Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

TNT post: verkeerd of niet bezorgen

Geplaatst door: celeste.xtr op: 19-07-2010 13:53
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat TNT post stelselmatig (soms zeer belangrijke) post niet of verkeerd bezorgd? Als je er dan vervolgens een klacht over indient krijg je een standaard antwoord terug, namelijk de volgende: Geachte mevrouw, Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb uw e-mail ontvangen waarin u aangeeft dat ondanks uw eerdere melding er geen verbetering in de postbezorging heeft plaatsgevonden. Ik begrijp dat dit erg vervelend voor u is. Mijn excuses hiervoor. Graag wil ik hierop reageren. Ik heb dit gemeld bij de betreffende leidinggevende met het verzoek actie te ondernemen, zodat de post op een juiste wijze wordt bezorgd. Uw klacht wordt intern opgelost, u krijgt daarom geen verdere reactie op uw melding. Door uw klacht aan ons door te geven, kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. Mocht u in de toekomst desondanks problemen hebben met onze service, laat het mij dan gerust weten. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Met vriendelijke groet, [edit redactie - persoonsgegevens verwijderd: Klantenservice TNT Post Ik heb deze reactie al meerdere keren ontvangen in het afgelopen jaar en ik krijg dus ook echt de induk dat er niets mee gebeurd. Het is nu zelfs zo ver dat het gemiddeld 2 keer in de week voorkomt dat post niet of verkeerd bezorgd wordt. Zijn er meer mensen die hier mee zitten en steeds dezelfde reactie krijgen? En zijn er mensen die weten hoe ik ervoor kan zorgen dat er wel wat gebeurd? m.v.g. Celeste
Reactie door read op 19-07-2010 14:26
Celeste Het wordt hoog tijd dat KASSA de wantoestanden bij TNT-Post in haar TV-programma aan de kaak stelt. Daarom zou ik ook nog eens deze post naar de redactie sturen met het verzoek aan de problemen bij TNT-Post speciale aandacht te schenken. Mailadres KassaRedactieOnline: http://kassa.vara.nl/secundair/contact/ Pedro.
Reactie door celeste.xtr op 19-07-2010 15:01
Ja lijkt me een goed idee. Ik word er ondertussen echt helemaal gek van.
Reactie door tdehond op 19-07-2010 19:19
Ja zeker. Pas is er nog een belangrijke brief ( rekening mondhygieniste, verzonden door Famed) niet bij mij bezorgd. Het ziet er naar uit dat een uitnodiging voor een belangrijk feest ook elders bezorgd is. De hele familie heeft de uitnodiging n.l al ontvangen. Nee, ik ben niet blij met TNT!
Reactie door read op 19-07-2010 19:55
Celeste, Zojuist heb ik de hier volgende mail naar de KassaRedactieOnline gestuurd: Dit is geen waarschuwing, maar een verzoek. Breng de in- en externe wantoestanden bij TNT eens in het TV-programma onder de aandacht. De afhandeling van post is een belangrijke en vitale dienst voor de consument. Het wordt van kwaad tot erger. Post die niet aankomt, post die te laat aankomt, post die struktureel verkeerd wordt bezorgd, volle postzakken die door de papiershredder gaan, postbodes die de brieven tijdelijk onder het bed stallen, pakjes die verdwijnen, pakjes die worden opengemaakt, pakjes die opzettelijk worden beschadigd, pakjes die bij de buren voor de voordeur worden gezet, om van de onbeschofte en hautaine behandeling van klanten door de klantenservice maar niet te spreken. Kortom, er is alle aanleiding om hier een landelijk scorend item van te maken. ReadAC/Pedro.
Reactie door celeste.xtr op 20-07-2010 12:05
Ik heb ook een reactie verstuurd naar de redactie. Vergelijkbaar met wat ik in mijn eerste post heb geschreven. En zeker is het heel erg vervelend dat ook rekeningen niet bezorgd worden. Laatst is er bij mijn ouders in Dronten een BANKPAS van iemand uit Leiden bezorgd, terwijl de pas die aan had moeten komen ergens anders terecht is gekomen. Dat kan toch gewoon niet? Of eigenlijk zou het niet moeten kunnen, want het is duidelijk dat het wel gebeurt.
Reactie door erik008 op 20-07-2010 13:17
Ja, heel herkenbaar. In mijn straat loopt af en toe een medewerker van TNT die het heel bont maakt. Na de bezorging zijn we als buren gezellig de post aan het ruilen. Ook zijn er een paar straten waarvan de naam beetje lijkt op mijn straatnaam. Die worden ook nogal eens verwisselt. Namen zoals varastraat, varaplein, varahof, varaweg. (dit is een voorbeeld) Verder moet je er op letten, niet alle briefpost komt van TNT
Reactie door melomaan op 20-07-2010 14:02
Ook ik heb (weer) last van het niet ontvangen van post. Met enige regelmaat recenseer ik Amerikaanse boeken voor een uitgever. Eind juni zijn er 5 exemplaren naar 5 verschillende in Nederland wonende recensenten verzonden. De andere 4 hebben deze tussen 9 en 14 juli ontvangen...alleen die van mij is nog niet aangekomen. De bedoeling is dat ik een recensie schrijf voordat het boek in de winkel ligt (eerste week augustus). Van TNT krijg ik dezelfde reactie als de TS. De betrouwbaarheid van TNT holt m.i. hard achteruit.
Reactie door de motormuis op 20-07-2010 15:52
Tnt post is ivm concurrentie al geruime tijd bezig eigen vaste medewerkers te vervangen door parttimers.Dit zijn meestal huisvrouwen of studenten die graag een centje bijverdienen.Maar helaas voor de kwaliteit van de postbezorging,deze mensen hebben tenslotte helemaal geen ervaring of kennis van zaken.Dat is dan niet hun schuld want met 2 weken meelopen met besteller leer je echt niet alles. Binnenkort verdwijnen er helaas weer duizenden arbeidsplaatsen bij Tnt voor de vaste volletijdwerkers. Zij zijn gewoon te duur. Daardoor kan Tnt niet tegen concurrentie op. Maar het lijkt wel of zijzelf niet door hebben dat zij met deze werkwijze hun eigen bedrijf aan het kapot maken zijn,het regent tegenwoordig klachten aan het adres van Tnt. En er gebeurt nagenoeg niets om die problemen op te lossen.Ze hebben te weinig echt personeel met de nodige kennis meer in huis. Vrees voor nog meer problemen in de toekomst.
Reactie door celeste.xtr op 21-07-2010 10:10
Ik heb ondertussen via Kassa een reactie van TNT post ontvangen dat ze nog een keer naar mijn klachten zouden willen kijken. Ben heel benieuwd of daar wat uit gaat komen maar laat het jullie zeker weten.
Reactie door tdehond op 21-07-2010 15:27
Quote: celeste.xtr schreef op woensdag 21 jul 2010, 10:10: Ik heb ondertussen via Kassa een reactie van TNT post ontvangen dat ze nog een keer naar mijn klachten zouden willen kijken. Ben heel benieuwd of daar wat uit gaat komen maar laat het jullie zeker weten.einde Quote Ik ben benieuwd. M.n. of uw vermiste post boven water komt!
Reactie door tdehond op 22-07-2010 07:13
Ook mijn melding leidde tot een niet tot een oplossing leidende reactie van medewerker klantenservice. Ik kan tot mijn spijt niet aangeven waar deze post zich bevindt. Het gaat hierbij namelijk om ongeregistreerde zendingen, die niet zijn terug te vinden in ons postproces. Ik kan uw klacht dan tot mijn spijt ook niet oplossen. Met andere woorden. We nemen niet de moeite om stukken die verkeerd of niet bezorgd zijn op te sporen. Het wordt duur om alle stukken aangetekend te verzenden, te meer omdat tnt er ook niet in slaagt om alle handtekening retour kaarten op het juiste adres te bezorgen!
Reactie door celeste.xtr op 22-07-2010 10:36
Ja dat is inderdaad ook zo'n standaard reactie die ik regelmatig kreeg. Mijn klacht is nu in ieder geval in behandeling genomen door iemand die me wel serieus lijkt te nemen en ik word later deze week nog teruggebeld om te horen hoe het ermee staat. Ik heb tot nu toe in ieder geval het idee dat het de goede kant op lijkt te gaan. Maar de spullen die je kwijt bent zul je denk ik ook niet meer terugzien.
Reactie door tdehond op 23-07-2010 09:12
Vandaag staat in AD dat een postbode in Almere de post achterhield van vierhonderd adressen! Ze was er net in dienst. Ze is op staande voet ontslagen. Het valt niet tegen dat daar wel onderzoek gedaan is naar de verdwenen poststukken. Of zouden al deze stukken aangetekend verstuurd zijn? ( grapje) Ik denk ook dat ik kan fluiten naar de uitnodiging voor familiefeest. Dus is mij ook de herinnering daar aan door TNT door de neus geboord. Ook hoop ik dat niet gefraudeerd wordt met mijn gegevens die dankzij TNT mogelijk in verkeerde handen zijn gevallen.
Reactie door erik008 op 23-07-2010 12:57
Dit wordt nog wel erger. Vaste medewerkers die weten dat ze er uit gaan. En goedkope parttimers die het niets kan schelen.
Reactie door tdehond op 23-07-2010 15:35
De vaste medewerkers zijn hier al weg bezuinigd in ruil voor werknemers die voor een hongerloon een steeds grotere afstand moeten afleggen ( aldus een voormalige werknemer, die er de brui aan gegeven heeft omdat voor steeds minder geld een steeds groter werkgebied gegeven werd)
Reactie door invalide op 24-07-2010 18:20
Ik doe wegens betrouwbaarheid nu meer per E mail en andere gaan er ook op over wegens de kosten en betrouwbaarheid dus TNT post moet nu niet meer klagen over de vele gratis verzonden E mails want het is gewoon noodzakelijk!
Reactie door jeanne388 op 11-08-2010 20:02
Ik verwachtte vandaag een belangrijk pakketje en via het track-and-trace nummer heb ik de gehele dag het pakketje in de gaten gehouden. Vanaf 17:15 ben ik thuis geweest en rond 18:00 uur was de status nog steeds 'chauffeur is onderweg'. Ik heb zelf een afspraak afgezegd om het pakketje in ontvangst te kunnen nemen! Rond 19:45 uur was de status ineens veranderd in '1e afleverpoging is mislukt' en natuurlijk ligt er geen briefje in de bus. Ze zijn dus gewoon NIET aan de deur geweest. Ik heb het helemaal gehad met TNT. Ze bezorgen amper nog post en nu dit weer.
Reactie door dobby op 11-08-2010 20:15
Quote: jeanne388 schreef op woensdag 11 aug 2010, 20:02: Ik verwachtte vandaag een belangrijk pakketje en via het track-and-trace nummer heb ik de gehele dag het pakketje in de gaten gehouden. Vanaf 17:15 ben ik thuis geweest en rond 18:00 uur was de status nog steeds 'chauffeur is onderweg'. Ik heb zelf een afspraak afgezegd om het pakketje in ontvangst te kunnen nemen! Rond 19:45 uur was de status ineens veranderd in '1e afleverpoging is mislukt' en natuurlijk ligt er geen briefje in de bus. Ze zijn dus gewoon NIET aan de deur geweest. Ik heb het helemaal gehad met TNT. Ze bezorgen amper nog post en nu dit weer.einde Quote Ok - dan nu even wat tegenwicht.. Ik woon hier in een appartementencomplex met centraal bellenbord.. sinds de bouw (12 jaar) is 'mijn' bel defect.. soms na een reparatie werkt het een week; maar normaliter niet (en er zijn al kuddes monteurs geweest, kabels vervangen, contacten, losse extra bedrading, whatever).. maar goed.. dus van armoede maar op de brievenbusgleuf (niet naast de bel) een briefje geplakt met mn telefoonnumer (als ze een ND notice willen bezorgen zien ze dus briefje, was de redenering). TNT Post is de enige carrier die daar goed rekening houdt.. regelmatig belt een postbezorger op of er iemand thuis is, en dat ze voor de deur staan. En ja - het zijn een aantal dezelfde personen, maar ook af en toe een totaal nieuwe ofzo.. Soms hebben ze toevallig zelfs geen GSM bij zich, en dan kunnen ze in de wagen (voor pakjes e.d.) wel met de centrale bellen (mobilifoon), die mij dan bellen met de mededeling dat er een bezorgen beneden voor de deur staat, en of ik thuis ben .. Dus natuurlijk gaan er dingen fout, dat is overal zo, maar in mijn geval ben ik de laatste jaren zeer goed te spreken over TNT post.. (in tegenstelling tot SelectVracht / SortANdDeliver / DHL / DpD ) (FedEx en UPS zijn wel weer van goede wille) Maar goed - dit alleen maar voor een wat meer genuaceerd beeld... hier hebben de mensen met problemen natuurlijk niets aan..
Reactie door jeanne388 op 11-08-2010 20:54
Ja, zo dat heb ik ook wel eens meegemaakt, dat is gewoon service. Maar ik vind het pure minachting van de klant door te zeggen 'we waren aan de deur, maar u was niet thuis' terwijl dat gewoon niet waar is. Zo ga je niet met klanten om.
Reactie door simba28 op 29-08-2010 09:36
ik ben het met jullie allemaal eens over tnt post verkeerd,te laat of gewoon niet bezorgen het is gewoon te erg. ik moest post krijgen van een geboorte van een tweeling kei leuk er is een kraam feest geweest ik tegen mijn vrienden o ik weet van niks bleek dat ze mij daar dus ook voor hadden uitgenodigd leuk maar het feest was al twee weken eerder dus kon ik er niet meer heen.rouw kaart precies zo het mens is al een mnd geleden begraven zonder dat ik iets wist ja nu pas maar ik kan geen afscheid meer nemen.enz enz enz enz verjaardags kaarten die niet of 4mnd later aan komen zo zou je ruzie krijgen met je familie,vrienden,of kennissen ik maar denken ze sturen niks .ECHT WEL ZE STUREN ZELFS TUSSEN DOOR NOG ZOMAAR WAT KAARTEN EN HET KOMT GEWOON NIET AAN.en dan als je tnt post belt of mailt krijg je van die domme antwoorden!!ik ben het helemaal zat kassa moet hier echt wat mee gaan doen vind ik.
Reactie door marenubium op 09-10-2010 19:01
"Zijn er meer mensen die er last van hebben dat TNT post stelselmatig (soms zeer belangrijke) post niet of verkeerd bezorgd?" Ja, ja ja en ja!!!! HELP! Op dit moment echt met de handen in het haar; geconfronteerd met diverse openstaande rekeningen, waar ik geen weet van had, vanwege geen ontvangen post! Incassoburo's achter me aan, loonbeslagen, het houdt echt niet meer op. Ik loop achter de feiten aan en openstaande rekeningen blijven zich opstapelen...ik zie door de bomen het bos niet meer :( Kassa hierover al eens gemailed, toen ik dit bericht las. Op dat moment was het nog wel redelijk overzichtelijk allemaal. Maar nu zit ik er echt helemaal doorheen. Het houdt niet meer op, en klachten indienen helpt voor geen meter. Daar zit je dan, als brave burger, opeens opgescheept met torenhoge incassokosten, loonbeslagen, exorbitant hoge administratiekosten en de dreiging afgesloten te worden van energie. Gister nog een leuk pakketje brieven ontvangen met 'herstel retourzending'. Uiteraard allemaal gedateerde herinneringen en aanmaningen...echt FIJN! Er is geen geld meer nu; alles gaat op aan afbetalingen, plus nog eens de vaste lasten elke maand. De schulden stapelen zich op. Ik durf ook gewoon geen post meer te openen, en heb kromme tenen als weer eens die brievenbus kleppert...Het stressnivo hier staat nu letterlijk en figuurlijk in het rood. Help...? HELP! Vandaag dit artikel onder ogen gekregen: http://www.tctubantia.nl/regio/7352327/Hebt-u-ook-te-maken-met-de-vloek-van-TNT.ece?formmode=thanx&postingId=7426826#postcomment 'gelukkig' niet de enige.... Het is werkelijkwaar schrijnend! Ik heb geprobeerd zelf het 1 en ander recht te breien, en er staan diverse klachten uit naar diverse instanties. Maar het sloopt...het sloopt gewoon. Her en der op internet reacties geplaatst, krant geinformeerd, bij de rijdenderechter, en nu ook weeeer een reactie bij Kassa geplaatst. Wanneer houdt deze ellende nu eindelijk eens een keertje op :( *wanhopig*
Reactie door sonjaatje op 09-10-2010 20:19
Vorige week vrijdag heeft iemand een envelop gericht aan mij op de bus gedaan. Ik zou hem dus die zaterdag erna hebben moeten ontvangen. Nou, gister, een week later dus, lag ie in de bus??!! Kan het nog vlotter :-)
Reactie door tdehond op 10-10-2010 08:55
Nog vermist: 1 handtekening retourkaart en 1 uitnodiging voor feest. Ik hoorde trouwens van een postbode dat men kan bijhouden welke post voor een bepaald adres gesorteerd wordt in vergelijking met wat bij u aankomt. Misschien een idee om dit voor te stellen bij TNT?
Reactie door simba28 op 10-10-2010 09:24
hallo allemaal ik plaats weer een berichtje want dit is echt niet leuk meer volgende week zaterdag hebben we een feest de uitnodigingen heeft iedereen al gehad maar goed dat het de broer met zijn vriendin van mijn vriend zijn want we weten al dat ze hun feestje dan gaan vieren maar steeds nog geen kaart 3 weken geleden is die dus verstuurd.er staat ook een 1ste verjaardag aan te komen en die is ook al verstuurd die kaart heb ik gelukkig bij mijn schoonmoeder gezien maar wij hebben die kaart DUS NOG STEEDS NIET. na zo veel mailtjes/telefoontjes zou je toch verwachten dat ze er iets mee gaan doen. belangrijkste vergeet ik mijn rekening die ik al een mnd geleden moest betalen nu kan ik nog meer betalen maar dat houdt ik zelf bij dus die is nu gelukkig weg heb ik geen deurwaarder.nou ik hoop dat ze hier iets van gaan leren en er iets aan gaan doen groetjes rilana
Reactie door birdies op 10-10-2010 11:24
......geconfronteerd met diverse openstaande rekeningen, waar ik geen weet van had........ Dit begrijp ik dan niet; je weet toch, ook zonder ontvangen rekening, toch wel aan wie / welk bedrijf je geld verschuldigd bent?
Reactie door marenubium op 10-10-2010 12:13
Quote: birdies schreef op zondag 10 okt 2010, 11:24: ......geconfronteerd met diverse openstaande rekeningen, waar ik geen weet van had........ Dit begrijp ik dan niet; je weet toch, ook zonder ontvangen rekening, toch wel aan wie / welk bedrijf je geld verschuldigd bent?einde Quote Jawel, maar dat wordt een beetje lastig met halfjaarlijkse of jaarlijkse bijdragen. En sommige ziektekosten worden niet geheel gedekt, daar krijg je dan ook aparte acceptgiro's over. Moet ik dan bij elke doktersbehandeling, gebitsbehandeling of ziekenhuisbezoek gaan uitrekenen wat voor bedrag ik nog moet gaan betalen?? En als je 1 acceptgiro hebt gemist, en de herinnering daarover ook niet hebt binnengekregen, ja, dan wordt je wel geconfronteerd met aanmaningskosten en administratiekosten. En verder betaal ik gewoon wat er binnenkomt, en hou ik echt niet alles bij :( Je gaat of ik ging ervan uit dat het spul gewoon goed aankomt. Maar goed, ik ga wel wat meer mijn administratie bijhouden nu. Maar nu even niet meer, ik kan even geen acceptgiro of cijfertjes meer zien.
Reactie door marenubium op 10-10-2010 20:51
Zie ook: http://www.eerstehulpbijrecht.nl/vragen/consumenten/overige-producten/tnt-post-nooit-aansprakelijk?page=1#comment-8493 Help...svp :( IEMAND? andere links: http://www.tctubantia.nl/regio/7352327/Hebt-u-ook-te-maken-met-de-vloek-van-TNT.ece?formmode=thanx&postingId=7426826#postcomment http://www.tctubantia.nl/regio/twente/7374818/Veel-klachten-slechte-postbezorging-TNT.ece?start=1&sort=asc#reakties
Reactie door marenubium op 13-10-2010 22:22
Zaak aangemeld bij Zembla, TCTubantia, Rijdende Rechter, Kassa. Steeds meer mensen blijken problemen te hebben met TNT Post, wat tot ergernissen leidt, onterechte incasso's en loonbeslagen en schulden vanwege niet ontvangen post. Ik snap de postbodes echt wel, maar het KAN toch niet zo zijn dat mensen door de sores van de post in de schulden geraken, en vermoeiende wegen moeten gaan bewandelen en in conclaaf moeten gaan met incassoburo's of het rechtsysteem wat in deze totaal niet klopt?? In ieder geval al 2 gevallen zijn geresulteerd in een burn-out en ziektewet. DIT MOET STOPPEN! Het valt mij ook op, dat diverse gevallen/posts hierover welke o.a. bij Rijdende Rechter en Kassa en Tubantia bekend zijn, niet met elkaar in verband gebracht worden, en oude posts hierover slecht tot niet meer verschijnen. Wordt dan nu alles in de doofpot gestopt?? Is de directie van TNT POST zo machtig?? Sluit Nederland hiervoor gemakshalve maar gewoon de ogen?? Herken je hier wat in? Ben jij ook in de problemen geraakt wegens het niet ontvangen van post? Meld je verhaal aan op vloekvantnt@live.nl! Hoe meer mensen, hoe sterker we staan.
Reactie door daniellevanuden op 14-10-2010 21:31
Het ergste is nog dat er zo ontzettend veel postbodes zijn ontslagen en nu hoor je constant een radio commercial van TNT over hoe fijn het is om postbode te worden. Quote: "Iedereeen kijkt naar je uit" Belachelijk! Ze moesten zich diep diep schamen daar op de hoge stoelen!
Reactie door marenubium op 14-10-2010 21:47
Yep. In mijn buurt zie ik regelmatig verstandelijk gehandicapten de post rondbrengen. Of schoolgaande jongeren (ja sorry, ik moest huiswerk maken/heb proefwerkweek, dus eh...) What the fuck? Er loopt nog 1 postbeambte hier in de wijk rond. Ik kan me voorstellen dat de man gewoon alles zat is. En ik ook. Nadat hij vandaag voor de zoveelste keer weer een gedateerd dwangbevel in de bus kwakte (het termijn om hierop te reageren is allang verstreken...) had ik echt de neiging de knakker achterna te rennen en 'm even flink 'de waarheid' te zeggen. En dan ben ik niet eens agressief ingesteld... Nope, ik kijk echt niet meer uit naar een postbode!!!! Het moet niet gekker worden hier in Nederland....
Reactie door daniellevanuden op 14-10-2010 22:32
Quote: marenubium schreef op donderdag 14 okt 2010, 21:47: En ik ook. Nadat hij vandaag voor de zoveelste keer weer een gedateerd dwangbevel in de bus kwakte (het termijn om hierop te reageren is allang verstreken...) had ik echt de neiging de knakker achterna te rennen en 'm even flink 'de waarheid' te zeggen. En dan ben ik niet eens agressief ingesteld... Nope, ik kijk echt niet meer uit naar een postbode!!!! Het moet niet gekker worden hier in Nederland....einde Quote Daar kan die postbode niks aan doen hoor, dat hij bij jou een dwangbevel met verstreken datum in de bus gooit, die brengt de post alleen rond... Dan moet je je beklag doen bij de sorteercentra...
Reactie door marenubium op 14-10-2010 22:45
Denk je dat nu werkelijk :) Post gedateerd van 4-5 weken eerder? Ligt dat echt en alleen maar aan de sorteercentra? Hebben ze daar nu ook al verstandelijk gehandicapten in dienst dan? En ok, als die postbode daar niks aan kan doen, waarom heb ik er wel last van dan, en niet mijn buren??? Waarom krijgen zij wel op tijd hun post? En met mij nog wat anderen! Zal het wellicht komen, omdat ik en die anderen 'toevallig' ingeschreven zijn bij de KvK? En een postbode wellicht dan denkt: 'ach...een bedrijf...zal wel verzekerd zijn hiervoor, immers geld genoeg'? Is het niet raar, dat ik en anderen wel gewoon gesloten brieven krijgen, en allerlei reklamemeuk van de instanties, maar geen brieven met doorkijkvensters (ff schudden en je ziet meteen of het een rekening betreft of niet)? Hier is gewoon sprake van sabotage. Echter hebben onze lieve postbeambtes blijkbaar niet door (of wel...?) dat ze met hun actie ook gewone 'burgers' de vernieling in helpen. Dankuwel, TNT Post en Postbodes! Ik heb graag geen last van uw sores (net als iemand die zelfmoord pleegt middels een trein, waardoor tig mensen verlaat aankomen enzo, en treinmachinisten voor hun leven getekend zijn) Dankuwel, TNT Post en Postbodes!
Reactie door daniellevanuden op 14-10-2010 23:00
Quote: marenubium schreef op donderdag 14 okt 2010, 22:45: Denk je dat nu werkelijk :) Post gedateerd van 4-5 weken eerder? Ligt dat echt en alleen maar aan de sorteercentra? Hebben ze daar nu ook al verstandelijk gehandicapten in dienst dan? En ok, als die postbode daar niks aan kan doen, waarom heb ik er wel last van dan, en niet mijn buren??? Waarom krijgen zij wel op tijd hun post? En met mij nog wat anderen! Zal het wellicht komen, omdat ik en die anderen 'toevallig' ingeschreven zijn bij de KvK? En een postbode wellicht dan denkt: 'ach...een bedrijf...zal wel verzekerd zijn hiervoor, immers geld genoeg'? Is het niet raar, dat ik en anderen wel gewoon gesloten brieven krijgen, en allerlei reklamemeuk van de instanties, maar geen brieven met doorkijkvensters (ff schudden en je ziet meteen of het een rekening betreft of niet)? Hier is gewoon sprake van sabotage. Echter hebben onze lieve postbeambtes blijkbaar niet door (of wel...?) dat ze met hun actie ook gewone 'burgers' de vernieling in helpen. Dankuwel, TNT Post en Postbodes! Ik heb graag geen last van uw sores (net als iemand die zelfmoord pleegt middels een trein, waardoor tig mensen verlaat aankomen enzo, en treinmachinisten voor hun leven getekend zijn) Dankuwel, TNT Post en Postbodes!einde Quote Dus jij denkt dat jouw postbode een brief bij zich houd en 4-5 weken later alsnog bij je in de bus gooit? En voor zover ik weet heb ik bij mij op het sorteercentrum nog geen 1 verstandelijk gehandicapte gezien... waarschijnlijk komt het door al die "immigranten" die nog geen nederlands woord kunnen typen of lezen... Of zou het liggen aan het feit dat TNT de postcode invoer heeft uitbesteed aan China? Zijn zo maar een aantal voorbeelden die, helaas, wel werkelijkheid zijn. En een postbode wellicht dan denkt: 'ach...een bedrijf...zal wel verzekerd zijn hiervoor, immers geld genoeg'? Is dat niet erg ver gezocht? Je kunt het te laat aankomen van de post niet neerleggen bij de postbodes... Net zoals je een zelfmoordmaniak die voor een trein springt niet kunt berechten voor het oponthoud van het treinverkeer, hoeveel hinder JIJ hier ook van ondervind. Succes met je post!
Reactie door alexishoop op 16-10-2010 16:49
ik laat tegenwoordig verkeerd geadresseerde post ophalen, dat is volgens mij de enige methode waar een postbode lering uit kan trekken.
Reactie door emvelde op 02-11-2010 16:42
Nou mijn irritatiegrens is op dit moment op zijn kookpunt wat de bezorging en klantenservice van TNT post aangaat..... Geregeld bestel ik via het internet kleding wat de TNT bij moet afleveren. Maar het is erg moeilijk voor de medewerkers om een afleverbewijsje door je brievenbus te stoppen als het pakketje bij de buren, overburen, schuine overburen etc wordt bezorgd. Geregeld loop ik dus door mijn straat met de vraag heeft u misschien een pakketje van mij ontvangen. Erg vervelend en schaam me dood.. Tevens heb ik al meerdere malen contact gehad met TNT en krijg ook elke keer dezelfde antwoorden terug zoals andere eerder ook al hebben ervaren. I Inmiddels zit ik nu op dit moment ook aan de telefoon met ze omdat ze zelfs met aangetekende post onzorgvuldig omgaan!! Ook nu krijg ik niet de desbetreffende persoon aan de lijn waarmee ik in eerdere mailtjes al contact heb gehad. KORTOM LAAT TNT POST EENS FLINK IN DE UITZENDING KOMEN!!!! Mijn bijdrage wil ik hieraan wel leveren...
Reactie door read op 02-11-2010 18:08
emvelde Het is huilen met de pet op met TNT. Bij ons was de straat opgebroken en waren de voordeuren moeilijk bereikbaar. Resultaat: na 8 werkdagen kreeg eenieder alles tegelijk. Service noemt TNT dat!!! Pedro.
Reactie door börgemeister op 20-03-2011 16:59
Ja, ik haal even een ouwe koe uit de sloot. Vrijdag verzond ik een envelop met wenskaart voor een collega die zatrdag is getrouwd. Naast de adressering met etiket en digitale postzegel € 0,92, de envelop werd afgesloten met een etiket, met de tekst: 'afzender/...: naam, adres, postcode en woonplaats en e-mail'. Kreeg zaterdag de envelop weer in de brievenbus, dagtekening TNT Post op de afzenderzijde met de bekende TNT-KIX-code. De kaart is gistermiddag weer in de brievenbus gedaan. Morgen weer terug? Hoe dom kunnen ze bij TNT Post zijn.
Reactie door agora op 20-03-2011 18:52
De jaaropgave van de hypotheek had in januari binnen moeten zijn. Vorige week gekregen nadat ik erover had gebeld. De rekening en de informatieve brieven van de advocaat zijn spoorloos. Afschrift van de bank 's avonds rond 20.00u bezorgt door de buurvrouw (opengemaakt) Vier brieven voor adressen elders in de straat. (Zelf dus op de fiets gesprongen) Op maandag, dinsdag zelfs helemaal geen post. Op enkele dagen 3x dezelfde postbode met steeds een envelop. Deze slechte postregeling is al aan de gang sinds de stakingen. De DHL kan er ook wat van. Zij bezorgen de tv-gids. Een bejaarde man brengt mijn (doorgebladerde) Veronicagids wanneer hij zelf zin heeft. Meestal rond middernacht, zodat de gids de hele nacht half uit de brievenbus hangt en in de ochtend hartstikke vochtig is. De Veronica-uitgeverij zelf heeft daar al veel aangedaan. Dan gaat het weer een tijdje goed en dan begint het weer. Het zou prettig zijn als professionele mensen de post rondbrengen. Want belangrijke brieven over financiën en juridische zaken wil ik toch graag in _mijn_ brievenbus ontvangen. De TNT hoort goed te zorgen voor privacygevoelige poststukken!
Reactie door tdehond op 20-03-2011 18:57
Ik heb aanmaningen van een incassobureau kunnen voorkomen omdat ik na drie weken de rekening van een behandelaar niet binnen had. Met dank aan TNT voor het niet bezorgen van een factuur.
Reactie door rjw op 21-03-2011 08:23
Volgens mij kunnen we pas een oordeel vellen over de kwaliteit van TNT als we cijfers hebben over hoeveel poststukken kwijt raken of te laat worden bezorgd. Op fora zoals dit komen immers alleen problemen aan bod. En stel dat het aantal problemen nog een factor 100 of 1000 hoger is dan het klachten op dit forum, dan is het procentueel nog steeds helemaal niks t.o.v. het totale postvolume, Het zou overigens goed kunnen zijn dat er altijd al stukken kwijtraakte of te laat werden bezorgd, alleen was dat niet zo zichtbaar omdat de transparantie van veel zaken dankzij internet veel groter is geworden. En voor de mensen die structureel dingen niet krijgen: er kan natuurlijk gewoon een rotte appel in het personeelsbestand van TNT zitten, die dan toevallig bij u in de wijk bezorgd. Heel lullig, maar dat komt bij ieder bedrijf voor. (nee, ik werk niet bij TNT).
Reactie door tdehond op 21-03-2011 09:12
Quote: rjw schreef op maandag 21 mrt 2011, 08:23: Volgens mij kunnen we pas een oordeel vellen over de kwaliteit van TNT als we cijfers hebben over hoeveel poststukken kwijt raken of te laat worden bezorgd. Op fora zoals dit komen immers alleen problemen aan bod. En stel dat het aantal problemen nog een factor 100 of 1000 hoger is dan het klachten op dit forum, dan is het procentueel nog steeds helemaal niks t.o.v. het totale postvolume, Het zou overigens goed kunnen zijn dat er altijd al stukken kwijtraakte of te laat werden bezorgd, alleen was dat niet zo zichtbaar omdat de transparantie van veel zaken dankzij internet veel groter is geworden. En voor de mensen die structureel dingen niet krijgen: er kan natuurlijk gewoon een rotte appel in het personeelsbestand van TNT zitten, die dan toevallig bij u in de wijk bezorgd. Heel lullig, maar dat komt bij ieder bedrijf voor. (nee, ik werk niet bij TNT).einde Quote Daar is al onderzoek over gedaan. klik klik
Reactie door jacqje op 29-03-2011 22:52
Hallo, Hier in de wijk al sinds december problemen met de postbezorging. Post komt gewoon niet aan, met als gevolg herinneringen, aanmaningen, bestellingen etc die gewoon niet aankomen en wij met de kosten zitten. Wanneer je een klacht indient bij de tnt, wordt er alleen maar een excuses gegeven en niets aan het daadwerkelijke probleem gedaan, laat staan dat je kosten vergoed worden. Ik schaam me verdorie rot als ik naar bedrijven moet bellen na het krijgen van herinneringen en dan te zeggen dat ik al maanden geen post krijg. Hun denken vast dat het een smoesje is... Ik ga nu regelmatig brieven naar mezelf sturen, als verzender kun je verder komen met een klacht dan ontvanger omdat je dan een overeenkomst sluit met de tnt. Het lijkt me duidelijk dat de massa ontslagen bij de tnt van de goede werknemers en nu de goedkope partime krachten de bezorging van de post niet ten goede komt!
Reactie door marenubium op 29-03-2011 23:46
jacqje, Ik ben blij je verhaal hier te horen! Bij mij speelt hetzelfde probleem al meer dan een jaar. Ik loop me dood te bellen naar instanties, en niemand gelooft het als ik zeg dat post gewoon niet aankomt. In november 2010 kreeg ik zelfs nog rekeningen uit 2009! Plus de extra administratiekosten... Aan verzoeken van mijn kant om alles per mail te versturen wordt niet voldaan (want post niet ontvangen past in niemands straatje), met als gevolg weer torenhoge rekeningen vanwege niet ontvangen acceptgiro's. Afgelopen jaar (2010) ben ik zeker meer dan 1200 euro kwijt geraakt aan zogenaamde administratiekosten en deurwaarderskosten, en zelfs een loonbeslag (315 euro over een rekening van 44 euro). Dit jaar (2011) alleen al meer dan 600 euro aan extra administratiekosten. Je staat erbij en je kijkt ernaar, want het enige wat TNT post doet is inderdaad tot 6 keer toe een briefje schrijven met hun excuses en dat de klacht intern opgenomen wordt...Niemand voelt zich verantwoordelijk voor het feit dat jij geen post ontvangt, en gemakshalve worden alle 'zogenaamde' (!!!!) administratiekosten bij de gewone burger neergelegd. Bedankt, Overheid, bedankt, Nederland. Bedankt voor het feit dat uw burgers domme melkkoeien en slaven zijn van de Staat der Nederlanden, ten behoeve van het aflossen van Uw schulden. En Bea staat er bij en grinnikt er hartelijk bij. Als grootaandeelhouder van de Nederlandsche Shell is haar bedje al lang en breed gespreid, net als alle andere zogenaamde 'politici'. Ze zijn niet gekozen door het volk, en leggen verantwoording af aan o.a. het koningshuis van Engeland. Het zijn maar marionetten met als doel de burger zoveel mogelijk angst aan te praten en zoveel mogelijk uit te buiten. WIJ ZIJN SLAAF VAN DE STAAT DER NEDERLANDEN. Dat is al bepaald bij onze geboorte. WAKE UP PEOPLE! Slimme actie om jezelf brieven te gaan sturen. De verantwoordelijkheid ligt inderaad bij de afzender; deze moet kunnen aantonen dat het verstuurde inderdaad bij de ontvanger is aangekomen. Echter als je dit aankaart als 'gewone' burger bij verschillende instanties en deurwaarders/incassoburo's weten ze zich er weer mooi uit te lullen. Het enige wat dan helpt is de gang naar de rechter, maar wie wil dit risico lopen en dit gezeur hebben? En reken maar dat menig incassoburo of deurwaarder gesteund wordt door de rechterlijke macht! Het is niks anders dan een systeem gebaseerd op angst en macht. Links voor diegenen die iets verder willen kijken en onderzoeken dan hun neus lang is en willen weten hoe alles echt in elkaar zit: http://www.bovendien.com/actualiteit/benzineprijs-kan-omlaag?joscclean=1#josc1938 http://www.bovendien.com/geschiedenis/the-empire-of-the-citie-amen-stop-productions En dan nog verdere alternatieve nieuwssites: Nederlands: www.niburu.nl www.argusoog.nl www.wereldgeheimen.nl www.grenswetenschap.nl www.vrijspreker.nl http://kleinparadijs.blogspot.com/ http://www.earthwatcher.nl/index.php/home.html http://star-people.nl/ http://www.earth-matters.nl/ http://www.anarchiel.com/ http://www.faqt.nl/ Engels: http://beforeitsnews.com/ http://www.abovetopsecret.com/ http://www.redicecreations.com/ http://www.thebigwobble.com/ Happy searching & ontdekken. Eva Kraan http://blog.kruiderie.nl
Reactie door zathros op 15-05-2011 12:53
Hoi Luitjes, Ik zal ook maar even mijn duitje in het zakje doen. Wij hebben al diversen klachten ingediend over de post bezorging van TNT. Naast dat ze de klacht niet goed lezen is het ook nog zo dat er gewoonweg geen verbetering in zit, of het word erger of blijft het zelfde. vervolg correspondentie moet er op gewezen worden dat ze beter de klacht moeten lezen ik denk gewoon dat ze het openen en met een standaard antwoord in eerste instantie versturen. we worden het nu wel erg beu zo langzamerhand. ze beloven veel maar doen niets aan de standaard kwaliteitsnorm. het beloofde resultaat blijft gewoon uit. Grts Ted Rotterdam
Reactie door kees aben op 20-05-2011 14:31
Ik heb het nu 2 keer achter elkaar, 1ste keer een aangetekende brief verstuurd naar mijn belasingadviseur met alle jaaropgaves erin en rekeningen van medicijnen, en die is dus niet aangekomen, nu zit ik alweer 2 dagen te wachten op een pakketje met mijn playstation 3 erin die gerepareerd moest worden, en die kan ik ook via track and trace niet achterhalen, bel je vervolgens op met je klachten moet je nog betalen ook, ik vind het belachelijk dat ik moet betalen om een klacht in te dienen, het heeft me nu al veel geld gekost al die ellende, en dan is dat klachtennummer ook niet eens gratis, wat een maffia praktijken daar.
Reactie door tdehond op 20-05-2011 14:50
Het blijft tobben. Er is weer een postbode bij TNT ontslagen omdat hij drie zaterdagen geen post bezorgd had en de postzakken stonden nog bij hem thuis.
Reactie door rjw op 20-05-2011 21:23
Quote: tdehond schreef op vrijdag 20 mei 2011, 14:50: Het blijft tobben. Er is weer een postbode bij TNT ontslagen omdat hij drie zaterdagen geen post bezorgd had en de postzakken stonden nog bij hem thuis. einde Quote Tsja het is wat, 1 postbode op de ruim 40.000 die de kantjes ervan afloopt.... Het probleem tegenwoordig is dat dit soort dingen zo'n beetje tot voorpaginanieuws worden opgeblazen waardoor het erger lijkt dan het is.
Reactie door tdehond op 21-05-2011 07:39
Quote: rjw schreef op vrijdag 20 mei 2011, 21:23: Quote: tdehond schreef op vrijdag 20 mei 2011, 14:50: Het blijft tobben. Er is weer een postbode bij TNT ontslagen omdat hij drie zaterdagen geen post bezorgd had en de postzakken stonden nog bij hem thuis. einde Quote Tsja het is wat, 1 postbode op de ruim 40.000 die de kantjes ervan afloopt.... Het probleem tegenwoordig is dat dit soort dingen zo'n beetje tot voorpaginanieuws worden opgeblazen waardoor het erger lijkt dan het is. einde Quote Het is zeker wat voor de mensen die de post hadden moeten ontvangen. Dit is zeker niet het eerste incident. Maar prettig te lezen dat u het geen probleem vindt als een postbode de post niet bezorgt bij u.
Reactie door kees aben op 21-05-2011 18:08
Deze goeie man is waarschijnlijk zelf postbode of heeft het zelf nog niet meegemaakt wat het is om geen post meer te krijgen, ik heb het nu 2 keer achter elkaar dat ze mijn post kwijtraken, nu ben ik dus mijn playstation 3 kwijt, dat pakket is ook al verloren na een aangetekende brief kwijt te zijn geraakt, denk dat ik maar aangifte ga doen van diefstal.
Reactie door celeste.xtr op 24-06-2011 18:40
Het is weer eens zover. Ik heb de laatste 3 weken dus van de post waarvan ik op de hoogte was dat deze zou arriveren meer dan de helft nooit ontvangen. Schade 40 euro tot nu toe. Wanneer gaat er nou eens wat aan deze onzin gedaan worden? Ik kan mensen gewoon niet meer vragen iets per post naar me toe te sturen omdat dat kans dat het niet aankomt groter is dan de kans dat het wel aankomt. Dit kan toch niet??? En dan durven ze daar nog te beweren dat 98% van de post op de juiste bestemming aankomt. Ik weet niet hoe ze aan dit cijfer komen, maar dat het niet klopt is me wel duidelijk! En ik baal als een stekker dat het dus blijkbaar niet mogelijk is om de schade die door hun fout geleden wordt vergoed te krijgen. Maar goed als ze het briefje (dat voor de postbode bestemd is naar aanleiding van een klacht) doodleuk wel door de brievenbus gooien i.p.v. lezen dan ben ik bang dat er toch iets super mis is hier.
Reactie door celeste.xtr op 24-06-2011 18:43
Quote: rjw schreef op vrijdag 20 mei 2011, 21:23: Quote: tdehond schreef op vrijdag 20 mei 2011, 14:50: Het blijft tobben. Er is weer een postbode bij TNT ontslagen omdat hij drie zaterdagen geen post bezorgd had en de postzakken stonden nog bij hem thuis. einde Quote Tsja het is wat, 1 postbode op de ruim 40.000 die de kantjes ervan afloopt.... Het probleem tegenwoordig is dat dit soort dingen zo'n beetje tot voorpaginanieuws worden opgeblazen waardoor het erger lijkt dan het is. einde Quote Misschien is het een goed idee om de rest van dit topic ook even te lezen? Als het 1 postbode zou zijn die eens een foutje maakt kan ik er wel mee leven. Maar gelet op de eerdere reacties, en mijn eigen ervaring, zijn het er veel meer. Ik weet niet hoe ze de post bezorging tegenwoordig regelen, maar bij mij wordt op het moment maar 1 of 2 keer per week bezorgd. Conclusie is dan dus dat er waarschijnlijk 1 postbode hier rondloopt die wel zijn werk doet, en 1 of meer anderen die gewoon doodleuk iets anders doen blijkbaar.
Reactie door conny2 op 24-06-2011 18:49
Kreeg gisteren een acceptgiro die voor de buurman bestemd was in de bus. Heb helaas niet gezien welke postbode het was, in ieder geval een van tntpost.
Reactie door celeste.xtr op 24-06-2011 18:55
Ja gebeurt ook regelmatig inderdaad. Mijn broer kreeg laatst de pinpas van iemand aan de andere kant van nederland in de bus en die van hem is nooit aangekomen. Was ook door TNT verstuurd. Het wordt echt tijd dat er eens wat gebeurt met klachten, want het is ook wel duidelijk dat je na 10 keer standaard antwoorden gehad te hebben, totaal niet serieus wordt genomen.
Reactie door tdehond op 24-06-2011 18:55
Waarschijnlijk is het tijdschrift wat voor de buren bestemd was vandaag wel bij de buren bezorgd. Ik had het weer op de post gedaan om de postbode een herkansing te geven.
Reactie door celeste.xtr op 24-06-2011 18:59
Gewoon heel groot op de envelop erbij zetten 'verkeerd bezorgd'. Weet je buurman de volgende keer ook meteen dat zijn post dus op de verkeerde plek terecht komt.
Reactie door conny2 op 24-06-2011 19:41
Soms bel ik aan of doe ik het weer in de brievenbus, maar vind het zelf ook vervelend om lang op mijn post te wachten dus meestal doe ik het snel bij de buren zelf in de bus.
Reactie door rjw op 25-06-2011 15:37
Quote: tdehond schreef op zaterdag 21 mei 2011, 07:39: Quote: rjw schreef op vrijdag 20 mei 2011, 21:23: Quote: tdehond schreef op vrijdag 20 mei 2011, 14:50: Het blijft tobben. Er is weer een postbode bij TNT ontslagen omdat hij drie zaterdagen geen post bezorgd had en de postzakken stonden nog bij hem thuis. einde Quote Tsja het is wat, 1 postbode op de ruim 40.000 die de kantjes ervan afloopt.... Het probleem tegenwoordig is dat dit soort dingen zo'n beetje tot voorpaginanieuws worden opgeblazen waardoor het erger lijkt dan het is. einde Quote Het is zeker wat voor de mensen die de post hadden moeten ontvangen. Dit is zeker niet het eerste incident. Maar prettig te lezen dat u het geen probleem vindt als een postbode de post niet bezorgt bij u. einde Quote Ik vind het nogal kortzichtig om incidenten tot norm te verheffen.
Reactie door celeste.xtr op 25-06-2011 15:52
Quote: rjw schreef op zaterdag 25 jun 2011, 15:37: Quote: tdehond schreef op zaterdag 21 mei 2011, 07:39: Quote: rjw schreef op vrijdag 20 mei 2011, 21:23: Quote: tdehond schreef op vrijdag 20 mei 2011, 14:50: Het blijft tobben. Er is weer een postbode bij TNT ontslagen omdat hij drie zaterdagen geen post bezorgd had en de postzakken stonden nog bij hem thuis. einde Quote Tsja het is wat, 1 postbode op de ruim 40.000 die de kantjes ervan afloopt.... Het probleem tegenwoordig is dat dit soort dingen zo'n beetje tot voorpaginanieuws worden opgeblazen waardoor het erger lijkt dan het is. einde Quote Het is zeker wat voor de mensen die de post hadden moeten ontvangen. Dit is zeker niet het eerste incident. Maar prettig te lezen dat u het geen probleem vindt als een postbode de post niet bezorgt bij u. einde Quote Ik vind het nogal kortzichtig om incidenten tot norm te verheffen. einde Quote Ik vind het apart dat u stelt dat we het tot norm verheffen. Alhoewel ikzelf dus in de afgelopen paar weken, als het gaat om de post die ik verwachte, 60% niet heb ontvangen, dan is het voor mij in ieder geval meer dan een incident.
Reactie door tdehond op 25-06-2011 15:53
@ rjw Hopelijk verheft Postnl het verkeerd bezorgen niet tot norm, want dan lezen wij hier meer problemen van gedupeerden. De tijd zal het leren.
Reactie door duif2 op 25-06-2011 18:21
Wat is deze discussie uit mijn hart gegrepen. Vorige week zaterdag de hele dag op een zending (gekoeld verstuurde) kaas gewacht. Kwam uiteindelijk maandagavond, kaas bedorven. Postbode neemt het niet mee terug, heeft een retourformulier nodig, belooft de volgende dag, zelfde dag terug te komen. Helaas, niet gebeurd, dag erna klachtenlijn gebeld. Ja, werd er gezegd, we garanderen niet dat het op die dag bezorgd wordt, maar morgen wordt de retour opgehaald. Inderdaad de volgende dag de postbode aan de deur,maar wel met een pakje voor de buren, hij kwam later wel terug (mompelde hij in gebrekkig nederlands) Tja, dat werd pas de volgende dag (intussen zijn we op vrijdag aangekomen), maar de kaas is nu al weggegooid, stonk té erg. Vandaag weer de hele dag op de postbode gewacht op de nieuwe zending kaas. Op tracktrace staat nog steeds dat de chauffeur onderweg is(het is nu 18.20 uur), maar dat stond er vorige week ook tot maandag op. Nu zal ik het pakketje direct weigeren. Als iemand een idee heeft wat ik hieraan kan doen dan hoor ik het graag. Ik heb er zooooooooooo genoeg van..
Reactie door marenubium op 25-06-2011 18:40
Quote: celeste.xtr schreef op zaterdag 25 jun 2011, 15:52: Quote: rjw schreef op zaterdag 25 jun 2011, 15:37: Quote: tdehond schreef op zaterdag 21 mei 2011, 07:39: Quote: rjw schreef op vrijdag 20 mei 2011, 21:23: Quote: tdehond schreef op vrijdag 20 mei 2011, 14:50: Het blijft tobben. Er is weer een postbode bij TNT ontslagen omdat hij drie zaterdagen geen post bezorgd had en de postzakken stonden nog bij hem thuis. einde Quote Tsja het is wat, 1 postbode op de ruim 40.000 die de kantjes ervan afloopt.... Het probleem tegenwoordig is dat dit soort dingen zo'n beetje tot voorpaginanieuws worden opgeblazen waardoor het erger lijkt dan het is. einde Quote Het is zeker wat voor de mensen die de post hadden moeten ontvangen. Dit is zeker niet het eerste incident. Maar prettig te lezen dat u het geen probleem vindt als een postbode de post niet bezorgt bij u. einde Quote Ik vind het nogal kortzichtig om incidenten tot norm te verheffen. einde Quote Ik vind het apart dat u stelt dat we het tot norm verheffen. Alhoewel ikzelf dus in de afgelopen paar weken, als het gaat om de post die ik verwachte, 60% niet heb ontvangen, dan is het voor mij in ieder geval meer dan een incident.einde Quote Paar weken...ghi :) Bij mij is het nu al meer dan twee jaar bezig. Nog steeds bezig om mijn administratie op orde te krijgen wat heeeeel erg lastig is als je achter de feiten aan moet blijven lopen. Denk aan incidentele rekeningen etc die je niet op tijd krijgt. Dat heeft mij in ieder geval dit jaar nu meer dan 2000 euro aan extra kosten opgeleverd, 5 deurwaarders, 2 dreigende rechtszaken boven het hoofd hangen, 3 loonbeslagen en nu in de schulden beland. Als wanbetaler en schuldenaar te boek staan omdat je gewoon geen post ontvangt en de exorbitant hoge incassokosten, boetes en administratiekosten niet meer kunt betalen. Bij mij is de rek er nu uit, het geld is op, het spaargeld is op en het gevecht heb ik opgegeven. De post doet er niets aan en instanties geloven je niet. De hypotheek kan ik niet meer betalen. Bovendien ook uit de ziektekostenverzekering gekwakt en nu boetes opgelegd gekregen omdat ik niet verzekerd ben. Dat is ook erg prettig als je ziek thuis zit in een burnout wegens financiële zorgen en je baan daardoor bent kwijtgeraakt. Incidenten? Hmzz. Erg grappig :) Beetje kortzichtige visie.
Reactie door ... op 25-06-2011 18:49
Verhuizen! Helaas is dat het enige want de postbezorging en het aantal klachten is per wijk of deel van de wijk sterk verschillend. Wel blijven klagen en buren oproepen dat ook te doen want bij veel klachten word er pas actie ondernomen. Als U en Uw buren na enige tijd moe zijn zal er niets gebeuren. Voor ieder poststuk van buren wat ik ontving of wat bij buren bezorgd was geklaagd en door veel te klagen en vooral met meerdere mensen zal er pas bij hun wat gedaan worden. Je bent dus afhankelijk van wie toevallig in jou wijk moet bezorgen. Ik had uitsluitend op Zaterdag problemen dus zo duidelijk kan de fout zijn.
Reactie door marenubium op 25-06-2011 19:02
Aye...zit al in mijn hoofd. Ware het niet dat de huizenmarkt ingestort is en met de verkoop van het huis de hypotheek er zeker niet uit is. Blijf je weer achter met nog een schuld. Het is een neerwaartse spiraal, en ik zelf zie het nu even niet meer zitten. Je hebt gelijk als je zegt dat het per wijk of deel van de wijk verschillend is. Mijn post wordt regelmatig nog 's avonds na 21:00 'gedumpt', en dan meestal met 5-6 brieven tegelijk. Zo heb je een paar maand geen post, en zo ineens 's avonds je post. Waarschijnlijk afgeleverd door een buurtgenoot met wroeging, op wiens adres mijn post per ongeluk verkeerd bezorgd is. De wijkbezorger die de krantjes en reclameblaadjes levert doet zijn werk echter prima. En de deurwaarders weten mijn huis ook erg goed te vinden. Hulde.
Reactie door chanthal op 10-08-2011 15:58
Ik heb ontzettend veel problemen met de post, ik krijg gewoon poststukken helemaal niet of ze worden verkeerd bezorgd. Ik heb al meerdere keren klachten gestuurd maar ze geven elke keer het zelfde standaard antwoord. Met andere woorden en wordt gewoon geen moer aan gedaan. Post versturen wordt alsmaar duurder maar de betrouwbaarheid van ontvangst is 0,0% geworden. Ik ben het echt helemaal zat en hoor er veel meer mensen over dat post gewoon niet meer aankomt. Kassa dit lijkt me hoogtijd om het groots in beeld te brengen bij TNT, nu POSTNL.
Reactie door soepkiep op 10-08-2011 17:23
ja hier is het ook een probleem de betrouwbaren postbodes worden hier allemaal ontslagen en daar voor in de plaats worden er huismoeders er voor ingezet voor een paar uurtjes je kunt als huismoeder hier zo beginnen geen probleem en vooral nu in de vakantie heb je vaak verkeerde brieven
Reactie door zathros op 10-08-2011 18:43
Als ik mijn schadepost optel kom ik niet zo ver als die geruineerde persoon, maar mijn gezin van 4personen kan er ruim een maand heel royaal van eten. Ik heb al vele klachten gestuurd maar ben slechts 2 keer telefonisch benaderd. Lang verhaal kort, ben het ook wel beu, zeker als je een tijdje geleden geinfomeerd moest zijn over iets wat nu ineens weer een kostenpost van €90 er bij is. Vandaag weer ontdekt. Grt. Ted.
Reactie door harrie op 11-08-2011 07:27
Niet alleen bij bezorging gaat het mis...... ook het voorsorteren gaat het wel eens mis. Voorbeeld; Op 16 juli dit jaar ontvingen wij een .... Kerstkaart.... verzonden uit Den Haag. Wat blijk

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor