Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Uw Huis Veilig

Geplaatst door: etiennem op: 14-01-2013 17:17
Mijn vriend en ik hebben ons aangemeld bij het welbekende uwhuisveilig het alarm systeem in huis. nu klopt er dus vanalles niet ! en we willen er graag vanaf komen en we zijn ons aan het plat bellen maar worden telkens van kastje naar de muur gewezen. Wie heeft er ervaring mee en hoe kom ik van hun af!
Reactie door josijo op 05-03-2014 12:49
beste lezers, ook ik ben slachtoffer geworden door uw huisveilig. ik ben zo dom geweest om een contract aan te laten praten,waarbij de mensen misbruik maken van de situaties die op dat moment aanwezig waren.Mijn vrouw was net behandeld aan kanker en zij is het belangrijkste wat er is en er wordt dan op je gemoed ingepraat hoeveel voordeel je er bij hebt 1 druk op de knop en er is hulp. We hebben van het hele alarm nooit geen gebruik gemaakt want mijn vrouw loopt de hele nacht te spoken dus alarm met bewegingsensoren heeft geen nut. Om op te zeggen hanteren ze verschillende prijzen en afkoopsommen,ik weet contract is contract maar waar blijft de menselijkheid.Het lullige is dat als je iemand spreekt steeds andere afkoop bedragen komt.Ben nu nog steeds bezig om er op een normale manier er van af te kunnen komen. groetjes josijo
Reactie door 1234opelastra21 op 09-04-2014 21:12
Ja Etiennem dat is huisveilig. Ze stuur iedereen van het kasje naar de muur en op een gegeven moment zit je er aan vast ik ben er wel in getrapt heb 3mailtjes gestuurd ze reageerden er gewoon niet op en ik ga zeker ook niet betalen voor die rotzooi we moeten eens met zijn allen iets doen die geene die er problemen mee hebben ik weet nog wel iemand die heel graag mee wil doen ik hoor het wel Gr corne
Reactie door aurora1 op 10-04-2014 01:41
Lees de klachten erover klik hier. Er staan vast bij de reacties aanwijzingen over hoe van ze af te komen.klik hier
Reactie door jowe op 25-11-2014 14:15
Hoi Ik heb een soort gelijke ervaring en wil er graag vanaf. Is het iemand gelukt om het contract te ontbinden omdat het systeem zo vaak storing had? iedere keer komen ze graag repareren maar na verschillende keren sabotage alarm leek ons huis wel een oorlogsgebied. Kinderen van slag. Erge was als ik in bed lag en niet snel uit kon schakelen dan werd mijn moeder gebeld, die werd het zo zat. Iedere keer liet ik haar uit de lijst halen maar belden gewoon steeds terug. Zo ontzettend stom dat we het hebben gedaan. Ik hoor graag of mensen wel een ervaring hebben dat ze het contract konden open breken
Reactie door zentveld op 25-11-2014 14:36
Ook wij zijn er ingestonken en hebben een contract getekend bij Uw huis veilig. We zitten er sinds juni 2013 aan vast. Een contract van 5 jaar voor € 35,95 per maand. Nu is er een storing en kunnen we de apparatuur niet meer gebruiken. Een van de contactpunten op de naar buiten openslaande deur is namelijk nat geworden omdat we de deur lieten open staan bij een verkoelende regenbui. Deze is dus gaan oxideren. Niemand heeft ons verteld dat dat niet zou kunnen bij installatie van het contactpunt. En het staat ook nergens in het contract. Dit is de inhoudelijke tekst die we schreven aan uw huis veilig: In de zomer van 2013 kochten we bij ‘Uw huis veilig’ een alarmsysteem. Er werd ons verteld dat dit systeem ons een gevoel van veiligheid zou verschaffen omdat ons huis immers altijd wordt bewaakt. Ook werd verteld dat er bij problemen een goede service verleend zou worden. Tevens werd gegarandeerd dat het een goed werkend systeem zou zijn en dat de batterijen jaren mee zouden gaan. Omdat ik dit laatste niet geloofde en ik niet voor verrassingen wilde komen te staan werd afgesproken dat na drie jaar een medewerker de batterijen gratis bij ons thuis zou komen vervangen. Een van de contactpunten is de achterdeur, die naar buiten toe open draait. Deze deur staat in de zomermaanden vaak open, ook wel eens als er een verfrissend zomerbuitje verkoeling brengt. Nu is het systeem niet vochtbestendig en dat heeft er dus voor gezorgd dat er in het contactpunt ijzer is gaan oxyderen met als gevolgd dat het alarm keer op keer af gaat en er meldingen naar Securitas gaan voor inbraak en/of sabotage. Ik ga ervan uit de installateur wist wat hij deed en dat hij wist dat het een naar buiten draaiende deur betrof! Die uiteraard open moet kunnen blijven als wij dat wensen. We hebben diverse keren telefonisch contact gezocht waarbij ons werd medegedeeld dat we ondanks de garantie voorrijkosten moeten betalen. Iets dat op zich al een waardeloze service is. Vervolgens zijn we met een helpdesk medewerker telefonisch stappen doorlopen om batterijen te vervangen en het systeem te resetten. (Wat op een heel gedoe is en voor de leek en zonder hulp niet te realiseren.) En telkens weer geeft een ondraaglijk en oorverdovend loeiende sirene blijk van storing. We durven nu niet meer weg te gaan of naar bed te gaan met het alarm ingeschakeld omdat we a. zelf het geluid niet kunnen verdragen, zeker niet omdat ikzelf hyper-acusis heb (overgevoeligheid voor geluid) b. onze dieren willen beschermen tegen het vreselijke geluid c. de ermee gepaard gaande onrust en stress niet meer willen d. securitas niet steeds weer willen uitleggen dat het een probleem is met de installatie e. al nerveus worden bij het idee dat dat ‘ding’ weer kan afgaan. De beloofde rust en het gevoel van veiligheid blijven dus uit, sterker nog, het brengt alleen maar meer stress. Binnen 1 jaar zijn er al de nodige problemen geweest. Wij beschouwen het systeem daarom als ondeugdelijk. Het doet niet wat er is beloofd. Daarom beschouwen wij het contract met ‘Uw huis veilig’ als niet langer geldig en eisen wij vernietiging daarvan na terug nemen van uw installatie. Na een half jaar contact zoeken is er nu eindelijk contact geweest met customer service. Ze vinden het natuurlijk heel jammer dat we ontevreden zijn. Zij vinden echter dat we niet de deur open mogen laten staan als het regent want "U gaat toch ook niet de tv buiten zetten als het regent?" , en wij vinden dat dat moet kunnen in de zomer. Normaliter betaal je voorrijkosten, uurtarief en de te vervangen apparatuur betaal je ook zelf. Customer service wilde ons tegemoet komen om de eerste twee voor rekening te nemen, maar dat willen wij niet omdat we geen vertrouwen meer hebben in het systeem en Uw huis veilig. We kunnen het contract afkopen tegen het bedrag dat we in de resterende maanden zouden betalen minus 15 %. En minus 20% bij terug sturen van de installatie. Dan kom je uit op een verschrikkelijk hoog bedrag. Het kost ons hoe dan ook een heleboel geld. Trekken we nu echt aan het kortste eind of kunnen we nog iets doen?

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!