Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tom Tom

Geplaatst door: needhelp op: 30-07-2009 14:02
Na vorig jaar een Tom Tom One XL Europe te hbben gekocht, vertelt Tom Tom mij nu dat er geen geen updates meer voor worden gemaakt.
Ik kan een nieuw navigatie apparaat met korting bij hun online kopen wat alleen online via een aander bedrijf betaald kan worden.
het gaat dan om de: TomTom XL LIVE IQ Routes edition Europe
Zijn er hier meer die die mail van Tom Tom hebben gehad, en dit met tervedenheid hebben afgesloten?
Ik kreeg de afgelopen maanden diverse aanbiedingen van hun om kaarten te kopen of om een nieuw trafic abonement te nemen, nu blijkt dat deze dus niet vergoed worden of worden overgezet op het nieuwe model. Gelukkig heb ik deze keuze niet gemaakt.
het lijkt me sterk dat er geen updates meer worden gemaakt voor dat apparaat want zo oud is die nog niet.
Het enige wat ik me anders kan indenken is dat je abbonoment voor die kaart is afgelopen.
Vaak krijg je een kaart update van 1 of 2 jaar maar dat is steeds verschillend.
Als ik u was zou ik hierover toch nog eens contact opnemen met TomTom voor verdere uitleg misschien dat u het verkeert heeft begrepen en dat het gewoon over de kaart gaat die u opnieuw moet aanschaffen als u nieuwe updates zou willen.
Ik hoop dat het allemaal een misverstand was en dat het alsnog goed gaat komen.
Succes Lapto
Ik heb ook inderdaad een mail van TomTom gekregen, gewoon schandalig mijn TomTom is nog geen jaar oud. Wat mij opviel is dat je tegen een fikse korting een gereviseerde kunt kopen.Wat ik denk is als ik mijn apparaat inruil en een nieuwe neem dat ze het oude apparaat gaan reviseren en weer te koop aanbieden.
Hallo
Als u op de site van Tom Tom gaat en nieuwe kaarten aan geeft dan kunt voor u One xl europa nog gewoon een nieuwe kaart kopen, maar u kunt inderdaad niet updaten, dan kan alleen bij de duurdere apparaten zins dit voorjaar,eenmalig, en dan moet je er ook voor betalen iets van 11,- euro per kwartaal.
Voor niets gaat de zon op, verder niets.
Inruilaanbod voor jouw TomTom One XL HD Traffic 
Let op: Deze actie is geldig t/m 15 september 2009 
Beste Theo, 
Je rijdt op dit moment, hopelijk met veel plezier, met een TomTom ONE XL HD Traffic. TomTom heeft besloten geen nieuwe kaarten meer uit te brengen voor jouw apparaat.  Aan gezien kassaforum zeurt over karaters overschreden leest u de brief van TT hier voor alle twijfelaars die het niet geloven   http://www.klachtenradar.nl/electronica/tomtom/inruilaanbod-voor-jouw-tomtom-one-xl-hd-traffic/
Tom Tom = Dom Dom of is het Stom Stom !?!
Het blijkt dat het slecht gaat met dit bedrijf vanwege de recessie, een faillissement op komst?
De houding van bedrijf draagt klantvriendelijkheid niet echt in het vaandel; zo haakt de (toekomstige) klant ook af.
Zelf heb ik geen navigatie nodig, rijd al 37 jaren, toen en nu ook zonder navigatiesysteem en ik kom er ook - zonder met kluitje door de navigatie het riet te zijn gestuurd - op mijn bestemmingsadres.
Ten slotte: ik word niet afgeleid tijdens het rijden.
Ik ben het helemaal met  kroonmeester eens. Ook zonder zo'n ding kom je er wel Weet je de weg niet, even een uitdraai op routeplanner en het werkt net zo goed, misschien zelfs wel beter.
Enneh.... nee, waar ik altijd heen moet, weet ik de weg al uit mijn hoofd en  oh ja.... heb wel een wasautomaat, maar nog steeds geen droger. Gaat nog ouderwets aan de lijn, of op een droogrekje.
Ik zeg maar zo, alles wat je niet hebt....., mis je ook niet en in dit geval zo'n Tom-Tom, omdat iedereen die heeft zeker!!!
3 augustus 2009
vandaag ontvangen alle verzekerden bij de OHRA alle medische uitgaves van 18 maanden geleden
alle polishouders van woekerpensioenen die deze afgekocht hebben krijgen geen geld want de oude polissen zijn niet meer terugte vinden in het systeem
Ook wij hebben dit schandalige aanbod van TomTom ontvangen. Het lijkt aarig maar je wordt genept waar je bij staat.
Wij hebben onze tomtom One XL HD traffic nu 3 maanden en nu is het ding al waardeloos omdat er geen kaart updates meer voor gemaakt worden. Nou das lekker...
Als je meedoet met de actie ben je verplicht om via de TomTom webwinkel te kopen. Dat is duurder dan bij andere webwinkels
En dan de HD traffic. Bij onze huidige TomTom zat een jaar lang abonnement (gratis) op HD traffic. We hebben hem 3 maanden dus nog 9 maanden gratis HD traffic voor de boeg. Bij de Tom Tom die je koopt via de inruikactie zit maar 3 maanden gratis HD traffic uitproberen. Dat is dus 6 maanden gratis HD traffic door de neus geboort (a 7,95 per maand)
Ja ja, het lijkt een leuke actie maar als je ff verder kijkt word je gewoon gefopt waar je bij staat.
Ik heb al contact gehad met Tom Tom. Daar zeggen ze dat ze het technisch niet meer voor elkaar krijgen om nieuwe updates te maken voor de One XL ?????? Vreemd verhaal lijkt me. Verder zeggen ze dat het aanbod niet onderhandelbaar is. Dus ... slikken of stikken. Als ik het niet mee eens was dan moest ik maar een klacht indienen. Dat heb ik inmiddels gedaan. Ik raad iedereen aan (die met hetzelfde probleem zit) hetzelfde te doen !
Mij valt dit enorm tegen van Tom Tom. Ik dacht dat dit een A-merk was met goede service. Maar dat imago lijkt niet te kloppen.
Wie zegt mij dat als ik nu een nieuwe Tom Tom koop ik wel gegarandeerd ben van kaart updates in de toekomst? Ik ben dit vertrouwen in ieder geval kwijt.
Om eventuele onduidelijkheden rondom het TomTom inruilaanbod weg te nemen, een korte opsomming van de feiten:
1. De TomTom ONE XL HD Traffic blijft gewoon door TomTom gesupport worden
2. Er verschijnen echter geen nieuwe kaartupdates voor dit apparaat
3. Daarom kunnen klanten voor de prijs van een nieuwe Europese kaart (EUR 79,95) een geheel nieuw apparaat aanschaffen
4. TomTom vergoedt zowel de kosten van het insturen van de TomTom ONE XL HD Traffic, als het ontvangen van de TomTom XL LIVE

Met bovenstaand aanbod wil TomTom klanten tegemoet te komen die hun TomTom ONE XL HD Traffic met een nieuwe kaart willen uitrusten. De email die hierover is verstuurd is te lezen op www.tomtom.com/inruilaanbod  

Heeft u recentelijk een TomTom ONE XL HD Traffic gekocht en pas op een later moment bedenken uw kaart te willen vernieuwen, neem dan contact op met TomTom Customer Care voor een passende oplossing. TomTom Customer Care is te bereiken op 020-8501007

TomTom Customer Care
"Je doet de was zeker ook nog op de hand of in derivier op een steen? "
Als je geen betere reactie had, gaf deze dan ook niet "Gast"!
Ik heb niet dat type tomtom maar een andere onlanks gekocht.
door vastlopen kon ik deze na 1 dag al niet meer gebruiken omdat het systeem vastliep steeds.
Heb deze vervolgens omgerolen en heeft tomtom na een telefoontje alle service netjes en goed omgezet op het nieuwe apparaat.
En misschien mag ik het niet zeggen omdat ik dat type niet bezit maar ik vind het wel een nette en goede oplossing ( in mijn ogen ) en zoals die "gast" zegt dat die hem pas 3 maanden heeft. In mijn ogen valt 3 maanden ook onder resentelijk aangekocht.
Greets Lapto
Ik heb niet dat type tomtom maar een andere onlanks gekocht.
door vastlopen kon ik deze na 1 dag al niet meer gebruiken omdat het systeem vastliep steeds.
Heb deze vervolgens omgerolen en heeft tomtom na een telefoontje alle service netjes en goed omgezet op het nieuwe apparaat.
En misschien mag ik het niet zeggen omdat ik dat type niet bezit maar ik vind het wel een nette en goede oplossing ( in mijn ogen ) en zoals die "gast" zegt dat die hem pas 3 maanden heeft. In mijn ogen valt 3 maanden ook onder resentelijk aangekocht.
Greets Lapto
Omgerolen = omgeruild.
Onzin natuurlijk dat het apparaat niets meer waard is - het werkt prima en TomTom repareert het als het kapot is… dus het werkt gewoon niets verplichting,..
TomTom maakt veel fouten, maar dit is nou eindelijk eens een nette actie...
Ook wij kregen de inmiddels veel besproken mail van TomTom. Ook ons apparaat is net een jaar oud. Wij hebben wel het andere apparaat nu gekocht, maar het is natuurlijk volkomen belachelijk dat je in 2008 een appraat op de markt brengt en dan een jaar later aangeeft dat er geen kaarten meer voor dit apparaat worden gemaakt. Waarom is dat dan zo? DAt geeft Tom Tom niet aan. Wat is de werkelijke reden voor dit verhaal. Wij denken dat het uiteindelijk gewoon een truc is om je weer aan een ander apparaat te krijgen. Wat gaat Kassa er eigenlijk mee doen? Is er door jullie al om reactie gevraagd en zo ja wat was die dan?
Wij hebben onze klacht zowel bij Tom Tom als bij Kassa neergelegd. Er zijn momenteel geen uitzendingen van Kassa dus daar is het even op wachten.
Tom Tom heeft inmiddels gereageerd dat zij de klacht met mij willen bespreken. Binnenkort bellen zij mij. Ik ben benieuwd of zij met een goed voorstel komen. (ik ben de 'gast' met de TOM TOM van 3 maaden oud die ook onder de inruilactie valt)
Nee, inderdaad.... Je bent niet verplicht nieuwe kaarten te kopen. Maar als je je oude One XL behoudt dan ben je verplicht te accepteren dat je geen updates meer kan kopen.Het is net zoiets als -> je koopt een virusscanner voor je pc. Een jaar lang krijg je de nieuwste updates gratis. Na dat jaar moet je de updates kopen. Om de pc virusvrij te houden ben je bereidt om er voor te betalen. Een half jaar naar aanschaf van je mooie virusscanner krijg je een mail dat er geen antivirus updates meer geleverd worden voor jou programma. Kortom, je virusscanner werkt nog wel maar is niet meer up to date en hoe meer tijd er overheen gaat hoe waardelozer wordt het programma. Dan voel je je toch 'verplicht 'om dan maar weer een nieuwe virusscanner aan te schaffen?
Reactie op: niet mee eens: als je een kaart wil kopen kan dat nu - of volgend jaar - je krijgt alleen niet ALLEEN een kaart maar ook het apparaat dat erbij hoort.

Als je alleem Benelux koopt ben je idd iets duurder uit - maar goed krijg je wel een heel nieuw apparaat voor.

Na dit gelezen te hebben ,besluit ik dus om GEEN TOM TOM aante schaffen.
Er zijn nog tich andere merken die WEL update's hebben b.v. Nvaicom en noem maar op.Ik zit dus niet te wachten op de ondergang van Tomy Tomy.
Willem.
postamble();
Mooie reclame van Tom Tom, toen ik het navigatie apparaat kocht, stond er op de doos, Future proof. Voor hun is future proof dus maar 12 maanden.
Voor alle One XL modellen zijn kaarten beschikbaar, behalve voor de One Xl Europe HDT. Is dat niet vreemd? Wat me echter nog steeds bevreemd is dat toen mijn abonnement was afgelopen ik elke 2 weken een mail van hun kreeg, update je contract, verleng je abonnement. Drie maanden later blijkt dat dan niet meer mogelijk?
Verder blijft het belachelijk dat als je een nieuw model wilt, dit alleen via Tom Tom kan, terwijl je via andere aandbieders dit model soms wel tot 50 euro goedkoper kunt aanschaffen.
Je moet je oude model onbeschadigd, compleet terug sturen, echter ik heb mijn naam en postcode op de achterkant gegraveerd, dus voor mij geen nieuw model. Verder zitten er wat krasjes op de zijkant. Ik vind het veel te riskant om mijn  model naar hun optesturen, want in hun voorwaarden staat dat zoekraken van het model bij hun voor eigen risico is, en modellen niet terug gestuurd worden. Dus als tt bij ontvangst van mijn model de gravering ziet en niet besluiten om  het bedrag te vergoeden, ben ik mijn oude model dus simplelweg kwijt. Is het soms de bedoeling van Tom Tom om deze modelen weer te verkopen met nieuwe software? Ik lees idd ook in de media dat het slecht zou gaan met tom tom, dit is dan een leuke manier om weer geld uit de zakken van consumenten te halen.
Voor de bovenstaande schijver: heeft u al contact opegenomen met Tom Tom over hoe ze omgaan met uw ("beschadigde") Tom Tom?
Ik ben wel benieuwd hoe ze hier op reageren? Komen ze met een voorstel om het op te lossen of trekt u aan het kortste eind?
In september 2009 hebben we de One XL Europe TMC twee jaar. In de garantietijd is de TomTom VIER (!) keer gerepareerd (waarvan 2 x onnodig extra opgestuurd omdat ze de klacht niet goed hadden gelezen). Het laatste half jaar constant uitval gehad. En een keertje lazerde de zuignap in een lange bocht met 120 km van de ruit en onwillekeurig probeer je hem toch te grijpen terwijl je wéét dat je dat niet moet doen...... Daarna de zuignap vervangen door een exemplaar van Halfords. Perfect. Alleen gaf daarna het stekkerdoosje in de TomTom, waar de stroomstekker dus in gaat, herhaaldelijk geen stroom meer. Toen het er een keertje op aan kwam en het kl...ding het weer niet deed, dreigde ik het apparaat het raam uit te donderen. Een week later was, midden in Bremen, toen het erop aan kwam, de One XL weer uitgevallen en was manlief inmiddels dezelfde mening toegedaan.
Herhaaldelijk, meerdere keren per week, moesten we de koude start toepassen (paperclip of zo in kleine gaatje duwen en zo opnieuw laten opstarten).
Maar goed, eerlijk is eerlijk, áls de One XL het doet, doet-ie het goed.
Inmiddels hebben we in Bremen (D) bij de Aldi voor 149 piekjes een Medion TMC gekocht. En weten jullie wat? Die doet het gewoon! Zij het dat de mevrouw die de teksten uitspreekt, door ons Waltraud gedoopt, volgens ons dezelfde is die de vertragingen e.d. doorgeeft in de Rotterdamse metro.....
En dan lees ik van die aanbiedingen van TomTom en dan denk "blij dat ik dat vorige maand hier thuis heb tegengehouden"
Je ik heb ze gebeld, want een e-mail adres lijkt ontvindbaar.
Tevens moet ik er bij zeggen dat ik de origineele zuignap bevestiging heb aan gepast zodat hij op mijn carkithouder past.
Met graveren en boren in de zuignaphouder (niet in de tom tom zelf) heb je geen onbeschadigt model, dus kom ik er niet voor in aanmerking.
Ik had een klacht ingedient over deze actie. Met name omdat onze XL HD traffic pas een paar maanden oud was en dat die actie maar geldig was tot 15 september 2009. Hiermee ging onze garantie verloren en 6 maadne gratis HD traffic.
TomTom heeft het voorstel gedaan om de actie periode met onbepaalde tijd te verlengen. Dus over driekwart jaar dan is het voor ons wel interessant om aan de actie mee te doen en zullen dat dan hoogstwaarschijnlijk ook doen.
Dit vinden we toch weer een mooi gebaar van TomTom.
mooi aanbod van tomtom alleen heb ik hier niets aan. ik heb namelijk deze tomtom gekregen en heb er dus geen bon van. je moet een bon hebben en aantonen dat je deze gekocht heb. ik heb gevraagd aan het persoon die me dit gegeven heeft, maar de bon is weg. dus moet ik wel een nieuwe tomtom kopen van 229 euro want ik heb niets meer aan de tomtom die ik nu heb
Helemaal eens met dit verhaal, je raakt die gratis HDT kwijt (voor mij nog 5 maanden), maar ja er stond een deadline van 15 september, dus daar zwicht je dan maar voor. Pas nadat ik hem besteld had kwam er publiciteit en werd de periode verlengd. Voor mij was dat helaas te laat.
Ik heb deze week het inruilaanbod binnengekregen en de oude teruggestuurd. Resltaat tot op heden: nieuwe apparaat wordt niet door mijn computer herkend, tenzij ik hem iedere keer reset. Toppunt: Na 2 dagen krijg ik een melding (hij deed het even):  je hebt een kaart die 2 kwartalen oud is. Zorg dat je er snel bij bent zodat je altijd de meest recente versie hebt. Voor slechts 23,90 kan ik dus een nieuwe kaart kopen op een nieuw apparaat van 249 euro.
Zoek je support voor iets op de site, dan draai je in vicieuze cirkeltjes rond, maar een antwoord vind je niet. Wel ergens een mededeling "laatste kaart garantie", maar die zat er bij mij kennelijk niet bij. Heb uiteindelijk een mogelijkheid gevonden om via de site een bericht te sturen, nu maar hopen op snel antwoord.
Ook ik heb nog geen half jaar geleden een TomTom Europe hd Traffic gekocht.
De aanbieding lijkt leuk maar het komt erop neer dat je een product hebt gekocht dat na een half jaar niet meer aan de specificaties voldoet die wel aangegeven worden bij de verkoop. Volgens mij blijft TomTom hiermee dus juridisch gezien in gebreke.
Dat is allemaal leuk en aardig maar door de tijdsdruk (half september 2009 moet hij ingeruild zijn) ga ik toch neigen om toch maar op het aanbod in te gaan. Waarom moet er echter bij de webshop het volledige bedrag worden betaald? Ik vind het niet meer dan redelijk dat je alleen de 79 euro betaald, je oude TomTom terugstuurd en de nieuwe toegestuurd krijgt. Maar nee...je moet het hele bedrag voorschieten en waarschijnlijk kan je dan weken of maanden wachten voordat je je geld terug hebt.
Kortom een belachelijke en schandalige actie van TomTom. Misschien weet kassa wat ik het beste kan doen? Wachten of toch maar inruilen? Zijn er misschien mensen die samen tegen deze actie van TomTom in beroep willen gaan?
Ook ik heb deze actie van tomtom gekregen. Na lang wikken en wegen heb ik besloten mijn tomtom xl hd traffic in te ruilen voor de nieuwere versie. Inmiddels ben ik wel te weten gekomen(via het trosradar forum) dat de oude one xl hd traffic het eerste model was met een ingebouwde simkaart. Deze is m.i. onvloldoende uitgetest, en naar nu blijkt, is er dus geen nieuwe software update voor te maken.Dus er kan simpelweg geen nieuwe kaartupdate opgezet worden.Productiefout dus! Naar mijn mening zou er dus een kostenloze omruiling dienen plaats te vinden. Daar komt nog bij dat mijn nieuwe tomtom xl live niet goed werkt. Alles werkt, behalve de traffic, dit is met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen. Zelfs na 14 dagen en diverse keren de klantenservice gemaild via mijn tomtom, is het nu heel stil geworden bij tomtom. Mijn vertrouwen in de eerlijkheid en service bij tomtom is behoorlijk gezakt. Ben bang dat eerdaags het faillisement wordt aangevraagd, en kan fluiten naar mijn geld dat ik ter zou moeten ontvangen. Dus heb ik spijt dat ik mijn goed werkende tomtom heb opgestuurd? Ja! Bedenk u nog maar een keer voordat u er op in gaat.
In reactie tot mijn bovenstaande bericht, vandaag de klantenservice van tomtom gebeld. Het probleem was dat met het downloaden en installeren van de nieuwe kaart, er 2 bestanden niet goed geeinstalleerd waren. De klantenservice medewerker van tomtom heeft mij deze opgestuurd via de mail, waarna ik ze op mijn tomtom geeinstalleerd heb. en nu werkt alles goed. Heb nu een snellere tomtom met nieuwe kaart en meer services, zoals ook de mobiele flitslocaties. dus wel een verbetering. Nu alleen afwachten of ik mijn geld van de opgestuurde tomtom xl hd traffic krijg teruggestort.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!