Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

TUI/Arkefly verkeerde tickets

Geplaatst door: pv62 op: 27-07-2009 17:02
Hallo,Wij zijn op vakantie geweest naar Gambia toe en wij vlogen met Arkefly.We hadden een vakantie en een kamer geboekt voor 2 weken voor het bedrag van 600 euro pp.Omdat we graag nog een week langer wilden blijven hebben wij met de TUI hostes gesproken in het hotel en we hebben haar gevraagd of er nog mogelijkheid was om met een vlucht van een week later mee te gaan.Ze had nog tickets voor de star-class (eerste klas), die waren wel aardig prijzig (469 euro).Omdat we het ook graag keer wilden mee te maken hoe het is eerste klas te vliegen en omdat we graag langer wilden blijven hebben we de tickets genomen.Maar wij dachten dat de prijs van 469 euro klopte omdat normaal gesproken voor Star-Class ±125/150 euro toeslag wordt gerekend.Eenmaal op de dag van vertrek bij het instappen van het vliegtuig bleek dat onze 2 tickets geen star-class tickets waren en dat we op een andere plek moesten gaan zitten.Wij voelden ons behoorlijk belazerd en gedupeerd.Ik heb het telefoongesprek met de hostes opgenomen en ze zegt toch duidelijk dat het om star-class tickets gaat.Bij thuiskomt een klacht brief naar TUI  gestuurd en daarin verteld dat hun hostes ons de tickets als zijnde "star-class" had verkocht terwijl het niet Star-Class was.Krijg ik dit als reactie:[quote: Uit de reactie van de betreffende medewerkster blijkt dat zij inderdaad in de veronderstelling was dat S-klasse bij TUI Star Class is. Voor uw informatie delen wij u mee dat touropperators verschillende klasseaanduidingen gebruiken. De kans dat hierover verwarring bestaat is daarom aanwezig. Omdat S-klasse bij TUI Comfort Class is, hebt u betaald voor stoelen in Comfort Class. Deze stoelen hebt u ook gekregen.Omdat u niet hebt betaald voor tickets in de Star Class, is het correct dat de medewerkster u heeft gezegd dat u de stoelen hebt gekregen waarvoor u betaald hebt.Hierover kan dan ook geen vergoeding worden aangeboden. Wij begrijpen echter wel dat u in de veronderstelling was dat u Star Class zou vliegen omdat u dat is gezegd. Voor het geven van deze onjuiste informatie bieden wij onze excuses aan.Daarnaast bieden wij u de bijgevoede reischeque aan.einde Quote Dit kunnen ze toch niet zomaar maken? Ze geven in deze brief toe dat ze de tickets als Star Class hebben verkocht terwijl het dat niet was. Maar omdat volgens hun de prijs klopt geven ze geen vergoeding.Het is toch hun fout dat hun hostes niet weet wat "S Klasse" betekent?TUI is tot dusver niet bereid om een vergoeding te geven en probeert ons met 25 euro kadobon PP af te schepen dus ik hoop dat iemand mij raad kan geven wat ik het beste nu kan doen.Mvg,Peter
Reactie door onbekende gebruiker op 27-07-2009 18:57
Het is nu eenmaal zo dat overal verschillende benamingen voor zijn, dat de hostess daar mee dacht dat ze goed handelde is een foutje.
Dat wordt ook netjes toegegeven, en als excuus krijgt u 2 cheques van 25 euro.
Dit is netjes u heeft immers gekregen waar u voor betaald heeft geen cent teveel of te weinig, als de benaming dan wel geklopt had zou het ticket ook vele malen duurder zijn.

U probeert hier een slag uit te slaan, maar u bent gewoonweg netjes behandeld, wat verwacht u dan dat u ff een paar 100 euro terugkrijgt waar u in het geheel niet voor betaald hebt.
Typisch weer een geval we willen groot doen maar naderhand klagen om geld terug te krijgen.
Het lag anders als u wel betaald had voor die 1ste klas, u heeft dat niet betaald alleen de hostess dacht dat het 1ste klas was een vergissing is menselijk maar er is niemand gedupeerd ook niet financieel.
Een 1ste klas ticket had misschien wel 700 euro gekost.
   (ma t/m vr van 9.00 tot 17.00
uur)

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor