Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Uit de tweede hand

Geplaatst door: westhoekje op: 01-10-2011 10:03
Schrijnende verhalen: Nu heb ik sedert kort kunde aan een gezin die mij een verhaal vertelden waarvan je haren ter berge rijzen. 1 Zij stapten over van energieleverancier. 2 Deze bepaalden dat de meter out off date was. 3 Deze wordt door een bedrijf vervangen. 4 Helaas schijnt dit niet goed uitgevoerd te zijn. Waardoor er een levensgevaarlijke situatie onstond d.m.v. een gaslek. Explosie gevaar dus. Je zou denken dat de opdrachtgever de uitvoerder aansprakelijk stelt, doch dat is schijnbaar te simpel. De hoeveelheid gas dat ontsnapt is, mag het gezin in 24 mnd. perioden van 50 euro aan de leverancier terug betalen. En dan zeg je, daar ga je toch niet akkoord mee? Nee is het dan schuchter! Maar de winter staat voor de deur en zij dreigden ermee dat wij dan werden afgesloten.
Reactie door marcel75 op 01-10-2011 20:41
Maar is de bewoner niet uiteindelijk de opdrachtgever van de verwisseling van de meter? Dus waarom stellen de mensen zelf de meterplaatser niet aansprakelijk? Wat is daar zou moeilijk aan?
Reactie door westhoekje op 06-10-2011 10:17
Quote: marcel75 schreef op zaterdag 1 okt 2011, 20:41: Maar is de bewoner niet uiteindelijk de opdrachtgever van de verwisseling van de meter? Dus waarom stellen de mensen zelf de meterplaatser niet aansprakelijk? Wat is daar zou moeilijk aan?einde Quote Je zou het ijnderdaad zo kunnen stellen en als ik het goed begrepen heb, hebben zij die weg ook vervolgt. Het is tegenwoordig toch wel bijna wel te raden wat dan het antwoord is van de betreffende firma? Nu had ik overings begrepen dat de bewoners iemand of iets (geen idee wie) hebben ingeschakeld die dit op de bodem zou uitzoeken. En dat schijnt nog steeds te lopen / krijg niet het idee deze instantie zo heel erg hard loopt, want men is al een jaar bezig zonder enig resultaat dan wel enige reactie. Nu heb ik er nog niet veel kijk op / heb alle gegevens nog niet. Maar daar kom ik nog op terug.
Reactie door valerius-2 op 06-10-2011 12:48
Het zat dus na de meter anders hadden ze het verlorren gebruik niet kunnen meten.Als dit zo is dan is het verlies dus in huis te merken geweest. Of zit de meter buiten het huis?
Reactie door westhoekje op 06-10-2011 13:02
Quote: valerius-2 schreef op donderdag 6 okt 2011, 12:48: Het zat dus na de meter anders hadden ze het verlorren gebruik niet kunnen meten.Als dit zo is dan is het verlies dus in huis te merken geweest. Of zit de meter buiten het huis?einde Quote Nee de meter zit binnen in het huis / het onstane lek uitte zich volgens zeggen onder het kijkglas daar waar ze meterstanden kunnen aflezen.
Reactie door valerius-2 op 07-10-2011 15:38
Quote: westhoekje schreef op donderdag 6 okt 2011, 13:02: Quote: valerius-2 schreef op donderdag 6 okt 2011, 12:48: Het zat dus na de meter anders hadden ze het verlorren gebruik niet kunnen meten.Als dit zo is dan is het verlies dus in huis te merken geweest. Of zit de meter buiten het als huis?einde Quote Als het dus de meter is heeft de leverancier een probleem en de gebruiker. Nee de meter zit binnen in het huis / het onstane lek uitte zich volgens zeggen onder het kijkglas daar waar ze meterstanden kunnen aflezen.einde Quote
Reactie door simonlebon op 11-10-2011 00:54
Ten eerste mag er met dit soort geschil (het defect zit IN de meter) niet zomaar afgesloten worden. Stuur een schriftelijk bezwaar en stel dat u niet aansprakelijk kan worden gesteld voor een LEVENSBEDREIGENDE lekkage IN de meter. U heeft het lek niet veroorzaakt. U kunt/mag dit lek niet eens laten herstellen door een gawalo installateur. Voor de installatie NA de meter bent u verantwoordelijk. Het meerverbruik (als hier sprake van is) wat onstaan is door het lek kan dan ook niet op u afgewenteld worden. De oude meter die vervangen is, lekte niet.
Reactie door robtien op 11-10-2011 10:23
een aangtekende brief schrijven met u verhaal. zet daarin dat de vorige meter niet lekte en deze wel. dat er niet betaald word door een fout van een ander. dat hun hadden moeten zorgen voor een goede goed werkende meter. zonder dat er een levengevaarlijke situatie kon/kan ontstaan.
Reactie door westhoekje op 13-10-2011 07:04
Quote: simonlebon schreef op dinsdag 11 okt 2011, 00:54: Ten eerste mag er met dit soort geschil (het defect zit IN de meter) niet zomaar afgesloten worden. Ten tijde van dit gebeuren schijnt dhr. des huizes (zoals dat zo mooi heet) afwezig te zijn geweest. Er is al een betalings regeling (zoals eerder aan gegeven) en er is duidelijk te verstaan gegeven dat bij niet betalen de meter zou worden afgesloten. En dat staat zo een vrouw met kinderen mooi voor het blok. Voor alle duidelijkheid: ik vind dat dit een beroerde rotstreek is van OXIO dat voor de zoveelste keer riekt naar machtsmisbruik. Voor de wolven gegooid / je hebt maar te doen wat zij zeggen en als het mis gaat moet je zelf voor de onstane schade opdraaien. De bewoners hadden eigenlijk een schade vergoeding behoren te krijgen want voor het zelfde geld was het hele huis + inwonenden naar kingdom come gevlogen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!