Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

TV defect binnen 1 maand na aanschaf

Geplaatst door: amsterdame op: 05-07-2010 23:47
Mijn zus heeft in maart 2006 een sony Bravia aangeschaft bij It's. In April 2006 ging het toestel vanzelf uit en aan. Aangezien dit binnen de garantieperiode was is het toestel ter reparatie opgehaald. Inmiddels is dit 7X gebeurd en de TV vertoont nog steeds exact hetzelfde mankement, u voelt mijn vraag al aankomen, is de garantie nu wettelijk verlopen of heeft zij nog steeds haar recht als koper, daar het toestel in de eerste maand na aanschaf al defect bleek te zijn. Alle wegen zijn bewandeld, meermalig contact zowel met It's als met Sony, het enige wat er gedaan is is een zogenaamde reparatie. Heeft zij nog recht op een nieuw toestel? Of haar aankoopbedrag retour of een significant deel hiervan? Zij heeft de hoop al opgegeven, ik niet, dit moet toch niet kunnen, we hebben het over een tv met een aanschafwaarde van 2300 euro! Hoop op advies! Amsterdame
Reactie door knoop4x9 op 06-07-2010 15:03
Hallo amsterdame, nou is 4 jaar al wel lang, na 6 jaar is het wel zo,n beetje over. Je zou nog is met its kunnen kontakten of dat toestel daar is aangesloten kan worden, doe dat wel op een stil tijdstip en blijf vriendelijk en neem alle reparatie bonnen mee, wat staat er op de reparatie bonnen? Allicht valt er een deal te maken dat je 1derde van de prijs terug krijgt. ps zet deze vraag op vraag&beantwoord, dit is discussie. Mvrgrt nico
Reactie door mastag op 07-07-2010 10:59
Je kunt nu een gelijkwaardig (zelfs beter) toestel krijgen voor 700-800 euro. Als je It's zover krijgt om om te ruilen vragen ze rustig 350-400 euro bijbetaling, want oude is na 4 jaar voor de helft afgeschreven. Het zou zomaar kunnen zijn dat de tv het bij de TD of winkel wel goed doet, kan iets met piekspanning op het net te maken hebben heb ik weleens begrepen. Geld terug (ontbinding aankoop) zal max 400 euro opleveren, ze kijken namelijk naar wat een soortgelijk toestel nu doet qua prijs en dat is een derde van toen. Dan volgt nog zeker 50% afschrijving. Weinig hoopvol helaas Mastag
Reactie door frau_antje op 07-07-2010 22:23
Persoonlijk koop ik niets meer bij IT'S, de service van verkopen is perfect, voor de service van een defect steekt men het liefst de kop in het zand, dit terzijde. Destijds was u al een ondeugdelijk apparaat verkocht, na 3 keer herstelprestatie zijdens IT'S, had bij de vierde keer het toestel (gelijkwaardig) omgeruild dienen te worden voor een nieuw exemplaar dan wel uw aankoopbedrag in zijn geheel dienen te worden terugbetaald, dus geen tegoedbon o.i.d., ontbinding van de koopovereenkomst. Wat kostte het toestel destijds?

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor