Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

upc en hun manier van nota's verwerken

Geplaatst door: mike007 op: 12-04-2011 14:54
hallo, ik heb mijn vriendin upc kado gedaan als verjaardagskado, vervolgens ging ze verhuizen na een niet upc gebied. helaas kon ik niet van upc af omdat zij ging verhuizen, de abbonement op mijn naam staat en ik nooit woonachtig ben geweest op dat adres. heb zelf geen zelfstandige woonruimte dus geaccepteerd dat ik betaal voor iets wat ik niet kan gebruiken. maar heb wel verhuiskosten moeten betalen om het om te zetten na een ander adres, omdat als ik alles zo zou laten staan de post op het adres waar me vriendin gewoont had binnen zou komen plus risico moet nieuwe bewoners die dan konden bellen op mijn koste. ik kijk altijd na op upc.nl of alles netjes betaald is. en ja er staat dat er betaald is, maar een maand later staat er ineens op de nieuwe factuur een bedrag van de maand ervoor. oke waarschijnlijk misgegaan door de verhuizing , kan gebeuren, ze schrijven automtisch af dus komt wel goed. vanaf toen kwamen de problemen, laatste herinnerings brieven. met een acceptgiro, dus gelijk betaald. maar ze blijven nu maar komen, elke keer ander bedrag, alles door kruist elkaar, niks is meer duidelijk. gebeld na upc waar verteld wordt ik 118 euro moet betalen. dat is ook de laatste acceptgiro die ik ontvangen heb. voor de zekerheid toch maar even de optie gedaan via een computer aan de telefoon op te vragen wat er nog openstaat. daar krijg ik te horen er een bedrag openstaat van 218 euro. probeer ik in te loggen op mijn upc, account gesloten. weer bellen met upc. zeggen ze ja dat klopt het is toch 218 ik vraag hoe dat kan. komt er kort op neer, dat hun pas een acceptgiro sturen als het de laatste herrinnering betreft maar tot die tijd weet je niet er acterstallige betaling is. je betaald die rekening maar dan blijkt later dat er meer betaald had moeten worden omdat ze alleen de laatste herinnerings bedrag via acceptgiro sturen. maar goed een hoop gedoe gehad, ze gooien hoorn erop zogauw me klantnummer is geingevoert. en toen eindelijk weer iemand sprak gaven ze aan dat ik op upc.nl moest kijken, nadat ik aangaf dat ik er niet inkon en dat ik vreemde gang van zaken vond dat ze kosten mogen rekenen terwijl ik nergens kan zien wat ik moet betalen was me blokkade op me account ineens opgeheven. daar zie ik dat ik 412 euro moet betalen. ik snap dus helemaal niet meer wat ik moet betalen. want me vorige nota's staan op uitgevoert, maar op de nieuwe nota straat dan weer bedrag van vorige factuur. en zonder waarschuwing kijg je dan extra kosten en een laatste aanmaling etc. hoe moest ik weten dat het niet betaald was? en wie zegt dat er niet betaald is. ik krijg 1 keer in 4 maanden afschriften van me bank. kan ze nu dus niet inzien. en heb geen internet bankieren. ik weet niet wat ik nu moet doen betalen? en zo ja welk bedrag? volgens de mensen bij upc gaat de site boven de acceptgiro die ze sturen vandaar het volgens hun mijn fout is ik te weinig steeds heb betaald om al het allerstallige uit te laten voeren. maar daar staat 412 euro in 3 maanden tijd. terwijl ik geen gebruik maak van de diensten, vind dit wel erg hoog voor alleen abbonements kosten en boete's
Reactie door read op 12-04-2011 17:08
mike007 Advies: ik zou een bezwaarbrief sturen naar UPC en als dat bezwaar zou worden afgewezen, dan zou je een klacht kunnen indienen bij de GeschillenCommissie in Den Haag. Sukses, Pedro.
Reactie door valerius-2 op 12-04-2011 19:13
Neem eens contact op met de klantenservice en vraag hoe dit opgelast kan worden. Bij geen goed antwoord doe het dan schriftelijk desnoods aangetekend met ontvangst bevetiging. Met een vermelding dat u van plan om een consumentenorganisatie/ forum hier bij gaat inschakelen.
Reactie door birdies op 13-04-2011 00:33
off-topic: ...........ik krijg 1 keer in 4 maanden afschriften van me bank. kan ze nu dus niet inzien. en heb geen internet bankieren............. Dat is natuurlijk helemaal niet praktisch! Als je maar 1x in de 4 maanden afschriften krijgt, kun je meer problemen in de toekomst verwachten. Dat is veel te weinig om goede inzage in je bankzaken te hebben.
Reactie door joolesg op 24-04-2011 15:02
Zorg dat je je afschriften wel kan inzien....internet bij de bank!!! Bankieren bij de bank in het bankgebouw. Ze zullen je ook helpen (de bank) Als je betaald voor UPC dan kan je ook inloggen en je afschriften uitprinten. Dit moet kunnen. En bellen met UPC heeft totaal geen zin, alleen maar studenten die 4 verschillende verhalen vertellen over hetzelfde. Schrijf een brief, leg het goed uit en ze zullen je tegemoet komen. (mij is ook zoiets overkomen en opgelost, met brief) Als je niet uitlegt dan kan je niet verwachten dat het opgelost wordt, UPC is net als de rest, Ziggo, KPN, Tele2, Vodafone allemaal providers met een oplichterige kant, maar ga erachter na en in mijn ervaring dan lossen ze het wel op,.
Reactie door read op 24-04-2011 18:46
joolesg Het kan wel zijn dat jij de ervaring hebt dat de problemen worden opgelost, maar dan ben je echt een uitzondering. Recent onderzoek wees nog uit dat er bij de providers gemiddeld 45% van de problemen niet of pas op de langere termijn worden opgelost. Pedro.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!