Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tuincentrum Overvecht

Geplaatst door: teckel3 op: 24-05-2011 16:10
Hallo, Zijn er nog meer mensen met klachten over tuincentrum Overvecht? Ik heb inmiddels al 2 klachtenmails verzonden maar nimmer antwoord ontvangen. Hieruit blijkt hun klantvriendelijkheid alweer.. Onderstaand een ''kopie'' van mijn klacht. Op 12 augustus 2010 heb ik bij Tuincentrum Overvecht te Beuningen een Garden Gril bistro de luxe bbq gekocht. Dit op aanraden van 1 van uw medewerkers. Nadat ik de bbq 1 x heb gebruikt vorig jaar heb ik deze, deze week uit de schuur gehaald. Echter bleek er allemaal roest te zitten op de bakplaat. Hierover heb ik contact opgenomen met Tuincentrum Overvecht, Martin. Na veel moeite en gezeur mocht ik de bbq komen omruilen of inwisselen voor cadeaubonnen, geld terug krijgen was geen mogelijkheid terwijl deze meneer mij vertelde dat hij wel het geld terug zou krijgen van de fabrikant. Dit bevreemd mij overigens ten zeerste aangezien je wel iets mag verwachten van een product van ? 169,00 en ik vraag mij dan ook sterk af wat het probleem is om geld terug te geven. Meneer verzekerde mij overigens dat er voldoende keuze was in bbq betreffende deze prijsklasse Vanavond ben ik direct terug gegaan met de bbq en heb een bon gekregen voor omruiling. In de winkel heb ik, samen met mijn vader, overlegd met uw medewerker Thijs. Deze gaf aan dat hij nooit een Garden Grill bbq zou aanschaffen, hij zou zich er zelfs voor schamen. Samen met uw medewerker heb ik naar diverse bbq's gekeken, hij raadde een weber bbq aan aangezien de rest volgens hem ''rotzooi'''' was. Ik snap overigens niet dat er ''rotzooi'' word verkocht door een tuincentrum van deze grote. Uw medewerker gaf aan dat de weber bbq van onze keuze ? 239,00 kostte. Ik heb gevraagd of dit wel juist was gezien de prijs op het kaartje ? 299,00 aangaf maar uw medewerker wist het zeker. Overigens was er geen voldoende keuze, geen enkele bbq met grillplaat kwam ook maar in de buurt van deze prijs. Aangekomen bij de kassa blijkt dat de bbq wel degelijk ? 299,00 kostte. Ik heb bij de caissière aangegeven dat haar collega Thijs heeft aangegeven dat de bbq ? 239,00 kostte echter gaf deze aan dat de prijs op de kassa doorslaggevend is. Overings had Thijs dit artikel ook gescand met een handscanner, echter gaf de caissière aan dat deze niet altijd up to date zijn. Ik heb aangegeven dat wij daar niets aan kunnen doen en heb daarom gevraagd om een leidinggevende. Mevrouw Orth kwam naar de kassa en beaamde hetzelfde als de caissière ongeacht wat haar collga Thijs had aangegeven. Er was geen discussie mogelijk, er was niets aan de prijs te doen ondanks onze eerdere klacht. Ik heb mevrouw Orth nogmaals, vriendelijk, verzocht om alsnog het geld terug te geven echter gaf deze aan dat ik het artikel dan binnen 8 dagen had moeten ruilen. Echter kan ik helaas niet vooruit kijken en zien dat de bbq ging roesten. Mevrouw Orth had daar overigens geen booschap aan en ik moest maar een klacht indienen. Helaas was er geen andere keuze en heb ik de weber bbq gekocht, wat moet ik immers met een waardebon ter waarde van ? 169,00. Ik had overigens meer service verwacht van een dergelijk groot tuincentrum zoals deze. Tot slot wil ik u mededelen dat ik mijn bevindingen en de uitspraken van uw medewerker zal melden bij Garden Grill. Gezien bovenstaande zie ik graag een antwoord op mijn klacht en een tegemoetkoming in de kosten binnen 5 werkdagen na heden. Groetjes, Teckel3
Reactie door ingelies op 13-09-2011 10:25
Tuincentrum Overvecht: klantonvriendelijke, superslechte service Ik kom sinds een jaar nooit meer in Tuincentrum Overvecht, hoorde ook dat er problemen zijn met het personeel. Er is sowieso veel te weinig (kundig) personeel, als je iets wilt kopen, is het haast onmogelijk om iemand te vinden. En dan heb ik het nog niet eens over de bezorgdienst: uren wachten voor niets, op het laatste moment afbellen, of je helemaal niet informeren. Klachten halen idd niets uit, er wordt nooit op gereageerd. Gewoon links laten liggen dat Overvecht, ik ga tegenwoordig naar de Hornbach (ook stukken goedkoper!!!) of naar een klantvriendelijk kleiner tuincentrum bij mij in de omgeving.
Reactie door gijssie81 op 13-09-2011 10:50
Het is iedereens recht om een winkel links te laten liggen, maar in het verhaal hierboven lees ik toch wel een aantal misvattingen, zoals het 'recht' op uw geld terug en het 'recht' op een tegemoetkoming in de kosten. Wanneer u een bepaald product aanschaft, heeft u inderdaad recht op een degelijk product. Daar uw bbq al snel begint te roesten, bent u terecht terug naar de winkel gegaan. Deze heeft m.i. de klacht goed afgehandeld door u de mogelijkheid te bieden om de bbq om te ruilen (menig consument zou staan te springen om deze mogelijkheid!). Aangezien het uw keus is om hier niet mee akkoord te gaan, vind ik het zeer coulant van de winkel dat zij u tegemoetkomen met cadeaubonnen, want wettelijk heeft u hier geen enkel recht op (u moet de winkel minstens een redelijke kans geven om het euvel te verhelpen).
Reactie door sonjaatje op 13-09-2011 11:30
Overigens was er geen voldoende keuze, geen enkele bbq met grillplaat kwam ook maar in de buurt van deze prijs. Naar mijn mening had Teckel gewoon het geld terug moeten krijgen of een duurdere voor dezelfde prijs.
Reactie door pino123 op 13-09-2011 15:03
Mijn vraag is of deze klacht wel zo terecht is, als aangegeven. Een ijzeren BBQ in een schuur plaatsen is, toch wel een beetje vragen om problemen. In een schuur is het vaak wat vochtig, waardoor het ijzer gaat roesten. Met dit verhaal hadden zij u ook kunnen wegsturen! Daarom vind ik de tegemoetkoming eigenlijk wel terecht, zoals deze gedaan is door Overvecht. Daarnaast is het wel vervelend dat er zo'n onduidelijkheid bij de kassa is. Persoonlijk vind ik dat Overvecht u correct hebben behandeld.
Reactie door pino123 op 13-09-2011 15:03
En, nee ik heb geen rode duimen gedrukt.
Reactie door sonjaatje op 13-09-2011 16:04
Waar moet je hem dan zetten, in je slaapkamer?
Reactie door pino123 op 13-09-2011 16:52
Quote: sonjaatje schreef op dinsdag 13 sep 2011, 16:04: Waar moet je hem dan zetten, in je slaapkamer?einde Quote Nee, maar wel in ieder geval op een droge plek, denk jezelf ook niet?
Reactie door pino123 op 13-09-2011 16:53
Zeker als de BBQ van ijzer is en niet RVS is.
Reactie door ingelies op 13-09-2011 18:25
grappig hoe door een mail met een heel ander item (slechte bezorging) een item van bijna een half jaar geleden (BBQ) weer tot nieuw leven wordt gewekt ;-)
Reactie door pino123 op 13-09-2011 18:41
Quote: ingelies schreef op dinsdag 13 sep 2011, 18:25: grappig hoe door een mail met een heel ander item (slechte bezorging) een item van bijna een half jaar geleden (BBQ) weer tot nieuw leven wordt gewekt ;-)einde Quote Je hebt gelijk, meestal kijk ik naar de eerste beantwoorder en niet naar de datum van TS.... Zal ik maar eens gaan doen ;)
Reactie door sonjaatje op 13-09-2011 22:05
Een droge plek betekent dus dat je de barbeque ergens in je huis moet zetten? Een barbeque hoort gewoon buiten te kunnen staan of in de schuur.
Reactie door marc1988 op 17-08-2014 17:07
Ik ben van mening dat Tuincentrum Overvecht u keurig heeft behandeld, ik snap niet goed waar u het recht vandaan haalt om te gaan klagen. Wie laat in hemels naam een BBQ in een vochtige schuur staan? Als je logisch na denkt dan had je kunnen weten dat hij dan gaat roesten, er zijn daar namelijk van die handige afdek hoezen voor. Dan krijgt u ook nog onterecht cadeaubonnen om een nieuwe uit te zoeken, en dan is het nog niet goed. Ik denk dat u teveel eisen stelt. en ingelies heeft alle recht om een winkel links te laten liggen, maar kom dan wel met goeie argumenten. je schrijft hoorde ook dat er problemen zijn met het personeel. Ik hoor ook weleens wat, maar moet ik alles geloven? In de meeste winkels is het zo dat personeel zijn vaste afdeling heeft. Als u een vraag stelt over vlees aan de groenteboer, dan weet hij het toch ook niet? En de bezorgdienst is een extra service, u mag blij zijn dat ze dit voor u doen. Er kan altijd wel iets tegenlopen, maar op uw begrip hoeft niemand te rekenen!
Reactie door carola.83 op 17-08-2014 17:37
@marc1988: al naar de datum van de OP gekeken?
Reactie door marc1988 op 17-08-2014 17:46
Ja maar maakt dat dan uit?
Reactie door fred.ilonka op 10-02-2015 13:05
Jazeker heb ik een klacht over Overvecht! Afgelopen kerst bij Overvecht in Lisse geweest. Diverse zaken in kar en bij Kassa vervolgens door (naar later bleek dom) personeelslid ondervraagd of de oude gasfles in mijn kar wel van mij was. De oude fles was vies, oud en leeg. Meisje wilde niet geloven dat de fles van mijzelf was en wilde management erbij hebben. Ten overstaan van 20-30 andere consumenten werd ik eigenlijk beschuldigd van diefstal. Ik schaamde me rot! Ik had de fles meegenomen naar binnen, na akkoord van een van de medewerkers bij de ingang, omdat ik deze wilde ruilen voor een volle. Helaas verkocht Overvecht dit type niet, dus dan maar een nieuwe in de kar gedaan. Keurig naast de oude gezet. Overduidelijk was dat deze oude fles van mij was, de dame in kwestie moet dat ook weten want het was een heel ander type fles. Na 5 minuten wachten, de rijen werden steeds langer en mijn schaamte groter, stond ik er nog: min of meer beschuldigd van.... Uiteindelijk heb ik alles laten staan, en ben met mijn eigen fles boos weggelopen. Vervolgens klacht ingediend, en 2 reminders gestuurd. 0 reactie. Ik ben een trouwe klant bij Overvecht. Was inmiddels. Het is mij wel opgevallen dat mijn verhaal vaak bijval vindt tijdens gesprekken: "overvecht? wat een drama. geen service, niets". Ik sluit me hierbij volledig aan, en in deze moeilijke tijd gaat het ook om service, zeker als een ontevreden klant om aandacht vraagt. Overvecht: nooit, maar dan ook nooit meer, terwijl een simpel excuusbriefje al geholpen had....ik begrijp het niet.
Reactie door neodutchio op 14-02-2015 23:23
Nu draaien we de zaken even om. U bent het 'domme' personeelslid. U ziet een klant bij de kassa die wilt doorlopen met een artikel in de winkelwagen waarvan niet direct duidelijk is of deze van huis is meegenomen of niet. Laat u zo iemand doorlopen, of wilt u het controleren? Bij het ingaan van de winkel heeft u dit gemeld, maar bij de kassa weten ze dan van niets. Ik heb jarenlang als manager gewerkt binnen een grote internationale keten (gem. 75 man personeel) en ja, om in uw woorden te blijven zitten hier wel eens 'domme' medewerkers tussen. Maar wat is dom? Iemand die iets wil controleren en niet snel genoeg de juiste persoon erbij kan betrekken waardoor het langer duurd dom te noemen? Dat u dit voorval opvat als een beschuldiging van diefstal zegt meer over u dan over het personeelslid. Mijn ervaring leert dat de klant graag wil laten merken dat ze 'slimmer' zijn dan het personeel waardoor er uiteindelijk meer verwarring optreed wat weer vertraging opleverd in de oplossing. De leeftijd wordt steeds minder in winkels, hierdoor hebben ze de ervaring niet wat je eigenlijk zou willen, maar kan je dat verwachten bij een Overvecht? De winkels MOETEN maar steeds langer en meer open, dus nog meer personeel. Het moet wel goedkoop blijven, dus meer goedkoper personeel. En ja, dat uw verhaal bijval krijgt tijdens gesprekken, wij Nederlanders zijn heel goed in meepraten. Om u dan toch maar even bijval te geven, een reaktie van Overvecht zou op zijn plaats geweest zijn.
Reactie door fred.ilonka op 15-02-2015 22:07
Dank voor de reactie. Maar even voor de duidelijkheid: mijn kar zat vol andere spullen (niet de afgeprijsde maar gewone artikelen, totaal ca. 180,-) en ik stond bij de kassa. Ik zei lief "deze hoeft u niet af te rekenen want die is van mij". Werkelijk: de fles zag er niet uit: vies, spinnenwebben, modder en ook wat verfvlekken. De fles had nl. 1,5 jaar in mijn schuur gestaan. Iedereen kon zien dat dit geen nieuwe fles was. Ik stond daar niet 1 minuut, niet 2 maar 5. En de casseer maar bellen met de receptie. Geen gehoor. Ga voor de lol eens 5 minuten ergens in een rij staan bij een winkel. Dat duurt erg lang. Probeer het eens of kijk eens op het klokje de volgende keer bij AH. Hoe lang is dan 5 minuten? Erg lang hoor.....De opmerking van de cassiere (niet eerder vermeld) "er wordt tegenwoordig zoveel gestolen" ten overstaan van 20, 30 andere klanten was als een rode lap op een stier. Na 3 minuten zei ik "denkt u dat ik die fles wil stelen?". Het enige wat ik te horen kreeg "ik wil het controleren". Sta je daar toch voor aap! Ze kon niet eens de barcode vinden...althans: die deed het niet. Vind je het gek? want hij kwam daar niet vandaan. Ik stond daar keurig, normaal gekleed, met een bankpas in mijn hand om de andere zaken af te rekenen... Dat er gecontroleerd wordt, prima. Maar kunnen ze dan geen adequaat ander systeem neerzetten? iets met detectie poortjes? Een grote fles stelen van ca 70 cm hoog ? Kom op zeg. Maar inderdaad: het meest frustrerende is dat ze niet eens reageren op mijn mailtjes..... Dan was dit hele gedoe niet nodig geweest. Inmiddels heeft t ze zeker al omzet gekost, want we kwamen er vaak. Ps. "dom" staat voor mij in dit geval gelijk aan "anticiperend vermogen". Dat niet iedereen dat kan, prima. Maar als je dan fout zit, doe er dan wat aan....
Reactie door 1953 op 17-02-2015 00:38
Dat was vragen om moeilijkheden. Aan de andere kant kan men blijkbaar niet begrijpen dat het product niet hun assortiment voorkomt. Bij een kringloopwinkel zouden de rapen nog niet gaar zijn geweest.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor