagen later.
Niks aan te doen.
Daar kan je dan rekening mee houden.
En als het later gestort wordt wil dat niet zeggen dat je twee weken geld mist, je krijgt het alleen wat later.
Reactie door mastag op 07-04-2011 16:26
Pardon?? een voorschot van mijn geld.. wat hun te laat uitkeren.. moet niet gekker worden..
Sorry hoor maar hoezo jouw geld? Geld van de maatschappij zal je bedoelen, daar werk ik net als vele anderen hard voor. Om mensen die zeuren over een te late betaling te kunnen betalen.......
Mastag
Reactie door tweeg op 07-04-2011 16:28
Quote: birgit67 schreef op donderdag 7 apr 2011, 16:25: Ik zie niet wat het probleem is.
Mijn werkgever maakt mijn salaris ook rond de 23e over en als het weekend er dan tussen zit, jammer dan, dan krijg ik het een paar dagen later.
Niks aan te doen.
Daar kan je dan rekening mee houden.
En als het later gestort wordt wil dat niet zeggen dat je twee weken geld mist, je krijgt het alleen wat later.einde Quote
dus als jou baas zegt `ik betaal je 10 dagen later... maar je krijgt die 10 dagen niet betaald.. dan zeg jij?? ok is goed??
Reactie door tdehond op 07-04-2011 16:29
Dan is het op dit moment gelijk getrokken met uitbetalingsdatum van WAO uitkering.
Ik kan me voorstellen dat u daar boos over bent, maar ik ben bang dat er niets aan te doen is.
Reactie door tweeg op 07-04-2011 16:30
Quote: mastag schreef op donderdag 7 apr 2011, 16:26: Pardon?? een voorschot van mijn geld.. wat hun te laat uitkeren.. moet niet gekker worden..
Sorry hoor maar hoezo jouw geld? Geld van de maatschappij zal je bedoelen, daar werk ik net als vele anderen hard voor. Om mensen die zeuren over een te late betaling te kunnen betalen.......
Mastageinde Quote
geluk is met de dommen zeggen ze wel he... niet iedereen vind het tof om in een uitkering te zitten waar je overgens ook belasting over betaald.. en ja mijn uitkering is mijn geld..
Reactie door tweeg op 07-04-2011 16:32
Quote: tdehond schreef op donderdag 7 apr 2011, 16:29: Dan is het op dit moment gelijk getrokken met uitbetalingsdatum van WAO uitkering.
Ik kan me voorstellen dat u daar boos over bent, maar ik ben bang dat er niets aan te doen is.
einde Quote
Ja dat klopt dat is mij verteld dat het gelijk is getrokken.. Het zou mij ook niet uitmaken als het later word uitbetaald.. maar wij kunnen met die uitkering niet een maand en 10 dagen rond komen.. . en als wij dan een voorschot krijgen.. hebben we daar niets aan want dan komen we aan t einde nog te kort.
Reactie door tdehond op 07-04-2011 16:33
Quote: tweeg schreef op donderdag 7 apr 2011, 16:28: Quote: birgit67 schreef op donderdag 7 apr 2011, 16:25: Ik zie niet wat het probleem is.
Mijn werkgever maakt mijn salaris ook rond de 23e over en als het weekend er dan tussen zit, jammer dan, dan krijg ik het een paar dagen later.
Niks aan te doen.
Daar kan je dan rekening mee houden.
En als het later gestort wordt wil dat niet zeggen dat je twee weken geld mist, je krijgt het alleen wat later.einde Quote
dus als jou baas zegt `ik betaal je 10 dagen later... maar je krijgt die 10 dagen niet betaald.. dan zeg jij?? ok is goed??einde Quote
Wajong is een uitkering, geen baan.
U krijgt deze uitkering omdat u daar recht op heeft als jong gehandicapte omdat werken ( nog) niet mogelijk is. Dit kunt u niet gelijk stellen aan een baan.
voor meer info klikvoor meer info klik
Reactie door tdehond op 07-04-2011 16:40
Quote: tweeg schreef op donderdag 7 apr 2011, 16:32: Quote: tdehond schreef op donderdag 7 apr 2011, 16:29: Dan is het op dit moment gelijk getrokken met uitbetalingsdatum van WAO uitkering.
Ik kan me voorstellen dat u daar boos over bent, maar ik ben bang dat er niets aan te doen is.
einde Quote
Ja dat klopt dat is mij verteld dat het gelijk is getrokken.. Het zou mij ook niet uitmaken als het later word uitbetaald.. maar wij kunnen met die uitkering niet een maand en 10 dagen rond komen.. . en als wij dan een voorschot krijgen.. hebben we daar niets aan want dan komen we aan t einde nog te kort.
einde Quote
Misschien kan iemand u helpen bij budget beheersing,
of heeft u wat aan deze site: klik hier
of deze: klik hier
klik hierklik hier
Reactie door birgit67 op 07-04-2011 16:43
Quote: tweeg schreef op donderdag 7 apr 2011, 16:28: Quote: birgit67 schreef op donderdag 7 apr 2011, 16:25: Ik zie niet wat het probleem is.
Mijn werkgever maakt mijn salaris ook rond de 23e over en als het weekend er dan tussen zit, jammer dan, dan krijg ik het een paar dagen later.
Niks aan te doen.
Daar kan je dan rekening mee houden.
En als het later gestort wordt wil dat niet zeggen dat je twee weken geld mist, je krijgt het alleen wat later.einde Quote
dus als jou baas zegt `ik betaal je 10 dagen later... maar je krijgt die 10 dagen niet betaald.. dan zeg jij?? ok is goed??einde Quote
Je krijgt je salaris per 4 weken of per maand.
Krijg je je salaris 10 dagen later, dan zitten die dagen bij je volgende salaris.
Het is nooit zo dat je die 10 dagen niet uitbetaald krijgt.
Reactie door tweeg op 07-04-2011 16:45
Quote: birgit67 schreef op donderdag 7 apr 2011, 16:43: Quote: tweeg schreef op donderdag 7 apr 2011, 16:28: Quote: birgit67 schreef op donderdag 7 apr 2011, 16:25: Ik zie niet wat het probleem is.
Mijn werkgever maakt mijn salaris ook rond de 23e over en als het weekend er dan tussen zit, jammer dan, dan krijg ik het een paar dagen later.
Niks aan te doen.
Daar kan je dan rekening mee houden.
En als het later gestort wordt wil dat niet zeggen dat je twee weken geld mist, je krijgt het alleen wat later.einde Quote
dus als jou baas zegt `ik betaal je 10 dagen later... maar je krijgt die 10 dagen niet betaald.. dan zeg jij?? ok is goed??einde Quote
precies dat bedoel ik dus en bij het uwv is dat wel het geval....Of het nou om een echte baan gaat of om een uitkering het lijkt mij niet helemaal fair.
Je krijgt je salaris per 4 weken of per maand.
Krijg je je salaris 10 dagen later, dan zitten die dagen bij je volgende salaris.
Het is nooit zo dat je die 10 dagen niet uitbetaald krijgt.einde Quote
Reactie door birgit67 op 07-04-2011 16:50
Quote: tweeg schreef op donderdag 7 apr 2011, 16:30:
geluk is met de dommen zeggen ze wel he... niet iedereen vind het tof om in een uitkering te zitten waar je overgens ook belasting over betaald.. en ja mijn uitkering is mijn geld..einde Quote
Misschien toch proberen een baantje erbij te zoeken?
Er zal toch nog wel iets zijn dat je kan doen?
Administratie ofzo.
Reactie door tweeg op 07-04-2011 16:54
Quote: birgit67 schreef op donderdag 7 apr 2011, 16:50: Quote: tweeg schreef op donderdag 7 apr 2011, 16:30:
geluk is met de dommen zeggen ze wel he... niet iedereen vind het tof om in een uitkering te zitten waar je overgens ook belasting over betaald.. en ja mijn uitkering is mijn geld..einde Quote
Misschien toch proberen een baantje erbij te zoeken?
Er zal toch nog wel iets zijn dat je kan doen?
Administratie ofzo.einde Quote
Nou op dit moment nog niet. ik doe wel 3 uur in de week vrijwillergerswerk.. omdat ik wat wil doen (terug doen) Meer kan ik op dit moment niet. Wel zou ik dat heel graag willen .. zelfs fulltime lijkt me geweldig 't geld helemaal maar ik kan het niet. Veel mensen zullen denken goh je kunt toch best wel werken.. maar niet iedereen in een WAJONG heeft zomaar wat (niet dat ik zeg je dat zei :)) Ik heb veel ziektes ik kan het dus echt niet. Hoe graag ik ook zou willen.
Ik ben dus echt afhankelijk van de uitkering. En daarom baal ik ook heel erg dat ze het 10 dagen later gaan storten.. zonder dat die 10 dagen vergoed worden.
Reactie door birgit67 op 07-04-2011 17:08
Quote: tweeg schreef op donderdag 7 apr 2011, 16:54:
En daarom baal ik ook heel erg dat ze het 10 dagen later gaan storten.. zonder dat die 10 dagen vergoed worden.
einde Quote
Dat laatste begrijp ik niet.
Als jouw uitkering 10 dagen later wordt gestort, bv de 23e ipv de 13e, dan krijg je die tien dagen dat het later komt er de maand erna toch bij?
Je krijgt dan toch gewoon 4 weken of maand?
Hoe bedoel je dan dat je die niet vergoed krijgt?
Reactie door tweeg op 07-04-2011 17:19
Quote: birgit67 schreef op donderdag 7 apr 2011, 17:08: Quote: tweeg schreef op donderdag 7 apr 2011, 16:54:
En daarom baal ik ook heel erg dat ze het 10 dagen later gaan storten.. zonder dat die 10 dagen vergoed worden.
einde Quote
Dat laatste begrijp ik niet.
Als jouw uitkering 10 dagen later wordt gestort, bv de 23e ipv de 13e, dan krijg je die tien dagen dat het later komt er de maand erna toch bij?
Je krijgt dan toch gewoon 4 weken of maand?
Hoe bedoel je dan dat je die niet vergoed krijgt?einde Quote
Ja 15 mei krijgen hebben we het op de rekening ... daarna 25 juni..... 25 augustus....
Je mist dus 10 dagen
Reactie door empyria op 07-04-2011 18:17
Het is inderdaad heel vervelend.
Zeker als je van paycheque naar paycheque moet leven.
Nu moet je toch op een of andere manier die 10 dagen zien te overbruggen.
Maar het betekent ook dat de laatste maand dat je een uitkering krijgt tevens 10 dagen "langer" is.
Dus je verliest geen inkomen aan het eind van de rit.
Evengoed levert het nu wel een probleem op.
Misschien wil iemand uit je familie/kennisenkring je helpen met wat extra geld? Eventueel met een schappelijke terugbetalingsregeling?
Reactie door tweeg op 07-04-2011 18:48
Quote: empyria schreef op donderdag 7 apr 2011, 18:17: Het is inderdaad heel vervelend.
Zeker als je van paycheque naar paycheque moet leven.
Nu moet je toch op een of andere manier die 10 dagen zien te overbruggen.
Maar het betekent ook dat de laatste maand dat je een uitkering krijgt tevens 10 dagen "langer" is.
Dus je verliest geen inkomen aan het eind van de rit.
Evengoed levert het nu wel een probleem op.
Misschien wil iemand uit je familie/kennisenkring je helpen met wat extra geld? Eventueel met een schappelijke terugbetalingsregeling?einde Quote
Nou bij t uwv zijn ze heeel slim... mss was het nog niet opgevallen... maar ze doen t voor t eerst in juni.... In mei krijgen we vakantiegeld... dus zal niet omkomen van de honger.. maar t gaat om t principe, dat zo´n grote instantie er gewoon mee weg komt vind ik niet fair.
Reactie door birdies op 07-04-2011 19:19
........Nou bij t uwv zijn ze heeel slim... mss was het nog niet opgevallen... maar ze doen t voor t eerst in juni.... In mei krijgen we vakantiegeld... ....
Niks met slim te maken! Ze houden dus keurig netjes rekening met de uitkeringsgerechtigde om die 10 dagen te overbruggen. Zie jou steeds schrijven over 'minder' krijgen, maar je krijgt alleen 'later', niks minder dus.
Reactie door tweeg op 07-04-2011 20:22
Quote: birdies schreef op donderdag 7 apr 2011, 19:19: ........Nou bij t uwv zijn ze heeel slim... mss was het nog niet opgevallen... maar ze doen t voor t eerst in juni.... In mei krijgen we vakantiegeld... ....
Niks met slim te maken! Ze houden dus keurig netjes rekening met de uitkeringsgerechtigde om die 10 dagen te overbruggen. Zie jou steeds schrijven over 'minder' krijgen, maar je krijgt alleen 'later', niks minder dus.[/quote
nou dan zal ik wel niet kunnen rekenen.. want als je het 4 maanden de 15e krijgt... en daarna de 25e .. moet je dus 10 dagen langer met je geld doen...... :o
Reactie door grootvader op 07-04-2011 22:00
Het is gewoon normaal dat je hoort te krijgen waar je recht op hebt.
Als men eerst op de 12-e van elke maand het bedrag stort en nu pas op de 20-e dan kom je 8 dagen tekort.
Wat je tekort komt valt eenvoudig te berekenen door het bedrag door 30 te delen en dan met die (netto) 8 dagen te vermenigvuldigen.
Dat er hier " experts" zitten die denken dat een uitkering een gunst is en geen recht geeft al aan hoe deze maatschappij aan het verloederen is nu dit zelfs bij de Vara, toch groot geworden door de sociaal-democraten al naar voren komt.
Zou het een Troskijkers-standpunt zijn dan zou ik dit nog kunnen begrijpen maar Vara-aanhangers?
Onbegrijpelijk!!
De Vrije Vogel
Reactie door pino123 op 07-04-2011 22:14
Jammer dat er zo gereageerd wordt op mensen met een Wajong uitkering. Het zegt het al, het gaat hier om iemand met een hele flinke arbeidsbeperking, zelf denk ik dat deze graag aan het werk wil gaan, helaas lijken de hedendaagse bedrijven en maatschappij deze mensen steeds meer in een hoek te drukken door alle persoonlijke begeleiding, ondersteuning d.m.v. sociale werkplaatsen onder hun gat vandaan te trekken en het mensen met een beperking alleen maar moeilijker te maken.
Zelf werk ik met mensen met deze flinke arbeidsbeperking en we moeten alles uit de kast halen om überhaupt onze voet tussen de deur van een bedrijf te krijgen, eerste woord Wajong en de deur zit weer dicht..... Daarnaast gaat het om een uitkering welke 70% is van met minimum loon. Veel van deze mensen nemen de plekken in binnen het vrijwilligerswerk, ja dat is werk, waar wij werkende mensen graag onze neus voor ophalen, maar dat zijn wel de mensen die een kopje koffie brengen bij jullie ouders in het bejaardenhuis (als wij allemaal aan het werk zijn!)
Reactie door birgit67 op 07-04-2011 22:16
Quote: grootvader schreef op donderdag 7 apr 2011, 22:00:
Dat er hier " experts" zitten die denken dat een uitkering een gunst is en geen recht geeft al aan hoe deze maatschappij aan het verloederen is nu dit zelfs bij de Vara, toch groot geworden door de sociaal-democraten al naar voren komt.
De Vrije Vogeleinde Quote
Dat mensen met een uitkering eerder aan het werk gezet worden vind ik geen verloedering, ik vind dat heel normaal.
Vroeger kreeg iedereen inderdaad snel een uitkering en zaten veel mensen thuis die best konden werken.
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen en ik ben niet de juiste persoon om over die mensen te oordelen.
Ik weet ook hoe het wél kan.
Ik werk zelf, in de zorg,zwaar beroep, en ik heb een hernia.
Ze wilden mij afkeuren maar ik wilde dat zelf niet, en het gaat prima met me.
Reactie door birdies op 07-04-2011 23:29
..........nou dan zal ik wel niet kunnen rekenen.. want als je het 4 maanden de 15e krijgt... en daarna de 25e .. moet je dus 10 dagen langer met je geld doen..........
Wat langer met je geld doen, dat klopt. Maar je krijgt niet minder uitkering! En om problemen te voorkomen, gaan ze die datum doorschuiven naar juni, zodat je wat financiële reserve hebt door het vakantiegeld dat je in mei ontvangt. N.m.m. keurig opgelost.
Reactie door birdies op 07-04-2011 23:30
..........Het is gewoon normaal dat je hoort te krijgen waar je recht op hebt.........
Nou, dat krijgt hij ook.
Reactie door read op 08-04-2011 14:50
tweeg
Je schrijft:
.......dien dan ook een klacht in bij het uwv.
Dat lijkt me weinig zin hebben om bij de advocaat van de duivel te biecht te gaan. Mogeijk zou je ook een klacht kunnen indienen bij de Nationale Ombudsman.
Pedro.
Reactie door albot1963 op 13-04-2011 12:44
Ik hoorde vandaag ook het nieuws dat het UWV voortaan per rond de 23e , zie site UWV, gaat uitbetalen. Het is maar te hopen dat de week extra die tussen de oude en nieuwe uitbetaal data zit wordt uitbetaald. Bij de vorige verschuiving is dat in elk geval niet gebeurd. De reden om gelijk te lopen met de uitbetaling van werknemers is grote onzin. Door 8 dagen later uit te betalen wordt er extra rente binnengehaald. Op miljoenen is dat toch een aardig bedrag. Als daarbij ook de extra week ook nog niet uitbetaald gaat worden dan praten we over een flinke bezuiniging. Nu heb ik de reacties hier gelezen, waarbij een aantal egoïstisch zijn. Ik zelf heb ruim 30 jaar gewerkt en ben door psychische problemen arbeid ongeschikt geworden. Laat 1 ding duidelijk zijn. Door de, terechte, strenge regels wordt je niet zo snel meer arbeid ongeschikt verklaard. De reacties dat als je arbeid ongeschikt niet mag klagen zijn reacties die duidelijk mensen van mensen die alleen maar aan hun eigen straatje denken.
Ik kan, gelukkig, alle vaste lasten keurig op tijd betalen. Tot nu toe betekende dat, dat ik rond de 15e al mijn vaste lasten betaalde. Door de verschuiving wordt dat nu rond de 23e. Doordat de laatste maanden de uitkering verschoven was na de 16e vielen bij mij de herinneringen (van Eneco, huur, zorgverzekering) al binnen. Als er nu nog later wordt uitbetaald komen er zeker meer. Het gevolg is dat mensen zo te laat zijn met betalen en dus een incasso aan hun broek krijgen. Gevolg hogere vaste lasten. Gevolg hiervan men kan dat niet betalen. Gevolg men komt in de schuldsanering. Enig idee wat dat de maatschappij gaat kosten. Even voor de duidelijkheid, als je bij schuldsanering komt betaal je ongeveer 1/3 van de schuld die je hebt, de rest wordt kwijt gescholden. Mocht je al een betalingsregeling hebben moet je, volgens afspraak, betalen voor een afgesproken datum. Ben je te laat dan kan moet je het hele bedrag als nog direct betalen of anders komt de incasso aankloppen.
Heeft u enig idee hoeveel spanning geldzorgen geeft? En dan ook al psychische klachten hebben. Ik kan zeggen dat de stress bij mij aardig aan het oplopen is. Voor mij zit er niet anders op dan de rekeningen te betalen met mijn vakantie geld. Wat inhoudt dat ik voor derde jaar oprij niet weg kan. Nog meer stress dus.
Het zou fijn zijn als het UWV hierover is eens aan de tand wordt gevoeld. Het is overduidelijk dat ze geen idee hebben over wat de gevolgen kunnen zijn van deze veranderingen.
groet.
Reactie door mandytje op 13-04-2011 13:04
Quote: birgit67 schreef op donderdag 7 apr 2011, 17:08: Quote: tweeg schreef op donderdag 7 apr 2011, 16:54:
En daarom baal ik ook heel erg dat ze het 10 dagen later gaan storten.. zonder dat die 10 dagen vergoed worden.
einde Quote
Dat laatste begrijp ik niet.
Als jouw uitkering 10 dagen later wordt gestort, bv de 23e ipv de 13e, dan krijg je die tien dagen dat het later komt er de maand erna toch bij?
Je krijgt dan toch gewoon 4 weken of maand?
Birgit67 ik heb nu ook nog een jongerenuitkering tot ik ga beginnen bij dat nieuwe beveiligingsbedrijf, maar die 10 dagen geld krijg je er bij de volgende maand er niet bij hoor.
Je blijft gewoon je normale uitkeringsbedrag behouden dus dat extra geld wat je erbij krijgt omdat het 10 dagen later is krijg je er NIET bij.
Reactie door albot1963 op 13-04-2011 13:50
Hoi Mandytje,
Ik weet niet zeker of de extra dagen er tussen worden uitbetaald. Toen de data rond februari werd verschoven, overigens zonder mededeling, is dat niet gebeurd. Het is te hopen dat het UWV dit keer wel de mensen op de hoogte brengt.
Op dit moment zijn er veel dingen onzeker en geloof me dat is iets wat ik er beter niet bij kan hebben.
Groet
Reactie door mandytje op 13-04-2011 13:52
die dagen worden er niet bij uitbetaald, ik kan het weten want heb zelf nu ook nog een uitkering.
Reactie door tweeg op 13-04-2011 14:12
Het UWV betaald die dagen idd niet extra uit. Volgens het callcentre van het UWV mochten we wel n voorschot,, wat dus geen reet uitmaakt want dan komen we alsnog te kort aan het einde van de maand. Ik heb van horen zeggen inside news dus ook... hier al eerder genoemd. Ze trekken er rente over... want ze hebben een begrotingstekort...
Reactie door read op 14-04-2011 17:29
tweeg
Je zou overigens wel eerst even moeten informeren of het uwv wel valt onder de Nationale Ombudsman.
Pedro
Reactie door hisdebora op 14-04-2011 23:58
Je kan nu dus een voorschot aanvragen voor de 10 dagen die ze je dit jaar niet uitbetalen en die moet je dan in 5 maanden terug betalen. dit heb ik maar gedaan. Ik moet mn kind toch te eten geven en voor mij is het echt tien dagen geen geld ..geen eten. Ach ja, de zwakken zijn weer eens de dupe van deze maffe regeling.
Reactie door hisdebora op 15-04-2011 00:04
Quote: tweeg schreef op donderdag 7 apr 2011, 14:59: Ik ben afgekeurd en heb een WAJONG uitkering. Een aantal jaren werd de uitkering rond e 12e van de maand uitbetaald.
Zo´n half jaar geleden werd de uitkering steeds later betaald. Voor 2 maand terug werd het op de site ook gewijzigd dat het de 16e overgemaakt zou worden. Dit betekend dus dat als ze het op een vrijdag overmaken dat je het uiterlijk de 20e van de maand op je rekening hebt. dit is dus al een verschil van bijna 1 week.
Tot mijn grote schrik staat er nu op de UWV site dat het na de 23e!! overgemaakt word.. weer de som van als het vrijdags overgemaakt word. dan heb je het dus pas de 27e, dit is dus maar liefst een verschil van 2 weken.
Ik heb contact gehad met het UWV en ze kunnen natuurlijk wel als compesatie een voorschot doen...????
Pardon?? een voorschot van mijn geld.. wat hun te laat uitkeren.. moet niet gekker worden.. en bovendien kom je dan later weer te kort.. want zoals jullie wel zullen weten is een uitkering geen vetpot.
Ik vind dat het UWV de dagen/weken die we te kort komen, gewoon moet uitbetalen.
Geen werknemer zou het pikken als hun baas zei.. hey weet je wat.. ik betaal je gewoon 2 weken later .. niet extra.. je gewone loon .. alleen 2 weken later.. dan heb je de poppen aan het dansen.
Wat vinden jullie hiervan?? Als je het net zo vreemd vind als ik.. dien dan ook een klacht in bij het uwv
groetjes Tweegeinde Quote hoeveel geld zouden ze hier mee bezuinigen door ons 10 dagen geen geld uit te betalen???? x???? Kan me er boos over maken en heb er een nacht niet van kunnen slapen, hun visie is dat we de maand mei ook vakantiegeld krijgen en daarmee het gat van 10 dagen moeten opvullen. Ik brei alles aan elkaar om een keer per jaar even met mn kind op vakantie te kunnen gaan, en heb dit al geboekt voor het bericht dat ik 10 dagen geen geld krijg...advies van psychologen en nibud om vakantiegeld te gebruiken voor een vakantie voor mn kind. Ach ja dit is heel moeilijk en ik zou dus niet weten wat ik eraan moet veranderen....ga morgen maar eens buro rechtshulp bellen voor ik het uwv bel...
Reactie door hisdebora op 15-04-2011 00:06
wat ik ook zo vreemd vond aan hun brief was dat je geen bezwaar kon aantekenen? ...alleen een voorschot van 200 400 of 600 euro...lenen van het geld waar je eigenlijk zelf recht op hebt doordat je door je handicap niet kan of mag werken.
Reactie door hisdebora op 15-04-2011 00:35
volgens mijn berekening bezuinigen ze op ons 59 miljoen euro hiermee.
Reactie door birdies op 15-04-2011 07:43
.........Tot mijn grote schrik staat er nu op de UWV site dat het na de 23e!! overgemaakt word.. weer de som van als het vrijdags overgemaakt word. dan heb je het dus pas de 27e, dit is dus maar liefst een verschil van 2 weken...........
Nee, dat staat niet op de site! Er staat rond de 23e, dat kan dus ook de 22e zijn. Het verschil is 10 dagen, niet 2 weken.
Reactie door birdies op 15-04-2011 07:47
Quote: hisdebora schreef op vrijdag 15 apr 2011, 00:35: volgens mijn berekening bezuinigen ze op ons 59 miljoen euro hiermee.einde Quote
Er wordt helemaal niets bezuinigd, want je ontvangt niets minder! Als mijn werkgever altijd de 20e van de maand uitbetaalde voor werken van 1 t/m 31e v.d. maand en die datum verschuift naar de 31e krijg ik toch echt niet een weekje extra loon.
Van www.uwv.nl:
Wij gaan uw uitkering voortaan rond de 23e van elke maand aan u overmaken. De bank heeft daarna meestal nog 2 werkdagen nodig om de uitkering bij te schrijven op uw rekening.
Wat betekent dit voor u?
In de maand juni moet u ongeveer 8 dagen langer wachten op uw uitkering. Dit betekent niet dat u deze maand minder uitkering krijgt. Uw uitkering geldt namelijk altijd voor de periode van de eerste tot en met de laatste dag van de maand.
Reactie door pino123 op 15-04-2011 09:08
Het is inderdaad zo wat Birdies aangeeft, je krijgt de uitkering over de maand betaald en niet over een bepaalde periode zoals 4 weken. Of de uitkering dat de 15e of de 23e binnenkomt, maakt in principe niets uit. Je krijgt de uitkering van deze maand.
Reactie door rjw op 15-04-2011 10:42
Quote: pino123 schreef op vrijdag 15 apr 2011, 09:08: Het is inderdaad zo wat Birdies aangeeft, je krijgt de uitkering over de maand betaald en niet over een bepaalde periode zoals 4 weken. Of de uitkering dat de 15e of de 23e binnenkomt, maakt in principe niets uit. Je krijgt de uitkering van deze maand.einde Quote
Inderdaad. De enige bezuiniging die ik kan bedenken is dat de interne processen eenvoudiger worden bij het UWV doordat de boel gestroomlijnd wordt. En wie kan daar tegen zijn....
Reactie door krieno op 15-04-2011 15:28
Gelukkig zijn er ook nog mensen die het wel snappen,ga er vanuit dat je per maand je uitkering ontvangt, dan is er dus niks aan de hand, stel de uitkering is per maand 900 euro, of je die nu op je rekening krijgt de 15, de 20, of de 30 van de maand maakt toch niks uit, je krijgt altijd die 900 euro, alleen ja als je op de 15 het gewent bent om het te krijgen, en je maakt alles direct op, en dan bedoe ik het huishoudgeld, ja dan moet j nu even wat langer wachten met het kopen van de boodschappen.Voor het betalen van de vaste lasten maakt het niet uit, ik ga er vanuit dat je alles vooruit moet betalen, dus als je het eind van de maand hebt betaald, heb je de maand vooruit weer betaald.
En nogmaals je krijgt echt geen cent minder
Reactie door tweeg op 15-04-2011 16:18
Quote: birdies schreef op vrijdag 15 apr 2011, 07:47: Quote: hisdebora schreef op vrijdag 15 apr 2011, 00:35: volgens mijn berekening bezuinigen ze op ons 59 miljoen euro hiermee.einde Quote
Er wordt helemaal niets bezuinigd, want je ontvangt niets minder! Als mijn werkgever altijd de 20e van de maand uitbetaalde voor werken van 1 t/m 31e v.d. maand en die datum verschuift naar de 31e krijg ik toch echt niet een weekje extra loon.
Van www.uwv.nl:
Wij gaan uw uitkering voortaan rond de 23e van elke maand aan u overmaken. De bank heeft daarna meestal nog 2 werkdagen nodig om de uitkering bij te schrijven op uw rekening.
Wat betekent dit voor u?
In de maand juni moet u ongeveer 8 dagen langer wachten op uw uitkering. Dit betekent niet dat u deze maand minder uitkering krijgt. Uw uitkering geldt namelijk altijd voor de periode van de eerste tot en met de laatste dag van de maand.einde Quote
Zeg birdy.. heeft iemand wel is tegen jou gezegd... dat je het niet altijd even goed weet... ?
Een maand bevat zoals je misschien niet weet 30 of 31 dagen...15 mei t/m 25 juni (de datum dat het bijgeschreven is op je rekening) Is na enig rekenwerk... uchu... geen maand.. maar langer dan een maand.. wat wij op moeten vangen van vakantiegeld.. Daarbij word niet rekening gehouden dat wij ons vakantiegeld.. moeten gebruiken voor oa eigen risico ( ja dat betalen wij niet van wat er maandelijks binnenkomt) dingen als nieuwe schoenen. wasmachine ed. ga zo maar door.
Reactie door tweeg op 15-04-2011 16:21
nog ff voor de duidelijkheid.... er staat uwv betaald steeds later.. niet minder
Reactie door krieno op 15-04-2011 16:26
tweeg , birdies heeft wel gelijk, en ja jij voor een deel ook, je moet idd, iets langer met je huishoudgeld doen de komende maand, dat is waar, maar zie mijn vorige stukje, je krjigt gewoon het bedrag wat je altijd al kreeg niks meer en niks minder alleen ja idd een tig aantal dagen later, maar voor de vaste lasten maakt het niks uit, allen je moet idd wat langer met je boodschappen doen, als je altijd dat gewent bent, en ja dat kan natuurlijk wat vervelend zijn, als alles de 15 op is
maar dat kan je dan id even opvangen met het vakantie geld, en dat zullen geen grote bedragen zijn aan brood en beleg .
Reactie door tweeg op 15-04-2011 16:30
Quote: krieno schreef op vrijdag 15 apr 2011, 16:26: tweeg , birdies heeft wel gelijk, en ja jij voor een deel ook, je moet idd, iets langer met je huishoudgeld doen de komende maand, dat is waar, maar zie mijn vorige stukje, je krjigt gewoon het bedrag wat je altijd al kreeg niks meer en niks minder alleen ja idd een tig aantal dagen later, maar voor de vaste lasten maakt het niks uit, allen je moet idd wat langer met je boodschappen doen, als je altijd dat gewent bent, en ja dat kan natuurlijk wat vervelend zijn, als alles de 15 op is
maar dat kan je dan id even opvangen met het vakantie geld, en dat zullen geen grote bedragen zijn aan brood en beleg .einde Quote
Tis vaak de eindjes aan elkaar vastknopen ja.
Dus heel erg vervelend dat je er ook nog 10 dagen langer mee moet doen. En birdies heeft helemaal geen gelijk.XD
Reactie door birdies op 15-04-2011 17:58
Quote: tweeg schreef op vrijdag 15 apr 2011, 16:21: nog ff voor de duidelijkheid.... er staat uwv betaald steeds later.. niet mindereinde Quote
De opmerking die ik hierover maakte, was een reactie op hisdebora, die beweert dat dit een bezuinigingsmaatregel is!
En ja, Birdies heeft in dit geval toch echt gelijk.
Reactie door fam sijm op 16-04-2011 11:08
Quote: empyria schreef op donderdag 7 apr 2011, 18:17: Het is inderdaad heel vervelend.
Zeker als je van paycheque naar paycheque moet leven.
Nu moet je toch op een of andere manier die 10 dagen zien te overbruggen.
Maar het betekent ook dat de laatste maand dat je een uitkering krijgt tevens 10 dagen "langer" is.
Dus je verliest geen inkomen aan het eind van de rit.
Evengoed levert het nu wel een probleem op.
Misschien wil iemand uit je familie/kennisenkring je helpen met wat extra geld? Eventueel met een schappelijke terugbetalingsregeling?einde Quote
ja maar met wajong heb je dat dus niet ik heb er zelf een er wort gewoon 10 dagen van je gejat wand mijn huur zecht niet van betaal maar 10 dagen later of doe maar wat minder omdat uwv later en dus die maand minder betaald
Reactie door birdies op 16-04-2011 11:11
..........er wort gewoon 10 dagen van je gejat..........
Er wordt niks van je 'gejat'!
..........wand mijn huur zecht niet van betaal maar 10 dagen later..........
Zou niet weten waarom je de huur niet 10 dagen later kunt betalen? Huur moet betaald zijn voor de 1e van de komende maand, die hoeft echt niet al op de 15e betaald te worden.
Reactie door fam sijm op 16-04-2011 11:11
Quote: tweeg schreef op vrijdag 15 apr 2011, 16:21: nog ff voor de duidelijkheid.... er staat uwv betaald steeds later.. niet mindereinde Quote
ja klopt maar ze zijn nu inmidels 1 maand verlaat dus inprencipe 1 maand geen geld dit gaat wel over een aantal jaaren maar is wel zo dus moeten ze het verschil bij boeken
Reactie door allexandra op 16-04-2011 11:34
Ik heb ook een WAO uitkering en nu lees ik overal dat in de brieven van het UWV staat dat je een voorschot kunt aanvragen die je dan in 5 termijnen kunt afbetalen mocht je dit nodig hebben als overbrugging, maar in mijn brief wordt dit niet vermeld?
Is dit dan alleen voor mensen met een Wajong uitkering?
Allexandra
Reactie door krieno op 16-04-2011 12:08
fam sijm, leg eens uit dat er een maand niet betaald is, en zoals birdies al schreef, alle vaste lasten hoeven pas aan het eind van de maand betaald worden, dus of je nu je uitkering nu op de 10, 15, 20, of 29 e van de maan ontvangt maakt toch niet uit, je krijgt gewoon het bedrag waar je recht op hebt.
Niks meer maar ook niks minder, en je hoeft ook geen 10 dagen geld te missen, , ja wat ik al eerder schreef als je de 15 alle huishoudgeld al op hebt, moet je nu idd een paar dagen wachten topt je wat kan kopen, maar je an net zo veel kopen als anders ook.
Reactie door ger236 op 16-04-2011 19:13
Mensen die reageren althans de meesten,hebben geen enkel idee wat het is om in uwv uitkering te zitten. Ik denk dat deze mensen een goed moeten kijken,hoe aso een ziekte uitkering is,en wat deze voor hun zou kunnen betekenen. Na 2 jaar zit je op bijstands nivo,en dan nog een 10 dagen later betalen het is inmiddels nu wel al 14dg later. Ik heb geen enkel idee hoe mensen kunnen zeggen,is aan de hand,dan krijg je het toch later,en aan het einde van de rit...... Voor iemand die gewoon zijn werk doet wilt dat zeggen dat deze 10dg niet betaalt wordt,en dit bij ontslag pas uitbetaald krijgt
Reactie door tweeg op 16-04-2011 21:06
Quote: birdies schreef op zaterdag 16 apr 2011, 11:11: ..........er wort gewoon 10 dagen van je gejat..........
Er wordt niks van je 'gejat'!
..........wand mijn huur zecht niet van betaal maar 10 dagen later..........
Zou niet weten waarom je de huur niet 10 dagen later kunt betalen? Huur moet betaald zijn voor de 1e van de komende maand, die hoeft echt niet al op de 15e betaald te worden.einde Quote
Mijn God Birdies ten eerste is het wel degelijk zo dat het een bezuinigings maatregel is, want ze hebben een flinke begrotingstekort. Ten tweede... moeten wij 40 dagen doen met 900 euro. Aan het einde van de maand is het geld op.... OP!!! OOOOPPPPPPP!!!!! Dat betekend dat wij 10 dagen in principe zonder geld zitten.. Ja dit kunnen wij wellicht opvangen doordat we vakantiegeld krijgen...Maar feit blijft dat wij tien dagen geen loon ontvangen... Zou wel is willen weten hoe hard werknemers gaan gillen als hun baas tien dagen niet betaald en zegt... nou en, je hebt net vakantiegeld gehad...??? Inkomen is inkomen.. dat is een vast bedrag ééns in de maand waar je op rekent..
Reactie door krieno op 16-04-2011 22:45
wat een onzin dat dat je 10 dagen geen geld ontvangt, het enige is en dat blijkt moeilijk aan het verstand gebracht te kunnen worden, dat je idd 10 dagen nu langer met het huishoudgeld moet doen, en dat kun je opvangen door idd, wat boodschappen te doen van het vakantie geld. en de maand daarop is alles weer normaal,, en heb zelf een uitkering dus weet waar het over gaat.
en nogmaals tweeg en alle anderen je krijgt gewoon een vast bedrag per maand, en of je dat nu de 1, de 10, de 15 of de 23, e of de 29e ontvangt maakt niet uit, een uitkering is namelijk een vast bedrag en dat krijg je ook alleen nu een paar dage later gestort.
mijn uitkering word ook wel eens op een andere datum betaald, en moet ik dus een of meer dagen met het geld doen, maar daar hou ik altijd wat rekening mee, en heb altijd voldoende eten in huis, en de vaste lasten worden gewoon een keer per maand aan het eind van de maand betaald.
Dus niemand krijgt minder of meer. dus denk nou eens na, en verkondig niet steeds dat je 10 dagen geen geld ontvangt.
Reactie door zoefay op 23-04-2011 08:52
Volgens mij krijg je gewoon je dagen uitbetaald, net als anders.
Ik heb zelf wao en er wordt niets 'gelijk getrokken met de wao', wao-ers hebben dezelfde brief gekregen (wij kregen ons geld ook omstreeks de 13e).
Netjes dat ze het doen in een maand waar in je vakatiegeld krijgt.
En mocht je dat hebben gereserveerd voor andere doeleinden dan kun je dus een voorschot krijgen en ja dat moet je terug betalen, zo gaat dat wanneer je iets leent...
Het is vervelend maar maak er niet zo een drama van. Ik vul al jaren de evt. gaten met mijn vakantiegeld en reserveer iets voor onvoorziene uitgaven net als 'normale mensen'.
Mijn ex zat (als zelfstandige) in de bouw, daar moesten we soms maanden wachten op ons geld.
Er wordt ook enig initiatief van je verwacht.
Dat je als jong gehandicapte niet kan werken is vervelend, maar wees blij dat er zoiets al wajong bestaat, je andere optie is bijstand.
Reactie door read op 23-04-2011 10:17
zoefay
Ik ben het niet met je eens. Een burger mag zorgvuldigheid van een overheidsinstantie verwachten en dat is hier naar mijn mening niet het geval.
Pedro.
Reactie door zoefay op 23-04-2011 10:45
read
Ik zie nergens dat er onzorgvuldig is gehandeld. Er wordt een administratieve wijziging doorgevoerd. Dat is vervelend en kan voor mensen die hierdoor in de problemen komen opgelost worden middels een voorschot. Dat voorschot wordt uiteraard verrekend.
Ik kan me voorstellen dat het hinderlijk is maar vind wel dat er erg moeilijk over wordt gedaan.
Reactie door flacho op 09-05-2011 11:14
Een vriendin van mij heeft een uitkering van de WAO en zij vertelde mij dat er ook al in de jaren '90 (eind '80 ? ) al een maand is 'ingelopen'
De WAO werd op voor betaald, dus zeg maar 10 januari kreeg men de maand januari al betaald. Toen moest men in een jaar tijd een maand in gaan halen dat deed men door iedere maand een paar dagen later de uitkering te storten zodat men aan het begin van het nieuwe jaar voortaan aan het eind van de maand betaald kreeg, zoals overal gebruikelijk.
Dus de maand januari werd aan het einde van de maand uitgekeerd.
Echter dat werd ook weer later en later en eerst de 2e van de nieuwe maand toen de 8e toen de 10e en nu de 15e.
Bedenk dus even dat het dus gaat over de vorige maand.
Als zij nu bv de 23e juni uitgekeerd krijgt dan is dat de uitkering over de maand mei.
Waar zij bang voor is, is dat dit ook weer op gaat schuiven en ze uiteindelijk gewoon een maand moet inleveren.
En dat ze dit doen tijdens de vakantiegeld periode en ze een voorschot kan krijgen (waar ze dus niets aan heeft, want dat wordt toch per maand weer ingehouden) is alleen maar om de mensen te dwingen hun vakantiegeld hiervoor te moeten gebruiken.
Oftewel, gehandicapten hebben geen recht op een (klein) uitstapje.
En al diegenen hier met hun harde oordeel, met dat kleine miserabele uitkerinkje wat elk jaar aangetast wordt heb je geen mogelijkheid om een 'buffer' op te bouwen je mag blij zijn als je niet teveel in het rood komt.
(wat dan meestal met het vakantiegeld moet worden rechtgetrokken).
UWV, tssss dure exorbitante kantoren, dure dienstauto´s, riante regelingen, niets is goed genoeg voor de ´hoge heren/dames´ allemaal ten koste van de groep mensen waarvoor ze zijn ingehuurd.
En men stelt hier dat de rekeningen aan het eind van de maand betaald moeten worden? Nou hier in Noord-Holland gewoon aan het begin van de maand, anders ligt je deurmat vol met herinneringen.
Reactie door krieno op 09-05-2011 13:48
Flacho, dat verhaal geloof je toch zelf niet, dat de uitkering van mei pas op de 23e juni betaald word, alle uitkeringen worden gewoon in de lopende maand betaald, en en je verhaal over de rekeningen is niet correct, je hebt de opmerkingen niet goed begrepen, de huur en het gas en licht etc , moeten idd voor de eerste van de lopende maand betaald worden, dus de 1e van de maand zeg maar juni, is voor de maand juni, dus al ik mijn uitkering ontvang voor de maand mei, en dat gebeurd bij mij altijd op of rond de 28e van de maand, dan kan ik gewoon alles betalen.
en zou je vriendin aanraden maar eens eens een uitkerings specificatie aan te vragen of beter kijken op de afschriften, in de maand juni word toch echt de uitkering van juni betaald en echt niet van de maand daarvoor.
Reactie door fam sijm op 09-05-2011 14:36
zij vertelde mij dat er ook al in de jaren '90 (eind '80 ? ) al een maand is 'ingelopen'
hier had ik het ook al over dus wort wel degelijk van ons gejat en wij hebben lijkt het wel geen rechten als je een wajong hebt want uwv bepaald alles voor ons
Reactie door tweeg op 09-05-2011 14:55
applaus @ Flacho Jij verwoord precies wat mij zo frustreert. "los maar op met je vakantiegeld!" Terwijl we dat juist ook moeten gebruiken voor onvoorziene uitgaven, eigen risico.. Inderdaad eindelijk is een leuk uitstapje... niet dus....
Reactie door krieno op 09-05-2011 15:27
fam sijm en tweeg, wat zijn jullie wantrouwend en ook gefrusteerd blijkbaar, als jullie commentaar lees, trouwens snappen jullie het nog steeds niet, niemand komt een cent te kort, integendeel, je krijgt gewoon waar je recht op hebt, maar blijkbaar is dat niet aan jullie verstand te brengen, en iedereen is toch echt wel in staat, om 10 dagen eten en drinken in huis te hebben, en anders doe je dat maar inderdaad van het vakantiegeld, dat zijn toch geen honderden euro,s zou ik zo zeggen.
en dan haal je dat later maar weer in, en kom me niet aan met al die zielige verhalen, wees blij dat je nog een redelijke uitkering krijgt in dit land, en weet war ik oever heb, heb zelf en uitkering op bijstands niveau.
En nogmaals iedereen met en bijstandsuitkering krijgt de uitkering ook pas aan het eind van de maand betaald, en niet zoals jullie op de 15, dus op zich verandert er niks, alles word gelijk getrokken,.
Reactie door birdies op 09-05-2011 17:16
........Als zij nu bv de 23e juni uitgekeerd krijgt dan is dat de uitkering over de maand mei...........
Grote onzin!
.........En men stelt hier dat de rekeningen aan het eind van de maand betaald moeten worden? Nou hier in Noord-Holland gewoon aan het begin van de maand..........
Nee, ook in N.H. aan het einde van de maand, dus voor de 1e van de nieuwe maand!
Reactie door tweeg op 10-05-2011 18:54
Ja tis echt veel wat we krijgen.. is echt makkie daarmee rond komen helemaal gelijk.. En zal je nog maar n keer gelijk geven .. wij hebben idd recht op 355 dagen geld in t jaar.. ipv 365....
Reactie door krieno op 10-05-2011 19:27
tweeg, wat weer een onzin stukje, als men een uitkering heeft word men per maand betaald, en je hebt dus recht op 12 maanden geld, en je krijgt 12 maanden geld, en hou nou eens op met het verhaal dat je 10 dagen geen uitkering krijgt, dit is alleen maar grote onzin en stemmingmakerij.
Je krijgt gewoon waar je recht op hebt, niks meer en niks minder
Reactie door tweeg op 10-05-2011 19:31
Quote: krieno schreef op dinsdag 10 mei 2011, 19:27: tweeg, wat weer een onzin stukje, als men een uitkering heeft word men per maand betaald, en je hebt dus recht op 12 maanden geld, en je krijgt 12 maanden geld, en hou nou eens op met het verhaal dat je 10 dagen geen uitkering krijgt, dit is alleen maar grote onzin en stemmingmakerij.
Je krijgt gewoon waar je recht op hebt, niks meer en niks mindereinde Quote
Nee dat klopt niet.. kijk maar naar een uitkeringsspecificatie.. en je zult zien dat het per dag is.. wat eens per maand word uitbetaald... check je bronne??
Reactie door krieno op 10-05-2011 19:44
ja idd, er staan altijd dagen, maar krijg je dan ook iedere maand een ander bedrag, met mijn uitkering dus niet, krijg iedere maand hetzelfde en dat twaalf maanden lang, en zelfs als het UWV het bedrag later in de maand betaald, je krijgt gewoon 12 maanden hetzelfde bedrag niks meer en niks minder, het maakt totaal niet uit wanneer het betaald word, of het nou de 15 of de 23e of de 28 is,
Reactie door krieno op 10-05-2011 19:46
op mijn specificatie staat per maand verschillende dagen dus voor januari 31, februari 28, en ga zo maar door, dus gewoon de dagen per maand
Reactie door pino123 op 11-05-2011 21:21
Quote: tweeg schreef op dinsdag 10 mei 2011, 18:54: Ja tis echt veel wat we krijgen.. is echt makkie daarmee rond komen helemaal gelijk.. En zal je nog maar n keer gelijk geven .. wij hebben idd recht op 355 dagen geld in t jaar.. ipv 365.... einde Quote
Onzin Tweeg aan het einde van het jaar heb je net zoveel gehad. Geen euro minder!
Reactie door stacey op 11-05-2011 22:23
Quote: tweeg schreef op dinsdag 10 mei 2011, 18:54: Ja tis echt veel wat we krijgen.. is echt makkie daarmee rond komen helemaal gelijk.. En zal je nog maar n keer gelijk geven .. wij hebben idd recht op 355 dagen geld in t jaar.. ipv 365.... einde Quote
Ghee, kan je het na 5 pagina`s nu nog snappen ?!
PFFFFFFF
Je krijgt ECHT GEEN dag/cent te kort.
Reactie door cococat op 12-05-2011 14:04
Het is soms moeilijk om toe te geven dat je ongelijk hebt.....
Reactie door gerrit236 op 13-05-2011 09:08
Ik denk dat iedereen wel een beetje gelijk heeft.....
Voordeel of nadeel, de een zegt het maakt op jaarbasis niet uit ook dat klopt. Echter als je het bekijkt dat er is afgesproken dat bijv: de 12e betaald zal worden dat is de afspraak,en er wordt betaald een week later is dit niet volgens afspraak.
Een ding is een feit door dat de overheid nu later betaald ontvangen ze daar extra rente over,per uitkering zal dat niet veel zijn,maar in het totaal is een groot bedrag.
Dit gaat over de ruggen van de uitkering,en de ontvangers kunnen dat met hun vakantie geld opvangen,opzich goed bedacht. maar niet helemaal eerlijk,,,,
Reactie door krieno op 13-05-2011 09:58
Gerrit 236, snap het verhaal van de rente niet helemaal, het is geld van de overheid, dus van alle burgers samen, en de rente zal op het totaal overheidsgeld ook niet veel uitmaken,het is meer een adminstratieve maatregel, zodat alle uitkeringen gelijktijdig betaald worden,
En wat maakt het nu uit of je een week later uitbetaald word, het bedrag blijft gelijk, heb zelf een ioaw uitkering en die word al jaren betaald rond de 28e van de lopende maand
Reactie door mart12 op 13-05-2011 10:09
begrijpen jullie het wordt vakantie geld eigenlijk wel !
Reactie door mart12 op 13-05-2011 10:32
excuus moet natuurlijk ( woord ) zijn
maar doet niets van het feit af dat het vakantie geld er eigenlijk niet voor is om je rekeningen er van te betalen .dat de mensen waaronder ik zelf dat wel moeten doen om op spoor te blijven ! is eigenlijk te triest voor worden . als of wij geen recht hebben op een beetje lucht ! verdere woorden zijn eigenlijk overbodig . het wordt gewoon gedaan zoals de heren het willen . zonder enig begrip voor de betreffende personen
Reactie door birdies op 13-05-2011 11:12
..........maar doet niets van het feit af dat het vakantie geld er eigenlijk niet voor is om je rekeningen er van te betalen .dat de mensen waaronder ik zelf dat wel moeten doen om op spoor te blijven .........
Weet je wel hoeveel werkenden hun vakantiegeld ook moeten gebruiken voor het betalen van de rekeningen??? Dat telt echt niet alleen voor uitkeringstrekkers!
Bovendien gaat het maar om plm. 100,- euro die je van het vakantiegeld nodig hebt om een week langer te eten en bovendien heb je ook nog de mogelijkheid een voorschot te vragen en dit in kleine bedragen terug te betalen.
Reactie door mart12 op 13-05-2011 11:18
Quote: birdies schreef op vrijdag 13 mei 2011, 11:12: ..........maar doet niets van het feit af dat het vakantie geld er eigenlijk niet voor is om je rekeningen er van te betalen .dat de mensen waaronder ik zelf dat wel moeten doen om op spoor te blijven .........
Weet je wel hoeveel werkenden hun vakantiegeld ook moeten gebruiken voor het betalen van de rekeningen??? Dat telt echt niet alleen voor uitkeringstrekkers!
Bovendien gaat het maar om plm. 100,- euro die je van het vakantiegeld nodig hebt om een week langer te eten en bovendien heb je ook nog de mogelijkheid een voorschot te vragen en dit in kleine bedragen terug te betalen. einde Quote
beetje jammer zo.n reactie en dat woord uitkeringstrekkers ! voelt goed?
kan jij in andermans port
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!