Traffic Control
Geplaatst door: mwitlox op: 28-05-2010 19:51
Eind april heb ik een slipcursus geboekt bij Traffic Control en betaald. Ik kreeg per mail een reserveringsnummer en zou een week va tevoren de tijden en route krijgen. Aangezien ik niets hoorde heb ik van de week meerdere keren gebeld, ik moest maar afwachten en er waren geen problemen zo werd me verzekerd.
De cursus is maandag, dus de eerstvolgende werkdag (31 mei). Nu kreeg ik net een mailtje dat het niet doorgaat, zogenaamd wegens te weinig deelnemers. Ik heb al gebeld en nu werd gezegd dat er een zakelijke groep is tussengekomen waar ze meer aanverdienen. Ze kon niet zeggen of ik mijn geld terug kreeg, want ik kon ook voor een nieuwe datum kiezen. Daar ging een collega over.
Mag dit zomaar, ik ben van de week zo vaak afgesnauwd door de klantenservice, (dat ik toch echt geduld moest hebben) en ik heb ook geen garantie dat het op de volgende datum wel doorgaat. Zij annuleren de cursus, dan heb ik toch recht op geldteruggave en binnen hoeveel dagen moeten ze dat doen?
En kan ik ook geld claimen voor de vrije dag die ik nu voor niets heb opgenomen.?
mvg
Sowieso adviseer ik gezien mijn ervaring niet bij dit bedrijf te boeken. Totdat je betaalt zijn ze erg aardig, daarna niet meer. Ook op andere terreinen is verkeerde info gegeven.(eerst zou ik direct na boeking horen of mijn ouders mee mochten kijken bij theorie, daarna zou ik het pas op de dag zelf horen).
Indien andere mensen met een particuliere boeking ook slechte ervaringen hebben met dit bedrijf hoor ik het graag.
Reactie door read op 28-05-2010 21:34
mwitlox
In de algemene voorwaarden van deze fraaie firma zal ongetwijfelt wel staan, dat het met een datum mogen schuiven is toegestaan, maar een beding dat ze meer dan 1 keer de datum mogen verschuiven is gezien de konsekwenties voor de klant naar mijn inschatting een onredelijk beding en derhalve niet rechtmatig. Traffic Control dient je nu tijdig in te lichten wanneer ze de cursus wel geven. Doen ze dat niet of verschuiven ze opnieuw de afspraak, dan kun je naar mijn mening het cursusgeld terugeisen.
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door mwitlox op 28-05-2010 22:09
Dank voor uw aandacht. Ik heb het direct opgezocht. Maar is dit een gewichtige omstandigheid, ze annuleren het omdat ze aan een andere groep meer verdienen en omdat er te weinig deelnemers zijn? En er staat dat ik het af kan wijzen als ik het nadeel meer dan geringe betekenis ....' Ik heb nu al een vakantiedag verloren en heb dit jaar nog maar een paar andere dagen, waarop ik al andere dingen gepland heb. is dat zo'n bedoeld nadeel?
8. Wijzigingen door Traffic Control B.V.
8.1 Op grond van gewichtige, onverwijld aan de opdrachtgever mede te delen
omstandigheden is Traffic Control B.V. gerechtigd de aangeboden activiteit of het
aangeboden evenement te wijzigen. Indien mogelijk zal Traffic Control B.V. de
opdrachtgever een alternatief aanbieden dat het specifieke karakter van de activiteit of
het evenement zoveel mogelijk intact laat en past binnen het afgesproken budget van
de opdrachtgever en dit onverwijld mededelen.
8.2 De opdrachtgever kan het aangeboden alternatief afwijzen, indien het alternatief
een wezenlijk ander karakter heeft dan de oorspronkelijk overeengekomen activiteit of
evenement, of de wijziging de opdrachtgever op andere wijze nadeel van meer dan
geringe betekenis oplevert. De opdrachtgever die de wijziging afwijst, dient dit zo
spoedig mogelijk, doch in ieder geval vóór de datum waarop de activiteit of het
evenement plaatsvindt aan Traffic Control B.V. melden. De opdrachtgever heeft in dat
geval recht op volledige restitutie van het reeds betaalde (deel van het) bedrag van de
overeenkomst.
8.3 De activiteit of het evenement vindt in beginsel ook bij slecht weer doorgang, tenzij
uitdrukkelijk anders overeengekomen. Traffic Control B.V. zal zich bij slecht weer
inspannen de activiteit of het evenement zodanig aan te passen dat de hinder voor
deelnemers zoveel mogelijk wordt beperkt. De uitvoering van de activiteit of het
evenement blijft echter mede afhankelijk van de plaatselijke (weers)omstandigheden.
Traffic Control B.V. of diens vertegenwoordiger heeft in verband daarmee het recht de
activiteit of het evenement, zoveel mogelijk in overleg met de deelnemers, geen
doorgang te laten vinden, te wijzigen of te beëindigen indien de situatie ter plaatse
dit vereist, bijvoorbeeld in verband met de veiligheid. Er wordt dan een vervangend
tijdstip aangeboden.
Reactie door mwitlox op 29-05-2010 09:42
Update: Na gisteren via LinkedIn de baas van Traffic Control te hebben benaderd met mijn klacht en gecommuniceerd te hebben, kreeg ik vanochtend een telefoontje. De cursus gaat nu toch door.
Volgens de medewerker die ik nu aan de lijn had (volgens zijn collega het manusje van alles, maar volgens LinkedIn de account manager), is het niet juist dat de cursus zou zijn geannuleerd omdat er een zakelijke groep is tussengekomen, zijn collega zou verkeerde informatie hebben gegeven. Er zijn maar twee deelnemers, dat zou de reden zijn en dat er te weinig deelnemers zijn, zou de klantenservice pas een avond van tevoren hebben doorgekregen van de planners.
Tja, ik weet nu ook niet meer wat waar is.
Maar degene die ik nu aan de lijn had was iig heel netjes en bood zelfs aan dat mijn ouders gratis mee mochten doen, iets waar we gezien hun leeftijd geen gebruik van maken. Wel komen ze nu eerder kijken, want ook de opgegeven tijden bleken niet te kloppen. Eerder was gezegd dat de dag zou starten met theorie van ca 2 uur en daarna praktijk, maar het blijkt dat er twee theorieblokjes zijn en dat de praktijk al rond tienen start.
Ik moet zeggen dat ik het erg fijn vind dat het is opgelost, zoveel vrije dagen heb ik niet.
Maar ben nog steeds niet blij met de manier waarop gecommuniceerd is en de hoeveelheid foute informatie die gegeven is.
Na de cursus zal ik nog wel doorgeven of/en hoe leerzaam het is geweest.
Reactie door read op 29-05-2010 13:35
mwitlox
Proficiat!!! en nu nog het slippen zelf.
ReadAC.
Reactie door yourlips998 op 30-05-2010 13:38
Ook wij hadden ruim van te voren een helicopter vlucht bij hun geboekt
ook deze kon wegens te weinig animo (voor wij dit echter te horen kregen duurde dit ontzettend lang en waren we 14 mailtjes verder en 20 telefoontjes armer deze mevrouw wilde kijken of ze ons iets anders aan kon bieden maar wij wilde gewoon een helicopter vlucht ik heb haar vriendleijk toch duidelijk verzocht om ons het geld terug te storten zodat wij zelf verder konden kijken en toch nog ergens heel vluchtig een helicopter vlucht konden boeken aangezien hun zich niet aan de afspraken hielden wij hebben uit eindelijk het geld terug gekregen hun hielden zich immers niet aan de afspraken voor ons was het 1 keer maar nooit meer
Reactie door read op 30-05-2010 14:40
yourlips998
Goed dat je hier jouw problemen ook neerzet. Vorig jaar zijn ze nog te sprake gekomen bij Radar of Kassa. Ook toen al waren er problemen met het uitvoeren van de diensten en een zeer slechte communicatie met klanten die al wel betaald hadden.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door mwitlox op 31-05-2010 18:33
De slipcursus is vandaag dan -na communicatie met de eigenaar- toch doorgegaan. In het weekend kreeg ik overigens nog een mailtje van hem waarin stond dat er intern het een en ander fout was gegaan aan miscommunicatie en dat de zakelijke groep waar de medewerker over sprak voor een baan in een andere plaats was gepland en dat het echt alleen aan een deelnemerstekort lag. Ook had met mij voor annulering overlegd moeten worden en een andere datum aangeboden moeten worden e.d
Op de cursus was inhoudelijk weinig aan te merken. Je leert onder andere op een juiste manier een noodstop te maken(met en zonder abs), hoe je auto onder controle te houden bij achterslip, hoe uit een auto te komen als die kop zijn kop ligt etc. (via een speciale auto waarmee je dat een keer in de praktijk oefent) Erg nuttige materie. Zo blijk je juist de rem los te moeten laten als je in een slip komt, dat wist ik niet. Natuurlijk blijft het een oefening en weet je niet hoe je in een echte panieksituatie reageert, maar doordat we verschillend keren geoefend hebben, heb je wel een soort van basis.
Zo'n cursus kan ik inhoudelijk iedereen aanraden. Maar hoewel de eigenaar het erg netjes heeft opgelost (incl. lunch voor toeschouwers), raad ik particulieren die krap in hun vakantiedagen zitten toch aan extra na te denken voordat ze bij Traffic Control boeken. Van een van de andere deelnemers (we waren met z'n drieen) hoorde ik dat het bij hem al drie keer eerder was afgezegd (vier keer in totaal dus!!!) en dat hij al van plan was vandaag een advocaat op het bedrijf af te sturen om zijn vooruit betaalde cursusgeld terug te krijgen nadat hij vrijdagavond weer een afmelding op zijn voicemail had doorgekregen.
Zakelijke uitjes zijn core business voor het bedrijf, zo begreep ik ook van de instructeurs, particulieren doen ze maar weinig. Wie ruim in zijn vakantiedagen zit kan het riskeren, maar voor de anderen is het wel een aandachtspunt.
Reactie door read op 31-05-2010 18:47
mwitlox
Fijn dat je nu de skills hebt die nodig zijn bij een noodstop. Ook fijn dat je hier uiteindelijk met een evenwichtige evaluatie komt. Mede consumenten zijn nu gewaarschuwd en zullen met dit bedrijf op voorhand harde afspraken moeten maken.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door alexi op 07-01-2011 14:27
Beste lezers,
Traffic Control beloofd heel veel, maar doet veel minder.
Voor mijn dochter heb ik een slipcursus geboekt voor
haar verjaardag in begin september. Traffic Control heeft zes keer afgezegt, ondanks bevestigingen op de email, die overigens niet op tijd binnen komen. Data, afspraken en toezeggingen worden niet nagekomen. Nu kan ze uiteindelijk 28 februari de cursus volgen, ruim zes maanden later!
Ik heb uiteindelijk telefonisch contact opgenomen met Traffic Control en geprobeerd af te zeggen en geld terug te vragen. Dit kost enorm veel moeite
om dit voor elkaar te krijgen. Aan 4 traffic controllers alles uit moeten leggen en
vervolgens de volgende dag nog eens 3 keer aan de servicemanager. Deze mevrouw blijft zeer opdringerig pushen om te proberen mij op mijn besluit terug te laten komen. Uiteindelijk heeft ze opgegeven en beloofd het bedrag van 169
euro terug te storten.
Ik ben zeer benieuwd of en wanneer dit gaat lukken!
Reactie door grootvader op 07-01-2011 16:48
Overigens, slipcursussen genoeg!
Zou eigenlijk verplicht moeten worden nog vóór het behalen van een rijbewijs!
Geeft naar mijn mening ook betere kansen om het praktijkexamen vlotter te behalen.
Beter nog dan die winterbandenverplichting.
De Vrije Vogel
Reactie door kannieslippen op 16-07-2011 16:28
Ik heb 9juli j.l. deel genomen aan 2 arrangementen bij Traffic Control te Moordrecht.
Te weten 2 uur slippen, en 1 uur powerkarten.
Aanvang slipcursus 9.00uur(1/2 uur van tevoren aanwezig anders werd er zonder jou gestart).Om 9.15uur werden wij als groep opgehaald door een instructeur die ong. 20 min. uitleg heeft gegeven over "slippen".Deze man was slecht te verstaan en zag er eerlijk gezegd niet representatief uit.
Met mijn 3 vrienden werden wij in een afgetrapte Mitsubishi colt gezet waar bleek dat nagenoeg elk onderdeel in en buiten de auto rammelde en /of los zat.
Na elk 4x een rondje over de baan gereden te hebben werd er om 10.50 uur vriendelijk verzocht plaats te maken voor de volgende groep.Per persoon hebben we hooguit 20 min. zelf gereden terwijl er betaald was voor 2 uur!!
Op naar het powerturnen (duur 1 uur....)
Daar aan gekomen bleek dat om de haverklap de karretjes er mee uit scheden.
Dus de groep voor ons stond nog te wachten om in een goed voertuig te kunnen rondrijden.(een oppervlakte krap 200 vierkante meter)
Dus ons voorgenomen geduld te bewaren en af te wachten of er nog iets ging gebeuren.
Uit eindelijk kwam er een "buggy"ergens vandaan die het "nog "deed en daar ingestapt . na 7 minuten hield deze er mee op en ik ben er teleurgesteld uitgestapt(uiteindelijk betaald voor 1uur).Tevens constateerde ik dat mijn daar aangeschafde overall en mijn spijkerjack licht beschadigd waren.
Twee andere vrienden van mij konden ook nog na reparatie 4 minuten rondjes rijden,echter een van hen moest!!! stoppen omdat ook hij met een kapotgereten jas en pijn aan zijn rug.......veroorzaakt door een losgeraakte veer van de motor achter zijn zitting en deze was door de zitting hen geslagen en had hem in de rug geraakt.(na later bleek was dit al vaker voor gekomen?)
Gelukkig geen ernstig letsel opgelopen maar wel met een kapotte jas uitgestapt.
Gevraagd aan de medewerker"crew ",of er nog alternatieven waren om het geheel te compenseren, echter door volboeking kon ons niks anders aangeboden worden.Wij werden verzocht om naar de kantine te gaan en daar een bak koffie te nemen zodat de baliemedewerkster kon kijken of er iets geregeld kon worden ter compensatie!
Het enige wat zij ons kon aanbieden was een tegoedbon voor nog een uurtje powerturnen(op een ander tijdstip).U begrijpt dat wij met 4 man daar niet echt op stonden te springen na het geen zich had voorgedaan.
Diezelfde avond direkt een mail met klacht verstuurt naar traffic Control waarop na hun zeggen na twee dagen gereageerd zou worden,echter na 5 dagen maar eens gebeld hoe het er voor stond.
De telefoniste heeft geinformeerd en vertelde mij dat er al een brief naar mij onderweg was,helaas is deze nu nog niet in mijn bezit!!
Dus wederom weer gebeld,en er werd verteld dat er uiterlijk dinsdag 19juli kontakt wordt opgenomen.
We wachten af.
Ik hoop dat er meerdere mensen reageren (ook naar Traffic Control),want ik ben van mening dat dit soort bedrijven niet echt door de beugel kunnen, zeker niet voor de bedragen die voor de arrangementen gevraagd worden.
De verwachtingen en de ter beschikking gestelde voertuigen waren ver beneden peil.
Tot zover................!!
Reactie door traffic control op 05-09-2011 20:26
Beste Kannieslippen,
Ondertussen hebben wij contact met u gehad en uiteraard worden uw punten zorgvuldig behandeld.
Onze voortuigen worden intensief gebruikt en ook onderhouden.
Wij hebben met u naar een gepaste oplossing gekeken en hiervan verwachten wij nog een reaktie van u.
Met vriendelijke groet.
Reactie door claudiastruijck op 26-10-2011 11:45
Op 18 oktober jl zou mijn partner 30 minuten in een ferrari rijden in Groningen. Hij had hiervoor speciaal vrij gevraagd en het was een verjaardagskado voor hem van mij. Op 17 oktober om 18:30 werd ik via sms op de hoogte gesteld dat de activiteit was geannuleerd vanwege defect van de ferrari. Ook kreeg ik een mail maar daar stond een hele ander reden van annulering namelijk: De reden hiervan is dat op deze specifieke datum de locatie of activiteit is volgeboekt, dan wel dat wij uw betaling of cadeaubon na de opgegeven deelname datum hebben ontvangen."
Degene die de activiteit heeft geannuleerd vertelde dat we een aanvraag konden doen om het geld terug te krijgen want dat wilden we zodat we wat anders konden doen voor zijn verjaardag. Nou waar het op neer komt is dat ze me MIJN geld niet terug willen geven omdat er volgens hun sprake is van overmacht.... Dus moet ik genoegen nemen met een tegoedbon!!! Dit heb ik besproken met iemand van consuwijzer en zij zeggen dat als traffic control niet hun afspraken nakomen dat de koopovereenkomst ontbonden moet worden. Ik heb namelijk het wettelijk recht op teruggave van mijn geld. Ze adviseerde mij om een aangetekende brief te sturen waarin ik duidelijk ben over ontbinding van het contract. Dus dat ga ik nu doen. Ik ben zeer teleurgesteld over deze gang van zaken. Er worden verschillende redenen opgegeven van annulering, een medewerker van traffic control zegt dat het geld terug vragen kan maar bij klantenservice kan dat niet en wordt er helemaal niet inhoudelijk ingegaan op wat de klant stoort aan de annulering. Het zaakje stinkt en wij gaan in ieder geval nooit meer zaken doen met traffic control.
Reactie door alexi op 26-10-2011 12:12
Beste Claudia,
Beleefd en zeer vasthoudend benaderen die Traffic Control!
Melden dat je juridische stappen gaat overwegen, en blijven bestoken
met telefoontjes, net zolang tot je een bevredigend antwoord krijgt (dus je geld
terug, neem geen genoegen met tegoedbonnen of andere onzin).
O.k., het kost wat energie want het personeel is bedreven (opgeleid)
in het geven van ontwijkende antwoorden en de verantwoordelijkheid
afschuiven op hun collega,s. Alle telefonische contact opnemen en blijven
volharden. Uiteindelijk kwamen ze in mijn geval over de brug.
Maar wat een ontzettend onsympathiek bedrijf is dit!!!
Van insiders heb ik ook reacties ontvangen dat Traffic Control geen reclame
is voor de brange.
Succes!
Alexi
Reactie door traffic control op 26-10-2011 16:10
Beste Claudia,
Het spijt ons te horen dat de rit in de Ferrari voor uw partner geen doorgang heeft kunnen vinden en dat u geen prettig gevoel aan de reservering bij Traffic Control heeft overgehouden.
Graag zouden we met u naar een passende oplossing willen zoeken om dit gevoel bij u weg te nemen en zouden hiervoor graag uw reserveringsnummer vernemen daar wij op uw achternaam geen reserveringsgegevens van u kunnen terugvinden.
Met vriendelijke groet,
Traffic Control
Webcare Team
Reactie door claudiastruijck op 15-11-2011 18:23
Op woensdag 26 oktober jl. heb ik gereageerd op bovenstaande mail. Het is is nu 15 november en ik heb nog steeds geen reactie gekregen. Nogmaals het reserveringsnummer! Reserveringsnummer TC540 04 50.
Ook heb ik het bedrag van 89 euro nog steeds niet terug. Ik ben echt woest want het is mijn geld.
Op advies van consuwijzer heb ik traffic control een aangetekende brief gestuurd en gevraagd of ze binnen een week willen reageren per post. Ik wil mijn geld terug en neem absoluut geen genoegen met een tegoed bon. Deze brief heb ik een aantal weken verstuurd en is ook bij traffic control aangekomen. Nog steeds heb ik geen reactie ontvangen. Ik denk dat ik nu juridische stapen ga ondernemen want ik vind dit werkelijk schandalig.
Reactie door traffic control op 17-11-2011 17:28
Beste Claudia,
Vandaag hebben wij je tevergeefs geprobeerd telefonisch te bereiken, wel hebben wij de voicemail ingesproken. Zou het mogelijk zijn onze klantenservice terug te bellen op 035-5235300 zodat wij het een en ander door kunnen spreken en samen kunnen zoeken naar een passende oplossing?
Met vriendelijke groet,
Traffic Control
Webcare Team
Reactie door alexi op 17-11-2011 18:12
Beste, beste Claudia,
Geloof jij nog in sprookjes??
Heel veel gemeende groeten,
Hans Cristian Andersen
P.s. voor de traffic Controllers
Stop toch met jullie activiteiten want jullie hebben
geen product!
Reactie door claudiastruijck op 17-11-2011 22:44
Ik was zelf niet in de gelegenheid terug te bellen maar mijn partner heeft dat gedaan rond 17:50. Helaas was [edit redactie - naam verwijderd: niet meer aanwezig en kon niemand mijn partner verder helpen. Morgen proberen we het weer. Ik heb zelf meerdere keren met klantenservice gesproken en er is voor mij maar 1 oplossing en dat is dat ik mijn geld terug krijg. Daarover wil ik praten en nergens anders over.
Reactie door traffic control op 23-11-2011 10:44
Beste Claudia,
Afgelopen vrijdag 18 november hebben wij contact gehad met uw partner en het een en ander doorgesproken. Vandaag hebben wij hem weer geprobeerd te bereiken, helaas zonder succes.
U zult vandaag van ons een e-mail ontvangen met naar ons idee een passende oplossing, graag verzoeken wij u hierop een reactie te geven. Uiteraard is het ook mogelijk hier nog telefonisch contact over te hebben.
Met vriendelijke groet,
Traffic Control
Webcare Team
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!