Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

UPC bedondert vaste klanten

Geplaatst door: onlinew op: 14-04-2011 11:17
Ik maak al 3 jaar gebruik van upc. Betaal best veel voor mijn aansluiting maar vertrouw de huichelaars van de Tele2 zeker niet. Na 3 jaar heb ik een mediabox die uit een aan valt. Heb net een 50 inch tv gekocht. Helaas heeft hij alleen hdmi uitgangen. Ik dacht dat is geen probleem bel upc en vraag om een nieuwe mediabox met hdmi uitgang. Nieuwe klanten krijgen met het goedkoopste pakket een mediabox met hdmi uitgang en vaste klanten moeten met een oude mediabox blijven zitten of een hd pakket kopen van 9 euro. WTF?
Reactie door joolesg op 14-04-2011 13:51
is waar....bel je op krijg je een student aan de telefoon die niet eens weet welke dag het is.....foute informatie en maar bellen, en maar betalen.....verhuising binnen amsterdam geen punt, kost 35 euro....telefoon nr. meenemen geen punt.....tot dat we werkelijk gingen verhuizen binnen amsteredam en hadden we opeens een nieuwe nr. moest nog een keer iedereen vertellen dat we een nieuwe nr. hadden...upc reageerde helemaal niet....slecht beeld werd wel snel verholpen door zeer onaardige medewerker van UPC - ervaring met Ziggo zijn nog erger....wat kan je doen?
Reactie door tp op 14-04-2011 17:08
@onlinew: Je hebt deze vraag al gesteld in de "vraag en antwoord"rubriek. Het is niet netjes dat nogmaals in een andere rubriek te doen. Zo loop je ook de kands dat antwoorden door elkaar gaan lopen....
Reactie door lenyenfred op 19-04-2011 13:48
Beste onlinew, Heb onlanfs ook wat problemen met de Mediabox gehad. Heb toen een vriendelijk mailtje naar UPC gestuurd met de VRAAG, hoe e.e.a. op te lossen is. Werd gebeld door een medewerker, welke naar aanleiding van mijn problemen besloot om een dag later al, een monteur te sturen. Alles is nagemeten en daarna is besloten om de Mediabox te vervangen. Ook bleek, dat mijn stekkerdoos bepaalde kanalen filterde. Ook die is vervangen. Heb de ervaring met UPC, als je hen vriendelijk vraagt, hoe e.e.a. op te lossen, het voor elkaar komt. Wens je heel veel sterkte, maar probeer eens dat mailtje te sturen.
Reactie door lammens op 19-04-2011 15:09
Ik heb hetzelfde probleem gehad, nieuwe TV alleen HDMI aansluiting. Ben naar UPC winkel gegaan en hebben hem zonder probleem omgewisseld voor een met HDMI aansluiting.
Reactie door henkiehoempa op 19-04-2011 15:19
Ik ben al jaren klant van UPC, ben best wel kritisch, maar moet eerlijk zeggen, dat UPC steeds al mijn klachten tot tevredenheid oplost. Zoiets mag ook wel eens gezegd worden.
Reactie door jank op 19-04-2011 17:12
Doorgaans word je wel netjes geholpen. Misschien niet altijd afdoende of volgens de wens zoals je het zelf gewild had. Het wil wel eens helpen, als je de vraag stelt op het Chelloo forum, een forum van UPC gebruikers. Daar is ook een webcare-team van UPC actief. Zij kunnen vaak wel iets regelen, als blijkt, dat UPC naast de pot heeft gepiest, om het zomaar eens uit te drukken.
Reactie door testcase op 20-04-2011 00:47
Quote: onlinew schreef op donderdag 14 apr 2011, 11:17: Ik maak al 3 jaar gebruik van upc. ...... maar vertrouw de huichelaars van de Tele2 zeker niet.... einde Quote manomanoman wat een niveau.
Reactie door börgemeister op 20-04-2011 02:42
Quote: onlinew schreef op donderdag 14 apr 2011, 11:17: Ik maak al 3 jaar gebruik van upc. Betaal best veel voor mijn aansluiting maar vertrouw de huichelaars van de Tele2 zeker niet. Na 3 jaar heb ik een mediabox die uit een aan valt. Heb net een 50 inch tv gekocht. Helaas heeft hij alleen hdmi uitgangen. Ik dacht dat is geen probleem bel upc en vraag om een nieuwe mediabox met hdmi uitgang. Nieuwe klanten krijgen met het goedkoopste pakket een mediabox met hdmi uitgang en vaste klanten moeten met een oude mediabox blijven zitten of een hd pakket kopen van 9 euro. WTF? einde Quote Ja, is wel mogelijk natuurlijk bij UPC, dan zit je gelijk weer een jaar vast aan de ellende van UPC, nieuw contract! Ook de HD-dvrmediabox is ook niet zaligmakend, om de haverklap problemen met uitval, gaat niet meer uit, geen display informatie etc. Rampzalig!
Reactie door jovanni op 20-04-2011 17:05
Quote: börgemeister schreef op woensdag 20 apr 2011, 02:42: Quote: onlinew schreef op donderdag 14 apr 2011, 11:17: Ik maak al 3 jaar gebruik van upc. Betaal best veel voor mijn aansluiting maar vertrouw de huichelaars van de Tele2 zeker niet. Na 3 jaar heb ik een mediabox die uit een aan valt. Heb net een 50 inch tv gekocht. Helaas heeft hij alleen hdmi uitgangen. Ik dacht dat is geen probleem bel upc en vraag om een nieuwe mediabox met hdmi uitgang. Nieuwe klanten krijgen met het goedkoopste pakket een mediabox met hdmi uitgang en vaste klanten moeten met een oude mediabox blijven zitten of een hd pakket kopen van 9 euro. WTF? einde Quote Ja, is wel mogelijk natuurlijk bij UPC, dan zit je gelijk weer een jaar vast aan de ellende van UPC, nieuw contract! Ook de HD-dvrmediabox is ook niet zaligmakend, om de haverklap problemen met uitval, gaat niet meer uit, geen display informatie etc. Rampzalig!einde Quote Beste börgemeister , als je box gaar ruilen, dan zit je niet aan een nieuwe jaar contract vast. En als je een box hebt waarvan display defect is, kun je voor bellen en binnen 3 dagen krijg je een nieuwe toegestuurd. UPC kan niet ruiken dat jou box niet goed werk.
Reactie door joolesg op 24-04-2011 15:10
Ivm verhuizing binnen amsterdam & toch een nieuwe telefoon nummer heb ik een brief gestuurd en UPC heeft die 35 euro verhuiskosten terugbetaald. Een brief schrijven heeft zin, bellen niet. Nu ga ik achter waarom net 5, 7 & 9 steeds wegvallen. Nieuwe media box nodig denk ik, als ik lees wat andere schrijven. Maar toch raar, want de UPC monteur is zowat kind aan huis hier (onaardige/ongeinteresserd man) en je zou toch denken dat ie dat ook zegt! Beeld is ook soms blokkerig.
Reactie door joolesg op 24-04-2011 15:36
ja, zo gaat dat. betalen, betalen, betalen - mijn advies.....opzeggen en een andere provider zoeken. Helaas zijn het allemaal rotzakken.
Reactie door börgemeister op 25-04-2011 02:24
Quote: jovanni schreef op woensdag 20 apr 2011, 17:05: Quote: börgemeister schreef op woensdag 20 apr 2011, 02:42: Quote: onlinew schreef op donderdag 14 apr 2011, 11:17: Ik maak al 3 jaar gebruik van upc. Betaal best veel voor mijn aansluiting maar vertrouw de huichelaars van de Tele2 zeker niet. Na 3 jaar heb ik een mediabox die uit een aan valt. Heb net een 50 inch tv gekocht. Helaas heeft hij alleen hdmi uitgangen. Ik dacht dat is geen probleem bel upc en vraag om een nieuwe mediabox met hdmi uitgang. Nieuwe klanten krijgen met het goedkoopste pakket een mediabox met hdmi uitgang en vaste klanten moeten met een oude mediabox blijven zitten of een hd pakket kopen van 9 euro. WTF? einde Quote Ja, is wel mogelijk natuurlijk bij UPC, dan zit je gelijk weer een jaar vast aan de ellende van UPC, nieuw contract! Ook de HD-dvrmediabox is ook niet zaligmakend, om de haverklap problemen met uitval, gaat niet meer uit, geen display informatie etc. Rampzalig!einde Quote Beste börgemeister , als je box gaar ruilen, dan zit je niet aan een nieuwe jaar contract vast. En als je een box hebt waarvan display defect is, kun je voor bellen en binnen 3 dagen krijg je een nieuwe toegestuurd. UPC kan niet ruiken dat jou box niet goed werk.einde Quote Als onlinew zijn mediabox omruilt voor één die wel een hdmi-uitgang heeft, o.a. hd-mediabox of hd-dvr-mediabox, dan zit hij toch een jaar vast aan die (ellendige) UPC, want UPC dat als een ander product dus. Stel dat iemand ineens bedenkt dat volop bellen voordeliger is, dan is dat voor UPC reden om de klant wer op te zadelen met minimaal 1 jaar nieuw contract. Wanneer komt die liberalisering van de kabelbaronnen eindelijk tot stand? Zodat je zelf je eigen kabelbaron kunt kiezen
Reactie door birdies op 25-04-2011 08:14
........Als onlinew zijn mediabox omruilt voor één die wel een hdmi-uitgang heeft, o.a. hd-mediabox of hd-dvr-mediabox, dan zit hij toch een jaar vast aan die (ellendige) UPC, want UPC dat als een ander product dus.......... Hoe kom jij daar nou bij! Een ander product is een ander abonnement, niet een andere mediabox. ..........Ook de HD-dvrmediabox is ook niet zaligmakend, om de haverklap problemen met uitval, gaat niet meer uit, geen display informatie etc. Rampzalig!........... Dat heb je dan alleen maar van 'horen zeggen', want jij bent een Ziggo klant.
Reactie door börgemeister op 25-04-2011 14:00
Quote: birdies schreef op maandag 25 apr 2011, 08:14: ........Als onlinew zijn mediabox omruilt voor één die wel een hdmi-uitgang heeft, o.a. hd-mediabox of hd-dvr-mediabox, dan zit hij toch een jaar vast aan die (ellendige) UPC, want UPC dat als een ander product dus.......... Hoe kom jij daar nou bij! Een ander product is een ander abonnement, niet een andere mediabox. ..........Ook de HD-dvrmediabox is ook niet zaligmakend, om de haverklap problemen met uitval, gaat niet meer uit, geen display informatie etc. Rampzalig!........... Dat heb je dan alleen maar van 'horen zeggen', want jij bent een Ziggo klant.einde Quote Inderdaad ben ik - afgezien van de Motorolamodem die nog geen 40 mbs aankan - een tevreden klant bij Ziggo. Inderdaad heb ik bij mijn schoonzus - tot haar spijt UPC-klant - ook de HD-DVRMEDIABOX gezien met haperingen, die niet uitgaat en het display blijft hangen etc. Dus weet ik waar ik over sprak. Ben ik blij geen UPC-klant te zijn. UPC heeft nou eenmaal het imago van: 'Wij zijn groot en jullie zijn klein!' Af en toe voel ik het ook aan als de 'UPC surpriseparty!'
Reactie door rjw op 25-04-2011 14:59
Quote: joolesg schreef op zondag 24 apr 2011, 15:36: ja, zo gaat dat. betalen, betalen, betalen - mijn advies.....opzeggen en een andere provider zoeken. Helaas zijn het allemaal rotzakken.einde Quote Wat een zinvolle reactie... Gek he dat een bedrijf geld wil verdienen. Dat is namelijk de reden om een bedrijf te beginnen. En op zich maar goed ook, anders zou iedereen op dit forum ook niet te vreten hebben....
Reactie door dobby op 25-04-2011 15:31
Quote: börgemeister schreef op maandag 25 apr 2011, 14:00: Inderdaad ben ik - afgezien van de Motorolamodem die nog geen 40 mbs aankan - een tevreden klant bij Ziggo. einde Quote ok - OT: Ik ga er maar even van uit dat je Mbps bedoelt :P - maar wat voor abo heb je dan? Ik had vroeger (dus) ook de Motorola (en die leverde altijd netjes meer dan ik zou hoeven krijgen) en toen ik naar de 120 Mbps ging (of come to think of it, waarschijnlijk al bij de 80 Mbps) kreeg ik Harris... (gelukkig geen Ubee.. ik ben een van die bofkonten waar Harris perfect stabiel werkt...) Maar als je _direct_ op de Motorola niet je beloofde speeds hebt (binnen het ziggo netwerk natuurlijk!), en de bottleneck ligt niet aan jouw end-apparatuur (geen idee wat je hebt) dan gewoon even gratis 1200 bellen (aangenomen dat je ook ziggo telefonie hebt; er was ook een Motorola zonder telefonie IIRC) en monteur laten komen (als je zeker van je zaak bent).. dan zou alles goed moeten komen..speeds
Reactie door börgemeister op 25-04-2011 23:50
Quote: dobby schreef op maandag 25 apr 2011, 15:31: Quote: börgemeister schreef op maandag 25 apr 2011, 14:00: Inderdaad ben ik - afgezien van de Motorolamodem die nog geen 40 mbs aankan - een tevreden klant bij Ziggo. einde Quote ok - OT: Ik ga er maar even van uit dat je Mbps bedoelt :P - maar wat voor abo heb je dan? Ik had vroeger (dus) ook de Motorola (en die leverde altijd netjes meer dan ik zou hoeven krijgen) en toen ik naar de 120 Mbps ging (of come to think of it, waarschijnlijk al bij de 80 Mbps) kreeg ik Harris... (gelukkig geen Ubee.. ik ben een van die bofkonten waar Harris perfect stabiel werkt...) Maar als je _direct_ op de Motorola niet je beloofde speeds hebt (binnen het ziggo netwerk natuurlijk!), en de bottleneck ligt niet aan jouw end-apparatuur (geen idee wat je hebt) dan gewoon even gratis 1200 bellen (aangenomen dat je ook ziggo telefonie hebt; er was ook een Motorola zonder telefonie IIRC) en monteur laten komen (als je zeker van je zaak bent).. dan zou alles goed moeten komen..einde Quote Er wordt afgeweken van de discussie van het probleem UPC. Ziggo erkent dat de huidige Motorolamodem niet verder komt dan 22 Mbps; tussen 1 mei en 1 september 2011 wordt de modem vervangen voor een exemplaar wat wel 40 Mbps of hoger aankan.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor