Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

UPC snelheid

Geplaatst door: gsm op: 12-02-2009 19:57
Ik heb net een paar dagen UPC en nu is het al sneller dan gespecificeerd.Blijkbaar is UPC de snelheid aan het verhogen. Dat merk je pas als het modem uitgestaan heeft en opnieuw aangezet wordt.Kan iemand het bevestigen?
Reactie door gsm op 20-02-2009 11:58
Vandaag heb ik officieel bericht ontvangen van UPC dat de snelheid is verhoogd van 8000/1500kbps naar 10000/1500kbps. In mijn geval was de oude snelheid echter 6000/1500.Ik heb gemerkt dat deze verhoging hier en daar een storing gegeven heeft, die echter eenvoudig op te lossen is door het UPC modem even uit en weer aan te zetten.
Reactie door gsm op 20-02-2009 12:02
Ik wil nog even opmerken dat de overgang van KPN telefoon (ISDN) en XS4ALL internet naar UPC vlekkeloos is verlopen. Binnen twee weken na oplevering was ook het oude telefoonnummer door UPC overgenomen van KPN. Nu nog afwachten of de telefonische opzegging van XS4ALL internet zonder problemen verloopt.
Reactie door lebra2009 op 20-02-2009 23:56
Mijn ouders van oudere leeftijd, hadden de UPC op 31/12/08
opgezegd en ook schriftelijk bevestigd gekregen. De Decoder en Modem is netjes
terug gestuurd en nu halen ze pas weer het gehele abonnement van hun rekening.
Hebben we vandaag weer met hun gebeld, waarbij ze ons meldde dat ze over een
aantal minuten terug zouden bellen. Nou weet ik niet wat bij UPC een paar
minuten zijn, maar als ze helemaal niet meer terug bellen is toch wel erg
slecht .
Naar aanleiding van bovenstaande posting hebben wij even nagekeken wat er aan de hand is.

De abonnementen van uw ouders zijn op 2 januari jl. stopgezet met uitzondering van het telefonieabonnement.

Uw ouders hebben namelijk te kennen gegeven het telefoonnummer te willen behouden. Indien wij het telefoonabonnement beëindigen is nummerbehoud niet mogelijk.

De nieuwe provider dient een verzoek tot nummerbehoud bij ons in te dienen. Op het moment dat het nummer wordt overgenomen door de nieuwe provider, wordt het telefonieabonnement stopgezet. Dit is op 12 februari jongstleden gebeurd.

Er volgt nog een correctie voor de berekende abonnementskosten voor de periode 13 - 28 februari 2009. Deze correctie wordt vermeld op de eindfactuur, welke medio maart wordt verzonden. Dit is in het gesprek van 21 februari jl. ook aangegeven.

Mocht u naar aanleiding van bovenstaande nog vragen hebben dan verzoek ik u een e-mail te sturen naar webcare@upc.nl.

Met vriendelijke groet,

UPC Webcare Team

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor