Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

UPC Horizon Mediabox

Geplaatst door: pietereo op: 26-10-2012 11:03
Heeft iemand ook zo een ervaring met de Horizon Mediabox van UPC als ik? Dinsdag 09-10-2012 besteld, 10-10-2012 de Horizon box binnen donderdag 18-10-2012 zou de monteur de Horizon box installeren, de monteur bezig geweest van 15.10 uur tot 19.00 uur en kwam niet verder dan het installeren van de TV, geen internet geen telefoon en de TV alleen via de scart aansluiting dus geen HDTV ook streamen is niet mogelijk en TV app's zoals Facebook enzovoorts werken ook nog niet, anders dan in de reclame wordt weergegeven. Ook had ik een probleem met mijn Philips TV want die kan niet met de HDMI kabel aangesloten worden omdat er een conflict is met het beveiligings protocol van de Philips HDMI aansluiting??? Lees het maar eens op het UPC forum wat voor sorus de Horizon gebruikers hebben!!!! Heb na dit, de monteur en de Horizon Mediabox buiten de deur gezet en UPC laten weten dat ze mij niet meer lastig hoeven te vallen met deze onzin, ook zoals Marcoja1 speciaal thuis gebleven voor deze aansluiting en alles weer terug gezet naar mijn "oude" provider KPN, wacht wel af tot een andere provider wel zover is dat ik een volledig mediacenter op kan zetten met streamen en alles.
Reactie door sweeterlake op 28-10-2012 02:23
Met mijn oprechte deelneming! Wel bekend met de ellende en ellendige service van & door (namens) UPC. Incompatibele (ingehuurde) medewerkers die sprookjes aanpraatten en die (ingehuurde) medewerkers geloofden zelf in hun eigen sprookjesboeken UPC en de ... Zelf ben ik zelf ook niet echt tevreden over KPN Alles-in-1-Premium, met name de snelheid van internet zou tot 80 Mb/s in theorie moeten gaan, haal slechts ruim (bedraad & Wi-Fi) 32 Mb/s. Met de televisie was het internet gestoord, liepen de Motorola televisieontvangers VIP 1853 regelmatig vast. Van de week, woensdag 24 oktober jl., heeft (waarschijnlijk) een update plaatsgevonden en alles werkt nu weer naar behoren m.u.v. de internetsnelheid die achterblijft tot ruim 32 Mb/s.
Reactie door frank3x op 06-06-2013 20:38
Dag UPC, Ik voel me belazerd door jullie. "Als één van de allereerste abonnees koos u voor het Alles-in-1 Horizon TV-pakket." Dat was 25 oktober 2012; er was toen 1 pakket met daarin 120 Mb internet, Bellen en Kabel TV. (Geen mogelijkheid om Extra TV kanalen te bestellen; dat zat in het pakket erbij!) De mediabox is sindsdien een ramp; onhandige menu's, instellingen die verloren gaan, tv-zenders die niet ontvangen kunnen worden en dergelijke. De extra TV kanalen werden toen verlengd tot en met 31 mei 2013 ter compensatie de (bar)slechte introductie van Horizon.tv UPC: "Daarom mag u langer van onze introductieaanbieding gebruikmaken. U behoudt de korting op het abonnement, het uitgebreide zenderpakket, het HD-pakket én Film1 tot en met 31 mei 2013. Hier hoeft u niets voor te doen." Vervolgens halen jullie per 1 juni 2013 alle extra kanalen offline. Je laat me 2x contact opnemen met de klantenservice omdat ik een 'storing' gemeld heb. Pas na enkele dagen en een 3de telefoongesprek, kan iemand mij vertellen dat de introductie aanbieding is afgelopen. Wanneer ik echter de extra kanalen wil behouden, dien ik OPNIEUW EEN JAARCONTRACT af te sluiten. Dit is echt een vieze streek naar UPC klanten toe. UPC zadelt klanten op met een systeem wat half werkt, en haalt vervolgens alle extra kanalen weg; Dat terwijl ik een UPDATE verwacht wat de Horizon ervaring beter zou maken... Nou helaas, na bijna 9 maanden werkt de box nog steeds niet goed; Er is nog steeds geen Android app bijvoorbeeld (ver vooraf de introductie al aangekondigd)... En nu willen jullie dat ik een nieuw jaarcontract ga afsluiten voor een KUT dienst die absoluut niet naar behoren werkt? Als "compensatie" haalt UPC ook nog eens de extra zenders weg... Omdat er geen 120mb pakket (meer) is, kan ik slechts upgraden naar 150mb (voor ruime meerkosten) of downgraden naar 100mb. Ik kan niet voor de laatste 3 maanden de 'extra kanalen' voor een kleine meerprijs bovenop mijn abo krijgen? Dit is een manier om mensen in een nieuw jaarcontract te sluizen!. Persoonlijk vind ik dit een vieze manier van klantenbinding. Ik heb nog 3 maanden tegoed in mijn contract en op deze manier ga ik absoluut niet verder met UPC. Zoals ik aangeef vind ik mij geforceerd om een nieuw jaarcontract af te sluiten met UPC. Ik zal deze klacht ook weerleggen bij de Consumentenbond alsmede Vara's Kassa en hoop dat beide partijen aandacht schenken aan deze manier van bedonderen. Frank
Reactie door zoekster op 06-06-2013 23:04
Frank, heb je al eens overwogen een klacht bij de geschillencommissie neer te leggen? klik HIER Lees goed de brochure door over termijn, klachtengeld en klachtenbrief.HIER

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!