upc overstapservice en dubbele abonnementskosten
Geplaatst door: pabo op: 05-12-2009 19:51
Als je door upc je oude provider laat opzeggen met inachtneming van 1 maand opzegtermijn, dan krijg je van upc onmiddellijk de modems binnen maar ze factureren ook onmiddelliijk. Met andere woorden je betaalt dan altijd een maand dubbel.Die overstapservice is dus een kostbare zaak.Je kunt dan beter je oude provider zelf opzeggen en dan pas op het laaste moment, vlak voor de einddatum van je oude contract, bijv. internetten en bellen bij upc aanvragen. De overstap kost dus altijd geld en bovendien bleek in mijn geval dat ze tele 2 niet konden opzeggen, tele 2 is in die zin een uitzondering.Ik zit nu dus met een rekening vanaf 11 november bij upc en tele 2 brengt mij tot 16 december hun kosten in rekening.Ik ben ontzettend kwaad en wil van UPC compensatie.
Heeft iemand anders ook een dergelijke ervaring?
Reactie door avdk op 05-12-2009 23:29
Er geldt bij overstappen maar één devies:
------------------*-----------------------------------*
ingang nieuw - min. 2 weken - einde oud contract
N.B. zeg NOOIT je telefoondienst op bij nummerbehoud !!
(de nieuwe provider vraagt nummerbehoud aan bij de oude, op die manier wordt je telefoondienst opgezegd)
* 2 weken zijn nodig om je oude telefoonnummer over te nemen van je oude naar je nieuwe contract.
Wil je extra zekerheid en dat je nog een 2e poging moet doen om je oude nummer over te laten nemen laat je nieuwe contract dan 4 weken eerder ingaan (gaat weleens verkeerd). Zo heb je ook de zekerheid van werkende diensten van je oude provider.
* voor nummerbehoud moet je 2 werkende telefoonnummers hebben (een tijdelijke (krijg je bij je nieuwe provider en het oude nummer is dan ook nog actief). Nummer behoud vraag je aan bij het afsluiten van je nieuwe contract, bij het ingaan (activering van je diensten) gaat de aanvraag pas lopen en ca 10 werkdagen erna heb je je oude nummer terug bij je nieuwe provider)
N.B. Je hebt dus eigenlijk altijd wel dubbele (2 weken minimaal een overlapping)....het is niet anders.....
Succes, A. vd Kolk
Reactie door avdk op 05-12-2009 23:32
Quote: avdk schreef op zaterdag 5 dec 2009, 23:29: Er geldt bij overstappen maar één devies:
------------------*-----------------------------------*
ingang nieuw - min. 2 weken - einde oud contract
N.B. zeg NOOIT je telefoondienst op bij nummerbehoud !!
(de nieuwe provider vraagt nummerbehoud aan bij de oude, op die manier wordt je telefoondienst opgezegd)
* 2 weken zijn nodig om je oude telefoonnummer over te nemen van je oude naar je nieuwe contract.
Wil je extra zekerheid en dat je nog een 2e poging moet doen om je oude nummer over te laten nemen laat je nieuwe contract dan 4 weken eerder ingaan (gaat weleens verkeerd). Zo heb je ook de zekerheid van werkende diensten van je nieuwe provider.
* voor nummerbehoud moet je 2 werkende telefoonnummers hebben (een tijdelijke (krijg je bij je nieuwe provider en het oude nummer is dan ook nog actief). Nummer behoud vraag je aan bij het afsluiten van je nieuwe contract, bij het ingaan (activering van je diensten) gaat de aanvraag pas lopen en ca 10 werkdagen erna heb je je oude nummer terug bij je nieuwe provider)
N.B. Je hebt dus eigenlijk altijd wel dubbele (2 weken minimaal een overlapping)....het is niet anders.....
Succes, A. vd Kolk
einde Quote
Reactie door jeetje72 op 06-12-2009 10:56
hallo,
wij zitten eigelijk met het zelfde alleen zijn wij van upc overgestapt naar online, upc zegt gewoon niets te hebben ontvangen, en rekend nu al 4 mnd gewoon de maandelijkse kosten door,
ze komen je hier in echt niet te gemoed...
Reactie door pabo op 06-12-2009 11:45
Bedankt voor jullie reacties.
Van UPC heb ik inmiddels begrepen dat de overname van het oude telefoonnummer binnekort geregeld is middels bepaalde instructies van hen.
Wat mij stak is dat ze de opzegservice aanbieden, dan moet je dat een maand van tevoren regelen, maar UPC rekent dus meteen abomnnementskosten als gevolg van deze service, dat is toch a -sociaal.
Door het overstappen te regelen voor nieuwe klanten strijken ze dus altijd een maand abonnementskosten op, terwijl de oude provider ook rekent tot de einddatum.
Heeft iemand dit ooit kenbaar gemaakt bij een consumentenprogramma , de ombudsman of iets dergelijks?
Reactie door read op 05-12-2009 20:33
Dag pabo,
Probeer deze zaak eens recht te breien door kontakt op te nemen met:
[url: webcare@upc.nl[/url:
(zet in je mailtje ook even jouw klant- en nawgegevens en je telefoonnummer)
[edit redactie - gegevens verwijderd:
Pedro.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!