Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

UPC mediabox

Geplaatst door: sin666 op: 25-11-2010 21:58
Mijn UPC mediabox "lagt". Ik kijk dus naar schilderijen met radio geluid. De TVguide doet het helemaal niet.Ik heb net nog even getest. Resultaat: ik werd gefeliciteerd, want de mediabox heeft goede verbinding met het UPC netwerk. Bij de informatie staat 5 keer het woord goed in een groen balkje, maar toen ik vanavond de helpdesk belde kon de persoon maar 1 ding doen: een monteur sturen. Als deze UPC monteur vind dat het mijn fout is, dan betaal ik. Hier heb ik geen zin in, hij is niet onafhankelijk. Als alle info van de mediabox positief is dan is hij toch goed aangesloten. Ik ben het beu elke 2 weken de box te resetten. Heeft iemand ervaringen met KPN of Canal digitaal?
Reactie door mhofman op 26-11-2010 14:07
Met al deze bedrijven is wel wat maakt niet uit welke je hebt.Heb je wel de goede regiocode erin gezet?
Reactie door sin666 op 26-11-2010 15:08
Ik ben al zo'n 3 jaar klant. Toen ik gisteren de helpdesk belde i.v.m. het probleem vroeg ik ook of het mogelijk was een mediabox met hdmi aansluiting te krijgen. Het antwoord was ja als ik een duurder abonnement nam en ja als ik een nieuwe klant was. Het antwoord was nee voor mij. Dat snap ik dan weer niet. Maar goed, ik oriënteer me nu op andere mogelijkheden. UPC is mij te (oude) klant onvriendelijk.
Reactie door bvedwin op 10-01-2011 19:34
Wil je een goede dag hebben? Neem dan een abonnement bij UPC! Vandaag heb ik namelijk mijn abonnement opgezegd. Na jarenlang klant te zijn geweest ben ik het zat. Vooral de Digitale televisie is een D-R-A-M-A. Duurste abonnement genomen omdat UPC goedkopere abonnementen niet werkend kreeg. Nu abonnement met HD Royaal en DVR. Ook dit is zo instabiel als het maar kan. Regelmatig vastlopers, niet startende programma's. Iedere twee dagen de mediabox terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dan maar weer hopen... Vandaag dus alles opgezegd.. en ik moet zeggen.. een heerlijk gevoel.
Reactie door rjw op 10-01-2011 19:44
Ik heb waarschijnlijk wat verkeerd gedaan toen ik twee maanden terug overstapte naar UPC. Ik had binnen 4 dagen de mediabox en kabelmodem, en na aansluiten werkte alles in 1 keer. Ik heb alleen maar de plaatjes in de installatiehandleiding gevolgd.
Reactie door sin666 op 10-01-2011 20:34
@rjw Misschien gaat dit topic niet over het aansluiten van de mediabox, maar over de kwaliteit van de service van UPC. Dus start je eigen topic op over je blijheid en je geluk is mijn advies ;-)
Reactie door grootvader op 10-01-2011 21:54
Juist wat ik in de loop der tijd met dat UPC zelf heb meegemaakt en gelezen op het internet ben ik overgegaan op dat Digitenne. Dat liep een aantal jaren goed met een binnenantenne maar toen ook dat slechter werd door haperend beeld heb ik voor 6,95 euro een buitenantenne gekregen die echter nog slechter beeld gaf dan die binnenantenne, een binnenantenne die kortgeleden de geest gaf. Terug dus naar die KPN-winkel die; eerlijk is eerlijk keurig netjes bleef terwijl ik toch bozig als ouwe vent reageerde en toch ging kijken voor een nieuwe wel werkende binnenantenne. Deze man vertelde wel dat mijn ontvanger verouderd was en dus over een niet al te lange tijd ook vervangen moest worden. De nieuwe antenne eenmaal aangesloten bleek het beeld in ieder geval sterk verbeterd en omdat ik toch al niet een fervente tv-kijker ben (fanatieker op dit internet) kan ik er mee leven. Want Digitenne kost mij € 8,95 en dat meest minimale UPC € 17,95. Weliswaar zou een volledig pakket € 45,- kosten = tv,internet en bellen (ik ben nu toch goedkoper uit) maar ik krijg al wratten op mijn benen als ik die drie letters zie! Kortom, nu dat Digitenne toch verbeterd lijkt te zijn is er toch een alternatief al is dat maffia-bedrijf UPC helaas nog steeds de monopolist op de kabel hier in Amsterdam. De Vrije Vogel en zie je wel? Daar komen die wratten al weer op. Gadverdamme, wat een rottige kabelaar !!
Reactie door pino123 op 10-01-2011 22:27
Het lijkt mij niet meer dan redelijk, dat indien jij een fout maakt betreffende de aansluiting, jij deze ook moet betalen indien de monteur komt. Wat ik zelf denk is dat je een wat ouder model box hebt, soms zijn de monteurs al blij als de box het twee jaar uithoudt. In mijn geval precies dezelfde klachten, blokken, haperen, geen uitzending gemist etc etc. Monteur kwam, nieuwe box geplaatst oude meegenomen, geen centje pijn. Wel was mijn aanluiting daarvoor natuurlijk al twee jaar prima.
Reactie door grootvader op 10-01-2011 23:25
Waarom ik wratten op mijn benen krijg van dat UPC komt omdat elke communicatie op een normale manier onmogelijk is. Drie jaar na overlijden van een vrouw (in een tijdelijke wisselwoning) nog steeds nota's sturen en op brieven nergens op reageren. Terug in de eigen woning die eerst uit Hs en 1-hoog, daarna uit 1 (één) woning bestond dreigen de aansluiting af te sluiten omdat de bovenbewoner niet betaalde. Een bovenbewoner die niet bestond. Ik heb moeten dreigen om een van die directieleden aan de stropdas over zijn bureau te komen trekken toen zonder enige verdere brief die aansluiting bleef. Buren die in diezelfde situatie verkeerden (ontduplexen) werden echter wel zij het tijdelijk afgesloten. Dit leerde mij dat UPC wat betreft de briefafhandeling die z.g. Guust-Flatermethode hanteert. Tenslotte de gemene wijze waarop UPC met de gemeente Amsterdam een geheime overeenkomst probeerde af te sluiten bij de komst van een eventuele glaskabel (voor 1 euro ook daarvan het monopolie!!) Ik maak mij dan ook sterk dat dit UPC in ieder geval voor een deel uit Amerikaans maffiageld wordt gefinanciert tegen een hoge winstmarge op dat geleende geld. Ja, en die pukkels op mijn benen nu. Goed dat er een Wikileaks bestaat! De Vrije Vogel
Reactie door toolboy op 11-01-2011 00:39
Yep het bekende verhaal.UPC heeft meer tevreden ,dan ontevreden klanten en bezitten een monopool positie. Ook al heeft u gelijk,uw gelijk krijgen is tegenwoordig wat anders. upc staat bekend om de uitzonderlijke slechte aftersales. Publicatie daarover heeft gestaan in het blad panorama. En ja een door hun ingehuurde(monteur)haha komt in uw woning. Gaat u hier niet mee in dan trekt u aan het kortste eind. Das upc

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor