Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

UPC misleidende reclame

Geplaatst door: barabats op: 23-11-2009 13:13
Hee hallo allemaal, Ik heb net contact gehad met de verkooplijn van UPC, Ik overweeg namelijk gebruik te maken van hun alles in 1 aanbieding van 28,??/mnd, Allereerst natuurlijk de postcodecheck gedaan waar uitkomt dat UPC leverbaar is op mijn postcode, echter na doorvragen via de verkooplijn blijkt UPC helemaal niet beschikbaar op mijn adres, wanneer het wel beschikbaar komt kan men niet aangeven, Wat nu mijn pobleem is, is het niet zo dat UPC in deze misleidende reklame maakt?? Landelijke reklamecampagne waar niet in gesproken wordt over beschikbaarheid via de site wordt aangegeven dat het kan echter moet je toch een 0900-nummer bellen (10ct/min) om er dan achter te komen na 10min dat het niet gaat werken! Ook het niet kunnen melden van een eventuele beschikbarheid is toch raar, ik neem aan dat dergelijke bedrijven een jaarplanning aanhouden en dus best wel kunnen zien wanneer diensten beschikbar komen, of is het bij UPC zo dat men pas een regio ontsluit als men genoeg aanvragen heeft?????????? Heeft iemand een een zelfde ervaring met UPC?? en is dit ondertussen opgelost? gr bB ps. Alle ADSL aanbieders van NL bieden hun diensten verder gewoon aan in mijn postcodegebied dus aan de backbone kan het niet liggen!!
Reactie door jkoops op 23-11-2009 14:48
Ga nooit naar UPC. Overweeg het totaal pakket van KPN
Reactie door barabats op 23-11-2009 14:50
Probleem is in deze dat ik wel graag ook gebruik wens te maken van UPC analoog (ivm bestaande MCE configuraties) en dus eigenlijk ivm het analoge verhaal vast zit aan UPC, daarom leek het me ook zo mooi om nu daadwerkelijk alles in 1 te hebben!!
Reactie door valerius op 23-11-2009 15:30
Ja de als het er niet is bij UPC dan kan je het dus ook niet verwachten dat ze voor u gelijk maar de hele wijk gaan verwerken. Die poskode proef is niet voor niks als ze dus overal die verbindingen kunnen aanbieden hoeven ze dus dat niet tedoen. Valerius
Reactie door entertain op 23-11-2009 16:02
doe het niet, echt, bespaar jezelf een hoop ellende en frustratie, laat je niet verleiden door prijsaanbiedingen of geboden snelheden of mooie praatjes.
Reactie door holpen op 23-11-2009 22:07
Beste barabats, Je vergelijkt hier adsl-aanbieders met een kabelaanbieder. Voor de digitale diensten hebben kabelaars nog steeds hun eigen afgeschermde leveringsgebieden. Als je dus internet over de kabel wilt hebben, dan ben je gebonden aan één leverancier die in jouw gebied actief is. De adsl-diensten worden via het telefoonnetwerk geleverd en dat is vrij voor verschillende aanbieders. Het heeft dus niets te maken met backbones of planningen.
Reactie door barabats op 24-11-2009 09:12
hmm nadat de mail van de tariefswijziging in de mailbox viel onderstaand naar UPC gemaild! (aangezien ze in de mailing mij een alles in 1 pakket aanbieden) --------------------------------------------------- Beste, Tot mijn grote verbazing vandaag een email ontvangen met de tariefswijziging. Dit tot mijn verbazing aangezien er bij de in de emial aanwezige links gesproken wordt over een eventuele overstap naar UPC totaal (alles in 1). Ik heb toevallig vanmiddag het bestelformulier hiervan ingevuld en na het invullen bleek de service niet leverbaar op mijn adres. U verkoopdienst kon mij telefonisch ook niet melden wanneer ik wel van deze diensten gebruik kon maken!! Ik heb het nare gevoel van misleidende reclame van jullie nu 2x op één dag, kan een bedrijf als jullie nou echt geen goede mailings de deur uit doen naar jullie klanten? Ik bedoel hiermee mailing op maat met aanbiedingen die ook daadwerkelijk leverbaar zijn! Ik hoop dat via deze weg er misschien wel zicht verkregen kan worden op een eventueel leverbaar zijn van jullie alles in 1 pakket in mijn postcode gebied! MvG
Reactie door barabats op 24-11-2009 09:13
en dan krijg je een f******* autogenerated mailtje terug! ongelofelijk dat men niet eens het fatsoen heeft om op minstens 1 van mn vragen te antwoorden! --------------------------------------------------------------- Geachte heer Aspin, Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden. Op dit moment is het kabelnetwerk in uw gemeente nog niet geschikt voor alle digitale diensten van UPC Nederland. Wanneer deze diensten wel mogelijk zijn in uw gemeente dan informeren wij u als volgt: Via de huis aan huis bladen, Via het UPC Infokanaal, Via onze website www.upc.nl Onze excuses voor het ongemak. Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, UPC Nederland Het is niet mogelijk te mailen naar noreply@upc.nl. Indien u nog een vraag of opmerking heeft dan kunt u reageren via het contactformulier op de website van UPC. U vindt het contactformulier op http://www.upc.nl
Reactie door cefas op 26-11-2009 12:38
Hoi, Ik heb ook problemen met Ziggo gehad. Uiteindelijk wat gaan rondsurfen op het internet en kwam daar de website van www.debreedbandspecialist.nl tegen. Ten eerste geven ze aan dat ze een onafhanelijke partij zijn die duidelijkheid wil scheppen in het oerwoud van aanbiedingen. Ik heb de adviestool met verschillende mogelijkheden ingevuld en de adviezen die eruit kwamen waren inderdaad verschillend. Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van de bel me terugtool en heb met diegene die me terugbelde nogmaals het hele wensen pakket doorgenomen. Uiteindelijk heb ik een contract met Tele 2 via debreedbandspecialist.nl afgesloten. Alles werd keurig afgehandeld en als extratje kreeg ik omdat ik via hun besteld nog een extraatje een portable DVD speler. Deze zou ik bij Tele 2 direct nooit hebben gekregen. Toch weer een mooi kerstcadeau voor mijn dochter. Groet, Cefas
Reactie door erikenlouisa op 11-12-2009 16:33
ik heb net 30min 55sec aan de telefoon gehangen met upc maar het is vrijdagmiddag borrelmiddag denk ik en nemen niet op, ik heb een paket afgesloten in november maar heb nog geen factuur zou deze week komen zij de telefoonnist deze week hij kon me wel vertellen dat er nu een rekening stond van 212 euro maar heb een paket van totaal 61.20EURO hoe kan daT had ik de voorwaarde maar moeten lezen zegt ie wat een eikel zeg bah
Reactie door jongjr op 01-10-2012 09:05
Blijkbaar hebben ze een paar jaar later nog steeds niets geleerd van hun fouten. Wij hebben ons ruim een maand geleden aangemeld. Alles zou binnen een week opgestuurd worden. 3 weken later nog steeds geen Decoders en wachtwoorden niks ontvangen. Mijn man is uit frustratie zelf de decoders maar gaan ophalen waardoor we nu wel internet en tv hebben We zitten nu nog te wachten op de inlogcodes en telno. Deze kon niet gelijk meegegeven worden. Heb ze inmiddels gemaild en gevraagd terug te bellen zonder resultaat. Ga ze nog maar een mail sturen oa met de mededeling dat we nog steeds geen telefoon hebben en ik niet van plan ben te betalen. Aanrader? Nee!!!
Reactie door samba op 01-10-2012 13:22
Dat klopt dat UPC op meer plaatsen de postcodecheck toch geen diensten kan aanbieden Heb ze dat ook gemeld Daarom maar KPN moeten nemen

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor